Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:24
Vervolgens kwamen er dieren aan boord, netjes twee aan twee.
Inderdaad volgens het verhaal kwamen de dieren netjes per paar aanwandelen. Van de reine dieren en het reine gevogelte evenwel elk 7 paren en van de onreine dieren slechts één paar. Door God geleid wist elk der uitverkoren dieren de weg naar de ark te vinden. Hoeveel dieren er uiteindelijk op de ark vertoefden, wordt in het verhaal niet vermeld. Maar goed ook want het aantal dier soorten is dermate groot, dat er vele arken nodig zouden zijn geweest om de levende have te bergen.
Laatst gewijzigd door peda op 31 jul 2023, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 31 jul 2023, 11:38
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:24
Vervolgens kwamen er dieren aan boord, netjes twee aan twee.
Inderdaad volgens het verhaal kwamen de dieren netjes per paar aanwandelen. Van de reine dieren en het gevogelte evenwel elk 7 paren en van de onreine dieren slechts één paar. Door God geleid wist elk der uitverkoren dieren de weg naar de ark te vinden. Hoeveel dieren er uiteindelijk op de ark vertoefden, wordt in het verhaal niet vermeld. Maar goed ook want het aantal dier soorten is dermate groot, dat er vele arken nodig zouden zijn geweest om de levende have te bergen.
En hoe werden de zoetwatervissen aan boord gehouden?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:15
Mullog schreef: 29 jul 2023, 08:06
Aha, in de hemel moet je dus kamperen.
Begrijpend lezen is dus een brug te ver.
Ik kijk daar anders tegenaan. Ik denk dat je ergens een afslag gemist hebt als je in de veronderstelling verkeerd dat je met letterlijk geciteerde losse zinnen uit eeuwenoude geschriften hedendaagse vragen kunt beantwoorden. Dan gaat het niet meer over begrijpend lezen maar over je begrip van de wereld.
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:24 ...
Maar helaas, net als hier, werd hij belachelijk gemaakt.
Toen ging de deur van de ark op slot.
En ging het inderdaad regenen, zoals Noach had gezegd.
Hun kritiek verstomde vanzelf.
Je schrijft alsof je er genoegen in schept :mrgreen:
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:14 Hoe noem je dan het feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd hebben?
Genetica? Dat is puur biologisch.
Alpha schreef: Waaronder de zonde?
De zonde kun je niet erven omdat de zonde niet bestaat. De zonde is een menselijk en geen Goddelijk begrip.
Bij een God van pure liefde en met een vrije wil kun je niet zoiets als een zonde begaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 30 jul 2023, 14:31
HJW schreef: 30 jul 2023, 13:52
Dat weet ik. Maar als de bewijslast komt te liggen bij degenen die niet in satan geloven, dan is mijn bewijsvraag van dezelfde orde.
Dus benieuwd.

Persoonlijk zie ik niets in het voortdurend aan elkaar vragen om bewijs te leveren van datgene dat niet bewezen kan worden. Een eindeloze herhaling van precies hetzelfde, dat waarschijnlijk door de vragensteller ervaren wordt als steeds een vraag opborrelende uit totaal nieuwe eigen geziene creativiteit.
Het bestaan van God-in-welke-uitvoering-ook kan niet bewezen worden. Het bestaan van een figuur genaamd satan kan niet bewezen worden. Dat God-niet-bestaat kan niet bewezen worden, kortom reeksen aan uitspraken die door wie dan ook gedaan worden op G G zijn gewoon niet te bewijzen. Desalniettemin wordt er over en weer onophoudend gevraagd om bewijs. Wat ik aan beleg bij het ontbijt op de boterham heb, dat kan ik hard bewijzen, maar alleen maar gesprekken over hard bewezen ontbijt-boterham-beleg dat voldoet m.i. ook niet op de langere termijn.
Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dat God niet bewezen kaan worden is de zoveelste drogreden.

Een schepper wordt duidelijk bewezen door zijn schepping.

Hebreeën 3:4 Natuurlijk wordt elk huis door iemand gebouwd, maar degene die alles heeft gebouwd, is God. NWV.

Zo zijn gebouwen van Berlage, van Dudok of van Cuypers duidelijk herkenbaar.
Net als creaties van Rembrand of van van Gogh.

