Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
nicodemus zda
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Wilsophie,

Ik vraag me af, hoe wordt door gelovigen die 'in Christus' zijn tegen deze Bijbels begrip aankijken:

DE MAAN ONDER HAAR VOETEN
De ‘maan’ is het symbool van de Mozaïsche bedeling die aan de evangelische bedeling vooraf ging. Evenals de maan zijn licht ontleent aan de zon, heeft de vorige bedeling zijn licht ontleend aan de huidige bedeling. In de Mozaïsche bedeling had men een zinnebeeldige ofwel schaduwdienst, in de huidige bedeling een werkelijke dienst.

Het betekent dus dat het OT heeft afgedaan evenals dus een herstel naar de Oude instelling er van. Het kan dus (ook al geografisch) niet meer in orde komen. En zinnebeeldig herstel en dus een Mozaïsch herstel kan dus niet meer plaats hebben. Immers het is Jezus die de Hoogste Priester is en dus de Gemeente (Joden Grieken) door een Geestelijke binding, met Zich verenigt!

Daarom nog eens in herinnering brengend:
Nikodemus begreep het niet. Zijn houding tegenover Jezus was positief.
Hij geloofde dat Jezus door God gezonden was en hij sprak Hem aan als ‘rabbi’. Hij kende de Schrift want Jezus noemt hem een ‘leraar van Israël’ in Johannes 3:10.
Noot: Jezus zegt dat met enige ironie, want Nicodemus onderwijst niet naar de Geest, maar naar de natuurlijke norm (als een aardse regeerder)
Daarom kon hij de woorden van Jezus zo moeilijk begrijpen! (Ben je mee?)

Nikodemus was...
... iemand uit de Farizeeën, wiens naam was Nikodemus, een overste der Joden; deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem:
" Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is” (Johannes 3:1, 2).
Hoewel vele, zo niet de meeste, leiders van het volk tegen Jezus waren, geloofde Nikodemus dat Hij door God gezonden was.
Later verdedigde hij Jezus: “Nikodemus, die vroeger tot Hem was gekomen, één van hen, zeide tot hen: Veroordeelt onze wet dan een mens, tenzij men zich eerst van hem op de hoogte gesteld heeft en kennis genomen van wat hij doet?” (Johannes 7:50, 51). Nikodemus hielp bij het begraven van Jezus: “En daarna vroeg Jozef van Arimatea, een discipel van Jezus, maar in het verborgen uit vrees voor de Joden, aan Pilatus het lichaam van Jezus te mogen wegnemen; en Pilatus stond het toe. Hij kwam dan en nam zijn lichaam weg. En ook kwam Nikodemus, die de eerste maal des nachts tot Hem gekomen was, en hij bracht een mengsel mede van mirre en aloë, ongeveer honderd pond” (Johannes 19:38, 39).

Nikodemus was een oprechte man die de wil van God verlangde te doen. (Noot: Ook ik ga er altijd vanuit dat -mede-christenen altijd het goede voorhebben met hun houding tegenover Jezus)
Dit om maar even te bevestigen dat ik niets heb tegen welke denominaties dan ook, want een getuige van Christus bestrijd geen mensen, maar tracht hen tot inzicht te brengen zoals Jezus in het voorbeeld aan Nikodemus)
Toch kon Nikodemus moeilijk begrijpen wat Jezus zei: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.
Noot: Het is dus duidelijk dat wie niet gedoopt is door het Vruchtwatergraf van de Heilige Geest, kan dus het Hemels Koninkrijk niet zien, hij of zij is dus Geestelijk blind en blijft varen op eigen kracht, natuurlijk dus!
Nikodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden?” (Johannes 3:3, 4).
Een godsdienstige mens zoals Nikodemus is geneigd te denken dat hij al in orde is met God. Jezus heeft Nikodemus echter te kennen gegeven dat hij, zoals hij was, voor Gods koningrijk niet geschikt was/is! Jezus leerde ook dat iedereen zich moet bekeren en nederig als kleine kinderen worden om Gods koninkrijk binnen te gaan (Matteüs 18:1 t/m 5). Nu zegt Hij dat men zelfs opnieuw geboren moet worden!
Ook in onze tijd zijn er vele godsdienstige mensen die niet weten hoe men opnieuw geboren kan worden of wat dit betekent.
Er zijn zelfs velen die zich ‘wedergeboren christenen’ noemen, die de bijbelse leer over de wedergeboorte verwerpen.
Jezus verduidelijkt hoe men opnieuw geboren kan worden: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan” (Johannes 3:5).
Jezus verwijst naar de doop. (Door onderdompeling/Watergraf als symbool van 'levend' water -vrucht-water dus)

Paulus schreef: “Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen” (Romeinen 6:4). Na de doop wandelen wij ‘in nieuwheid des levens’. (Noot: Alleen door de Heilige Geest kunnen wij opstaan uit onze dood, ook NU dus!

De doop is ‘het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de heilige Geest’: “Maar toen de goedertierenheid en mensenliefde van onze Heiland (en) God verscheen, heeft Hij, niet om werken der gerechtigheid, die wij zouden gedaan hebben, doch naar zijn ontferming ons gered door het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de heilige Geest, die Hij rijkelijk over ons heeft uitgestort door Jezus Christus, onze Heiland, opdat wij, gerechtvaardigd door zijn genade, erfgenamen zouden worden overeenkomstig de hoop van het eeuwig leven” (Titus 3:4 t/m 7).
De doop is geen verdienstelijk werk, maar een genadegave Gods. Door de kracht van de heilige Geest worden wij wedergeboren, worden wij vernieuwd, wanneer wij ons tot het lichaam van Christus laten onderdompelen. “Want door één Geest zijn wij allen tot één lichaam gedoopt” (1 Korintiërs 12:13). “Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen” (2 Korintiërs 5:17).

De doop moet op geloof en bekering gebaseerd zijn. Jezus beloofde: “Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden” (Marcus 16:16). Petrus gaf het bevel: “Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave van de heilige Geest ontvangen” (Handelingen 2:38).

Vele godsdienstige mensen zijn buiten het koninkrijk omdat zij nooit zijn wedergeboren. Zij denken dat ze met God in orde zijn omdat ze godsdienstig zijn. Misschien vertrouwen zij ook op één of andere oppervlakkige vorm van doop die anders was dan de doop waarover wij in het Nieuwe Testament lezen.

Wij allen dienen grondig na te gaan of wij wel uit water en Geest geboren zijn, want anders hebben wij geen deel aan Gods koninkrijk.
Hoe kan een vorm van doop geldig zijn wanneer die anders is dan de doop die Jezus heeft bevolen? Wij zullen twee voorbeelden bespreken.
Indien uw zogenaamde doop gebeurde toen u een baby was, bent u niet uit water en Geest geboren. U bent nog buiten het koninkrijk.
Hoe weet ik dit? Doordat u niet in de naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest werd gedoopt (zelfs indien deze woorden werden uitgesproken) omdat ‘in de naam van’ betekent ‘op gezag van’ en niets in de Schrift machtigt een zuigelingendoop. Bij dit ritueel geloofde u niet en had u zich niet bekeerd. U wist niet eens wat gebeurde. Het was uw beslissing niet, maar de beslissing van uw ouders. Hoe kon iets zo verschillend van de doop van het Nieuwe Testament geldig zijn?

