Ja, het is vreselijk. Zomaar feitenvrij geleuter van gefrustreerde evo's weglaten. De theorie is onhoudbaar gebleken, maar dat maakt de evolutionist niets uit. Al komt men met honderden bezwaren tegen evolutie, de evolutionist blijft er gewoon in geloven. Jij bent daar het beste voorbeeld van. Kom niet aan iemands levensbeschouwing.Mullog schreef: ↑09 mei 2023, 08:25"Natuurlijk laat ik die citaten weg.". Als dat jouw opvatting van een open debat voeren over een onderwerp is dan zegt dat ook wat over de manier waarop je wetenschap benaderd. We laten alles weg wat ons tegenspreekt en daarmee hebben we altijd gelijk, iets van dien aard zal het wel zijn.Inktvlam schreef: ↑08 mei 2023, 20:13 ...
Je bent zelf een leugenaar. Natuurlijk laat ik die citaten weg. Want die gasten hebben geen bewijs voor hun beweringen. Het is alleen maar theorie-protectionisme. Het zijn geloofsuitspraken van evolutie-gelovigen die verslaafd zijn aan hun theorie. Gemeenschappelijke afstamming is de essentie van het evolutieverhaal. Daar is alles op gebaseerd. Dawkins beweerde altijd: “ there is one true tree of life”. Maar dat alles is nu weggevallen.
Natuurlijk zegt dat lijstje jou niet zo veel. De Cambrische explosie zei jou ook al niet veel, en de moleculaire machientjes ook niet. Alles wat tegen evolutie ingaat zegt jou niet veel.Mullog schreef:Ik moet je hier excuses aanbieden, ik zat er naast. Ik realiseerde mij pas later dat creationisme wel degelijk op universitair niveau gedoceerd wordt. Je moet dan alleen bij de Theologische Faculteit zijn (dat jij daar niet opgekomen bent ). Dat levert weliswaar weinig kennis op het gebied van biologie op, maar toch ...Inktvlam schreef: ↑08 mei 2023, 20:13 Dat zou eens grondig uitgezocht moeten worden. Ik denk dat de meeste wetenschappers atheïst zijn. Zij beschouwen de wetenschap als hun domein en daar moet alles wat in de buurt komt van religie buiten blijven. Michael Behe lijkt zich goed te kunnen handhaven op zijn universiteit. Maar velen zijn er domweg uitgeflikkerd. Als je als bioloog je werk en je inkomen wilt behouden, kun je maar beter niet zeggen dat je een aanhanger bent van ID.
https://freescience.today/stories/
Dat lijstje zegt mij niet zoveel. Het zijn 12 verhalen, waarvan ik toevallig van Richard M. Sternberg weet dat hij wegens gesjoemel met een peer-reviewed artikel uit een onbezoldigde functie is gezet (dus dat kostte hem geen inkomen). In de VS waren alleen al in 2018/2019 een dikke 52.000 docenten en onderzoekers op academische niveau werkzaam. Het is met een kanon op een mug schieten.
Jij wuift de feiten weg. Ik citeer even forumlid Mullog: “Als dat jouw opvatting is van een open debat voeren ...” (het volledige citaat staat hierboven ).
Het zou in de natuurwetenschap moeten gaan om de stevigheid van de bewijzen voor een bepaalde theorie. Maar de alledaagse werkelijkheid is helaas totaal anders. Gelukkig zijn er ook mensen die laten zien hoe het evolutieverhaal er in werkelijkheid voor staat. Prominente evolutionisten als Gould en Koonin beweerden op grond van het bewijsmateriaal dat de modern synthesis (het neodarwisme) dood is. Als de hogepriesters van de evolutietheorie zoiets durven te erkennen dan ligt de zaak duidelijk. De theorie is onhoudbaar. Maar waarom bleven die mensen dan toch nog evolutionist? Dat heeft alles te maken met hun atheïsme. Evolutionisme is atheïsme. Atheïsme is evolutionisme.
Kort geleden heb ik nog een voorbeeld gegeven van onherleidbare complexiteit. Het ging om het bloedstollingssysteem. Alles is heel precies gecoördineerd.
Zie video EP7: Blood clotting.
https://michaelbehe.com/videos/secrets-of-the-cell/
Russell Doolittle, Ken Miller en Keith Robison hebben geprobeerd het betoog van Michael Behe onderuit te halen, maar hun argumenten deugen niet. Hier de reactie van Behe.
https://www.discovery.org/a/442/
Bij onherleidbare complexiteit moeten alle onderdelen van een systeem direct al aanwezig zijn anders functioneert het niet. Alle onderdelen moeten volledig gevormd zijn, op de juiste plaats zitten, de juiste afmetingen hebben, op elkaar afgestemd zijn en goed functioneren. Het bekendste voorbeeld is de bacteriële zweepstaart, maar ook de cel is onherleidbaar complex evenals allerlei moleculaire machientjes. Je leven hangt af van de goede werking van dat alles. Daarom is een stapsgewijze darwinistische ontwikkeling niet mogelijk. De darwinistische theorie vereist dat complexe structuren stapsgewijs ontstaan, waarbij ieder stapje weer een voordeel oplevert ten opzichte van het vorige stadium. Maar het organisme moet ook gedurende het hele traject blijven leven ! Dat betekent zoiets als een auto produceren die al moet kunnen rijden voordat de belangrijkste onderdelen ingebouwd zijn !