Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 17:30
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 15:40
Mijn vader heeft het nog veel gekker gehoord.

Een student beweerde dat we ze nu niet meer kunnen bouwen omdat we het zwaartepunt niet meer kunnen vinden.
Ne is dat al dik tweeduizend jaar bekend en ook al weet men het niet dan kun je nog best een piramide bouwen. :lol:
Een tijdje terug las ik ergens dat in het Nijldal ten tijde van de farao's andere rivierbeddingen waren en zo zijn sommige piramiden in de woestijn terecht gekomen. Het is aan satellieten te danken dat we dit soort zaken weten. Langs een waterloop is het niet moeilijk om grote blokken steen op hun plaats te krijgen. Verder heeft men systemen nagebouwd om blokken te heffen.

Het vergt wat inspanning, maar dan blijken al die antieke werken het werk van mensen. Maar onzin bedenken is eenvoudiger dan een ingewikkelde verklaring bedenken.
Ik krijg voortdurend verwijten en beledigingen naar mijn hoofd geslingerd. En er wordt geschermd met wetenschappelijk bewijs.
Ik wacht nog steeds maar heb nog niets gezien van jullie kant. Dus kop houden of over de brug komen.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 17:30
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 15:40
Mijn vader heeft het nog veel gekker gehoord.

Een student beweerde dat we ze nu niet meer kunnen bouwen omdat we het zwaartepunt niet meer kunnen vinden.
Ne is dat al dik tweeduizend jaar bekend en ook al weet men het niet dan kun je nog best een piramide bouwen. :lol:
Een tijdje terug las ik ergens dat in het Nijldal ten tijde van de farao's andere rivierbeddingen waren en zo zijn sommige piramiden in de woestijn terecht gekomen. Het is aan satellieten te danken dat we dit soort zaken weten. Langs een waterloop is het niet moeilijk om grote blokken steen op hun plaats te krijgen. Verder heeft men systemen nagebouwd om blokken te heffen.

Het vergt wat inspanning, maar dan blijken al die antieke werken het werk van mensen. Maar onzin bedenken is eenvoudiger dan een ingewikkelde verklaring bedenken.
De piramides zijn gebouwd door reptielen,het zijn echt vak bouwlieden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Yours schreef: 08 jun 2024, 16:18
Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetenhe ... %20genomen.

Zoals ik al eerder schreef dreef Jezus demonen uit. Het is dus al van oudsher dat er van demonen sprake is. Waarvoor men dus tegenwoordig bij de GGZ moet zijn voor behandeling (als er tenminste geen ellenlange wachtlijst is).

Jij staat in die zin aan de zijlijn en voelt weliswaar dat er iets aan de hand is, maar ik heb er o.a. door mijn professionele werk mee te maken gehad. En ben als zodanig de confrontatie dus niet uit de weg gegaan: het waren leerzame ervaringen.
Juist ja, jij kent de praktijk!
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mart »

Yours schreef: 08 jun 2024, 16:18 Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.
Zou je daar een link naar peer-reviewed wetenschappelijk rapport over kunnen geven in plaats van een linkje naar een wiki-site? Het lijkt me eng en onprofessioneel indien een medewerker op een psychiatrische afdeling zulke denkbeelden zou volgen, in plaats van de medische wetenschap.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Mart schreef: 08 jun 2024, 19:49
Yours schreef: 08 jun 2024, 16:18 Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.
Zou je daar een link naar peer-reviewed wetenschappelijk rapport over kunnen geven in plaats van een linkje naar een wiki-site? Het lijkt me eng en onprofessioneel indien een medewerker op een psychiatrische afdeling zulke denkbeelden zou volgen, in plaats van de medische wetenschap.
Waarom wetenschappelijk en peer reviewed? De vraag die op deze plaats veel belangrijker is, is of je voor patiënten de dagelijkse zorg levert of dat je behandelaar (bijv psychiater) bent. Want daar gaan denkbeelden en overtuigingen een rol spelen. Kortom maakt het voor een verpleegster niet uit of je iemand verdenkt van een demon. Voor een psychiater wel.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 08 jun 2024, 19:49
Yours schreef: 08 jun 2024, 16:18 Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.
Zou je daar een link naar peer-reviewed wetenschappelijk rapport over kunnen geven in plaats van een linkje naar een wiki-site? Het lijkt me eng en onprofessioneel indien een medewerker op een psychiatrische afdeling zulke denkbeelden zou volgen, in plaats van de medische wetenschap.
Als men het over bezetenheid heeft van het kwaad, demonen of de duivel is eerder sprake van een hersenziekte zoals : Delier/Delirium.

