Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Berichten: 2397
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Piet schreef: 24 sep 2024, 08:26
Tufkah schreef: 22 sep 2024, 19:06

Vergeef het hem, wie met 1 vinger naar een ander wijst, wijst er met 3 naar zichzelf. Het enige wat telt is het oordeel van de Zoon, niet het oordeel van forumleden.
Dat is niet aan jou om over te oordelen.
Ik beschreef een situatie.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 18 sep 2024, 17:25
Alpha schreef: 18 sep 2024, 16:27 Naar de letter of naar de geest?
Ik kan echter geen letter vinden, waar Jezus Kerstmis of Pasen heeft ingesteld.
De feesten werden pas in de 4e eeuw ingesteld.

2 Korinthiërs 6:
14 Kom niet onder een ongelijk juk met ongelovigen. Want wat heeft rechtvaardigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis gemeen?
15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Be̱lial? Wat heeft een gelovige gemeen met een ongelovige?
16 Welke overeenkomst heeft Gods tempel met afgoden? Want wij zijn een tempel van een levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal onder hen wonen en onder hen wandelen, en ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.’
17 ‘“Ga daarom uit hun midden weg en scheid je van hen af,” zegt Jehovah, “raak het onreine niet meer aan”’, ‘“en ik zal jullie aannemen.”’
18 ‘“Ik zal een vader voor jullie worden en jullie zullen mijn zonen en dochters worden”, zegt Jehovah, de Almachtige.’

1 Johannes 5:
20 Wij weten dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons inzicht gegeven zodat we de kennis kunnen krijgen van de waarachtige. En door zijn Zoon Jezus Christus zijn we in eendracht met de waarachtige. Dit is de ware God en het eeuwige leven.
21 Lieve kinderen, pas op voor afgoden. NWV.
Je kunt het dus niet aan tonen.
Je bedoeld dat je mijn argument niet wenst te accepteren.
Je bepaalt niet hoe ik reageer.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

*-*
Laatst gewijzigd door Alpha op 24 sep 2024, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 18 sep 2024, 17:35
Alpha schreef: 18 sep 2024, 16:27
Ik kan echter geen letter vinden, waar Jezus Kerstmis of Pasen heeft ingesteld.
De feesten werden pas in de 4e eeuw ingesteld.
Je geeft hiermee aan dat je letterlijk leest. Waarvan akte.

P.S. Bevrijdingsdag werd pas in de vorige eeuw ingesteld, toch vieren we het.
Nee, Ik zoek achtergrond informatie. Die is overvloedig te vinden. W.o. Wiki.
Nogmaals ik lees zoals het is bedoeld.
De bevrijding was voor mij een ramp. Mijn vader kwam daarbij om.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 18 sep 2024, 21:06
Alpha schreef: 18 sep 2024, 16:29 Discussie is inderdaad zinloos als je afgodische feesten christelijk gaat verklaren.
De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
Pot en ketel verhaal.

Het is eenvoudig aantoonbaar dat "christelijke feesten" geen Bijbelse oorsprong hebben en dus een vorm van afgoderij zijn.
De christenheid heeft heidense feesten en gebruiken vermengt met de leer uit de Bijbel.

Vandaar dat de Bijbel waarschuwt dat afgodenaanbidders niet in Gods koninkrijk kunnen komen.

1 Johannes 5:21 Lieve kinderen, pas op voor afgoden.

Psalm 135:
15 De afgoden van de volken zijn van zilver en goud, het werk van mensenhanden.
16 Ze hebben een mond maar kunnen niet spreken, ze hebben ogen maar kunnen niet zien,
17 ze hebben oren maar kunnen niet horen. Geen adem komt uit hun mond.
18 Zoals zij, zo worden ook hun makers en wie erop vertrouwen. NWV.

(Jesaja 44:9-17; Openbaring 18:1-8).

Gods koninkrijk is op aarde en Jezus is daar koning.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 11:05
Tiberius Claudius schreef: 18 sep 2024, 17:25
Je kunt het dus niet aan tonen.
Je bedoeld dat je mijn argument niet wenst te accepteren.
Je bepaalt niet hoe ik reageer.
Dat is waar.
Maar ik maak uit wat ik er van vind.

