Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 11412
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 11:35
Snelheid schreef: 24 sep 2024, 12:46

Dar je weer reageert wat je moet is je opdracht is wel duidelijk dat je gehersenspoeld ben;ook dat je hier verplicht zit om je veldwerk te doen. je reactie is van een gehersenspoelde en meer niet.
Ik ben niet degene die is gehersenspoeld.
Omdat ik leringen verifieer en niet laat leiden door kerkleer.
Hup daar ga je weer :naughty: :naughty: :naughty: maar ja je krijgt op dracht om hier vandaag te zijn van je bazen.hoe dan ook je bent gehersenspoeld anders zou je niet reageren;triest heel triest dat mensen zich zo to slaaf laten maken.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 24 sep 2024, 12:51 Zelf behoor ik wel tot diegenen die de theocratische opvattingen van de JG aan mij laten voorbijgaan.
Anno 2024 het B L zien als de opvolgers van de ca 2000 jaren geleden overleden apostelen, dat gaat mij boven de pet.
De gezonde bijbelse J G leer, die deze apostel-opvolging in het gelijk stelt, laat ik over aan de studie resultaten van de J G enthousiasten.
Voor mij bestaat het BL uit beroepsgelovige Alpha-mannen die het gelukt is om in de JG hiërarchie omhoog te klimmen tot Apostel-niveau.
Overigens is het kenmerk van de Alpha beroeps-gelovigen op kerkelijke topposities m.i. niet alleen voorbehouden aan het JG genootschap.
Elke organisatie heeft voor het eigen overleven behoefte aan Alpha-mannen-en-vrouwen aan de top , dat toont de dagelijkse praktijk.
Geklungel levert ondergang. Alpha gedrag gaat vaak wel gepaard met "' narcisme "', wat weer door het niet kunnen accepteren van andere, correctieve meningen, gevaarlijke uitwerkingen kan hebben.
Eenvoudig is het allemaal niet.
Het is duidelijk dat je de Bijbelse leer niet aanvaard, je hebt je "eigen" visie.
Dat het niet eenvoudig is, blijkt uit het feit dat Jezus de mensen onderwees.

Je uit je veronderstellingen en meningen als de enige juiste?
Onderbouw dat dan met feiten.

Jg kennen overigens geen apostelen, de laatste, was Johannes.
Hij stierf omstreeks 98 n.C. in of bij Efeze.

Jg kennen geen top posities, zij volgen Jezus na! (Mattheüs 20:28; Mattheüs 23:11, 12; Lukas 22:25, 26).

Zijn degenen de Jehovah willen "verbeteren" en bepalen wat en hoe ik moet reageren, niet zelf narcistisch?
Het bekende muis en olifant syndroom?

Wat accepteer ik wel en wat niet?
Ik accepteer de Bijbel als Gods woord, ik heb dat duidelijk onderbouwd.
Afval van het geloof in Gods woord, door afgodische invloeden, accepteer ik niet.
Ook dat heb ik meerdere malen onderbouwd.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 11:56 Het is duidelijk dat je de Bijbelse leer niet aanvaard, je hebt je "eigen" visie.
Er bestaat geen helemaal geen ""Bijbelse Leer"".

Er zijn slechts mensen die ""Hun Leer"" uit de Bijbel menen te halen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 25 sep 2024, 11:41
Alpha schreef: 25 sep 2024, 11:35 Ik ben niet degene die is gehersenspoeld.
Omdat ik leringen verifieer en niet laat leiden door kerkleer.
Hup daar ga je weer :naughty: :naughty: :naughty: maar ja je krijgt op dracht om hier vandaag te zijn van je bazen.hoe dan ook je bent gehersenspoeld anders zou je niet reageren;triest heel triest dat mensen zich zo to slaaf laten maken.
Je maakt steeds dommere opmerkingen.

Ik voer gewoon Jezus opdracht uit:

Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, (Openbaring 14:6)

Ik kan je in ieder geval verzekeren, dat ik niet gehersenspoeld ben met vele heidense leringen!

De Bijbel kent geen drie-eenheid, geen beelden aanbidding, geen aanbidding van de Moeder Gods, Maria.
Een Kardinaal zei over de Drie-eenheid: „Wij weten dat het een zeer moeilijk te doorgronden mysterie is, dat wij in de verste verte niet begrijpen.”
Toegevoegde heidense leer is niet te begrijpen.

