Eindtijd

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef: Overigens begon de "eindtijd" al bij de opstanding van de Here Jezus.
Met eindtijd wordt doorgaans de 7 jaren verstaan waarvan de eerste 3,5 jaar bestaan uit grote misleiding van de wereld en ook de christenen die erin trappen.
De tweede 3,5 jaar bestaan uit de grote verdrukking van het beloofde land Israel.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Bericht door Wilsophie »

Laat ik het dan zo zeggen dat ik zelf geloof dat ik nu leef in de eindtijd en dat is niet beperkt tot de 7 jaar van Grote Verdrukking, want daar maak ik geen deel vanuit en ik maak zeker deel uit van wat de Here Jezus noemt of Paulus: "Ziet in het laatst der dagen zullen....er valse Christussen komen" en dat omvat geen 7 jaar. Maar misschien wil jij reageren om te ageren en dat wordt m.i. een ergerlijke bezigheid en negatief.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Erockam schreef:De tweede 3,5 jaar bestaan uit de grote verdrukking van het beloofde land Israel.
De Bijbel leert dat de eerste helft van de 70e jaarweek begint met de benauwdheid van Jacob, dus over het volk van Jacob.
Maar als je uit de bijbel kunt aantonen dat de tweede helft een verdrukking is over het beloofde land dan geloof ik dat onmiddelijk, maar zoals jij het formuleert staat het nergens in de Bijbel.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Laat ik het dan zo zeggen dat ik zelf geloof dat ik nu leef in de eindtijd en dat is niet beperkt tot de 7 jaar van Grote Verdrukking, want daar maak ik geen deel vanuit en ik maak zeker deel uit van wat de Here Jezus noemt of Paulus: "Ziet in het laatst der dagen zullen....er valse Christussen komen" en dat omvat geen 7 jaar.
Echte valse Christussen zijn er ook nog niet geweest, dienaren des satans die zullen zeggen Jezus te zijn en "gelijksoortige" wonderen verrichten dan Jezus in Zijn tijd. Die zullen pas komen in de eerste 3,5 jaar van de misleiding.

Lucas 21
20 Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.

Ook Openbaring 7 laat zien dat niet God de grote verdrukking doet. Omdat God voordat Hij schade aand e wereld laat toebrengen als wraak op wat de wereld israel heeft aangedaan, eerst nog 144.000 Joden of Joodse families in Israel verzegeld zodat zij NIET zullen omkomen bij Zijn wraak op de wereld.
1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Goed als je de meeste punten van mij laat liggen is mij dat best, en als je overschakelt dan doe ik mee, dan laat ik het ook liggen. Je gaat nu ineens naar Lucas....

....Lucas 21 haal jij aan en in vers 24, staat dat" zij ( Israël) zullen vallen door de scherpte des zwaards en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken en Jeruzalem zal vertreden worden totdat de tijden der heidenen vervuld zullen worden".
Wanneer is dit volgens jou?
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Goed als je de meeste punten van mij laat liggen is mij dat best, en als je overschakelt dan doe ik mee, dan laat ik het ook liggen. Je gaat nu ineens naar Lucas....

....Lucas 21 haal jij aan en in vers 24, staat dat" zij ( Israël) zullen vallen door de scherpte des zwaards en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken en Jeruzalem zal vertreden worden totdat de tijden der heidenen vervuld zullen worden".
Wanneer is dit volgens jou?
Dit lijkt mij in de eindtijd te zullen gebeuren, in de grote verdrukking van Israël door de heidense wereld (ten kwade geholpen door de misleide christelijke kerk) misleid door de valse profeet van de antichrist. Jeruzalem zal vertreden worden totdat der tijden van de heidenen (ware christenen zijn er dan niet meer (opname)).
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Als het gaat om wat wij noemen "de eindtijd" dan komt men met het boek Openbaring.
Maar ik heb weleens de indruk dat men vergeet dat dit het laatste boek van de Bijbel is en dat je als jonge gelovige daar niet moet beginnen. Misschien begin jij altijd bij het einde maar daarmee ken je het Boek toch niet.

Vele Christenen houden zich bezig met de oprichting of uitbreiding van het Koninkrijk Gods op aarde, maar dat is niet wat God Zich ten doel stelt in deze genadebedeling. Efeze 3 vers 10 .