https://www.hersenstichting.nl/hersenaa ... en/delier/
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Demonen bestaan en mensen kunnen bezeten raken.Voor de mens van alles los allemaal flauwe kul. Maar dat is het niet.
Er is maar een oplossing uitdrijving.......................oja en dat gaat niet gepaard zoals je dat in films ziet.

Voor de rest advies voor een ieder hier blijf er heel heel ver bij vandaan!!!!
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 08 jun 2024, 20:26 Demonen bestaan en mensen kunnen bezeten raken.Voor de mens van alles los allemaal flauwe kul. Maar dat is het niet.
Er is maar een oplossing uitdrijving.......................oja en dat gaat niet gepaard zoals je dat in films ziet.

Voor de rest advies voor een ieder hier blijf er heel heel ver bij vandaan!!!!
Ik ken hier slechts 1 demon... :clown:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Mart schreef: 08 jun 2024, 19:49
Yours schreef: 08 jun 2024, 16:18 Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.
Zou je daar een link naar peer-reviewed wetenschappelijk rapport over kunnen geven in plaats van een linkje naar een wiki-site? Het lijkt me eng en onprofessioneel indien een medewerker op een psychiatrische afdeling zulke denkbeelden zou volgen, in plaats van de medische wetenschap.
Ik was niet werkzaam op een psychiatrische afdeling, maar in de para-medische gezondheidszorg alwaar ik met deze patiënten te maken kreeg. Als zodanig was ik niet betrokken bij de behandeling van deze patiënten.

Na die tijd waren het met name de waarnemingen binnen het vrijwilligerswerk, vooral in de gevallen waar bijvoorbeeld de medicatie bij bepaalde psychiatrische aandoeningen niet langer werd ingenomen, dat ik met zeer vreemde situaties werd geconfronteerd die in mijn visie op de aanwezigheid van demonen wezen. Tenslotte heb ik intensief contact gehad met iemand die zich bewust was van de aanwezigheid van demonen en dat ook volmondig toegaf.

Hier zul je het mee moeten doen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 08 jun 2024, 20:29
Snelheid schreef: 08 jun 2024, 20:26 Demonen bestaan en mensen kunnen bezeten raken.Voor de mens van alles los allemaal flauwe kul. Maar dat is het niet.
Er is maar een oplossing uitdrijving.......................oja en dat gaat niet gepaard zoals je dat in films ziet.

Voor de rest advies voor een ieder hier blijf er heel heel ver bij vandaan!!!!
Ik ken hier slechts 1 demon... :clown:
Klopt; en die heet Messenger :evil: :twisted:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 08 jun 2024, 22:04
Messenger schreef: 08 jun 2024, 20:29
Ik ken hier slechts 1 demon... :clown:
Klopt; en die heet Messenger :evil: :twisted:
Maar jij wordt hier met regelmaat voor een paar weken uitgedreven... :lol: :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 08 jun 2024, 22:11
Snelheid schreef: 08 jun 2024, 22:04

Klopt; en die heet Messenger :evil: :twisted:
Maar jij wordt hier met regelmaat voor een paar weken uitgedreven... :lol: :lol:
Wat ben je toch zielig tja.................. :naughty: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mart »

Yours schreef: 08 jun 2024, 21:06
Mart schreef: 08 jun 2024, 19:49
Zou je daar een link naar peer-reviewed wetenschappelijk rapport over kunnen geven in plaats van een linkje naar een wiki-site? Het lijkt me eng en onprofessioneel indien een medewerker op een psychiatrische afdeling zulke denkbeelden zou volgen, in plaats van de medische wetenschap.
Ik was niet werkzaam op een psychiatrische afdeling, maar in de para-medische gezondheidszorg alwaar ik met deze patiënten te maken kreeg. Als zodanig was ik niet betrokken bij de behandeling van deze patiënten.