Op JW.ORG kan je vele creaties van de schepper bewonderen.
Zo bijvoorbeeld in de serie: "is het ontworpen".

https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-lee ... ontworpen/

Die zijn in meerdere onderwerpen verdeeld, zoals Natuurlijke systemen, Menselijk lichaam, Landdieren, Onderwaterwereld, Vogels, Reptielen en amfibieën, Insecten, Spinnen, Planten en de Microscopische wereld.

Er zijn miljoenen bewijzen dat er een schepper is.
Helaas brengen sommige mensen dat onder evolutie en toeval.
Dat betekend dat als je iedere dag een hoofprijs wint, dat dat puur toeval is.

Helaas zijn er vele mensen die hun vooroordeel en gebrek aan inzicht terzijde willen schuiven.
En zelf, op basis van feiten, concluderen dat er een schepper moet zijn.
Daaronder zijn ook ongelovige wetenschappers, puur op basis van hun eigen onderzoek.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:44
peda schreef: 31 jul 2023, 11:38

Inderdaad volgens het verhaal kwamen de dieren netjes per paar aanwandelen. Van de reine dieren en het gevogelte evenwel elk 7 paren en van de onreine dieren slechts één paar. Door God geleid wist elk der uitverkoren dieren de weg naar de ark te vinden. Hoeveel dieren er uiteindelijk op de ark vertoefden, wordt in het verhaal niet vermeld. Maar goed ook want het aantal dier soorten is dermate groot, dat er vele arken nodig zouden zijn geweest om de levende have te bergen.
En hoe werden de zoetwatervissen aan boord gehouden?
Het probleem ligt m.i. meer bij het overleven van de zoutwatervissen.
De enorme lading door God veroorzaakte water vloed die volgens het verhaal de gehele aarde duizenden meters hoog overspoelde, zal vermoedelijk zoet water geweest zijn, anders zou na het droogvallen van de aarde er een langdurig aanhoudende landbouw catastrofe hebben plaatsgevonden en daarover rept het verhaal niet.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:29
HJW schreef: 30 jul 2023, 13:52
Dat weet ik. Maar als de bewijslast komt te liggen bij degenen die niet in satan geloven, dan is mijn bewijsvraag van dezelfde orde.
Dus benieuwd.
Jij bestaat ook niet, ik kan je niet zien.
Dit antwoord typeert wel je niveau.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:50
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:14 Hoe noem je dan het feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd hebben?
Genetica? Dat is puur biologisch.
Alpha schreef: Waaronder de zonde?
De zonde kun je niet erven omdat de zonde niet bestaat. De zonde is een menselijk en geen Goddelijk begrip.
Bij een God van pure liefde en met een vrije wil kun je niet zoiets als een zonde begaan.
Genetica is een biologische programmering, die beslist niet toevallig is ontstaan.

Wat is, volgens de Bijbel, zonde?

Het woord zonde is de vertaling van de Hebreeuwse term chat·ta’thʹ en de Griekse uitdrukking ha·marʹti·a. In beide talen betekenen de werkwoordsvormen (Hebreeuws: cha·ta’ʹ; Grieks: ha·marʹta·no) „missen”, in de zin van het niet bereiken of het missen van een doel of weg, het doel niet treffen, te kort schieten in wat juist is.

In de encyclopedie "Inzicht in de schrift" wordt dat begrip uitvoerig behandeld.
Voor de luie, tegendraadsen, heb ik hier de link:

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200004132
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 31 jul 2023, 11:57
Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:29 Jij bestaat ook niet, ik kan je niet zien.
Dit antwoord typeert wel je niveau.
Dat overstijgt jouw niveau ver.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 12:00
HJW schreef: 31 jul 2023, 11:57
Dit antwoord typeert wel je niveau.
Dat overstijgt jouw niveau ver.
Ik heb regelmatig met JG’s gediscussieerd, maar niemand was zo kinderachtig als jij. Treurig.
Constant maar die jij-bakken.
Laatst gewijzigd door HJW op 31 jul 2023, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:52

Een schepper wordt duidelijk bewezen door zijn schepping.

Hebreeën 3:4 Natuurlijk wordt elk huis door iemand gebouwd, maar degene die alles heeft gebouwd, is God. NWV.