Ik zie duidelijk dat je iets niet kunt aantonen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Vreugdevol schreef: 18 sep 2024, 21:13
Snelheid schreef: 18 sep 2024, 21:06

De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
Prediker 12:
13 Nu alles is gehoord, is dit de slotconclusie: heb ontzag voor de ware God en leef zijn geboden na, want dat is de hele verplichting van de mens.
13 Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen. NBG

1 Timotheüs 4:1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 18 sep 2024, 23:07
Vreugdevol schreef: 18 sep 2024, 21:13

Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
Je reactie is uiterst vreemd het gaat niet over wie perfekt is of niets;volgens mij ben je ook zo wachttoren navolger aan deze vreemde reactie te zien.
Jij bent degene hier die vreemd reageert met aantoonbare afgodische feesten en gebruiken.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 18 sep 2024, 23:23
Vreugdevol schreef: 18 sep 2024, 21:13

Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
De RK staat notabene vol met beelden. Hoe afgodisch (mooi woord) wil je het hebben? Ze hebben zeker nooit Exodus 20:4-6 gelezen:

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Zoals Jezus zegt. "Waarom kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe durft u te zeggen: 'Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,' terwijl je de balk in je eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit je eigen oog."
Exodus 20:
4 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
5 Buig je er niet voor neer en laat je er niet toe verleiden ze te vereren, want ik, Jehovah, je God, ben een God die volledige toewijding eist. Voor de overtredingen van vaders laat ik zonen boeten en ook de derde en de vierde generatie van hen die mij haten.
6 Maar voor degenen die mij liefhebben en zich aan mijn geboden houden, toon ik loyale liefde tot in de duizendste generatie.

Mt 7:
1 Houd op met oordelen, zodat je niet geoordeeld wordt,
2 want met het oordeel waarmee jij oordeelt, zul je geoordeeld worden. En met de maat waarmee jij meet, zul je gemeten worden.
3 Waarom let je wel op de splinter in het oog van je broeder, maar zie je de balk in je eigen oog niet?
4 En hoe kun je tegen je broeder zeggen: “Laat mij die splinter uit je oog halen”, terwijl er in je eigen oog een balk zit?
5 Huichelaar! Haal eerst de balk uit je eigen oog. Dan zul je duidelijk zien hoe je de splinter uit het oog van je broeder kunt halen. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 19 sep 2024, 07:15
Tufkah schreef: 18 sep 2024, 23:23
Zoals Jezus zegt. "Waarom kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe durft u te zeggen: 'Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,' terwijl je de balk in je eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit je eigen oog."
Ik denk dat dat voor iedereen wel op zijn tijd opgaat, dus ook voor Hoppers. Wie zijn naaste dit voorhoudt gaat op de stoel van Jezus zitten. Niemand is goed zegt Jezus, God alleen( Luc18:19)
En Paulus voegt daar aan toe:
Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
(Rom 3:23)
Ik heb hier de teksten aangehaald met de context, zodat duidelijk wordt, hoe het bedoel is.

Lukas 18:
19 Jezus zei tegen hem: ‘Waarom noem je mij goed? Niemand is goed, behalve één, God.
22 Toen Jezus dat hoorde, zei hij: ‘Er is nog één ding dat je moet doen: verkoop alles wat je hebt en verdeel de opbrengst onder de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
23 Toen hij dat hoorde, werd hij diepbedroefd, want hij was heel rijk.

Romeinen 3:
21 Maar nu is buiten de wet om Gods rechtvaardigheid onthuld, waarvan de Wet en de Profeten getuigen,
22 en iedereen die geloof heeft, bereikt Gods rechtvaardigheid door geloof in Jezus Christus. Want er is geen onderscheid.
23 Alle mensen hebben gezondigd en bereiken niet de glorie van God.
24 Het is een vrije gave dat hij ze uit onverdiende goedheid rechtvaardig verklaart op basis van de verlossing door de losprijs die Christus Jezus heeft betaald.
27 Is er dan nog reden om trots te zijn? Dat is uitgesloten. Door welke wet komt dat? Die van de werken? Nee, door de wet van het geloof.
28 Want we zijn van mening dat een mens rechtvaardig wordt verklaard door geloof en niet door werken van de wet.

Het is Gods wil dat iedere gelovige nauwkeurige kennis [Epignosis] verkrijgt.

Vandaar ook dat Jezus gelovige mensen onderwees en aantoonde dat hij de beloofde Messias was.
Helaas negeerden de meeste mensen dat feit.

1 Timotheüs 2:
3 Dat is goed en aangenaam in de ogen van God, onze Redder.
4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen.

