En heel vroeg zitten de ontbijtzaken ook vol.Dus ja....................

Wel is bewezen dat bezoek zeg maar 3x in de week cafe 2x keer geworden is,zou kan men zeggen blijft het betaalbaar voor NL begrippen dan.
Ik heb hier de indruk dat veel senioren in het winkelcentrum de tijd komen doden. En onderwijl de horeca aandoen.Tiberius Claudius schreef: 15 aug 2024, 17:36Hier zitten er anders niet veel die vol de hele dag vol zitten.Tufkah schreef: 15 aug 2024, 17:28
De horeca heeft maling aan mensen die de horeca te duur vinden. Iedereen klaagt over de horeca, maar je kan geen etablissement passeren of het is bezet door -hoofdzakelijk- de grijze horden. Voor de horeca zijn de prijzen niet het probleem, maar is het vinden van personeel het probleem.
Zelf behoor ik ook tot de grijze horde, maar niet tot de vaste bezoekers van een horeca etablissement. Maar de rolverdeling is duidelijk : er zijn meer grijze horeca-besteders dan groene horeca-werkers.
Ook is een groot deel verdwenen.
Dat was vroeger ook zo in de buurt cafés.Tufkah schreef: 15 aug 2024, 19:29Ik heb hier de indruk dat veel senioren in het winkelcentrum de tijd komen doden. En onderwijl de horeca aandoen.Tiberius Claudius schreef: 15 aug 2024, 17:36
Hier zitten er anders niet veel die vol de hele dag vol zitten.
Ook is een groot deel verdwenen.
Ja het wordt steeds duurder. Maar ik drink veel minder als ik uitga. Van 0,0 bier ben je sneller verzadigd.Inktvlam schreef: 16 aug 2024, 11:35 De speciaalbieren zijn belachelijk duur geworden.
Leffe blond € 5,50.
https://www.loosje.nl/wp-content/upload ... 2024-2.png
Deze week betaalde ik € 5,80 voor een de Koninck (Bolleke).
Klopt en Leffe Bruin tap hebben ze niet alleen Blond en dan ook nog de kleine glazen.In Vlaanderen betaal je minder voor het grote glas daar bestel je een Leffe klein of groot.Inktvlam schreef: 16 aug 2024, 11:35 De speciaalbieren zijn belachelijk duur geworden.
Leffe blond € 5,50.
https://www.loosje.nl/wp-content/upload ... 2024-2.png
Deze week betaalde ik € 5,80 voor een de Koninck (Bolleke).
Dat is nu precies een zaak waar je nooit meer terug komt.Snelheid schreef: 12 sep 2024, 11:34 BTW gaat omhoog voor deze sector;tja velen gaan nu al lekker bieren in Vlaanderen of in pruisenland; waar ook de bediening en de maaltijden stukken beter zijn.
En de buitenlandse toerist gaat toch echt niet in een peperduur hotel zitten.
Maar goed de NL Horeca heeft nog een lange weg te gaan.voorbeeld........................
Wij gaan niet zeggen waar maar een cafe waar je ook een broodje kan eten komen wij om16.30 uur aan,we bestelden een halve liter bier en vragen om 2 kroketten brood neen![]()
dat kon niet is maar tot15.30uur;de snauwende dame had de halve liter getapt,maar wij zeiden laat maar gaan wel ergens anders heen...................neen
................. dat kon niet want ze had die halve liter bier al getapt,drink hem maar lekker zelf op snauwende helleveeg;wij weg 100 meter verder werden wij wel normaal geholpen,het was dan ook een buitenlandse eigenaar tja
![]()
Inderdaad.Tiberius Claudius schreef: 12 sep 2024, 11:42Dat is nu precies een zaak waar je nooit meer terug komt.Snelheid schreef: 12 sep 2024, 11:34 BTW gaat omhoog voor deze sector;tja velen gaan nu al lekker bieren in Vlaanderen of in pruisenland; waar ook de bediening en de maaltijden stukken beter zijn.
En de buitenlandse toerist gaat toch echt niet in een peperduur hotel zitten.
Maar goed de NL Horeca heeft nog een lange weg te gaan.voorbeeld........................
Wij gaan niet zeggen waar maar een cafe waar je ook een broodje kan eten komen wij om16.30 uur aan,we bestelden een halve liter bier en vragen om 2 kroketten brood neen![]()
dat kon niet is maar tot15.30uur;de snauwende dame had de halve liter getapt,maar wij zeiden laat maar gaan wel ergens anders heen...................neen
................. dat kon niet want ze had die halve liter bier al getapt,drink hem maar lekker zelf op snauwende helleveeg;wij weg 100 meter verder werden wij wel normaal geholpen,het was dan ook een buitenlandse eigenaar tja
![]()
Ik woon helaas te ver van de grens om het inkopen daar lonend te maken.Snelheid schreef: 24 feb 2025, 17:57 De Horeca vindt zichzelf zielig er komen steeds minder mensen eten of doen dat alleen bij gelegenheid ach ach wat zijn ze zielig ( mensen in de grensstreken gaan naar Vlaanderen of Duitsland stukken goed koper en je krijgt waar voor je geld op bord en glas) ga is normale prijzen rekenen NL Horeca en {niet-toegestaan woord} de mensen niet.Ze hebben nog een heeeeel lange weg te gaan de NL Horeca.
En dan thuis koken eten het eigen keuken wel zo gezond en lekker;leve het thuiseethuis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als wij inkopen zouden moeten doen in buitenland of binnen de Benelux is het eerst uren rijden dus laat maar.Tiberius Claudius schreef: 24 feb 2025, 18:18Ik woon helaas te ver van de grens om het inkopen daar lonend te maken.Snelheid schreef: 24 feb 2025, 17:57 De Horeca vindt zichzelf zielig er komen steeds minder mensen eten of doen dat alleen bij gelegenheid ach ach wat zijn ze zielig ( mensen in de grensstreken gaan naar Vlaanderen of Duitsland stukken goed koper en je krijgt waar voor je geld op bord en glas) ga is normale prijzen rekenen NL Horeca en {niet-toegestaan woord} de mensen niet.Ze hebben nog een heeeeel lange weg te gaan de NL Horeca.
En dan thuis koken eten het eigen keuken wel zo gezond en lekker;leve het thuiseethuis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zat ik wat dichterbij dan zou ik het zeker doen.
PS.
Ik denk dat een beetje zo werkt:
Men vindt dat men recht heeft op een bepaald inkomen en past daar de prijzen op aan.
Dan komen er mindere klanten en dan verhoogt men de prijzen en dan ...................................