Het was een leeg, waardeloos ritueel gebaseerd op tradities van mensen i.p.v. op het woord van God. Wat Jezus zegt is op uw kerkgenootschap van toepassing: “Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn” (Matteüs 15:9).
Indien uw zogenaamde doop een onderdompeling was die men beschouwde als los van de wedergeboorte, bent u niet uit water en Geest geboren. U bent nog buiten het koninkrijk.

Hoe weet ik dit? Doordat u niet in de naam van de Vader, Zoon en Heilige Geest werd gedoopt, want ‘in de naam van’ betekent ‘op gezag van’ en niets in de Schrift machtigt een doop in water die los van de wedergeboorte staat.(Door de Kerk gedoopt worden, door een besprenkeling is dus op gezag van een natuurlijke instelling, niet vanuit het Hemels Jeruzalem.

Indien uw kerkgenootschap een waterdoop toepast die los van de geestelijke doop staat, bent u niet wedergeboren want er is ‘één doop’ (Efeziërs 4:5) en Jezus beschrijft die ene doop als een wedergeboorte, een geboorte uit water en Geest.
Kerkgenootschappen die, hoewel zij door onderdompeling dopen, dit slechts ‘als een uiterlijk teken’ (zoals ze dat noemen) beschouwen, dopen uitdrukkelijk niet ‘tot vergeving van zonden’ zoals bevolen door de Heilige Geest via Petrus in Handelingen 2:38.....

Bron voor verdere verdieping: http://gemeente-van-christus.org/Preken ... nieuw.html
De Gemeente (Joden en Grieken) worden op het fundament van 'de maand' gedoopt door water en Geest en zijn dus een Geestelijk Israël (= Jezus)

Hartelijke groet [Modbreak Peter79: opmerking over RKK verwijderd, quotecodes en returns aangepast voor leesbaarheid.]
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Bericht door Wilsophie »

De maan is een beeld van Israël en daarom vrouwelijk, en de zon is een beeld van Christus en daarom mannelijk.
Verder heb ik geen idee wat je allemaal bedoelt. En ik kan geen antwoord geven voor "gelovigen die in Christus zijn", ik kan alleen antwoorden wat de Bijbel erover zegt.
Ik weet ook niet welke je tekst je bedoelt met "maan onder haar voeten".

De leer van de gemeente van Christus onderschrijf ik niet, zij dopen en leren dat de waterdoop afwassing van zonden tot gevolg heeft voor zover lees ik dat alleen bij Johannes de Doper die onmiddelijk wees naar de Here Jezus Christus.... en de gemeente van Christus zou beter moeten weten, vanwege hun naam.

Het gaat in dit topic over de wedergeboorte van Israël als natie en niet over de doop in Johannes enz...en ook niet over Nicodemus.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef: Ik weet ook niet welke je tekst je bedoelt met "maan onder haar voeten".
Dat is Op, 12:1
En er verscheen een groot teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren.

Het gaat hier over een teken, een gelijkenis, een symbool. Het beeld doet aan Israël denken, aan de droom van Jozef. Zon, maan en sterren buigen zich voor hem neer.
Moeder Rachel is de maan en vader Jakob de zon. De twaalf sterren als de twaalf stamvaders tooien als krans het hoofd van de vrouw. Zon en maan getuigen ook verder in de bijbel van Gods trouw aan Israël:
Jer. 31:35 Zo zegt de HEERE, Die de zon tot een licht geeft overdag en de vaste orde van maan en sterren tot een licht in de nacht, Die de zee opzweept, zodat haar golven bruisen, HEERE van de legermachten is Zijn Naam.
36 Als deze verordeningen ooit zouden wijken van voor Mijn aangezicht, spreekt de HEERE, dan zou ook het nageslacht van Israël ophouden een volk voor Mijn aangezicht te zijn, alle dagen!
Nooit dus!!

Het koningschap van David en zijn zaad is tot in eeuwigheid, en zijn troon zal voor Mij zijn als de zon, als de maan zal hij voor altijd vaststaan. Psalm 89:37,38.

Het aanzien van Christus was gelijk de zon die schijnt in haar kracht (Op.1:16). Israël als vrouw, als bruid, als geliefde is schoon als de blanke maan, stralend als de gloeiende zon:

Hooglied 6:10 Wie is zij die verschijnt als de dageraad, mooi als de volle maan, zuiver als de gloeiende zon, schrikwekkend als zij die vaandels opheffen?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Peter79

Bericht door Peter79 »

ericjan schreef:Om de 7 gemeenten te laten zien hoe het met de Joden en het Jodendom zit.
Net zo goed dat in het NT (voor de christenen) ook wordt gesproken over het zalig worden van heel Israel in Romeinen 11 en nog meer boeken, toch?
Ik weet dat veel broeders en zusters die citaten ook graag inlijven als voor christenen bestemd helaas. :(
De 144.00o verzegelden van de 12 stammen van Israel staat er woordelijk, erna worden de stammen opgesomd, dus hoezo zou dat maar iets met ons christenen van doen hebben?
Andersom in het OT staan toch ook enkele citaten voor ons christenen? Die zie je dan wel. Als in het OT zaken (kunnen) staan voor christenen, waarom dan niet in het NT voor de Joden?
Dank je wel Eric Jan voor dit gesprek. Het is me duidelijk dat je consequent aan je principes vasthoudt, en ik kan er geen speld tussen krijgen. Ik ga hier niet verder op Openbaring in, omdat het hier teveel off-topic wordt. Ik zal eens kijken of ik in een topic over Openbaring verder zal gaan.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Je schreef:

Dat is Op, 12:1
En er verscheen een groot teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren.
]Het gaat hier over een teken, een gelijkenis, een symbool. Het beeld doet aan Israël denken, aan de droom van Jozef. Zon, maan en sterren buigen zich voor hem neer.
Moeder Rachel is de maan en vader Jakob de zon. De twaalf sterren als de twaalf stamvaders tooien als krans het hoofd van de vrouw. Zon en maan getuigen ook verder in de bijbel van Gods trouw aan Israël.

Ik weet niet of datgene wat Openbaring 12 duidt,betrekkig heeft op jouw conclusie.

Eerder dacht ik aan het volgende:

Een 'Reine vrouw’ is de ware gemeente. Een ‘verdorven’ vrouw wordt als zinnebeeld gebruikt om een afvallige of verdorven gemeente uit te beelden. Ezech. 23 en Openbaring 17: 3-6, 15 ,18.