Kolossenzen 1:
9 Daarom bidden we onophoudelijk voor jullie, vanaf de dag dat we ervan hoorden. We vragen dat jullie volop nauwkeurige kennis van zijn wil krijgen, met alle wijsheid en geestelijk inzicht.
10 Dan zullen jullie een leven leiden dat Jehovah waardig is en hem in alles blij maken, terwijl jullie vrucht blijven dragen met allerlei goede daden en steeds meer nauwkeurige kennis van God krijgen. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 19 sep 2024, 09:26
Tufkah schreef: 18 sep 2024, 23:23 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
Tja als je je op zulke teksten beroept dan mag een christen slechts Koosjer eten tot zich nemen.
Misschien moeten ze zelfs wel zo gaan leven als de orthodoxe Joden dat doen?
Lees nu eens de Bijbel, dan kan je genuanceerd reageren.

2 Korinthiërs 3:
5 Niet dat we uit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen bezien. We zijn bekwaam dankzij God,
6 die ons inderdaad geschikt heeft gemaakt om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet van een geschreven wet maar van geest. Want de geschreven wet veroordeelt tot de dood, maar de geest maakt levend.
7 De wet die de dood brengt en die met letters in stenen werd gegrift, kwam met zo veel glans dat de Israëlieten Mozes niet konden aankijken door de stralende glans van zijn gezicht, een glans die zou verdwijnen.
8 Zou dan de geest niet met nog meer glans worden gebracht?
9 Want als wat tot veroordeling leidt al glans had, dan zou wat tot rechtvaardigheid leidt dat des te meer hebben!
10 Zelfs wat eerst glans had, verbleekt bij de overweldigende glans die later kwam.
11 Want als wat zou verdwijnen al met glans was gebracht, hoeveel groter moet dan de glans zijn van wat blijft!
12 Omdat we zo’n hoop hebben, spreken we met veel vrijmoedigheid
13 en doen we niet wat Mozes deed, die steeds zijn gezicht met een sluier bedekte zodat de Israëlieten niet het einde konden zien van wat zou verdwijnen.
14 Maar hun denken was afgestompt. Want tot op de dag van vandaag blijft hun denken met dezelfde sluier bedekt wanneer het oude verbond wordt gelezen, omdat hij alleen via Christus wordt weggenomen.
15 Tot nu toe ligt er steeds als Mozes wordt gelezen een sluier over hun hart.
16 Maar als iemand zich tot Jehovah keert, wordt de sluier weggenomen.
17 Jehovah is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.
18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest. NWV
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Piet schreef: 21 sep 2024, 21:57
Snelheid schreef: 18 sep 2024, 21:06

De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
De Jehovah's die ik ken belijden Jezus Christus als God.
Nee, als ZOON van Jehovah God.

Mt 3:16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, werd de hemel geopend, en Johannes zag Gods geest als een duif op Jezus neerdalen. 17 Ook kwam er een stem uit de hemel, die zei: ‘Dit is mijn geliefde Zoon. Ik heb hem goedgekeurd.’ NWV.
Snelheid
Berichten: 11413
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 11:34
Snelheid schreef: 18 sep 2024, 23:07
Je reactie is uiterst vreemd het gaat niet over wie perfekt is of niets;volgens mij ben je ook zo wachttoren navolger aan deze vreemde reactie te zien.
Jij bent degene hier die vreemd reageert met aantoonbare afgodische feesten en gebruiken.
Je zegt weer dingen die je niet weet,ga maar is werken aan je zonden en je disrespect tegen over de andere forumleden hier.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Piet schreef: 21 sep 2024, 22:01
Tufkah schreef: 18 sep 2024, 23:23

De RK staat notabene vol met beelden. Hoe afgodisch (mooi woord) wil je het hebben? Ze hebben zeker nooit Exodus 20:4-6 gelezen:

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Zoals Jezus zegt. "Waarom kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe durft u te zeggen: 'Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,' terwijl je de balk in je eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit je eigen oog."
Er staat meer in de bijbel: Mozes kreeg de opdracht beelden van cherubs te maken die op de ark van het verband geplaatst zouden worden (Exodus 25:18). Ook geborduurde cherubs op de tentkleden van de tabernakel. Cherubs zijn engelen uit de hemelse gewesten. Het gaat niet om geen beelden maken maar het gaat er om hoe je er mee om gaat. Dat je er God mee eert.
Enkele verzen verder staat wat het doel was van die gouden cherubs,

Exodus 25:22
Daar, boven het deksel, zal ik aan je verschijnen en met je spreken. Tussen de twee cherubs die op de ark van de getuigenis zijn, zal ik alle geboden aan je bekendmaken die je aan de Israëlieten moet doorgeven NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 22 sep 2024, 11:41
Piet schreef: 21 sep 2024, 21:57
De Jehovah's die ik ken belijden Jezus Christus als God.
Laat je niet mis leiden waarde @Piet net als de mormonen maken ze gebruik van christelijk elementen,maar Christenen zijn het niet.
De christenheid gebruikt geen "christelijke" elementen, maar hebben heidense elementen christelijk verklaard.
peda
Berichten: 21554
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:05
Piet schreef: 21 sep 2024, 21:57
De Jehovah's die ik ken belijden Jezus Christus als God.
Nee, als ZOON van Jehovah God.

