Loyola schreef:Anja schreef:Loyola schreef:Anja schreef: De fundamenten voor het nieuwe Jeruzalem liggen cq worden gelegd IN de mens, IN de individu. Niet in een stenen gebouw.
Indien je met 'de mens' Jezus Christus bedoeld, dan ben ik het met je eens.
De geïncarneerde Christus is de Nieuwe Tempel van het Nieuwe Israël en Hij was zeker geen stenen gebouw...
Neen. Met de mens bedoel ik de mens, iedere individu, die Hem toebehoort. Hij maakt Woning in de individu. In jou, in mij, in iedereen die Hem toebehoort. De plaats die Hij toebereidt, is IN je.
Ja, ik doelde dus op
1 Kor 3:11 :
"Want niemand kan een ander fundament leggen dan wat er reeds ligt, namelijk Jezus Christus."
Dat is juist hoor. Ik ben het ook niet met je oneens. Er is geen tegenstelling tussen wat jij schrijft en wat ik schreef, je benadrukt een ander aspect. Bedankt daarvoor! (want daarmee heb je een puzzelstukje uit een visioen dat ik in 2010 had, op zijn plek gelegd).
Bij de overkleding wordt Zijn Rijk m.i. zichtbaar, omdat ons fysieke lichaam dan van kwaliteit verandert, en het sterfelijke ( flinterdunne) laagje wordt veranderd. Dit flinterdunne laagje is als een sarcofaag waarin wij op dit moment nog zijn begraven.
Waar staat dit in de bijbel?
Niet, althans, niet op die manier, daarom staat er m.i. Dit is een vermoeden gebaseerd op een ervaring. Een intredingservaring, het rechtevenredig omgekeerde van een uittreding. Ik heb 1 maal een uittredingservaring gehad, dat was ná dat ik tot Geloof (in Jezus en de Bijbel) was gekomen. Ik werd door een engel uit mijn lichaam gehaald. Ik zag de engel niet, maar ik hoorde de engel wel en voelde de engel ook. Ik schrijf steeds engel, niet 'hij' of 'zij', omdat de stem zowel mannelijk als vrouwelijk was. Enkele jaren later maakte ik een intredingservaring mee. Dat is niet te vergelijken, zoveel fijner. En daarbij merkte ik dus die "sarcofaag" op, die het sterfelijke laagje uitmaakt. En dat is flinterdun. Ik denk dat er op gegeven moment (het door Hem vastgestelde moment dus) - als we dat mogen beleven - een geluidstrilling die van buitenaf komt, die sarcofaag als het ware transformeert. Óf doet breken en je er als het ware uit kan stappen. Zoals een ei breekt. Weten doe ik dat niet, vermoeden doe ik dat wel, op basis van ervaring.
Maar er staat natuurlijk wel in de Bijbel hoe sommige mensen verdwenen. Meestal zegt men "op een wolk", maar ik denk dat er bedoeld wordt "aan het oog onttrokken".