God heeft een apart plan met de Gemeente, omdat God in Zijn eeuwig raadsbesluit alles aan Christus heeft onderworpen en gaf Hem de Gemeente als Zijn Lichaam waarin Hij Zich zou openbaren.

Het is niet Gods bedoeling om in dézen tijd Zijn koninkrijk op aarde op te richten en Zijn heerschappij in déze wereld te vestigen.
Dat zal gebeuren in de toekomende eeuw en niet in deze tegenwoordige boze eeuw.
En dat is weer een kwestie van bedelingen, maar volkomen Bijbels verantwoord omdat de Bijbel het ook zo noemt en benoemt.
Julian Brasser

Bericht door Julian Brasser »

De Opname van de gemeente is dichtbij. Als je onderstaande video bekijkt dan zie je waarom. In deze video krijgt het joodse feest met een 'laatste bazuin' waarvan niemand de dag en ook niet het uur van het begin daarvan weet, een verassende betekenis!

"De meest logische opname tijdlijn"
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc

De volgende Bijbelteksten worden in deze video besproken:
- Openbaring 12:1-6: En er verscheen een groot teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren. En zij was zwanger en schreeuwde het uit in barensnood en in haar pijn om te baren. En er verscheen een ander teken in de hemel. En zie: een grote vuurrode draak met zeven koppen en tien horens. En op zijn koppen zeven diademen. En zijn staart veegde het derde deel van de sterren van de hemel en wierp die op de aarde. En de draak stond voor de vrouw, die op het punt stond te baren, om haar Kind te verslinden, zodra zij Het gebaard zou hebben. En zij baarde een Zoon, een mannelijk Kind, dat alle heidenvolken zal hoeden met een ijzeren staf. En haar Kind werd weggerukt naar God en naar Zijn troon. En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats had, die door God voor haar gereedgemaakt was, opdat men haar daar zou voeden twaalfhonderdzestig dagen.

- Daniël 9:27 Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week
zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden. Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

- Mattheüs 24:15-16: Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen. Markus 13:14: Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover door de profeet Daniël gesproken is, zult zien staan waar het niet behoort – laat hij die het leest, daarop letten! – laten dan zij die in Judea zijn, vluchten naar de bergen.

- Daniël 12:11: Van de tijd af dat het steeds terugkerende offer weggenomen zal worden en de verwoestende gruwel opgesteld zal zijn, zijn het duizend tweehonderdnegentig dagen.

- Openbaring 6:1-4: En ik zag hoe het Lam het eerste van de zegels opende en ik hoorde een van de vier dieren met een stem als van een donderslag zeggen: Kom en zie! En ik zag en zie, een wit paard, en Hij Die erop zat, had een boog. En Hem was een kroon gegeven en Hij trok uit, overwinnend en om te overwinnen. En toen het Lam het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie! En een ander paard, dat rood was, trok uit, en aan hem die erop zat, werd macht gegeven de vrede van de aarde weg te nemen, en te maken dat men elkaar zou afslachten. En hem werd een groot zwaard gegeven.

- 1 Thessalonicenzen 5:3: Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

- Lukas 21:34-36: Wees op uw hoede dat uw hart niet op enig moment bezwaard wordt door roes en dronkenschap en door zorgen over de alledaagse dingen, en dat die dag u niet onverwachts overkomt. Want als een strik zal hij komen over allen die op het hele aardoppervlak wonen. Waak dan te allen tijde en bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten, en om te kunnen bestaan voor de Zoon des mensen.

- Openbaring 3:10: Omdat u het woord van Mijn volharding hebt bewaard, zal Ik ook u bewaren voor het uur van de verzoeking, die over heel de wereld komen zal, om hen die op de aarde wonen te verzoeken.

- 1 Thessalonicenzen 4:16-18: Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

- 1 Korinthe 15:51-52: Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

- Mattheüs 24:36: Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader. Mattheüs 25:13: Wees dan waakzaam, want u weet de dag en ook het uur niet waarop de Zoon des mensen komen zal.