Mt 3:16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, werd de hemel geopend, en Johannes zag Gods geest als een duif op Jezus neerdalen. 17 Ook kwam er een stem uit de hemel, die zei: ‘Dit is mijn geliefde Zoon. Ik heb hem goedgekeurd.’ NWV.
Zonen van God worden op andere plaatsen in de bijbel weer "' goden "" genoemd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 22 sep 2024, 14:05
Piet schreef: 22 sep 2024, 13:59
Je bent zelf misleid. Is iemand die Jezus Christus als God belijd geen christen in jouw optiek?
Ga die club nou is maar bestuderen,en daarna praten we verder.de eerst zin van jou reactie is op zijn zachts gezegd ruzieachtig, geen zin in.
Nogmaals bestuurder dat wachttoren genootschap en het zogenaamd besturend lichaam, en dan praten we wel verder nu niet.
Niet zogenaamd, ze zijn een afspiegeling van de theocratische leiding in Jeruzalem.

Hand 15:22 Toen besloten de apostelen en de ouderlingen, samen met de hele gemeente, mannen uit hun midden te kiezen en die met Paulus en Barnabas naar Antiochië te sturen. Ze stuurden Judas, die Barsabbas werd genoemd, en Silas — mannen die de leiding hadden onder de broeders. NWV.

Doordat men zich organiseerde konden ze zo problemen aanpakken en de verkondiging van het goede nieuws behartigen.
Jg zijn daardoor wereldwijd verenigd en kunnen daardoor letterlijk het goede nieuws in ieders eigen taal aanbieden.
De NWV is simultaan in 1.094 talen beschikbaar.
Snelheid
Berichten: 11413
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:12
Snelheid schreef: 22 sep 2024, 11:41

Laat je niet mis leiden waarde @Piet net als de mormonen maken ze gebruik van christelijk elementen,maar Christenen zijn het niet.
De christenheid gebruikt geen "christelijke" elementen, maar hebben heidense elementen christelijk verklaard.
Jij behoort al zo niet tot de Christenheid maar je ben net als de mormonen een heiden die heel vuil en gemeen christelijke elementen gebruikt om mensen te misleiden. je bent gehersenspoeld en niet meer reageren,want mensen die haat hebben naar de ander wil een liefdevol mens niets maar dan ook niets mee te maken hebben totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 22 sep 2024, 14:13
Piet schreef: 22 sep 2024, 13:59
Je bent zelf misleid. Is iemand die Jezus Christus als God belijd geen christen in jouw optiek?
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt;

Voor mij is een ieder die zich christen noemt een christen.
Dat levert natuurlijk wel heel wat soorten en maten op.
Een Christen is iemand die Jezus voorbeeld volgt, om zijn opdracht om het goede nieuws te verkondigen aan alle stammen, talen, volken en landen.
Een oprechte christen zal altijd de Bijbelse normen en waarden navolgen.

Johannes 18:36 Jezus antwoordde: ‘Mijn Koninkrijk is geen deel van deze wereld. Als mijn Koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaren hebben gevochten, zodat ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden. Maar mijn Koninkrijk is nu eenmaal niet van hier.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 24 sep 2024, 12:34
Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:12 De christenheid gebruikt geen "christelijke" elementen, maar hebben heidense elementen christelijk verklaard.
Jij behoort al zo niet tot de Christenheid maar je ben net als de mormonen een heiden die heel vuil en gemeen christelijke elementen gebruikt om mensen te misleiden. je bent gehersenspoeld en niet meer reageren,want mensen die haat hebben naar de ander wil een liefdevol mens niets maar dan ook niets mee te maken hebben totaal niet.
Weet je niet dat lasteraars Gods koninkrijk niet beërven? (1 Kor. 6:9, 10).