Allemaal geloofsbewijs Voor de gelovige kan het geloofsbewijs "' heilig "' zijn, voor de ander zegt het niets, omdat geloofsbewijs heel gewoon geen hard bewijs is.
Dat de bijbel vermeldt dat God de Schepper is, is ook niet verbazingwekkend, want de bijbel staat bol van een schepper, maar buiten de kring van gelovigen en buiten het leslokaal wordt er niets gezegd. .
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:59
Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:50
Genetica? Dat is puur biologisch.

De zonde kun je niet erven omdat de zonde niet bestaat. De zonde is een menselijk en geen Goddelijk begrip.
Bij een God van pure liefde en met een vrije wil kun je niet zoiets als een zonde begaan.
Genetica is een biologische programmering, die beslist niet toevallig is ontstaan.

Wat is, volgens de Bijbel, zonde?

Het woord zonde is de vertaling van de Hebreeuwse term chat·ta’thʹ en de Griekse uitdrukking ha·marʹti·a. In beide talen betekenen de werkwoordsvormen (Hebreeuws: cha·ta’ʹ; Grieks: ha·marʹta·no) „missen”, in de zin van het niet bereiken of het missen van een doel of weg, het doel niet treffen, te kort schieten in wat juist is.

In de encyclopedie "Inzicht in de schrift" wordt dat begrip uitvoerig behandeld.
Voor de luie, tegendraadsen, heb ik hier de link:

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200004132
Uit jouw link schreef: ZONDE

Alles wat niet in overeenstemming en dus onverenigbaar is met Gods persoonlijkheid, zijn maatstaven, zijn wegen en zijn wil; alles wat iemands verhouding tot God vertroebelt. Men kan zondigen in woorden (Job 2:10; Ps 39:1), in daden (door verkeerde dingen te doen [Le 20:20; 2Kor 12:21] of door na te laten wat gedaan dient te worden [Nu 9:13; Jak 4:17]), alsook in gedachten of door de gesteldheid van het hart (Sp 21:4; vgl. ook Ro 3:9-18; 2Pe 2:12-15). Gebrek aan geloof in God is een grote zonde, want daaruit blijkt dat men geen vertrouwen in hem stelt of te weinig vertrouwen heeft in zijn vermogen om iets tot stand te brengen
Gods wil is jouw vrije wil. Je kunt met de vrije wil zeggen wat je wilt, denken wat je wilt en doen wat je wilt.
Je kunt niets 'verkeerd'' doen met een vrije wil, je kunt geloven wat je wil of helemaal niet geloven.

Een almachtige God deert het niets of je daar wel of geen vertrouwen in hebt.

Nog maar eens: Over de vrije wil wordt door God niet geoordeeld, niet geïntervenieerd en niet veroordeeld.
De vrije wil is onvoorwaardelijk, zonder voorwaarden, zonder wetten en zonder grenzen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:14
Je redenatie is ontmaskerd door gebrek in Bijbels inzicht, waardoor je appels met peren vergelijkt.

Natuurlijk is het onzinnig medemensen te interesseren voor een wereld zonder oorlog en misdaad.

Hoe noem je dan het feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd hebben?
Waaronder de zonde?
Zoals gesteld: het staat je geheel vrij om in de erfzonde te geloven.
Je kunt dan alleen niet volhouden dat je gelooft wat de christenen in de 1e eeuw geloofden, want die geloofden dat niet.
Als goed afgerichte JG’er laat je lastige vragen liggen.
Profetische uitspraak: je gaat nu zeggen dat ik afgericht ben en vragen ontwijk.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Zoals ik Alpha begrijp was Jezus ( Michael ) ten diepste de eerste Jehova Getuige op aarde.
J-W
Berichten: 2465
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:27
J-W schreef: 30 jul 2023, 07:59

Er is geen enkel bewijs dat er een satan zou bestaan. Hoe ziet die er uit? Een vliegende vuurspuwende draak?
Of als een engel met horentjes? En zo kan ik nog wel wat sprookjesfiguren noemen.
Als ik aan Alpha vraag welk bewijs er is dat er een satan bestaat komt hij niet verder dan "Kijk eens om je heen"
En inderdaad, er is veel narigheid op de wereld maar of het vroeger beter was betwijfel ik, er waren minder mensen en men hoorde niet dagelijks
van het wereld gebeuren. Het kwaad zit in elk mens. ""Geef hem macht en je ziet zijn ware aard" is een bekende uitspraak.
Lekker makkelijk dus om het kwaad in jezelf en op deze aarde een ander (een onzichtbare iemand) toe te schuiven.
Wanneer het over 200 jaar nog steeds slecht gaat op de wereld zullen jullie nog steeds zeggen: "Het was voorzegd...."
En 100 jaar daarna "Het was voorzegd...."
Is dat jullie enige houvast voor jullie geloof?
Satan heeft tot doel Gods voornemen te torpederen.
Hij krijgt hulp van voormalige engelen.

