Zolderworm schreef: 21 apr 2023, 15:43
Wat ze in het midden-oosten Jinns noemen, noemen ze hier elementalen.
Ik heb nog nooit gehoord van elementalen. Heb het zojuist gegooglet. geen idee of het dezelfde wezens zijn of niet. wat ik wel weet dat jinns voor moslims niet zomaar "mytische wezens" zijn. In de Koraan wordt maar liefst 29 maal naar jinns verwezen. Er is zelfs een speciaal hoofdstuk aan toegewijd. Binnen de Islaam is het niet een vereiste om in het bestaan van jinns te geloven, maar toch vrij essentieel.
Zolderworm schreef: 21 apr 2023, 15:43
Maar bij klopgeesten weet je nooit wat het precies is.
Maar dat mensen geen contact hebben met overledenen, dat klopt volgens mij niet. Het zijn echt niet allemaal elementalen die zich als overledenen voordoen. Of Jinns. Er zijn best veel mensen die hun brood verdienen met contact met overledenen. Ik heb ook best veel mensen gesproken, die dergelijke contacten hadden. Ook in de eigen familie.
Degene die goed hun brood daarmee verdienen zijn juist diegene die contact hebben weten te maken met deze jinns en op die manier binnen een fractie van een seconde over zeer persoonlijke informatie kan beschikken van een wildvreemde klant.
Dat met die contacten binnen eigen familie kan ik niks over zeggen. bedoel je direct contact of d.m.v. een professional (medium)? en wat voor contact dan precies? ik bedoel, kan je dat dan een beetje beschrijven?
Zolderworm schreef: 22 apr 2023, 08:33
We hadden laatst het geval van iemand die zelfmoord had gepleegd. Iedereen maakte zich erg ongerust en had schuldgevoelens. Contact met de betreffende vrouw echter maakte duidelijk dat de zelfmoord onvermijdelijk was, dat niemand daar schuld aan had, en dat zij gewoon was overgegaan naar de hiernamaalswereld en bij haar "loved ones" was. Dat wil zeggen: onder meer familieleden die eerder waren overleden.
Hoe ging dat "contact maken" dan precies in zijn werk? was dat direkt contact of door middel van een medium.
als het via een medium is, dan heeft die medium een vaste jinn contact die voor hem werkt en informatie zoekt (naar mijn weten).
Zolderworm schreef: 22 apr 2023, 08:33
Ook kan iemand min of meer in het bezit zijn genomen door een overleden persoon. Die na de dood de weg niet heeft kunnen vinden, vanwege nog niet afgemaakte trauma's. Zo iemand ziet de nog levende persoon als een licht en klampt zich aan hem of haar vast. We spreken dan van "zich nestelen in de aura". Dit kan leiden tot gevoelens van depressie bij de in bezit genomen persoon.
Het is dan goed met de overledene contact op te nemen en hem of haar te begeleiden naar de hiernamaalswereld.
Dit zijn maar twee voorbeelden.
jinns kunnen mensen in bezit nemen inderdaad en willen er dan ook niet uit.
Voor zover ik het weet heeft de overledene na de dood geen enkele kans om zelfstandig ook maar een stap te nemen.
De engel des doods trekt de ziel uit het lichaam en dan wordt de overledene direct ondervraagd door de twee engelen Munkar en Nakir.
en daarna wordt de overledene begeleidt naar zijn wachtplek in het hiernamaals. Hij heeft dus geen enkele kans om vrij rond te dolen tussen de levenden.
De engelen maken daarbij geen fouten en zien geen enkele overledene over het hoofd.
Dus binnen de Islaam is het absoluut onmogelijk dat je contact kunt leggen met de overledenen. Alleen Jezus en een paar andere profeten hadden die gave...Maar dat waren uitzonderingen die in die situaties noodzakelijk waren en waar ze expliciet van God eenmalig toestemming voor gekregen hadden. Die gave hadden ze dus niet altijd, maar slechts eenmalig voor die ene uitzonderlijke situatie.