ZIJ IS BEKLEED MET DE ZON
De ‘zon’ symboliseert het licht en de heerlijkheid van de evangelische bedeling. (Nieuwe Testament= Jezus)

DE MAAN ONDER HAAR VOETEN
De ‘maan’ is het symbool van de Mozaïsche bedeling die aan de evangelische bedeling vooraf ging. Evenals de maan zijn licht ontleent aan de zon, heeft de vorige bedeling zijn licht ontleend aan de huidige bedeling. In de Mozaïsche bedeling had men een zinnebeeldige ofwel schaduwdienst, in de huidige bedeling een werkelijke dienst.

EEN KROON VAN TWAALF STERREN
symboliseert de twaalf apostelen van de christelijke gemeente.”

EN ZIJ WAS ZWANGER
“Dat heeft betrekking op een periode kort voor het begin van de huidige bedeling toen de gemeente met groot verlangen uitzag naar de eerste komst van de Messias. Die periode reikt tot op de tijd waarin de evangelische gemeente met haar kroon van twaalf apostelen door Christus werd opgericht.” –

EEN GROTE RODE DRAAK
“De profetische lijn waarin men deze symbolen vindt, begint in Openbaring 12, met de draak die Christus bij Zijn geboorte wilde verslinden. In vers 9 van dit hoofdstuk lezen wij dat de draak Satan voorstelt; hij spoorde Herodes aan om Christus te doden. Maar het belangrijkste middel dat Satan in de eerste eeuw van het christelijk tijdperk gebruikte om oorlog te voeren tegen Christus en Zijn volk was het Romeinse rijk, waarin het heidendom de overheersende godsdienst was.

De draak stelt in de eerste plaats Satan voor, maar in de tweede plaats is het ook een symbool van het heidense Rome.

“Een grote rode draak, symboliseert het Romeinse rijk onder heidens bewind. De zeven koppen en koninklijke hoeden symboliseren de zeven regeringsvormen van het Romeinse rijk, waarin het heidendom de overheersende godsdienst was.” US Openbaring p. 228.

Omdat de draak symbolisch wordt voorgesteld, kan hij ook alleen symbolische sterren ter aarde werpen; de tijdvolgorde van de hier genoemde handeling beperkt ons tot het Joodse volk. Drie en zestig jaar voor de geboorte van de Messias, werd Judea een Romeinse provincie. De Joden bezaten destijds drie klassen van leiders: koningen, priesters en het Sanhedrin. Een derde deel daarvan – de koningen – werd door de Romeinen weggenomen.” -

Het is dus niet verwonderlijkdat de 12 sterren op de EU vlag als een teken van éénheid worden gesymboliseerd.
In de toekomst zal de Europese Kerkleider om de wetten van de EU een morele basis te geven, de 12 sterren betrekken op de 12 apostelen die 'Een van Geest' werden gemaakt door Jezus!

Hartelijke groet
nicodemus zda

Hallo Eric-Jan,

Je schreef:
Tijdens de seideravond op Pesach 15 april 2014
Ik heb niets gezien, niet aan de hemel, noch op TV.
Ook is er nergens een persbericht te vinden, die daarop wijst.
Wel heb ik je bewering, hier terug gevonden: http://www.jezus-is-heer.be/De%204%20bloedmanen.htm

Hartelijke groet
Adinomis

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:
Het is dus niet verwonderlijkdat de 12 sterren op de EU vlag als een teken van éénheid worden gesymboliseerd.
In de toekomst zal de Europese Kerkleider om de wetten van de EU een morele basis te geven, de 12 sterren betrekken op de 12 apostelen die 'Een van Geest' werden gemaakt door Jezus!

Hartelijke groet
Ik zie dit dan ook als een vervolg op de vervangingsleer die Europa eeuwenlang in zijn greep heeft gehad.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Dat wat je meent, is zeker een 'vervangingsleer' maar maak niet de vergissing dat het hier om een leer gaat die het NT gegeven betreft. Want Jezus paste geen vervangingsleer toe, maar de voortzetting van de Oude Bedeling (OT) naar de 'werkelijkheid'. Dat wil zeggen: De Gemeente (waarbij de muur tussen Jood en griek geslecht was) stond vanaf het eerste moment onder de directe leiding van Christus Zelf.
Mattheus 28 wijst op die directe relatie met Christus (door Zijn Geest) tot aan de wederkomst!
Voor onze tijd wordt die zelfde oproep gedaan in Openbarig 14 (...gaat uit van haar...het Grote Babylon...opdat gij)

Europa heeft dus niet geleden onder de werkelijkheid van Christus, dat pas in 1840 haar eindfase inging, maar onder een 'vervangingsleer' die door De Draak werd ondersteund. Ook vandaag de dag vallen we nog steeds onder het Romeinse recht dat zich nu geestelijk openbaart en niet meer als een werkelijke Supra Staat Europa onderdrukt.. Europa is dat wat we vinden in de voeten en tenen van het Beeld dat het is.http://www.bol.com/nl/p/babylon-verwoes ... 028179411/

In de link verwijs ik naar een nieuw boekwerkje over het (Grote-) Babylon. Bijzonder is dat get gebouw van de EU centraal staat op de omslag. Het Grote Babylon dat zich als een Supra Nationale Wereldstaat zal openbaren, zal beginnen met de economische eenwording van Europa. Dat wil zeggen men denkt dat zoiets zal lukken.
Diverse politieke figuren hebben er op gewezen, dat 'eerst Europa verenigt moet worden', eer de NWO ingericht kan worden. Ook Obama heeft dat in bedekte bewoordingen zo uitgelegd, tijdens zijn bezoek aan Brussel!
Lech Wales, de oud vakbondsvoorzitter van de (door de Wereldkerk opgerichte) vakbond Solidarnoç (Polen) heeft uitdrukkelijk gezegd dat vooral eerst Europa één moet worden en daarna vanzelf de wereld volgt (Obama). Dat kan hij alleen zeggen, als zer ook een moreel statuut wordt gelegd onder de EU grondwet, dat nog niet is gebeurd. En dus alleen kan dat een morele Wereldleider dat doen, een Pontifex Maximus bijvoorbeeld.

[Modbreak Peter79: Laster verwijderd]
Wat ik hier heb geschreven is gewoon Bijbelse juistheid naar de werkelijkheid (NT) voor de gelovige mens van vandaag! Als dat ook niet profetisch zou kloppen, da zou de oproep van Openbarig 14 om '....uit het Grote Babylon te vertrekken......, nooit in de Bijbel hebben gestaan, nog nodig zijn geweest. Ook het OT leert ons dat het volk van de Oude bedeling uit het......natuurlijke Babylon werd geleid.
Het OT (de maan waarop de Gemeente staat) werkelijkheid ook voor de Griek in het NT.

