Vanaf mijn zesde zat ik elke zondag al in de kerk en ik ben opgevoed in de bijbelbelt dus ik weet waar ik het over heb.....
Ik verkoop hier geen onzin..
Vanaf mijn zesde zat ik elke zondag al in de kerk en ik ben opgevoed in de bijbelbelt dus ik weet waar ik het over heb.....
@HJW heeft natuurlijk wel gelijk je heb zo veel oud zeer en haat dat het je verbrand.
Sommige christenen maken het daar zelf naar door hun opmerkingen en gedrag.....;
Dus vanwege het gedrag van sommige christenen krijgen alle christenen er van langs.
Neehoor....dat vul jij in....ppppffff....
Ik vul niet voor je in waarom je geen christen bent. Heb ik nergens iets over gezegd.
Komt niet op hetzelfde neer. Iemand zien vertrekken uit Amsterdam is heel wat anders dan iemand zien aankomen in New York.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 12:28 Komt op hetzelfde neer, men sprak toen iets anders. Dat zie je wel meer in de bijbel.
Ben benieuwd waar je die gedachtengang vandaan hebt.Is dat belangerijk?
Ze zien hem vertrekken en aankomen, de hemel is simpelweg een andere dimensie.
Dit soort filmpjes zijn niets anders dan een filmische weergave van de teksten.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 15:34
Ps: Jezus had geen lang haar wel een baard, verkeerd beeld maargoed. Gaat om het punt hoe het gegaan is.
De hemel is ook boven de aarde zowel de eerste als de tweede.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 17:23Dit soort filmpjes zijn niets anders dan een filmische weergave van de teksten.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 15:34
Ps: Jezus had geen lang haar wel een baard, verkeerd beeld maargoed. Gaat om het punt hoe het gegaan is.
Het was een tijd waarin men dacht dat de hemel ergens boven de aarde was. Tegenwoordig weten we beter.
Niemand was bij de aankomst zoals wel in de aangehaalde tekst staat.
Maar goed, je mag geloven wat je wilt.
Waar staat dat in de bijbel ?Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:30 De hemel is ook boven de aarde zowel de eerste als de tweede.
De derde is een andere dimensie, dat is de plek waar God zich bevind buiten ruimte en tijd.
Moet ik nu weer een lectuur over de hemel gaan houden, daar heb ik op het moment geen zin in, je gelooft me maar op mijn woord.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 17:32Waar staat dat in de bijbel ?Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:30 De hemel is ook boven de aarde zowel de eerste als de tweede.
De derde is een andere dimensie, dat is de plek waar God zich bevind buiten ruimte en tijd.
Het staat uitgebreid in de bijbel ?Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:37
Moet ik nu weer een lectuur over de hemel gaan houden, daar heb ik op het moment geen zin in, je gelooft me maar op mijn woord.
En anders die ik het een keer wanneer ik wel zin heb, het is namelijk nogal uitgebreid.
HJW schreef: ↑15 aug 2023, 17:39Het staat uitgebreid in de bijbel ?Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:37
Moet ik nu weer een lectuur over de hemel gaan houden, daar heb ik op het moment geen zin in, je gelooft me maar op mijn woord.
En anders die ik het een keer wanneer ik wel zin heb, het is namelijk nogal uitgebreid.
Kun je gewoon de tekst aangeven waar het staat ?
Dat is toch geen uitgebreide klus ?
Aan….. je baseert je op de persoonlijke mening van Marc Verhoeven.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:46
https://www.studeersnel.nl/nl/document/ ... r/22226804
Leef je uit.
Zit goed met je, als jij het beter weet onderbouw het dan Bijbels je speelt nu op de persoon.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 18:01Aan….. je baseert je op de persoonlijke mening van Marc Verhoeven.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 17:46
https://www.studeersnel.nl/nl/document/ ... r/22226804
Leef je uit.
Hij knutselt wat teksten aan elkaar. De vogels vliegen in de eerste hemel…..je moet het maar bedenken.
Fantasierijk.
En er zijn altijd wel mensen die het willen geloven.
Beetje logica als van de platte aarde.
Zijn er in de bijbelwetenschappeljke wereld een aantal wetenschappers te vinden die ook zo denken en dit geloven ?
In de bijbel staat bij mijn weten niets over een eerste of tweede hemel. Er wordt alleen iets gemeld over een derde hemel zonder vermelding waar dat fysiek zou zijn.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:07 Zit goed met je, als jij het beter weet onderbouw het dan Bijbels je speelt nu op de persoon.
atheïstische wanhoop noem ik dit, meer kan ik er niet van maken.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 18:12In de bijbel staat bij mijn weten niets over een eerste of tweede hemel. Er wordt alleen iets gemeld over een derde hemel zonder vermelding waar dat fysiek zou zijn.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:07 Zit goed met je, als jij het beter weet onderbouw het dan Bijbels je speelt nu op de persoon.
Bijbels gezien kun je dus eigenlijk niks zeggen over een vermeende 1e of 2e hemel.
Als Jezus vanaf de aarde opsteeg naar een hemel boven de aarde, dan is dat dus de 1e of 2e hemel.
En dan dus tussen de vogels of idd richting Mars en verder.
Dat zou een raar verhaal zijn.
En dus is het veel makkelijker te verklaren doordat men toen het beeld had dat de hemel een fysieke plek was voorbij de wolken.
Nu weten we beter en dat geeft een heel andere blik op het Hemelvaart verhaal.
Zeer inhoudelijke bijdrage !Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:36 atheïstische wanhoop noem ik dit, meer kan ik er niet van maken.
De onderbouwing en bijbel mist in deze, je geeft je mening meer niet.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 18:55Zeer inhoudelijke bijdrage !Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:36 atheïstische wanhoop noem ik dit, meer kan ik er niet van maken.
Ik haal de bijbel erbij, onderbouw het keurig en beschaafd.
Je hebt dan geen weerwoord en dan krijgen we dit weer.
Je hebt blijkbaar geen argumenten.
Bijbels gezien IS ER GEEN onderbouwing voor een eerste of tweede hemel.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:59
De onderbouwing en bijbel mist in deze, je geeft je mening meer niet.
Het is goed met je.HJW schreef: ↑15 aug 2023, 19:03Bijbels gezien IS ER GEEN onderbouwing voor een eerste of tweede hemel.Vreugdevol schreef: ↑15 aug 2023, 18:59
De onderbouwing en bijbel mist in deze, je geeft je mening meer niet.
Alles wat iedereen daarover neerzet is persoonlijke speculatie en fantasie.
Jij gelooft in een andere persoonlijke mening. Dat is je goed recht, maar ook dan is dat een persoonlijke mening.