callista schreef: 27 nov 2022, 13:02
Mijn man ging gelukkig graag naar de supermarkt en naar eigenlijk elke winkel want hij winkelde graag...
Ik ben ten diepste geen luxe-mens. Ik kan makkelijk afzien van wat anderen ter bevordering van hun levensvreugde benodigen.
Zo spaar ik momenteel een naar mijn normen gigantische hoeveelheden aan energie, gewoon door af te vragen, is het verbruik voor mij ( ons ) wel nodig.
Dat ik Poetin c.s. graag een poepje wil laten ruiken, is ook een motivatie, naast een kritisch omgaan aangaande wat is elementair persoonlijk nodig.
Ik trek een en ander ook door, naar mijn voedselproducten, drank, recreatie en woongenot behoeften.
Een eindeloze reeks aan behoeften zijn ten diepste m.i. voor anderen ""waardeloze" , volstrekt subjectief ingevulde behoeften, zo mijn credo !!!
Ook bij 17 graden kamer temperatuur gaat niemand dood omdat de stamhersenen het laten afweten.
Het persoonlijke welbevinden reageert en niet de stamhersenen, maar het is wel 100 % persoonlijk = subjectief, een ander heeft een andere subjectiviteit.
De zoon van Tin probeert de vele subjectiviteiten in een structureel jasje te vangen.