Misschien geloven die mensen oprecht dat hun huis bezeten is of iets dergelijks. Maar dat wil nog niet zeggen dat het zo is.Zolderworm schreef: 26 mei 2023, 12:17Er zijn inmiddels zo'n tien series. Met elk vele tientallen afleveringen. En heel vaak bij mensen thuis, die gevraagd hebben of het team kon langskomen. Of beheerders van gebouwen. En al die mensen en beheerders zouden uitstekende toneelspelers zijn, die een toneelstukje opvoeren. En omdat de huizen in beeld komen zou geen van de buren of buurtbewoners aan de bel trekken, bijvoorbeeld op sociale media, om te melden dat in dat huis in het echt andere mensen wonen, maar dat de zogenaamde bewoners worden gespeeld door toneelspelers. En de medewerkers van het team, die vaak bekende mediums zijn, of parapsychologen, of bekende tv-persoonlijkheden, zijn feitelijk ook allemaal toneelspelers.Messenger schreef: 26 mei 2023, 09:05 Ik geloof niks van spookvideo's. Volgens mij is het allemaal gespeeld en trucage.
Wat ik mij van ik meen Ghost Hunters international, of zoiets, herinner, is dat er vooral een sfeertje gecreëerd werd waarin met een hoop poespas de suggestie van bovennatuurlijke aanwezigheid werd gesuggereerd. Ik weet niet of het bij jouw programma' s ook zo is maar met film en TV kun je van alles in elkaar trukken. Ik vind je op dat soort programma ' s baseren uiterst twijfelachtig.