Hartelijke groet
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Hoe kom je er toch bij om van de maan te zeggen dat de gemeente erop "staat".
Het gaat toch om die droom waarin dit alles spreekt over Israël, Adinomis heeft dat zo goed uitgelegd, maar jij dramt maar door met je eigen verhaal zonder dat je open staat voor andere mogelijkheden.
De Gemeente is in de Bijbel mannelijk en de maan is altijd vrouwelijk en heeft een cyclus van 28 dagen waarin zij voller en voller wordt. En de Zon die Mannelijke is beschijnt de maan en de maan is natuurlijk een beeld van Israël, ga nu eens eenvoudig hierop in. Klopt dit of niet?
nicodemus zda

Hallo wilsophie,

Je schreef:
Wilsophie schreef:Hoe kom je er toch bij om van de maan te zeggen dat de gemeente erop "staat".
Het gaat toch om die droom waarin dit alles spreekt over Israël, Adinomis heeft dat zo goed uitgelegd, maar jij dramt maar door met je eigen verhaal zonder dat je open staat voor andere mogelijkheden.
-Wie zegt dat Adinomis het bij het rechte eind heeft! Aan wat ontleen je dat?
-Waar staat dat de Bijbel profetisch andere mogelijkheden toe laat!
-Als je iets onder je voeten hebt, sta je er dan op en behoort het dan tot het verleden??

Dus aan wat ontleen je dat 'ik doordram en een "eigen verhaal" ophang.

Bovendien beweer je verder het volgende:
Wilsophie schreef:De Gemeente is in de Bijbel mannelijk
(HELEMAAL FOUT) Want de Gemeente is een Reine Vrouw en het volk dat Satan toebehoord is een Onreine vrouw. de Gemeente is de Bruid van Christus, en zo is de Onreine vrouw de bruid van De Draak.

Verder, als je Adinomis volgt, zeg je dat:
Wilsophie schreef:en de maan is altijd vrouwelijk

Dat is uit de lucht gegrepen, de maan is mannelijk (Duits: der Mond)
Wilsophie schreef:heeft een cyclus van 28 dagen waarin zij voller en voller wordt.
Ook iets dat weer aan fantasie verbonden is, want ook als zij "vol" is, is haar schijnsel nog altijd indirect van de zon!

Ook in het volgende stukje ben je de draad even kwijt, wat bewijst dat je natuurlijke verschijnselen, niet kunt toepassen op de wonderwerken van Jezuzz (net zoals dus de wet (-matigheid) er van.
Wilsophie schreef:En de Zon die Mannelijke is beschijnt de maan en de maan is natuurlijk een beeld van Israël
De zon is dus niet mannelijk, kijk maar:(Duits: Die Sonne).

Het gaat er dus om dat het (zon-) licht symbolisch voorgesteld wordt als het Middelpunt (Jezus Christus) van het NT (de nieuwe bedeling) en de Maan symbolisch wetgeving (Mozaische)de voorafschaduwing van Hem was (OT). Zo Bijbels en Joods als het maar zijn kan. Als het Joodse vok van het OT wél geestelijk (zedelijk dus) begrepen had wat haar toebedeelde opdracht inhield en was uitgevoerd door dat theocratische volk (toen) dan was er nooit een NT nodig gew<eest en Jezus Christus ook niet ten hemel gevaren!

Bij deze, wat Adinomis duus bewert klopt dus niet geheel!

Bijbelse onderbouwing:

“Een ‘ reine vrouw’ is de ware gemeente. Een ‘verdorven’ vrouw wordt als zinnebeeld gebruikt om een afvallige of verdorven gemeente uit te beelden. Ezech. 23:2-4:

Openbaring 17: 3-6, 15 ,18. Een reine vrouw, zoals hier beschreven, is dus de ware gemeente.
Met andere woorden:
Bron: http://agp-internet.com/react/profetie/1612.htm
Als iemand wil bewereen dat 'de maan' alleen om Israël gaat, dan gaat die persoon voorbij aan het feit dat uit de Oude bedeling (OT) slechts zeen Overblijfsel het Nieue Testament binnenging. Onder hen waren niet aleen Joden maar ook bekeerde heidenen. In dat opzicht heeft Jezus dus duidelijk gemaakt, dat Hij aangaande 'het volk israël' een geheel andere mening er op na houdt, dan de natuurlijke mens, die maar net wil maar ook niet kan begrijpen dat alles wat natuurlijik is ( naar menselijke mmatstaf dus) geen Geestelijke verbondenheid heeft of kan hebben met het Hemels Jeruzalem of Kanaän waar Jezus is. Als het inderdaad alleen om 'Israël' zou gaan, dan zou Jezus Christus in het huidge Jeruzalem op aarde hebben gediend en was er van een Draak geen sprake zijn geweest.
Maar het heilgdom is niet meer op aarde, omdat het niet van mensenhanden gemaakt is.

Als mensen met de Bijbel aan de haal gaan, dan gebeurt er dit;
In de oude hekserij waren deze koeken rond met daarop ingekrast een kruis, de eerste letter van de naam van de oude heidense messias die was gestorven en weer opgestaan, "Tammuz", en die een incarnatie was van de zonnegod en de zoon van de maangodin (de "koningin des hemels"). Zelfs de Israëlieten maakten, toen zij zich afkeerden van de aanbidding van de Schepper, dergelijke koeken ter ere van de heidense "koningin des hemels" en haar god-zoon Tammuz. In Jer. 7:18 veroordeelt onze Heer dit oude ritueel ter ere van deze kosmische goden: "De kinderen lezen hout op, en de vaders steken het vuur aan, en de vrouwen kneden het deeg, om geheelde koeken te maken voor de Melecheth des hemels, en anderen goden drankoffers te offeren, om Mij verdriet aan te doen."
Bron: http://www.agp-internet.com/react/profetie/1503.htm
Adinoms haalt dus Bijbelse en natuurlijke zaken door elkaar en dat kan niet! of het is menselijk, of het is Geestelijk!

Bij deze dus:
door de ga nu eens eenvoudig hierop in. Klopt dit of niet
Hartelijke groet

[Modbreak Peter79: quotecodes goed gezet]
Trajecto
Site Admin

Bericht door Trajecto »

nicodemus zda schreef: (...)
(...)
(...)
Hmmm, dat gaat toch nog niet zo eenvoudig, vrees ik.
Hoe zit het dan met la lune en le soleil? :?
In het Frans is het net omgekeerd.
Nulla aetas ad discendum sera
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Trajecto schreef:
(...)
(...)
Dit gaat toch ook echt helemaal nergens meer over. :shock: :D

Nou, opgelost, want het Hebreeuws kent geen mannelijk of vrouwelijk lidwoord. :D Maarja, het oud- Grieks dan weer wel :( . Het Aramees is echter naar alle waarschijnlijkheid de taal van voor de Babylonische spraakverwarring. En of het oud Aramees mannelijke en vrouwelijke lidwoorden had, dat weet ik niet. Het modern Aramees wel. 8-)

Maar ik kan het ook zonder die lidwoorden wel uitleggen: de bruid is de gemeente en is ook het lichaam. De twee worden namelijk in het huwelijk één. De opname, althans de overkleding is het huwelijk van de wedergeboren mensen met Christus, en bij dat huwelijk worden de twee ook fysiek één lichaam.