Piebe

Bericht door Piebe »

Wat fijn dat de opname nu aanstaande is. Echter heb ik dat vaker gehoord en bij elke miscalculatie wordt de kans op een vergissing groter. Ik durf te wedden dat u zich ook vergist en indien deze weddenschap mogelijk was zou ik nooit meer geldzorgen hebben. Dat u zich vergist is namelijk zo zeker als de bank, bij een kans van 100 tegen 1.
pyro

Bericht door pyro »

Julian Brasser schreef:[...] een verassende betekenis [...]
mooi, daar houden pyro's van ... :clown:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Klopt het dat ik geen geluid hoor bij het filmpje en gaat dat over die bloedmanen?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

De opname vindt in ieder geval plaats op de derde dag en in die dag leven wij al geruime tijd.
Dan krijg je die 7 + 33 jaar en dus een korte bedeling van 40 jaar wat eigenlijk gelijk staat aan de duur van een geslacht in Israël en Daniël is best duidelijk in zijn voorzeggingen t.a.v. de 70e week. Ik hoop met vele anderen dat je gelijk hebt.
Dat het niet ver weg is, is mij overduidelijk, de ontwikkelingen van God en Magog enz... is veelzeggend.
Heb je het filmpje gezien van Melle Venema van www.Eindtijdinbeeld.nl over die uitleg van de naam Poetin en de toelichting over Magog, het is maar het begin van een studie, maar heel duidelijk.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Adinomis

Bericht door Adinomis »

Inderdaad verwijst het "bazuinenfeest" naar de opname van de gemeente. In het boek Wake Up wordt een uitleg gegeven van de bijbelse feesten die God in het eerste testament had opgedragen. De kerk heeft vrijwel geen aandacht besteed aan deze feesten. Deze feesten blijken ons bij nadere studie heel veel te vertellen over wat God's plan is met de redding van de wereld. We moeten deze feesten in de Joodse context leren zien om ze te begrijpen. Daarbij speelt de kalender, zoals die door God is ingesteld, een grote rol. In het boek wordt ook uitgelegd dat "schaduwen" niet altijd zien op dingen die gebeurd zijn, maar juist op toekomstige feiten, die hun schaduw vooruit werpen.
Wake Up schreef: (blz. 304/305) Niemand weet "de dag noch het uur" van de start van het Bazuinenfeest, het enige feest dat op de nieuwe maan start.
Omdat de maan gedurende een aantal dagen voorafgaand aan de nieuwe maan, niet zichtbaar is, is dat ook de reden waarom deze dag "de verborgen dag" Jom Hakese יוֹם הַכֶּסֶה werd genoemd. Dat zegt iets over de opname van de gemeente, die volgens de bijbel zowel de wereld als de niet voorbereide gelovigen bij verrassing zal overvallen! De maand voorafgaand aan het Bazuinenfeest werd er elke werkdag op de sjofar geblazen, maar traditioneel niet op de dag vóór de verwachte dag van het Bazuinenfeest. De gedachte daarachter was 'dat de satan niet waakzaam zou zijn'. Deze eeuwenlang ongekende profetische symboliek verwijst opnieuw naar de gebeurtenis van de plotselinge Opname van de Bruid, waarvan de wereld in de aanloop naar deze gebeurtenis niets zal merken, totdat de gevolgen van de verdwijning van miljoenen gelovigen duidelijk zal worden.
...........
Toen Jezus sprak over de laatste dingen en de gelijkenis van de wijze en dwaze maagden aanhaalde, benadrukte Hij twee keer dat "niemand de dag noch het uur" van de opname van de Bruid zou kennen. Veel aanwijzingen die Jezus geeft zijn in hun Hebreeuwse context eenvoudiger te begrijpen dan binnen ons Westerse referentiekader. Het is dus geen luxe om de verhalen en gebeurtenissen steeds binnen die context te bestuderen.
Paulus schreef: 1 Thess.4:
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17 Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.
18 Zo dan, troost elkaar met deze woorden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
callista

Bericht door callista »

we zullen het wel merken.

als er hier geen "echte" christenen meer reageren kunnen we aannemen dat deze allemaal opgenomen zijn en dat de Opname een feit is :w
ik wens ze alvast veel plezier toe met malkander.... :clown:
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Heb je dit gelezen?
http://appie.abspoel.nl/?p=10878
Ik heb het gelezen. Er wordt daar ook gesproken over "de laatste dagen" = "de laatste twee jaar".
Naar aanleiding daarvan wil ik iets uit Wake Up overnemen dat geschreven is onder het kopje "één dag als 1000 jaar". (blz. 69)
Wake Up schreef: De bijbel legt uit dat voor God één dag is als duizend jaar en duizend jaar als één dag. (Ps.90:4 en 2 Petr. 3:8)
Die uitspraak vinden we in de bijbel slechts op twee plaatsen terug. Door sommigen wordt dit uitgelegd als zouden we nooit precies weten wat voor kalender God aanhoudt. Immers, hoor je dan, God is niet aan tijd gebonden. Dat laatste is waar, maar hoe komt het dan dat, zodra we Gods kalender aan belangrijke wereldgebeurtenissen koppelen, patronen zichtbaar worden die Zijn plan in hoofdlijnen blootleggen?

