Tufkah schreef:Ik wil jou of een ander het geloof in een hiernamaals niet afpakken, maar er is geen Bijbelse grond voor een hiernamaals.
Ik ben het met Petra eens. Er is wel degelijk een Bijbelse grond voor een hiernamaals.
– Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. (Mat. 4:17b)
– Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, en waar dieven inbreken en stelen; maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft, en waar dieven niet inbreken of stelen; want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn. (Mat.6:19-21)
– Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid … (Mat. 6:33)
– Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. (Joh. 5:24)
Tufkah schreef:Doch over reïncarnatie doet Jezus geen uitspraken. (Mocht iemand het daar mee oneens zijn, dan hoor ik het graag)
Lees Matteüs 17:10-13: “De leerlingen vroegen hem: ‘Waarom zeggen de schriftgeleerden toch dat Elia eerst moet komen?’ … Maar ik zeg jullie dat Elia al gekomen is ... Toen begrepen de leerlingen dat hij op Johannes de Doper doelde.“
Tufkah schreef:Nu ouder en wijzer geworden ontdek ik dat de leer van Jezus over iets geheel anders gaat. In Mattheüs 16:25 staat bijvoorbeeld dat wie zijn leven wil behouden, die zal het verliezen. Dus wie zijn leven wil behouden door naar een of ander hiernamaals te gaan, die zal het juist verliezen! Best wel raar dat veel gelovigen iets geloven wat diametraal staat op wat Jezus heeft geleerd.
Je begrijpt die Bijbeltekst verkeerd. Het gaat erom dat je niet moet hechten aan de materie, want de materie is vergankelijk en heeft ook iets slechts in zich.
Wie zijn leven (in aards opzicht) wil behouden, zal het (het geestelijke) verliezen; maar wie zijn leven (in aards opzicht) omwille van Mij zal verliezen, die zal het (het geestelijke) vinden! (Matth. 16,25)
Wat zou het een mens baten, als hij de hele wereld met al haar schatten zou winnen, maar daarbij schade zou lijden aan zijn ziel? Of wat kan een mens geven, om zijn ziel weer los te maken van de banden van de materie, het gericht en de dood? (Matth. 16,26)
https://www.nieuweopenbaring.nl/boeken-lezen/5/171/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.