Het lijkt je sterk maar in mijn geval was het werkelijk zo dat ik aanvoelde 'anders' in elkaar te zitten.Vreugdevol schreef: ↑22 apr 2023, 11:52Mij lijkt het sterk dat je op je 5de daar al mee bezig bent, ik ben ook 5 geweest namelijk en zie in de praktijk 5 jarigen daar zich helemaal niet druk om maken tenzij ze gehersenspoeld worden.
Je seksuele identiteit ligt vast. Je kunt denken dat je kinderen tot hetero of homo kunt opvoeden maar dat is niet juist. Geen conversietherapie die je kinderen van seksuele identiteit veranderen kan, net zo min als dat een dragqueen je kinderen niet kan veranderen.Vreugdevol schreef: Je lichamelijke kenmerken liggen vast dat is waar, je sexualiteit daar ben ik niet zo zeker van. Ik denk dat je geest je opvoeding en gebeurtenissen daarin meespelen.
Waarom niet?Vreugdevol schreef: Zelfs al zou je ermee geboren worden is dat nog geen teken dat het oké is om je erin uit te leven, m.i.
Messenger schreef: ↑22 apr 2023, 11:32 Als je je kinderen blootstelt van wat jij ongezonde zaken noemt, zijn er twee mogelijkheden:
1. als ze bijvoorbeeld worstelen met hun seksuele identiteit, anders dan heteroseksualiteit, maak je het onderwerp bespreekbaar voor ze;
2. als ze hetero zijn ontdekken ze dat er mensen zijn die anders zijn maar er net zo goed mogen zijn. En dan worden ze ruimdenkender. Ze zullen dan niet snel overgaan tot 'potenrammen' bijvoorbeeld.
Wat is volgens jou de oorzaak daarvan dan?
Werkelijk? Spreek je je nooit uit over 'ongezonde' homo's en dragqueens in bijzijn van je kinderen?Vreugdevol schreef: Ik hoef ze niet bloot te stellen om het bespreekbaar te maken, het is bij mij sowieso al bespreekbaar.
Dus de kinderen gaan niet mee naar de kerk, ze lezen geen bijbel met anti homopassages? Waarom denk je dat hun geest 'teer' is?Vreugdevol schreef: Gaat erom dat hun tere geest niet beïnvloed wordt met ongezonde zaken.
Juist door normale menselijke eigenschappen, hoewel afwijkend als minderheid, te veroordelen en te verguizen kun je kinderen de idee geven dat het legitiem is om zoenende homo's en dragqueens op straat in elkaar te timmeren.Vreugdevol schreef: Ik heb een hekel aan pesten en leer ze om iedereen goed te behandelen, iedereen mag er zijn.
Maar dat neemt niet weg dat ik voor bepaald ongezond gedrag waarschuw juist omdat ik het beste voorheb met iedereen en de samenleving.
Want heb je het beste voor ook met homo's en dragqueens?