Vanaf de tijd van Adam worden ongeveer 4000 jaar geteld tot aan de kruisiging van Jezus Christus. Sinds die tijd zijn bijna alweer 2000 jaar verstreken en de Bijbel leert ons dat er nog een 1000-jarig Vrederijk zal komen dat bij onze tijdrekening hoort. Samen een totaal van 7000 jaar, die overeenkomen met het schaduwbeeld van de 7 dagen van de week en van de scheppingsweek. In die telling klopt het dus dat 1000 jaar bij God is als één dag. Voor wie het wil aannemen: volgens deze telling moeten we vaststellen dat wij nagenoeg bij het 6000e jaar zijn aangekomen, de tijd van de arbeid is bijna ten einde.

De profeet Hosea sprak een profetie uit, waarin hij uitdrukkelijk verwees naar twee dagen, waarna Israël weer zou worden opgericht om te leven voor Gods Aangezicht. (Hosea 6:1-3 met een verwijzing naar 1 Kor. 15:4.) Velen geloven dat deze twee dagen zijn begonnen na de Hemelvaart van Jezus Christus en ongeveer 2000 jaar later zullen aflopen in een tijd dat 'de vijgenboom', een beeld van Israël weer zou ontspruiten. (Luk. 21:29) De werkelijkheid van deze uitspraak is vanaf 1948 steeds meer zichtbaar geworden. De 'zomer' gaat dan volgens de woorden van Jezus zelf binnenkort aanbreken. Als Hij niet uitdrukkelijk wilde dat wij zouden waken, dan had Hij dit moment in de geschiedenis niet vooraf kenbaar gemaakt!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

callista schreef:we zullen het wel merken.

als er hier geen "echte" christenen meer reageren kunnen we aannemen dat deze allemaal opgenomen zijn en dat de Opname een feit is :w
Als ze weggenomen zijn zul je vast nog wel eens hier rondneuzen..... ;)
callista

Bericht door callista »

Adinomis schreef:
callista schreef:we zullen het wel merken.

Als ze weggenomen zijn zul je vast nog wel eens hier rondneuzen..... ;)
haha Adinomis... :mrgreen:
.....zeker weten.... :D
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Prachtig Adi, ik heb begrepen dat alleen de gelovigen de shofar zullen horen. Dus de wereld gaat gewoon door. Ik denk dat de Maitreya een dusdanige verklaring aflegt wereldwijd dat men dat zal geloven en of men zich herinnert dat er gelovigen waren die er nu niet meer zijn, vraag ik me af. Er rijden echt geen bestuurloze auto's rond. Het is wellicht totaal niet spectaculair.
Er denk ook niet dat er mensen door tot geloof komen. De wereld staat in brand en men is bezig met allerlei politieke zaken en de wereldreligie zal hoogtij vieren en we zijn er echt niet ver van af.
robert75

Bericht door robert75 »

Piebe schreef:Wat fijn dat de opname nu aanstaande is. Echter heb ik dat vaker gehoord en bij elke miscalculatie wordt de kans op een vergissing groter. Ik durf te wedden dat u zich ook vergist en indien deze weddenschap mogelijk was zou ik nooit meer geldzorgen hebben. Dat u zich vergist is namelijk zo zeker als de bank, bij een kans van 100 tegen 1.
Dat is niets anders dan astrologie waar de Heer Brasser zichzelf mee bezig houdt. Hij raadpleegt de sterren voor antwoorden op de toekomst. Ieder voor zich natuurlijk maar ik geloof toch echt dat de Bijbel dat nadrukkelijk afwijst.

