Zoek dat eens op in de Bijbel en zie hoe mensen reageren buiten het volk van Israël op de ware God.
En zie dat het volk van Israël zelf regelmatig in de fout gaat, met veel ellende als resultaat.
Zoek dat eens op in de Bijbel en zie hoe mensen reageren buiten het volk van Israël op de ware God.
Nee...ik vraag het aan jou en ik ben ervan overtuigd dat ook andersdenkenden en atheïsten er toe doen....
En dan maar weer een jij-bak. Wat een treurig niveau.
Hij was origineel en vertelde verschillende boodschappen in verschillende verhalen. Belangrijkste boodschap: heb lief.Jezus gebruikte daarbij vaak herhalingen met zijn illustraties.
Vaak werd dat niet begrepen, maar Jezus discipelen vroegen om uitleg. Mattheüs 13:36.
Wie praat ik na ? Loze beschuldiging. Ik denk zelf na en kom zelf tot iets. Ik volg niet braaf een BL, die mij opdraagt wat ik wel en niet mag zeggen. Met vergaande sancties als ik afwijk van de "partijlijn".
En de JG'er.....hij sjokte voort.Dat soort nepnieuw is al heel oud.
Grappig is, dat zo'n mededeling door een niet Jg is ontkracht, door onderzoek naar de feiten.
Herhalen, herhalen, herhalen....afgestompt.
Inderdaad.....en de pedofielen hebben vrij spel.Bij overtreding van Bijbelse beginselen wordt er gehandhaafd op de wijze, die de Bijbel voorschrijft.
Nou zeg je het goed: het is JOUW VISIE. Niet meer en niet minder.Ik heb natuurlijk mijn visie en dat toon ik hier regelmatig.
Maar ook dat wordt niet geaccepteerd.
Bedoel je de twee adviezen zoals:Alpha schreef: ↑11 sep 2023, 12:03JHWH heeft weldegelijk wettelijke voorschriften aan de mens gegeven.Messenger schreef: ↑11 sep 2023, 11:54
Elke regel, elk gebod, elke wet is bedacht door mensen. God vaardigt die niet uit.
De almacht van God kan in geen enkel opzicht worden gedwarsboomd door de mens met de vrije wil.
Echte pure liefde is onvoorwaardelijk, is om niet en is onuitputtelijk, zonder voorwaarden en zonder oordeel is werkelijk sprake van een vrije wil.
Als je door rood wilt rijden krijg je misschien te maken met een verkeersagent maar niet met God. Maar dit is lastig te bevatten voor jou?
De Bijbelse normen en waarden.
Deze zijn samengevat in twee geboden.
Maar net als verkeersregels ontduiken mensen die vaak.
Wanneer Alpha atheïsme gelijk stelt aan het in de wind slaan van bijbelse waarschuwingen dan ken ik 2 voorbeelden:
Jes. 11:6-9En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Jezus zei:HJW schreef: ↑11 sep 2023, 12:13Bekende JG tactiek: eindeloos eindeloos eindeloos herhalen van je mantra.
Je toont slechts wat je opgedragen is om te tonen.
Niemand hier heeft moeite dat je je geloof uitdraagt.
Het is je constante arrogantie die storend is.
En dat kietelt je oren niet en toont aan dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid.
Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Grappig juist dat de Bijbel leert, dat valse goden geen macht bezitten.Mullog schreef: ↑11 sep 2023, 12:29Je begrijpt dat dit op een atheïst weinig indruk maakt. Ik vermoed evenmin op hindoes en boeddhisten, die hun eigen ware en almachtige goden en profeten hebben.
Waarbij die almachtige goden allemaal als eigenschap hebben dat ze nooit komen opdraven als je ze echt nodig hebt
Desondanks is JHWH toch geduldig met mensen. (2 Petr. 3:9).peda schreef: ↑11 sep 2023, 12:38 Gelukkig weer een poosje volop beleving naar aanleiding van de gezonde bijbelse leer verkondiging.
Met grote arrogantie verwerpen de "' dwalers "' de gezonde bijbelse leer, weten het allemaal beter, verklaren hun "" dwaling "' heilig en
verwijten de goed nieuws brenger arrogantie bij het goede nieuws brengen. Zoals Jezus 2000 jaren geleden door de schriftgeleerden van arrogantie werd beschuldigd, zo wordt zo'n 2000 jaren later de geschiedenis herhaald door de "' dwalers "' , die het goede nieuws brengen en het gezonde bijbel lezen als arrogantie beschimpen. De geschiedenis blijft zich herhalen, omdat het goede nieuws door dezulken niet wordt herkend. Jammer, jammer, zeker weten, dat zeer zeker !!
Als het goede nieuws verkondigen geen zin had, dan had Jezus daar geen opdracht voor gegeven.callista schreef: ↑11 sep 2023, 12:55Nee...ik vraag het aan jou en ik ben ervan overtuigd dat ook andersdenkenden en atheïsten er toe doen....
Er zijn vele levensbeschouwingen en niet alleen het christendom of de Jehovah's getuigen o.a. hebben het bij het juiste eind....
Dus dat wereldwijd evangeliseren
heeft ook geen enkele zin......laat een ieder zijn/haar visie in elke cultuur dan ook...
Je kent duidelijk de Bijbel niet.HJW schreef: ↑11 sep 2023, 13:03En dan maar weer een jij-bak. Wat een treurig niveau.
Hij was origineel en vertelde verschillende boodschappen in verschillende verhalen. Belangrijkste boodschap: heb lief.Jezus gebruikte daarbij vaak herhalingen met zijn illustraties.
Vaak werd dat niet begrepen, maar Jezus discipelen vroegen om uitleg. Mattheüs 13:36.
En die boodschap heb jij dan weer volledig gemist.
Als het je uitgelegd wordt, heb je geen interesse.
Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Ga jij vertellen dat liefde niet de centrale boodschap van de bijbel is ?
Je zult mij dan ook niet vangen met bedrieglijke holle gedachten dat het allemaal draait om nauwkeurige kennis, terwijl de boodschap liefde is.Kol 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus. NWV.