Na die tijd waren het met name de waarnemingen binnen het vrijwilligerswerk, vooral in de gevallen waar bijvoorbeeld de medicatie bij bepaalde psychiatrische aandoeningen niet langer werd ingenomen, dat ik met zeer vreemde situaties werd geconfronteerd die in mijn visie op de aanwezigheid van demonen wezen. Tenslotte heb ik intensief contact gehad met iemand die zich bewust was van de aanwezigheid van demonen en dat ook volmondig toegaf.

Hier zul je het mee moeten doen.
Prima, zolang het niet het reguliere medische circuit is en mensen vrijwillig gaan, heb ik er geen problemen mee. Evenmin wil ik het al dan niet bestaan van demonen ter discussie stellen, maar het dient gescheiden te opereren van de reguliere medische wetenschap.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Aldus Mart;Prima, zolang het niet het reguliere medische circuit is en mensen vrijwillig gaan, heb ik er geen problemen mee. Evenmin wil ik het al dan niet bestaan van demonen ter discussie stellen, maar het dient gescheiden te opereren van de reguliere medische wetenschap.
Geheel mee eens trouwens zo is het ook; ten eerste de reguliere medische raadplegen kunnen die niets doen en het blijkt bezetenheid te zijn,dus ook niet naar kwakzalvers en dat soort figuren gaan maar toch weer bij de wetenschap van bezetenheid die men in de Kerk kan vinden waar er speciale op geleide Priesters zijn die altijd samenwerken met het reguliere.

En met dit alles is grote voorzichtigheid geboden tevens een beslistheid om de des betreffende persoon te bevrijden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Snelheid schreef: 08 jun 2024, 23:01
Aldus Mart;Prima, zolang het niet het reguliere medische circuit is en mensen vrijwillig gaan, heb ik er geen problemen mee. Evenmin wil ik het al dan niet bestaan van demonen ter discussie stellen, maar het dient gescheiden te opereren van de reguliere medische wetenschap.
Geheel mee eens trouwens zo is het ook; ten eerste de reguliere medische raadplegen kunnen die niets doen en het blijkt bezetenheid te zijn,dus ook niet naar kwakzalvers en dat soort figuren gaan maar toch weer bij de wetenschap van bezetenheid die men in de Kerk kan vinden waar er speciale op geleide Priesters zijn die altijd samenwerken met het reguliere.

En met dit alles is grote voorzichtigheid geboden tevens een beslistheid om de des betreffende persoon te bevrijden.
Dag Snelheid,

Daar heb ik nog nooit van gehoord: van uitdrijvingen/bevrijdingen door priesters die in samenwerking met de reguliere medische wetenschap worden/zijn uitgevoerd.
Waar, door wie en in samenwerking met welke artsen vindt dat plaats?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Demonen zijn een gedachte van vroeger tijden, toen men nog geen wetenschappelijke inzichten had. Tegenwoordig weten we gelukkig beter. Mensen worden nú gediagnosticeerd met bijvoorbeeld schizofrenie, borderline, bipolaire stoornis, autisme of andere geestesaandoeningen.
Vroeger snoepte men ook vast van plantjes met allerlei gevolgen.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 08 jun 2024, 20:29
Snelheid schreef: 08 jun 2024, 20:26 Demonen bestaan en mensen kunnen bezeten raken.Voor de mens van alles los allemaal flauwe kul. Maar dat is het niet.
Er is maar een oplossing uitdrijving.......................oja en dat gaat niet gepaard zoals je dat in films ziet.

Voor de rest advies voor een ieder hier blijf er heel heel ver bij vandaan!!!!
Ik ken hier slechts 1 demon... :clown:
Je maakt er nu een grapje over maar in vroeger tijden zou het best zo zijn geweest dat mensen met het agressie-level van Snelheid als bezeten werden beschouwd.
Gelukkig weten we tegenwoordig beter.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

HJW schreef: 09 jun 2024, 08:21
Messenger schreef: 08 jun 2024, 20:29
Ik ken hier slechts 1 demon... :clown:
Je maakt er nu een grapje over maar in vroeger tijden zou het best zo zijn geweest dat mensen met het agressie-level van Snelheid als bezeten werden beschouwd.
Gelukkig weten we tegenwoordig beter.
Velen weten nu beter, helaas zijn er nog heel wat die dit soort nonsens heel serieus nemen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 09 jun 2024, 08:19 Demonen zijn een gedachte van vroeger tijden, toen men nog geen wetenschappelijke inzichten had. Tegenwoordig weten we gelukkig beter. Mensen worden nú gediagnosticeerd met bijvoorbeeld schizofrenie, borderline, bipolaire stoornis, autisme of andere geestesaandoeningen.
Alle psychische/psychiatrische stoornissen hebben inderdaad een etiket gekregen.