Jes 47:12 Blijf maar bij uw bezweringen
en uw vele toverijen,
waarmee u zich vermoeid hebt vanaf uw jeugd.
Misschien kunt u er baat bij hebben,
misschien zult u zich sterk maken.
13 U bent moe geworden van uw vele plannen.
Laten zij toch opstaan
die de hemel waarnemen,
die naar de sterren kijken,
die bij nieuwe maan voorspellingen doen;
laten zij u verlossen van de dingen die over u zullen komen!
14 Zie, zij zijn als stoppels,
vuur verbrandt hen,
zij kunnen zichzelf niet redden
uit de greep van de vlammen.
Het is geen kolengloed om er zich bij te warmen,
geen vuur om erbij te zitten.
15 Zó zijn zij voor u met wie u zich hebt vermoeid,
zij met wie u vanaf uw jeugd zaken gedaan hebt;
ieder dwaalt zijn eigen kant uit,
niemand zal u verlossen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Er is groot verschil tussen astrologie en astronomie en de Bijbel spreekt zelf over de sterrenbeelden en over de Zodiac, over maanstanden, over bloedmanen en over de sterren die spreken van Gods eer.
Dus verdiep je eens in wat de Bijbel leert over de beelden in de sterren.
Wat jij aan teksten aanhaalt is geen waarschuwing tegen astronomie. Er zijn prachtige sites over studies waar God spreekt in de sterren. Dacht je dat die sterrenkundigen die de Heer geschenken kwamen aanbieden tovernaars waren en dat zij begeleid werden door een soort van gek ding aan de hemel? Nee hoor dat was een ster die hen de weg wees.
Maar wij zijn verziekt in ons denken omdat de satan er aan de haal mee is gegaan.
Wist je dat elke beeld 48 decanen heeft en dat de Zodiac begint bij de Maag en eindigt bij de Leeuw van Juda, ooit gehoord van het raadsel van de spynx. Wel dat zijn allemaal geestelijke waarheden die in Job al uitgemeten worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Astronomie

http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Bijbelstu ... terren.pdf
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Sterren hebben ons wel degelijk héél veel te vertellen.

Psalm 19 zegt dat de hemelen Góds eer vertellen en dat ze, nacht in nacht uit, kennis aan het mensdom predikt.

M.a.w. de sterrenhemel spreekt niet van ons leven (dat willen horoscopen ons laten geloven) maar van Gods eer en van Zijn werk!

Bedenk daarbij dat God niet alleen alle namen van sterren kent (Psalm 147:4) maar ook dat Hij de sterrenbeelden maakte. In Job (9:9) staat: “HIJ MAAKT de Beer en de Orion, de Pleiaden en de Kamers van het Zuiden”.
robert75

Bericht door robert75 »

Ik heb het over astrologie en niet over astronomie, Dat is zoals jezelf zegt iets totaal wat anders. Astronomie is de studie van sterren en hemellichamen, Astrologie is de samenhang tussen de stand van de sterren en de toekomst. Zoals bv horoscopen, Het geloof dat je aan de stand van de sterren iets kan af lezen over je eigen toekomst. Maar dat is natuurlijk flauwekul.
Aan de stand van de sterren kan je niets aflezen over de toekomst op aarde.. Dat is natuurlijk zo onbijbels als maar wezen kan, Omdat wij het profetische Woord hebben en dat is genoeg.
En wat God bedoelt dat de sterren iets zeggen, Heeft alles te maken met de schepping en niets over de toekomst. God heeft ons duidelijk verteld dat als we zijn bestaan willen zien dat wij dan naar zijn schepping moeten kijken,
callista

Bericht door callista »

Julian Brasser schreef:De Opname van de gemeente is dichtbij.
Als je onderstaande video bekijkt dan zie je waarom. In deze video krijgt het joodse feest met een 'laatste bazuin' waarvan niemand de dag en ook niet het uur van het begin daarvan weet, een verassende betekenis!

etc..enz...een lange lijst van bijbelteksten als binnenkomer. :roll:
en dat als eerste post hier Julian.

wi je je eerst niet even voorstellen?
en wat je zoal verwacht hier qua discussies?
Laatst gewijzigd door callista op 22 aug 2014, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Jaron

Bericht door Jaron »

Julian Brasser schreef:De Opname van de gemeente is dichtbij.
Bij dit soort berichten moet ik toch altijd wat gniffelen... Ten eerste omdat men dit al 2000 jaar roept. En ten tweede omdat het maar de vraag is of we OPGENOMEN worden. De hele Opname theorie is pas in de 19e eeuw in Amerika in zwang gekomen dus het is maar zeer de vraag of die er wel komt. Ik geloof eerder in de Wederkomst. Maar goed, da's een ander topic.
Dit is een onderschrift.