Bs"dMessenger schreef: 05 mei 2022, 10:13Dat zou een mooi begin zijn. Denk je dat geweld op geweld alles oplost?Eliyahu schreef: 05 mei 2022, 09:41 En als Israelische dorpen weer onder een rakettenregen liggen vanuit gaza, en Israel mag geen geweld gebruiken, hoe zou Israel dat dan op moeten lossen volgens jou? Vriendelijk vragen of ze op willen houden met raketten afschieten op Israelische burgers?Messenger schreef: Het is ooit geprobeerd door Yitzhak Rabin, voormalig premier van Israel die jammerlijk werd doodgeschoten op een cruciaal moment door een orthodoxe jood.Ik vraag me af of je wel een juiste beschrijving geeft van de situatie.Eliyahu schreef: Ja. En zijn opvolger die was nog linkser dan Rabin, en die gaf het land sneller weg dan de arabieren er om konden vragen. Er werd hun een eigen staat aangeboden in de gazastrook en 97% van Judea en Samaria, en voor de ontbrekende 3% zouden ze gecompenseerd worden met ander land.
En het arabische antwoord daarop was om een oorlog te ontketenen waarbij meer dan 1000 Israelische burgers vermoord werden.
Kijk het dan even rustig na.
Zie hier:Messenger schreef:Als men zich zou afvragen wat liefde zou doen na zo'n aanslag, zou het wellicht tot een dialoog komen waarbij op een volwassen manier naar elkaar wordt geluisterdWanneer heeft Israel het voor het laatst geprobeerd met charme?Eliyahu schreef: Dus als Israelische burgers met raketten bestookt worden dan moet Israel volgens jou een charme offensief beginnen om de arabieren te laten ophouden met het vermoorden van Joden.
Het is niet "een raket": "From the outbreak of the Al Aqsa Intifada (30 September 2000) through March 2013, 8,749 rockets and 5,047 mortar shells were fired on Israel" aldus Wikipedia.Het gaat prima met me, dankjewel. De aanval is gestart door Rusland die compleet vernietigend is. Onder het mom van bevrijding wordt de gehele leefomgeving vernietigd door een Russisch leger. Aangestuurd door een krankzinnige psychotische Poetin.Eliyahu schreef: Maar voor de rest gaat het wèl goed met je? Waarom ga je niet tegen de Oekraïniërs vertellen dat ze in plaats van de Russen dood te schieten ze hen heel veel liefde moeten geven.
Dat is iets anders dan wat stenen die kinderen gooien, af en toe een zelfmoordaanslag of een raket.
Hun motief is niet machteloosheid, maar Jodenhaat en hun verlangen alle Joden uit te moorden: http://tinyurl.com/73-kill-JewsDe Palestijnen reageren uit machteloosheid en hebben geheel andere motieven.
Poeting is niet op een trip om alle Oekraïniërs uit te moorden, dus een liefdevolle benadering is veel meer op zijn plaats naar Poetin toe dan naar die godsdienstwaanzinnige moslims toe.
Maar die hoeven ineens niet lief te zijn voor hun aanvallers, alleen de Joden moeten hun moordenaars met liefde en zachtheid behandelen.
Waarom vraag ik me af?
Die arabieren woonden van oudsher in Arabië. De Joden woonden van oudsher in Israel.Zij willen ook gewoon vrij kunnen wonen in het gebied waar ze van oudsher woonden.
Het heet niet voor niks "Judea", en niet "Arabië.
Die arabieren die zich 'palestijnen' noemen zijn helemaal geen slachtoffer.In het conflict met Rusland is Oekraine het slachtoffer en in het conflict met Israel zijn de Palestijnen volgens mij meer het slachtoffer.
Ze worden alleen slachtoffers als ze weer eens beginnen met het vermoorden van Joden.
Er is in Israel geen sprake van 'palestijns gebied'. Er is alleen wat Israelisch gebied waar Israel de palestijnen zelfbestuur gegeven heeft.Messenger schreef: en geleidelijk wordt toegegeven aan het verdrijven van de wederzijdse haat.
De haat komt van beide kanten.In de bijbel worden Joden aangewezen als de moordenaars van Jezus Christus. In het gebied van de Palestijnen is er sprake van Israelische bezetting. Een bezettingsmacht kan rekenen op verzet. Zo ook in Oekraine.Eliyahu schreef: Nee, de haat komt niet van beide kanten. Joden haten de arabieren niet. Arabieren haten wel de Joden, daar worden ze mee opgevoed, dat staat in de koran.
Maar het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, is niet van de palestijnen, en is ook nooit van hun geweest.
En dus is er ook geen "bezetting". Of het moet een bezetting door de arabieren zijn.
Hier is een youtube die uitlegt waarom Israel geen bezetter is: https://www.youtube.com/watch?v=UZetBctjYSw
Geef maar even wat bewijzen.Messenger schreef: Landjepik van Israel zet kwaad bloed bij Palestijnen die uit hun huizen worden gegooid en vervolgens worden de huizen door Joden ingepikt.Ik heb diverse documentaires gezien die het tegendeel bewijzen.Eliyahu schreef: Er worden geen arabieren uit hun huizen gegooid die vervolgens door Joden ingepikt worden.
Dat is prachtig! Vrede!
Beide partijen hebben een wapenstilstand en zijn niet onophoudelijk en continue in gevecht.
Ze brengen met die "speldeprikjes" niet alleen angst, maar ook doden, gewonden, en verminkingen.De Palestijnen delen speldenprikjes uit. Israel antwoordt met zwaar militair geweld. De Palestijnen zijn eigenlijk geen partij en moeten het hebben van angst die ze brengen met die speldenprikjes.
En dat kan natuurlijk niemand over zijn kant laten gaan.
De arabieren hebben pas genoeg als heel Israel verdwenen is.
Misschien is het aanbod niet genoeg? Misschien moet Israel ruimhartiger zijn?
Zoals ik al zei; ze kregen 97% van Judea en Samaria aangeboden, de zogenaamde "bezette gebieden", met compensatie met ander land voor die 3%, en dat was niet genoeg voor ze.
Ik heb daar al meedere keer op gereageerd, maar ik zal het nog een keertje voor je doen:Overigens staat het jaar 1995 niet in je overzicht. Dat jaar had het kantelpunt kunnen worden in het hele conflict. Een extremistische Joodse terrorist stak daar een stokje voor helaas.
Toen Rabin vermoord werd werd hij opgevold door Shimon Peres, die nog linkser en nog meer pro-arabieren was dan Rabin, en hij gaf het land sneller weg aan de arabieren dan de arabieren er om konden vragen.
De arabieren kregen 97% van Judea en Samaria aangeboden, de zogenaamde "bezette gebieden", met compensatie met ander land voor die 3%, en dat was niet genoeg voor ze.
In plaats van hun eigen staat te accepteren weigerden ze en begonnen ze een oorlog tegen Israel.
Dat was dus ook weer een vredesaanbod van Israel wat geweigerd werd door de arabieren.