Zij hebben tot doel mensen voor de gek te houden en zij laten zich graag voor de gek houden.
Door te suggereren dat Satan niet bestaat is een belangrijk doel bereikt.

De redenatie is: wat je niet ziet bestaat niet.
Je gaat niet in op wat ik zei. Heb je het woord satan ingetoetst en volgde daar bovengenoemd riedeltje uit?
Maar als het zo is wat jij nu weer zegt, vind je het dan niet vreemd dat zijn voormalige Koning ten koste van zijn schepsels het als maar blijft uitstellen met hem af te reken? Ik zou hem al lang opgepakt hebben, jij niet?
J-W
Berichten: 2465
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:27
........Zij hebben tot doel mensen voor de gek te houden en zij laten zich graag voor de gek houden.
Ik heb nog nooit een stem in mij gehoord die mij aanzette tot iets wat tegen mijn geweten in zou gaan.
Hoe moet ik het daarom zien dat de vijand van JWH mij voor de gek zou houden?
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Gekonfijte gember gekocht heerlijk voor bij de thee en dan neem je ook even langs elkaar heen praten draad door; de oude @Peda zou zeggen ja ja maar het is wel beleving :D hou dus de maandag in de gaten en zorg dat je in het forumhuis ben.
VERITAS VOS LIBERABIT.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

J-W schreef: 30 jul 2023, 07:59
chon schreef: 30 jul 2023, 00:26
@Alpha: Ik heb zoals eens wat verder gelezen wat ze allemaal te zeggen hebben, en het is droevig om vast te stellen hoe ze alles in het belachelijke trekken.
Satan moet natuurlijk ook zijn werk doen, maar hoe gemakkelijk laten die zich vangen zeg.
Is bijna ongelooflijk en moeilijk te geloven.
Maar ja... het was voorzegd he.
Er is geen enkel bewijs dat er een satan zou bestaan. Hoe ziet die er uit? Een vliegende vuurspuwende draak?
Of als een engel met horentjes? En zo kan ik nog wel wat sprookjesfiguren noemen.
Als ik aan Alpha vraag welk bewijs er is dat er een satan bestaat komt hij niet verder dan "Kijk eens om je heen"
En inderdaad, er is veel narigheid op de wereld maar of het vroeger beter was betwijfel ik, er waren minder mensen en men hoorde niet dagelijks
van het wereld gebeuren. Het kwaad zit in elk mens. ""Geef hem macht en je ziet zijn ware aard" is een bekende uitspraak.
Lekker makkelijk dus om het kwaad in jezelf en op deze aarde een ander (een onzichtbare iemand) toe te schuiven.
Wanneer het over 200 jaar nog steeds slecht gaat op de wereld zullen jullie nog steeds zeggen: "Het was voorzegd...."
En 100 jaar daarna "Het was voorzegd...."
Is dat jullie enige houvast voor jullie geloof?
Zoals ik al zei in mijn vorige quote.
Ongelooflijk hoe makkelijk je er intrapt.
Op je eerste 2 zinnen met kleuter praat wil ik nog geeneens....
Als je serieuze vragen hebt wil ik er nog op reageren.
En van mij hoef jij uiteraard niets te doen, dan je eigen leven te leiden en te genieten, maar ik vind het gewoon spijtig.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

Messenger schreef: 29 jul 2023, 11:01
HJW schreef: 29 jul 2023, 10:26 Stel dat je op deze aarde terechtkomt, maar dan de nieuwe aarde…….en dan 300 miljoen jaar elke zaterdag naar de Appie voor boodschappen. Vreselijk.
Nee hoor, je hoeft niet meer naar Appie want je beschikt dan over een kastje waaruit je alles kunt krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=vEikLGWKI00 (The Fifth Element)

en een apparaat om een lichaam te reconstrueren (ook The Fifth Element):
https://www.youtube.com/watch?v=8-uvOpMyPgI

