Ik ook...ben er zelf eentje.
Maar ja vele gelovigen denken vaak dat ze het beter weten..
Ik ken genoeg gelovigen die kampen met depressie. Waarschijnlijk verkeren die ook in jou omgeving dus of je bent ziende blind of binnen hun geloofskring wordt het bestaan van depressie ontkent net zoals het bestaan van lhbt+ ontkend wordt.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Iemand met negatief geloof ook wel ongeloof genoemd raakt depressief en wordt levensmoe.
Ieder mens kan niet zonder positief geloof, want dan raak je de hoop kwijt, ik geloof daarom niet in blije ongelovigen.
Sterker nog, ik ben de enige met geloof van al mijn vrienden en familie. Niemand gelooft en ze zijn echt niet ongelukkig.
Hoe zo denken, ik weet het gewoon beter!
En gelovigen hebben vaak angst voor de dood, de duivel, God, het Laatste Oordeel...dingo schreef: ↑27 mei 2023, 11:01Ik ken genoeg gelovigen die kampen met depressie. Waarschijnlijk verkeren die ook in jou omgeving dus of je bent ziende blind of binnen hun geloofskring wordt het bestaan van depressie ontkent net zoals het bestaan van lhbt+ ontkend wordt.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Iemand met negatief geloof ook wel ongeloof genoemd raakt depressief en wordt levensmoe.
Ieder mens kan niet zonder positief geloof, want dan raak je de hoop kwijt, ik geloof daarom niet in blije ongelovigen.
Die heb je ook inderdaad. Binnen de kringen waarin ik verkeer is dat toch wel een minderheid. Maar goed dat is n=1.
Ik heb het niet over geloof in God, maar over het fenomeen geloof waar wij als mensen niet zonder kunnen.dingo schreef: ↑27 mei 2023, 11:01Ik ken genoeg gelovigen die kampen met depressie. Waarschijnlijk verkeren die ook in jou omgeving dus of je bent ziende blind of binnen hun geloofskring wordt het bestaan van depressie ontkent net zoals het bestaan van lhbt+ ontkend wordt.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Twee taalfouten in die twee zinnenVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:21 Jezelf ongelovige noemen getuigd van onkunde, is eigenlijk dommigheid.
Ik zou het dan houden bij atheïst welke zichzelf vertaald in geen geloof in goden.
Ik denk dat je er wel veel meer kan vinden, op taal gebied ben ik een dom iemand.callista schreef: ↑27 mei 2023, 11:25Twee taalfouten in die twee zinnenVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:21 Jezelf ongelovige noemen getuigd van onkunde, is eigenlijk dommigheid.
Ik zou het dan houden bij atheïst welke zichzelf vertaald in geen geloof in goden.
Misschien een beetje stereotiep maar toen ik als jonge kerkganger de katholieke mis verliet was dat altijd in een geanimeerd vrolijk gezelschap. Dit in tegenstelling tot de misverlaters twee honderd meter verderop, sombere zwijgende protestanten. Misschien vanwege de wetenschap dat ze middags nog een keer moestenVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Dat je je er dan van bewust bent is wel weer slim..Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:26Ik denk dat je er wel veel meer kan vinden, op taal gebied ben ik een dom iemand.
Mullog schreef: ↑27 mei 2023, 11:27Misschien een beetje stereotiep maar toen ik als jonge kerkganger de katholieke mis verliet was dat altijd in een geanimeerd vrolijk gezelschap. Dit in tegenstelling tot de misverlaters twee honderd meter verderop, sombere zwijgende protestanten. Misschien vanwege de wetenschap dat ze middags nog een keer moestenVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Zo ieder zijn kwaliteiten.callista schreef: ↑27 mei 2023, 11:28Dat je je er dan van bewust bent is wel weer slim..Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:26
Ik denk dat je er wel veel meer kan vinden, op taal gebied ben ik een dom iemand.
Dat je dat wenst te denken lijkt mee een zwakte bod.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 10:37 Feit is dat geloof effect heeft op heel je wezen, iemand met een positieve instelling heeft een positief geloof dat de zaken goed uit zullen pakken zijn gestel is veel vrolijker.
Beetje zweverig blijven praten, hebben we niet veel aan.Snelheid schreef: ↑27 mei 2023, 11:37 Wat collega kijken nu mee in deze draad lachen zich rot en zeggen@Vreugdevol ach laat die maar en de rest ze dwalen van het onderwerp af en veel oud zeer komt weer naar boven.
Zelf denk ik dat @Dingo wel weet waar het ten diepste over gaat het onderwerp maar naar mijn inzien houd hij zich op de vlakte tja dat is zo gek niet in deze discussie.
Kortom zeer veel onwetendheid wat dit onder werp betreft.
Je zit vol haat en onkunde dus met jouVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:41Beetje zweverig blijven praten, hebben we niet veel aan.Snelheid schreef: ↑27 mei 2023, 11:37 Wat collega kijken nu mee in deze draad lachen zich rot en zeggen@Vreugdevol ach laat die maar en de rest ze dwalen van het onderwerp af en veel oud zeer komt weer naar boven.
Zelf denk ik dat @Dingo wel weet waar het ten diepste over gaat het onderwerp maar naar mijn inzien houd hij zich op de vlakte tja dat is zo gek niet in deze discussie.
Kortom zeer veel onwetendheid wat dit onder werp betreft.
Je kan het ook uitleggen en de diepte ingaan!
Ben wel benieuwd.
Daarnaast heb ik de indruk dat je die collega's erbij verzind, alsof dat je zaak sterker maakt.
Niet dus.
Dit zijn weer aanname's die nergens op gebaseerd zijn, het is vluchtig gedrag. Je weet je geen raad.Snelheid schreef: ↑27 mei 2023, 11:42Je zit vol haat en onkunde dus met jouVreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:41
Beetje zweverig blijven praten, hebben we niet veel aan.
Je kan het ook uitleggen en de diepte ingaan!
Ben wel benieuwd.
Daarnaast heb ik de indruk dat je die collega's erbij verzind, alsof dat je zaak sterker maakt.
Niet dus.
Jou probleem zoek het uit.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:44Dit zijn weer aanname's die nergens op gebaseerd zijn, het is vluchtig gedrag. Je weet je geen raad.
Nou nee het is niet mijn probleem, ik kaart jouw probleem juist aan.Snelheid schreef: ↑27 mei 2023, 11:45Jou probleem zoek het uit.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:44
Dit zijn weer aanname's die nergens op gebaseerd zijn, het is vluchtig gedrag. Je weet je geen raad.
Wat ik al zei jou probleem zoek het maar lekker uit.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:46Nou nee het is niet mijn probleem, ik kaart jouw probleem juist aan.
Jouw eerste post in dit gesprek, is de reden van forum vervuiling.Snelheid schreef: ↑27 mei 2023, 11:47Wat ik al zei jou probleem zoek het maar lekker uit.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:46
Nou nee het is niet mijn probleem, ik kaart jouw probleem juist aan.
En vervuil het forum niet.
oei je snapt het niet,nou nog maar een keer voor de laatste keer...zoek het maar lekker uit.Vreugdevol schreef: ↑27 mei 2023, 11:50Jouw eerste post in dit gesprek, is de reden van forum vervuiling.