Neem nou schizofrenie. Als iemand minstens een maand lang psychoses heeft/heeft gehad krijgt iemand de diagnose schizofrenie. Een psychose is een verzamelnaam voor een aantal symptomen, zoals waanideeën en hallucinaties zoals gehoorshallucinaties. De persoon hoort dan geluiden die er niet zijn. Het gaat daarbij dan meestal om stemmen. Onder invloed daarvan worden soms vreselijke misdrijven gepleegd.
Zoals Thijs H. die 22 jaar gevangenisstraf en TBS met dwangverpleging kreeg opgelegd voor 3 moorden die hij zomaar op 2 verschillende plaatsen op wildvreemde mensen pleegde.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ummerheide.

Ik raad iedereen hier aan om zich er eens in te verdiepen. En zich af te vragen wat hier daadwerkelijk aan ten grondslag ligt. En waar die stemmen bijvoorbeeld vandaan komen.
Laatst gewijzigd door Yours op 09 jun 2024, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 2270
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 17:44
Tufkah schreef: 08 jun 2024, 17:30

Een tijdje terug las ik ergens dat in het Nijldal ten tijde van de farao's andere rivierbeddingen waren en zo zijn sommige piramiden in de woestijn terecht gekomen. Het is aan satellieten te danken dat we dit soort zaken weten. Langs een waterloop is het niet moeilijk om grote blokken steen op hun plaats te krijgen. Verder heeft men systemen nagebouwd om blokken te heffen.

Het vergt wat inspanning, maar dan blijken al die antieke werken het werk van mensen. Maar onzin bedenken is eenvoudiger dan een ingewikkelde verklaring bedenken.
Ik krijg voortdurend verwijten en beledigingen naar mijn hoofd geslingerd. En er wordt geschermd met wetenschappelijk bewijs.
Ik wacht nog steeds maar heb nog niets gezien van jullie kant. Dus kop houden of over de brug komen.
Ik ga jou nergens van overtuigen, blijf maar gewoon in je wanen als je dat verkiest. Ik heb reeds aangetoond dat de Bijbel waarschuwt tegen ongoddelijke en oudwijfse fabelen, maar je luistert zelfs niet naar de Bijbel. Verder ken ik jou als een wettische gelovige, bij uitstek het type gelovige die in fabeltjes gelooft. Die de zondvloed nog letterlijk neemt. Wij delen in het geheel niks op spiritueel gebied, maar ook niet op wetenschappelijk gebied.

Verder herhaal ik wat ik eerder schreef: Ik heb nog nooit een demon gezien of meegemaakt. Zo er demonen bestaan spelen ze geen rol in mijn leven. Ik hoef op geen enkele wijze een verhaaltje over demonen te spinnen. Ik adviseer jou en ieder ander om de liefde van de Vader te zoeken. In de liefde van de Vader is geen plaats voor iets anders, want die is enkelvoudig.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 09 jun 2024, 08:19 Demonen zijn een gedachte van vroeger tijden, toen men nog geen wetenschappelijke inzichten had. Tegenwoordig weten we gelukkig beter. Mensen worden nú gediagnosticeerd met bijvoorbeeld schizofrenie, borderline, bipolaire stoornis, autisme of andere geestesaandoeningen.
Vroeger snoepte men ook vast van plantjes met allerlei gevolgen.
Ik zal het je nog veel gekker vertellen. Er zijn tegenwoordig nog steeds miljarden mensen die in een god geloven. Een intelligente scheppende geest die ergens rondwaart. Gelukkig maar dat we wetenschap hebben om dit alles te ontzenuwen. Vraag blijft wat we dan moeten met al die gelovige wetenschappers?
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tufkah schreef: 09 jun 2024, 09:42
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 17:44
Ik krijg voortdurend verwijten en beledigingen naar mijn hoofd geslingerd. En er wordt geschermd met wetenschappelijk bewijs.
Ik wacht nog steeds maar heb nog niets gezien van jullie kant. Dus kop houden of over de brug komen.
Ik ga jou nergens van overtuigen, blijf maar gewoon in je wanen als je dat verkiest. Ik heb reeds aangetoond dat de Bijbel waarschuwt tegen ongoddelijke en oudwijfse fabelen, maar je luistert zelfs niet naar de Bijbel. Verder ken ik jou als een wettische gelovige, bij uitstek het type gelovige die in fabeltjes gelooft. Die de zondvloed nog letterlijk neemt. Wij delen in het geheel niks op spiritueel gebied, maar ook niet op wetenschappelijk gebied.