En dat is geen vervangingsleer, want in Christus is jood noch Griek, noch man noch vrouw. Dus laat het geslacht van die woorden allemaal ook maar zitten :clown: .

Maar er volgt vast weer een enorme discussie over :mrgreen: . Maar goed, tis bijbelstudie, dus ik lees geamuseerd mee.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Anja

Bericht door Anja »

Omdat ik de kennis door rechtstreekse ( aan de bijbel getoetste) ervaring heb gekregen, en de twee ervaringen( de eerste buitengewoon indrukwekkende ervaring in 2003; de tweede in 2006; het heeft mij volkomen duidelijkheid en rust gegeven, en me zonder vragen of onrust hieromtrent gelaten) met de Here Jezus alles met de gemeente als bruid te maken hadden en hebben, kan en wil ik niet discussiëren. En het is en blijft hier bijbelstudie. Maar dit documentje , dat ik hier al eens heb genoemd, http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... eer#p30456 verwoordt het naar mijn mening aardig adequaat, maar men wilde dit niet waar hebben, dus ik breng het documentje nog eens onder de aandacht en houd mij verder buiten de discussie.

Wedergeboren christenen zijn als het ware al geest van zijn Geest en worden vlees van Zijn vlees en gebeente van zijn gebeente, om het maar met de woorden van Adam uit te drukken toen hij zijn vrouw zag. :)
Laatst gewijzigd door Anja op 31 mei 2014, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Trajecto schreef:
(...)
(...)
Precies en de Duitsers hebben niet altijd gelijk.
La lune is in dit geval goed en le soleil.
De zonne der gerechtigheid is een beeld van Christus en dat de maan vrouwelijk is met een cyclus van 28 dagen hoef ik een man toch niet uit te leggen.
Het gaat om mannelijk en vrouwelijk en niet om man en vrouw, het gaat om verhoudingen.
Daarom is het Lichaam als Gemeente op zichzelf staand mannelijk en zou ook opgroeien tot een volwassen man, maar is in relatie tot het Hoofd vrouwelijk, niet een vrouw maar vrouwelIJK en daar ligt ook het misverstand om de Gemeente een bruidje te noemen, dat staat nergens in de Bijbel, Paulus gebruikt het woord niet eens.
Wij zijn BROEDERS van de Here Jezus. Het betaamt Hem om ons Broederen te noemen.
Dat de zusters daarbij behoren is evident.

Dat Israël in de Bijbel altijd vanwege het huwelijksverbond de vrouw van Jehovah was in overdrachtelijke zin is overduidelijk te lezen in Jeremia o.a. maar het begint al in Exodus.
En anders kon zij niet weggestuurd worden met een scheidbrief.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Anja schreef:Wedergeboren christenen zijn als het ware al geest van zijn Geest en worden vlees van Zijn vlees en gebeente van zijn gebeente, om het maar met de woorden van de eerste Adam uit te drukken toen hij zijn vrouw zag. :)
Nee, het is andersom, op een hoger niveau legt Paulus uit dat het gaat om deel hebben aan Zijn Geest en niet aan Zijn vlees of gebeente want dat is van toepassing bij Adam, dus een lager niveau.
Bovendien heeft de Here Jezus een Lichaam ontvangen zonder vlees en gebeente dus daar hebben wij als wedergeborene geen deel aan. Vlees en bloed kunnen het koninkrijk niet binnengaan. Maar ik zal het verder uitleggen op de hoofdpunten, want er zijn boeken vol over geschreven. Het artikel wat Anja stuurt zonder enige naam van een auteur onderschrijf ik niet. Is slecht gefundeerd op de Bijbel en verkeerd toegepast en het mist naar mijn inzicht de essentie van verhoudingen.

Paulus verklaart heel duidelijk wat Genesis bedoelt door te zeggen, deze twee zullen tot één vlees wezen.
Daar is geen twijfel over mogelijk.
Het is goed om te zien dat het hier ook gaat om vrouwelijk en mannelijk. Eva was al één vlees met Adam, want zij was onderdeel van zijn lichaam.
Bij de Gemeente is dat andersom, door wedergeboorte wordt zij NIET één vlees, maar één Geest.

Daarom is de Gemeente uit Christus, dus uit de Man en blijft ze daardoor mannelijk echter evenals Eva is ze vrouwelijk t.o.v. het Hoofd.
Ik weet dat hier in de Franse taal het weer mank gaat en zijn de Duitsers aan het Woord.
Maar in een Bijbelstudie op het internet over het menselijk lichaam kun je dat verder uitzoeken.

Heel Hooglied is gewijd aan een bruid en als je het goed leest dan is de Gemeente daar niet in te herkennen.
Als ik over de Gemeente praat in het algemeen dan gebruik je ook het vrouwelijke woord "zij" omdat het in onze taal gebruikelijk is om organisaties zo te noemen. Waarom dat is weet ik niet.
Wij kennen sowieso geen onderscheid in voorzetsel die dat aanduiden.

De Gemeente was onder het oude verbond een verborgenheid en het zou te gek zijn als we daar in de uitleg over bruid, bruidegom en huwelijksverbond iets zouden lezen wat nog niet bestaat.
Het zou ook heel gek zijn als de Heer van vrouw zou verwisselen en ineens de vrouw wegzendt met een scheidbrief en profeteert en belooft dat Hij deze vrouw zal aannemen op grond van geloof dat Hij dan toch stiekem een verborgen vrouw zou nemen. Dat is onzinnig en vooral onbijbels in haar denken en visie.

We zien ook duidelijk in Jesaja 62 vers 1-6 dat het gaat om Sion en Jeruzalem en om Israël in haar vrouwelijke relatie tot de Heer. Het treedt ook in werking bij het nieuwe verbond. Er komt ook een nieuwe identiteit voor Israël want Israël is dan wedergeboren. Zij was ooit "de verlatene maar zij zal genoemd worden "de getrouwd" en dit alles op grond van geloof en van genade
Vers 5 geeft een viervoudig paralellisme, er worden genoemd een jongeling en jonkvrouw maar die jongeling blijkt de Eerstgeborene van een nieuwe schepping te zijn en dan is de jonkvrouw een maagd en blijkt Israël te zijn als een gelovige en wedergeboren natie.
Nieuwe naam, nieuwe natuur niet de bevlekte maar een reine maagd.

Dat de Gemeente in verborgenheid genoemd wordt, hoewel hier de bruidegom van de bruid blijkt af te stammen en in dit stuk is de bruidegom meervoud ,door de toevoeging van het begrip "zonen" Christus is immers de Zoon en Erfgenaam van Israël. Zach 12. vers 10.

Ik denk ook dat de liefde van de Gemeente ( zonen in deze profetie) voor Israël heel verklaarbaar is.

