Hierin zie ik dat er serieus naar gekeken is en daarmee heb ik het gevoel dat dit topic wel geslaagd is.
Niet dat we het zelfde geloven en dat verwachte ik zelf hier ook niet van.
Het was puur bedoeld om antwoord te geven op de vraag wat zij verteld had.
Het is ook haar verhaal.
Ik heb alleen dat verhaal gehoord in de kerk en een deel van het interview met Andries Knevel op de radio.
In dat interview had ze het over dat niet alle heksen zich bezig hielden met de satanische leer. Ze noemde daarin het onderscheid tussen zwarte heksen die zich bezig hielden met de satanische leer en de witte heksen, de Wicca's die dat niet doen.
In de dienst zei ze dus dat het woord heks om zijn negatieve lading tegenwoordig niet graag gebruikt wordt en dat daarom over Wicca gesproken wordt. Uit het interview met Andries begrijp ik dat de term Wicca puur gebruikt wordt bij witte hekserij, maar misschien begreep ik dat verkeerd.
Zelf ben ik geen kenner ervan. Ik moet het net zo goed van het aangeleverde hebben en mijn beeld er bij vormen.
Wat dat betreft is het hier ook wel mee gezegd.
Iedereen kan er natuurlijk verder over hebben, maar overtuigen gaan we elkaar niet.
Daar is een ieder ook vrij in.
Ik wil alleen gewoon eerlijk zeggen hoe ik er over denk en dat heb ik ook gedaan.
Bedankt voor het respect,
Groeten,
Gait