Ik kan je verzekeren dat ik beslist niet gehersenspoeld ben met on-Bijbelse leringen.
Ik toon slechts aan wat de Bijbel werkelijk leert.
Je hebt gelijk, ik behoor niet tot de christenheid, die o.a. moorden in Gods naam.
Jg weigeren dat en gaan liever de gevangenis in.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Piet schreef: 22 sep 2024, 17:40
Snelheid schreef: 22 sep 2024, 14:05

Ga die club nou is maar bestuderen,en daarna praten we verder.de eerst zin van jou reactie is op zijn zachts gezegd ruzieachtig, geen zin in.
Nogmaals bestuurder dat wachttoren genootschap en het zogenaamd besturend lichaam, en dan praten we wel verder nu niet.
Sorry snelheid. Maar al die negatieve reklame over Jehovah-getuigen daar wordt ik ziek van.
Het is een overbekend verschijnsel van mensen die de gezonde Bijbelse leer niet kunnen verdragen.
Snelheid
Berichten: 11413
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:42
Snelheid schreef: 24 sep 2024, 12:34

Jij behoort al zo niet tot de Christenheid maar je ben net als de mormonen een heiden die heel vuil en gemeen christelijke elementen gebruikt om mensen te misleiden. je bent gehersenspoeld en niet meer reageren,want mensen die haat hebben naar de ander wil een liefdevol mens niets maar dan ook niets mee te maken hebben totaal niet.
Weet je niet dat lasteraars Gods koninkrijk niet beërven? (1 Kor. 6:9, 10).

Ik kan je verzekeren dat ik beslist niet gehersenspoeld ben met on-Bijbelse leringen.
Ik toon slechts aan wat de Bijbel werkelijk leert.
Je hebt gelijk, ik behoor niet tot de christenheid, die o.a. moorden in Gods naam.
Jg weigeren dat en gaan liever de gevangenis in.
Dar je weer reageert wat je moet is je opdracht is wel duidelijk dat je gehersenspoeld ben;ook dat je hier verplicht zit om je veldwerk te doen. je reactie is van een gehersenspoelde en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 21554
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Zelf behoor ik wel tot diegenen die de theocratische opvattingen van de JG aan mij laten voorbijgaan.
Anno 2024 het B L zien als de opvolgers van de ca 2000 jaren geleden overleden apostelen, dat gaat mij boven de pet.
De gezonde bijbelse J G leer, die deze apostel-opvolging in het gelijk stelt, laat ik over aan de studie resultaten van de J G enthousiasten.
Voor mij bestaat het BL uit beroepsgelovige Alpha-mannen die het gelukt is om in de JG hiërarchie omhoog te klimmen tot Apostel-niveau.
Overigens is het kenmerk van de Alpha beroeps-gelovigen op kerkelijke topposities m.i. niet alleen voorbehouden aan het JG genootschap.
Elke organisatie heeft voor het eigen overleven behoefte aan Alpha-mannen-en-vrouwen aan de top , dat toont de dagelijkse praktijk.
Geklungel levert ondergang. Alpha gedrag gaat vaak wel gepaard met "' narcisme "', wat weer door het niet kunnen accepteren van andere, correctieve meningen, gevaarlijke uitwerkingen kan hebben.
Eenvoudig is het allemaal niet.
Laatst gewijzigd door peda op 24 sep 2024, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
J-W
Berichten: 2489
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:25
......Niet zogenaamd, ze zijn een afspiegeling van de theocratische leiding in Jeruzalem.
Wat een zelfverheffing van het BL. Elke christelijke organisatie zou dat wel van zichzelf kunnen zeggen.
Wat hebben jullie voor op hen? Kan het BL soms ook in vreemde talen spreken zonder die geleerd te hebben?
Of omdat jullie vinden dat jullie als enige de wil van Jezus doen?
Komt het nooit eens in je op dat koning Jezus misschien wel eens zijn hoofd schudt omdat jullie je alleen maar druk maken om de bijbelse leer letterlijk op te volgen in de hoop op een mooi plekje op de nieuwe aarde?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 24 sep 2024, 12:46
Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:42 Weet je niet dat lasteraars Gods koninkrijk niet beërven? (1 Kor. 6:9, 10).

Ik kan je verzekeren dat ik beslist niet gehersenspoeld ben met on-Bijbelse leringen.
Ik toon slechts aan wat de Bijbel werkelijk leert.
Je hebt gelijk, ik behoor niet tot de christenheid, die o.a. moorden in Gods naam.
Jg weigeren dat en gaan liever de gevangenis in.
Dar je weer reageert wat je moet is je opdracht is wel duidelijk dat je gehersenspoeld ben;ook dat je hier verplicht zit om je veldwerk te doen. je reactie is van een gehersenspoelde en meer niet.
Ik ben niet degene die is gehersenspoeld.
Omdat ik leringen verifieer en niet laat leiden door kerkleer.