Fantasie kent bijna geen grenzen. 8-)
Jaja, allemaal grappig ... maar ... ondertussen niemand die nog reageerd op "De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote".
Ik herhaal "toegevoegd".
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

chon schreef: 05 aug 2023, 00:22
Jaja, allemaal grappig ... maar ... ondertussen niemand die nog reageerd op "De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote".
Ik herhaal "toegevoegd".
De erfzondeleer is in de 5e eeuw toegevoegd.
Ik herhaal “toegevoegd”.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 05 aug 2023, 05:46
chon schreef: 05 aug 2023, 00:22
Jaja, allemaal grappig ... maar ... ondertussen niemand die nog reageerd op "De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote".
Ik herhaal "toegevoegd".
De erfzondeleer is in de 5e eeuw toegevoegd.
Ik herhaal “toegevoegd”.
Hen die niet geloven waarom maken ze zich druk om de erfzonden vreemd.

En dan ook nog gedoe over wanneer vastgesteld ,dat was Concilie van Carthago 418 en het 2e Concilie van Orange 529 .Op latere Concilies deze leer nog is bevestigd.

Maar goed hen die de Verrezen Heer toegedaan zijn Jezus de Christus dus hebben geen last meer van de erfzonden.

Valt wel op hoe druk men zich er hier over maakt geeft te denken. :roll:
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Snelheid schreef: 05 aug 2023, 06:11
HJW schreef: 05 aug 2023, 05:46
De erfzondeleer is in de 5e eeuw toegevoegd.
Ik herhaal “toegevoegd”.
Hen die niet geloven waarom maken ze zich druk om de erfzonden vreemd.

En dan ook nog gedoe over wanneer vastgesteld ,dat was Concilie van Carthago 418 en het 2e Concilie van Orange 529 .Op latere Concilies deze leer nog is bevestigd.

Maar goed hen die de Verrezen Heer toegedaan zijn Jezus de Christus dus hebben geen last meer van de erfzonden.

Valt wel op hoe druk men zich er hier over maakt geeft te denken. :roll:
Ik maak me nergens druk om. Wat ik hiermee aangeef is dat JG’s niet consequent denken.
Ze roepen altijd heel hard dat ze geloven wat de christenen in de 1e eeuw geloofden. En dat blijkt dus niet zo te zijn. Eenvoudig aantoonbaar.
En dan gaan ze draaien en negeren, want zo zijn ze opgeleid.

Dat jij en Chon in de erfzonde geloven is prima en staat hier geheel los van.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 31 jul 2023, 11:52 Een schepper wordt duidelijk bewezen door zijn schepping.

Er zijn miljoenen bewijzen dat er een schepper is.
En daarmee is Allah bewezen en Vishnu en Quetzalcoatl.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

Snelheid schreef: 05 aug 2023, 06:11
HJW schreef: 05 aug 2023, 05:46
De erfzondeleer is in de 5e eeuw toegevoegd.
Ik herhaal “toegevoegd”.
Hen die niet geloven waarom maken ze zich druk om de erfzonden vreemd.

En dan ook nog gedoe over wanneer vastgesteld ,dat was Concilie van Carthago 418 en het 2e Concilie van Orange 529 .Op latere Concilies deze leer nog is bevestigd.

Maar goed hen die de Verrezen Heer toegedaan zijn Jezus de Christus dus hebben geen last meer van de erfzonden.

Valt wel op hoe druk men zich er hier over maakt geeft te denken. :roll:
Ja... de erfzondeleer zoals jij het noemt...wat kan ik erover zeggen?
Het topic is nepbijbel en is jouw bijbel echt.
Ik denk dat er hier veel zijn die toch al in de "bijbel" gelezen hebben dat satan zich voordeed als een slang en alzo Eva ertoe aanzet om te zondigen.
Later gaat ook Adam in de fout en hebben uiteindelijk beide gezondigd.
God laat ze om die reden dan ook uit de "tuin" zetten.
Onder deze omstandigheden kregen ze kinderen die dan uiteraard hun zonde erfde.
Dit is volgens mij in een notedop de "erfzonde" leer.