Hen die alleen zijn of met zijn twee zal het wel mee vallen ,maar hen met een gezin?????
En gaat het prijsplafond werken?????
Barst maar los............................

Stadsverwarming is tot nu toe 110 ongeveer. Dat is de hoogste inderdaad. Electra staat nu op 118 na de tariefstijging. Electra (slimme meter) had ik zelf al verhoogd naar 40 (dubbele van wat ze eerder adviseerden.Trajecto schreef: 25 sep 2022, 01:16 Ja, wat er gedaan gaat worden voor mensen die stadsverwarming hebben is volgens mij nog niet bekend; dat wordt geloof ik nog bekeken.
Ik heb hier ook stadsverwarming en ik betaal maandelijks voor energie twee afzonderlijke bedragen, één voor gas + elektrisch en één voor de stadsverwarming. Dat laatste is verreweg het hoogste bedrag.
Een nadeel van propaan is dat het nogal vuil stookt.J-W schreef: 24 sep 2022, 17:41 Als bewoner van het buitengebied stook ik op propaangas, gas uit een tank in de tuin dus.
Omdat die gevuld wordt wanneer het nodig is is is het gasverbruik per jaar niet helder en de prijs per eenheid verschilt ook met die van aardgas. Ik heb nog niet gelezen hoe men het gasplafond voor deze gebruikers gaat invullen.
Met teveel betaalde voorschotten heb je gewoon pech bij een failliet gaan van de leverancier. Je hebt geen enkele preferentie, dus in de regel kun je fluiten naar de vordering op het bedrijf. Grote energie bedrijven zullen niet zo snel omvallen, maar bij de vele kleintjes op de markt is er zeker risico.Messenger schreef: 25 sep 2022, 09:37Stadsverwarming is tot nu toe 110 ongeveer. Dat is de hoogste inderdaad. Electra staat nu op 118 na de tariefstijging. Electra (slimme meter) had ik zelf al verhoogd naar 40 (dubbele van wat ze eerder adviseerden.Trajecto schreef: 25 sep 2022, 01:16 Ja, wat er gedaan gaat worden voor mensen die stadsverwarming hebben is volgens mij nog niet bekend; dat wordt geloof ik nog bekeken.
Ik heb hier ook stadsverwarming en ik betaal maandelijks voor energie twee afzonderlijke bedragen, één voor gas + elektrisch en één voor de stadsverwarming. Dat laatste is verreweg het hoogste bedrag.
Waar ik me meer zorgen over maak is dat de energiebedrijven weleens kunnen omvallen. Wat gebeurt er dan met de betaalde voorschotten?
Om een hel op aarde te maken moet je de oven flink opstoken. Dat kan niet meer met de huidige gasprijzen.vegan-revolution schreef: 26 sep 2022, 14:03
Als het zo doorgaat dan hoeven we niet naar het hiernamaals voor een hel, want dan is die er hier op aarde.
Tsja, een hel zonder vuur is geen hel zou je kunnen zeggen.Bonjour schreef: 26 sep 2022, 15:14Om een hel op aarde te maken moet je de oven flink opstoken. Dat kan niet meer met de huidige gasprijzen.vegan-revolution schreef: 26 sep 2022, 14:03
Als het zo doorgaat dan hoeven we niet naar het hiernamaals voor een hel, want dan is die er hier op aarde.
Dat was ook zo.
Klopt, propaan is een afvalprodukt van Shell, de prijs staat daarom los van de gasprijs op de beurzen. De laatste vulling was in het voorjaar, ~ 2x duurder dan normaal.Snelheid schreef: 24 sep 2022, 20:17 Propaangas zal ook wel duurder zijn maar je hebt geen last van de energie bedrijven.in feite zit je goed met dat propaangas.
Ik heb al decennia lang de indruk dat het beleid erop is gericht de middenstand weg te vagen, hetgeen ze aardig lukt.Messenger schreef: 03 okt 2022, 17:56 Ik denk dat een groot deel van het MKB omvalt.
De overheidssteun en achterstallige belasting moet worden terugbetaald, over de coronaperiode met gedwongen sluiting.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat die niet hoefde te worden betaald. Ik kan me voorstellen dat veel bedrijven nu faillissement aanvragen. De ondernemerszin is wel aardig verpest zo.
En nu de energieprijzen die niet op te brengen zijn. Ondernemers zijn radeloos en raken alles kwijt waar ze hun leven lang voor gewerkt hebben.
De "overheidssteun" heeft geen enkele zin gehad, zo lijkt het.
Natuurlijk kun je daaraan wennen. Er zijn genoeg landen zonder centrale verwarming waar het in de winter heel koud kan worden. Ik zeg wel eens dat ik het nog nooit zo koud heb gehad als in Zuid-Afrika en Portugal. Maar de autochtone inwoners van die landen zijn het gewend en weten niet eens beter. Wij zijn gewoon heel erg verwend wat dat betreft.Bonjour schreef: 03 okt 2022, 06:20 Ik heb gelezen dat je eraan went als je de thermostaat een paar graden lager zet. Ik ben benieuwd.
Daar heeft het op zijn minst sterk de schijn van.Willempie schreef: 03 okt 2022, 18:21Ik heb al decennia lang de indruk dat het beleid erop is gericht de middenstand weg te vagen
Willempie schreef: 03 okt 2022, 18:25Bonjour schreef: 03 okt 2022, 06:20 Ik heb gelezen dat je eraan went als je de thermostaat een paar graden lager zet. Ik ben benieuwd.
Natuurlijk kun je daaraan wennen. Er zijn genoeg landen zonder centrale verwarming waar het in de winter heel koud kan worden. Ik zeg wel eens dat ik het nog nooit zo koud heb gehad als in Zuid-Afrika en Portugal. Maar de autochtone inwoners van die landen zijn het gewend en weten niet eens beter. Wij zijn gewoon heel erg verwend wat dat betreft.
Dit onderzoek werd uitgevoerd met een interventiegroep van twaalf proefpersonen die door hem waren getraind en een controlegroep van twaalf niet-getrainde proefpersonen die endotoxine van de bacterie Escherichia coli in de bloedbaan kregen toegediend.
Deze groep vertoonde minder ziektesymptomen dan de controlegroep.