Ik geloof ook dat als wij in Christus zijn als de toekomstige Bruidegom van Israël wij een liefde hebben evenals Christus voor dit volk.
En Hij is onze Heer en ons Hoofd, maar Hij is dan Israëls Messias en Israëls bruidegom.
Anja (oud account)

Wilsophie schreef:
Anja schreef:Wedergeboren christenen zijn als het ware al geest van zijn Geest en worden vlees van Zijn vlees en gebeente van zijn gebeente, om het maar met de woorden van de eerste Adam uit te drukken toen hij zijn vrouw zag. :)
Nee, het is andersom, op een hoger niveau legt Paulus uit dat het gaat om deel hebben aan Zijn Geest en niet aan Zijn vlees of gebeente want dat is van toepassing bij Adam, dus een lager niveau.
Nee hoor, het is niet andersom. Christus was de eerste Adam en is ook de laatste Adam, de Alpha en de Omega. En wij hoeven niet verlost te worden van onze natuur, onze natuur zélf wacht verlossing. Niets is geworden dat geworden is, zonder het Woord, de Logos, die Christus is. Hij is de Schepper.
Solo Christo

Adinomis

Bericht door Adinomis »

Anja schreef:
Nou, opgelost, want het Hebreeuws kent geen mannelijk of vrouwelijk lidwoord.
Het klopt dat het Hebreeuws geen mannelijk of vrouwelijk lidwoord heeft. Maar de zelfstandige naamwoorden zijn wel mannelijk of vrouwelijk.
Ik ben op dit moment bij de kinderen en mijn woordenboek ligt thuis, maar volgens mij is het net andersom dan we verwachten.
שמש sjemesj = zon (vrouwelijk) en ירח yareag = maan (mannelijk)
Niettemin vind ik dat het beeld van de vrouw aan de hemel uit Op. 12:1 zoveel overeenkomsten vertoont met de droom van Jozef dat het voor zichzelf spreekt. We moeten de vergelijkingen met de grammaticale mannelijke en vrouwelijke vormen niet teveel doortrekken, want dan kunnen we zelfs afbreuk doen aan de geestelijke betekenis. Uiteindelijk zijn het beelden die in de bijbel gebruikt worden om iets duidelijk te maken.
Wilsophie schreef:
Bovendien heeft de Here Jezus een Lichaam ontvangen zonder vlees en gebeente dus daar hebben wij als wedergeborene geen deel aan. Vlees en bloed kunnen het koninkrijk niet binnengaan.
Vlees en bloed kunnen het koninkrijk van God niet binnengaan. Dat klopt, dat slaat op ons tijdelijke bestaan, onze zondige aard. Dit wordt gebruikt als tegenbeeld van het leven door de Geest. Ons oude vleselijke "ik" moet afsterven. Dat wordt ook uitgebeeld door de doop in het bwatergraf. Maar met de wedergeboorte ontvangen we ook de belofte van een nieuw lichaam. Ook Jezus had na zijn opstanding een lichaam met vlees en beenderen.
de bijbel schreef: Lukas 24: 39 Zie Mijn handen en Mijn voeten, want Ik ben het Zelf. Raak Mij aan en zie, want een geest heeft geen vlees en beenderen, zoals u ziet dat Ik heb.

Fil.3: 21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het gelijkvormig wordt aan Zijn verheerlijkt lichaam, overeenkomstig de werking waardoor Hij ook alle dingen aan Zichzelf kan onderwerpen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Helemaal eens, het gaat om kleine nuances, maar de Heer moest eerst opvaren naar Zijn Vader op de dag van Zijn opstanding om aanstellingen te ontvangen.

Ik begrijp dat ons huidige vlees en bloed de hemel niet kunnen binnengaan, maar het geboren worden uit de Geest is niet wat Eva overkwam, zij werd gewoon vlees.
En Adam is een anti-type van de Here Jezus. Daarom verwijst Paulus naar het één zijn als man en vrouw naar Christus en de Gemeente en niet naar Israël als de bruid.
Daar ging het mij om.
Wij zijn toch één vlees met Hem?
Dat kun je van geen enkel organisme zeggen want Israël is niet één vlees met Hem en zelfs niet één Geest met Hem.
De reden waarom ik protesteer tegen de visie die zegt dat de Gemeente de Bruid is, want dat kan niet.
nicodemus zda

Hallo Wilsophie,

Je zegt: De reden waarom ik protesteer tegen de visie die zegt dat de Gemeente de Bruid is, want dat kan niet.

Hier is dan het Bijbels bewijs dat de Gemeente wel degelijk de Bruid is.

Openbaring 19:7-9
Jezus is de bruidegom van Zijn gemeente. De gemeente is de bruid, de vrouw van het Lam. Elke ware gelovige maakt deel uit van het lichaam van Christus. Christus beschouwt ontrouw die Hem door zijn volk wordt betoond, als de ontrouw van een vrouw aan haar man. Wij moeten bedenken dat wij leden zijn van het lichaam van Christus.

De essentiie van die (Geestelijke-) verbindig heeft de Almachtige vastgelegd in het huwelijk tussen man en vrouw (Adam en Eva)

Vrouw en man in het huwelijk

Efeze. 5:23-25

2
2 Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals aan de Heere,
23 want de man is hoofd van de vrouw, zoals ook Christus Hoofd van de gemeente is; en Hij is de Behouder van het lichaam. (Geestelijke begeleiding tot opbouw van de relatie)
24 Daarom, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is, zo behoren ook de vrouwen in alles hun eigen mannen onderdanig te zijn.
25 Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft en Zich voor haar heeft overgegeven,
26 opdat Hij haar zou heiligen, door haar te reinigen met het waterbad door het Woord,
27 opdat Hij haar in heerlijkheid voor Zich zou plaatsen, een gemeente zonder smet of rimpel of iets dergelijks, maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn.
28 Zo moeten de mannen hun eigen vrouwen liefhebben als hun eigen lichamen. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. (Noot: En dus in eerste instantie niet zichzelf)
Gedrag dat betamelijk is voor de Bruid van een Koning.
De gemeente is dus de bruid, de vrouw van het Lam. Zij moet zich zuiver, geheiligd en heilig bewaren. Nooit mag ze toegeven aan dwaasheid, want zij is de bruid van een Koning. Toch beseft zij de verhevenheid van haar positie niet. Als ze dat zou doen, zou ze innerlijk verheerlijkt zijn

Het gaat hier dus om een Geestelijk Israël dat verbonden is niet met de dwaasheid van de wereld, maar met het Hemels Kanaän en het Hemels Jeruzalezm waar immers ook de moeder van de Gemeente woont ; de Heilige Geest!

Tot slot:

(Openb. 3:4; 7:14; 16:15). Reine Gewaden. -- De gemeente is de bruid van Christus en haar leden moeten het juk van hun Leider dragen. God waarschuwt ons om onze gewaden niet te verontreinigen . Wij zijn dan dus bekleed met het (Geestelijke-) gewaad van het Hemels Koninkrijk/de wetten en geboden die (van-) daar zijn.