Verder herhaal ik wat ik eerder schreef: Ik heb nog nooit een demon gezien of meegemaakt. Zo er demonen bestaan spelen ze geen rol in mijn leven. Ik hoef op geen enkele wijze een verhaaltje over demonen te spinnen. Ik adviseer jou en ieder ander om de liefde van de Vader te zoeken. In de liefde van de Vader is geen plaats voor iets anders, want die is enkelvoudig.
Misschien zoek je de betekenis van fabel eens op. Verder hoef ik echt geen oordeel/advies van jou. Jij bent echt rijp voor een enkelband.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tiberius Claudius schreef: 09 jun 2024, 08:39
HJW schreef: 09 jun 2024, 08:21
Je maakt er nu een grapje over maar in vroeger tijden zou het best zo zijn geweest dat mensen met het agressie-level van Snelheid als bezeten werden beschouwd.
Gelukkig weten we tegenwoordig beter.
Velen weten nu beter, helaas zijn er nog heel wat die dit soort nonsens heel serieus nemen.
https://youtu.be/4RMX4ErCr8w?si=TOSaPUxLwN-uXeLT

Vanaf 44:26
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Yours schreef: 09 jun 2024, 09:39
HJW schreef: 09 jun 2024, 08:19 Demonen zijn een gedachte van vroeger tijden, toen men nog geen wetenschappelijke inzichten had. Tegenwoordig weten we gelukkig beter. Mensen worden nú gediagnosticeerd met bijvoorbeeld schizofrenie, borderline, bipolaire stoornis, autisme of andere geestesaandoeningen.
Alle psychische/psychiatrische stoornissen hebben inderdaad een etiket gekregen.

Neem nou schizofrenie. Als iemand minstens een maand lang psychoses heeft/heeft gehad krijgt iemand de diagnose schizofrenie. Een psychose is een verzamelnaam voor een aantal symptomen, zoals waanideeën en hallucinaties zoals gehoorshallucinaties. De persoon hoort dan geluiden die er niet zijn. Het gaat daarbij dan meestal om stemmen. Onder invloed daarvan worden soms vreselijke misdrijven gepleegd.
Zoals Thijs H. die 22 jaar gevangenisstraf en TBS met dwangverpleging kreeg opgelegd voor 3 moorden die hij zomaar pleegde op wildvreemde mensen.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ummerheide.

Ik raad iedereen hier aan om zich er eens in te verdiepen. En zich af te vragen wat hier daadwerkelijk aan ten grondslag ligt. En waar die stemmen bijvoorbeeld vandaan komen.
Ik geloof in demonen. Ook geloof ik dat je ertegen gewapend bent als je dichtbij de Vader in Zijn beschermende liefdevolle omgeving blijft. Daar heb je niets te vrezen. Maar het zou mij niet verbazen wanneer demonische invloeden een rol blijken te spelen bij de wereldomvattende oorlogen en andere verstoringen die we nu meemaken. Ogen ervoor sluiten helpt niet. Satan weet dat hij verliezen zal en hij houdt zoveel mogelijk mensen bij God weg om ze mee te sleuren in de afgrond, de tweede dood.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

men blijft stug vasthouden aan het verhaal van de chemische onbalans, ik denk inderdaad dat chemie alles onder controle kan houden.
[uit principe ben ik voor principes]