En nu je het dan toch, indirect, hebt over zetten en voorwaarden om het Hemels Kanaän te kunnen bewonen, dit:

(Openb. 14:9-12). Gevaar van wereldse verbondenheid. -- (zie ook Openb. 18:1-8 ). Dit verschrikkelijke beeld, door Johannes geschilderd om te laten zien hoe volledig de aardse machten zich aan het kwaad zullen overgeven, met hen, die de waarheid hebben ontvangen, laat zien hoe gevaarlijk het is om zich te verbinden met geheime genootschappen of zich op welke wijze ook te voegen bij hen, die Gods geboden niet bewaren

Hartelijke groet
Sanne

Bericht door Sanne »

nicodemus zda schreef: Hier is dan het Bijbels bewijs dat de Gemeente wel degelijk de Bruid is.

Jezus is de bruidegom van Zijn gemeente. De gemeente is de bruid, de vrouw van het Lam. Elke ware gelovige maakt deel uit van het lichaam van Christus. Christus beschouwt ontrouw die Hem door zijn volk wordt betoond, als de ontrouw van een vrouw aan haar man. Wij moeten bedenken dat wij leden zijn van het lichaam van Christus.
Ik vind dit zelf ook een duidelijke tekst. Hier staat namelijk dat de vrouw van het Lam zich gereedgemaakt heeft. En het smetteloze, fijne linnen dat ze draagt beeldt "de rechtvaardige daden der heiligen" af. Net zoals vroeger een bruidegom zijn bruid bij haar huis kwam ophalen en haar vervolgens brengt in het huis dat hij voor haar in orde gemaakt heeft, zo zal Jezus ook zijn bruid ophalen en meenemen. - Zie Johannes 14:1-3.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

nicodemus zda schreef:Hallo Wilsophie,

Je zegt: De reden waarom ik protesteer tegen de visie die zegt dat de Gemeente de Bruid is, want dat kan niet.

Hier is dan het Bijbels bewijs dat de Gemeente wel degelijk de Bruid is.

Beste Nico, ik geef maar gedeeltelijk of fragmentarisch antwoord, anders is het zo veel. Dus Efeze 5 kom ik op terug.
Openbaring 19 is aan het einde van de Bijbel.
Het aardige is dat hier een bruiloft des Lams wordt bereid , maar dat het over een vrouw gaat namelijk Zijn vrouw. Staat er Zijn bruid?
En leg me uit wie de bruid en de bruidegom zijn in het hoofdstuk ervoor 18 vers 23, naar mijn visie gaat het daar over Babel en de hoer, kortom je kunt niet altijd de bruid zomaar toepassen naar willekeur, het hangt van meer dingen af.
Paulus gebruikt nergens het woord bruid.
En de relatie van Adam en Eva is geen huwelijksvoorbeeld, maar Paulus legt uit dat het gaat om één Lichaam, En alleen de Gemeente wordt aangeduid als Zijn Lichaam onder het nieuwe verbond. Nooit eerder wordt gesproken over Israël als Zijn Lichaam nergens in het OT noch in het NT.

Efeze. 5:23-25

2 Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals aan de Heere,
23 want de man is hoofd van de vrouw, zoals ook Christus Hoofd van de gemeente is; en Hij is de Behouder van het lichaam. (Geestelijke begeleiding tot opbouw van de relatie)
24 Daarom, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is, zo behoren ook de vrouwen in alles hun eigen mannen onderdanig te zijn.
25 Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft en Zich voor haar heeft overgegeven,
26 opdat Hij haar zou heiligen, door haar te reinigen met het waterbad door het Woord,
27 opdat Hij haar in heerlijkheid voor Zich zou plaatsen, een gemeente zonder smet of rimpel of iets dergelijks, maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn.
28 Zo moeten de mannen hun eigen vrouwen liefhebben als hun eigen lichamen. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. (Noot: En dus in eerste instantie niet zichzelf)
En gaat het hier over een bruid???

Nee het gaat bij Adam en Eva over één Lichaam ziende op Christus en de Gemeente zegt Paulus uitdrukkelijk en dat gaat niet over een huwelijk. Maar over de gemeente als vrouwelijk die uit de Man geboren wordt.
Nu Efeze 5 zonder wat er boven staat want de vertalers begrepen het blijkbaar ook niet.
Begin nu eens om Genesis 2 vers 24 erbij te halen. Het hoofd ( Rosh) staat hier is de behouder van het lichaam , dat is toch duidelijk NIco, dat Christus als het Hoofd Zijn Gemeente, Zijn Lichaam onderhoudt dat slaat toch nooit op Israël als Paulus over gemeentelijke waarheden spreekt, dat kàn toch nooit zo zijn.
Dan komt er een vergelijk met de liefde van de man voor zijn EIGEN vrouw niet voor vrouwen, en let op dat het gaat om voor Wie Christus Zich overgegeven heeft. Het gaat toch over gelovigen die gereinigd worden door het badwater van het Woord.
En weer vraag ik je, waar gaat het hier over EEN of DE BRUID?
En dan wordt bovendien genoemd dat het over de Gemeente gaat.
Namelijk in vers 27 : "Opdat Hij haar Zichzelven heerlijk zou voorstellen , een Gemeente die geen vlek of rimpel heeft enz....
Gaat het hier over Israël. Over het Jodendom?
Gaat het hier over een bruid?
Dan staat er in vers 29: "NIemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat maar Hij voedt het en onderhoudt het gelijkerwijs de Heere der Gemeente.
Gaat het hier over een bruid? En nu weer terug naar Genesis 2 vers 24.
En dan weer naar vers 32 : "Deze verborgenheid is groot, doch ik zeg dit ziende op Christus en op de Gemeente.
Het was in Genesis een verborgenheid, de hele Gemeente was een verborgenheid en is pas aan Paulus geopenbaard en Paulus mocht dit aan ons openbaren, niet aan de wereld niet aan Israël maar aan de gelovigen uit deze bedeling.
De Here Jezus was het Die Zijn Vader verliet en hing Zijn vrouw aan, maar niet Zijn bruid.

Gedrag dat betamelijk is voor de Bruid van een Koning.
De gemeente is dus de bruid, de vrouw van het Lam. Zij moet zich zuiver, geheiligd en heilig bewaren. Nooit mag ze toegeven aan dwaasheid, want zij is de bruid van een Koning. Toch beseft zij de verhevenheid van haar positie niet. Als ze dat zou doen, zou ze innerlijk verheerlijkt zijn

Het gaat hier dus om een Geestelijk Israël dat verbonden is niet met de dwaasheid van de wereld, maar met het Hemels Kanaän en het Hemels Jeruzalezm waar immers ook de moeder van de Gemeente woont ; de Heilige Geest!
Waar gaat het nu over een Koning? En waar staat het woord Bruid?
Huuuh? De moeder van de Gemeente is de Heilige Geest? Waar haal je dit vandaan?
De moeder is altijd moeder aarde en die is vrouwelijk t.o.v. de hemel, heeft niets met de Heilige Geest of de Gemeente van doen.
Je maakt er wel een potje van.
De moeder woont niet in de hemel, maar op aarde en de Heilige Geest woont in de gelovige. En de gelovige is volgens Kol 3 vers 3 verborgen in Christus bij God.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Sanne schreef:
nicodemus zda schreef: Hier is dan het Bijbels bewijs dat de Gemeente wel degelijk de Bruid is.

Ik vind dit zelf ook een duidelijke tekst. Hier staat namelijk dat de vrouw van het Lam zich gereedgemaakt heeft. En het smetteloze, fijne linnen dat ze draagt beeldt "de rechtvaardige daden der heiligen" af. Net zoals vroeger een bruidegom zijn bruid bij haar huis kwam ophalen en haar vervolgens brengt in het huis dat hij voor haar in orde gemaakt heeft, zo zal Jezus ook zijn bruid ophalen en meenemen. - Zie Johannes 14:1-3.
Ook hier een kwestie van bedelingen. want er staat nergens dat het over een bruid gaat, het gaat over een vrouw van het Lam. En nu wordt het verwarrend dat verklaar je dus door te zeggen: "elke ware gelovige maakt deel uit van het lichaam van Christus" en dat is helemaal waar, maar dat staat hier niet.
Dus dat vul je zo zelf in. Dan ga je met terugwerkende kracht naar Johannes, terwijl we hier in Openbaring zijn aan het einde van alle bedelingen, met als laatste profetie dat Israël hertrouwd zal worden met Jehovah. Maar het gaat nog steeds over een vrouw die zich voorbereid op de bruiloft,
en dan ga je terug naar het ophalen van de bruid, dat is minstens ruim 1000 jaar eerder, maar Johannes zegt tegen Zijn discipelen: "Uw hart worde niet ontroerd , gij gelooft in God , gelooft ook in Mij, in het huis MIjns Vaders zijn vele woningen anders zou Ik het u gezegd hebben Ik ga heen om U plaats te bereiden en als Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb zo kom ik weder en zal u tot Mij nemen opdat gij ook zijn moogt waar Ik ben. enz....
Is hier sprake van een bruid?
Natuurlijk niet, Hij zegt dat tegen gelovigen die Zijn Lichaam zijn ,dat zeg je zelf. Dus Hij komt dat Lichaam halen om het met Hem te verenigen en als je eerder sterft dan is jou een plaats bereid in de hemel bij Christus waar je notabene al was.
Wij zijn nu al hemelburgers en dat wordt alleen gezegd van gelovigen onder het nieuwe verbond, nooit over het Joodse volk, want Abraham verwachtte de stad met fundamenten, dus een aards Jeruzalem.
Deze tekst heeft niets met Openbaring te maken en zelfs niet met de opname van de Gemeente, want de Heer bereidde die plaats voor niet bij Zijn hemelvaart maar bij Zijn opstanding, toen voer Hij op naar Zijn Vader om de aanstellingen te ontvangen.
Pas later volgde de Hemelvaart, daarom mocht men Hem nog niet aanraken, in de avond wel toen kwam Hij terug van Zijn Vader en had voor de hemelburgers een plaats gereserveerd.
Anja (oud account)

http://forum.geloofsgesprek.nl/posting. ... 25&p=43428

nicodemus zda schreef:Dag Anja,

Dank voor je bericht. ik je aangeduide docu:http://www.youtube.com/watch?v=w2f123Y2WXk bekeken.
Inderdaad interessant!
Vandaag nog een G. Verhofstadt gehoord op de Belgische TV. Hij maakt nu een propaganda ronde door Europa
om te trachten voldoende stemmen te vergaren. Hij wil graag de plaats van Barosso innemen, als voorzitter van de EU Unie.
Het gaat hem 'om de macht'.
Hij noemde diverse redenen om te kiezen voor een Verenigd Europa en noemde de voordelen op.
Zeker met betrekking tot een Banken Unie en de voordelen voor de spaarders en de fiscaliteit.

Hij schrift boeken (VOOR Europa) en doet er alles aan om in de schijn van het voetlicht te blijven.
Maar ondertussen doet de Belgische Regering er alles aan om de verkiezingen van 25 mei, voor wat betreft de federale en Vlaamse verkiezingen te blokkeren
voor de Vlaamse kiezer. Ze nemen nu alle maatregelen om diverse Overheidsposten in te laten nemen door Franstalige personen van de PS ( de partij van Di Rupo).
Zo democratisch gaat het er niet toe in ons 'landje'. Je zou je kapot schamen, als dat zo in Nederland ging.
Nee, de moestuin van de Europese leiders moet blijven zoals deze is. Gemakkelijk voor de eenwording van de Supra Nationale Staat Europa!

Belangrijk blijft dat Rome hier een hoofdrol in speelt!

Interessant dat je ook eens verwijst naar leerzame presentaties. We hebben dat ook nodig.
Hier nog een interessante over de (Euro-) crisis: http://adventmedia.nl/video/play/608-wa ... eenvallen/
Zeer goede presentatie, verhelderend. En heel actueel! Vanaf de 40e minuut volgt een beschrijving hoe het communisme verdween, waardoor de markteconomie van het kapitalisme minder sociaal werd, omdat de markteconomie in sociaal opzicht niet meer hoefde te concurreren met het communisme van het voormalig Oostblok. En inderdaad.......zoals von Weizsäcker al zei.....dat gebeurt er nu....( globalisering van de wereldlijke macht). Heel actueel, met de paus die het Amerikaans Congres en de VN gaat toespreken in september en de globale doelen van de VN. De Palestijnen worden gesteund en als staat erkend, men valt Israël meer en meer af. Het lijkt er sterk op dat de oplossing van de Antichrist en zijn helper, de valse profeet, spoedig aan de wereld zal worden gepresenteerd. En wellicht ook het verdrag dat Israël zal ( moeten?) sluiten met die wereldlijke macht van de antichrist.,
nicodemus zda schreef:Iedereen kan een getuige van Jezus zijn, niemand wordt in principe uitgesloten om een taak in het Evangelisatieproces aan de wereld, in te nemen.
Het herstel van Israël is dus het werk van de Heilige Geest in de harten van mensen uit: alle taal, natie volk en stam: http://adventmedia.nl/video/play/510-ho ... e-dingen-/

Hartelijke groet
Yep.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 17 mei 2015, 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Het herstel van Israel zal aanvangen als alle joden Jezus de Christus hebben aan genomen als hun Verlosser en Redder.
Alle tong zal Hem belijden alle knie zal voor Hem Jezus de Christus buigen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Rechtuit schreef:Het herstel van Israel zal aanvangen als alle joden Jezus de Christus hebben aan genomen als hun Verlosser en Redder.
Alle tong zal Hem belijden alle knie zal voor Hem Jezus de Christus buigen.
:roll:
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.