Ik sprak eens een RK geestelijke, die beweerde dat kerkelijke tradities boven de Bijbel staan.
Jezus stelde overduidelijk dat niemand naar de hemel is opgestegen, behalve degene die daaruit is neergedaald. (Joh 3:13).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 12:03
Alpha schreef: 25 sep 2024, 11:56 Het is duidelijk dat je de Bijbelse leer niet aanvaard, je hebt je "eigen" visie.
Er bestaat geen helemaal geen ""Bijbelse Leer"".

Er zijn slechts mensen die ""Hun Leer"" uit de Bijbel menen te halen.
Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:11
Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 12:03

Er bestaat geen helemaal geen ""Bijbelse Leer"".

Er zijn slechts mensen die ""Hun Leer"" uit de Bijbel menen te halen.
Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
Wie geeft jou het recht namens Jezus te spreken?
Dat is een vorm van hoogmoed, bedenk dat wel.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10713
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:11
Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 12:03

Er bestaat geen helemaal geen ""Bijbelse Leer"".

Er zijn slechts mensen die ""Hun Leer"" uit de Bijbel menen te halen.
Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 11412
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:10
Snelheid schreef: 25 sep 2024, 11:41

Hup daar ga je weer :naughty: :naughty: :naughty: maar ja je krijgt op dracht om hier vandaag te zijn van je bazen.hoe dan ook je bent gehersenspoeld anders zou je niet reageren;triest heel triest dat mensen zich zo to slaaf laten maken.
Je maakt steeds dommere opmerkingen.

Ik voer gewoon Jezus opdracht uit:

Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, (Openbaring 14:6)

Ik kan je in ieder geval verzekeren, dat ik niet gehersenspoeld ben met vele heidense leringen!

De Bijbel kent geen drie-eenheid, geen beelden aanbidding, geen aanbidding van de Moeder Gods, Maria.
Een Kardinaal zei over de Drie-eenheid: „Wij weten dat het een zeer moeilijk te doorgronden mysterie is, dat wij in de verste verte niet begrijpen.”
Toegevoegde heidense leer is niet te begrijpen.

Ik sprak eens een RK geestelijke, die beweerde dat kerkelijke tradities boven de Bijbel staan.
Jezus stelde overduidelijk dat niemand naar de hemel is opgestegen, behalve degene die daaruit is neergedaald. (Joh 3:13).
Hup daar ga je weer en maar reageren :naughty: :naughty: en over zaken praten waar je geen weet van bezit,nog maar een keer je kan er niets aan doen je bent gehersenspoeld ,ga is iets nuttigs doen dan hier met je monologen rond te hangen met je misleiding en leugens Ga lekker buiten spelen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 24 sep 2024, 13:11
Alpha schreef: 24 sep 2024, 12:25
......Niet zogenaamd, ze zijn een afspiegeling van de theocratische leiding in Jeruzalem.
Wat een zelfverheffing van het BL. Elke christelijke organisatie zou dat wel van zichzelf kunnen zeggen.
Wat hebben jullie voor op hen? Kan het BL soms ook in vreemde talen spreken zonder die geleerd te hebben?
Of omdat jullie vinden dat jullie als enige de wil van Jezus doen?
Komt het nooit eens in je op dat koning Jezus misschien wel eens zijn hoofd schudt omdat jullie je alleen maar druk maken om de bijbelse leer letterlijk op te volgen in de hoop op een mooi plekje op de nieuwe aarde?
Je reageert niet zo slim.
In vreemde talen spreken kwam alleen voor met Pinksteren in 33 n.C., bij mensen die met de Heilige geest waren gezalfd, en dat werd gesymboliseerd door tongen van vuur. (Handelingen 2:1-8).

Iedereen kan en mag Gods wil doen, net als Jezus voor deed.
Je mag dus zelf kiezen. (Mattheüs 7:13,14).
Zo konden de bewoners van Jeruzalem kiezen of ze naar de bergen van Judea gingen vluchten of niet. (Mattheüs 24:15,16).
Het overgrote merendeel deed dat niet en kwamen om.

Jg volgen de Bijbelse leer naar de letter èn naar de geest, al vaker aangehaald.
Je plaat blijft weer hangen.

Dit is Gods belofte:

Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. NWV.

Ik heb deze tekst al vaker aangehaald, de nieuwe hemel en een nieuwe aarde staan voor regeringen met Jezus als koning.
De zee staat voor opstandige groepen, die de wereld ontregelen.

Jes 57: 20 ‘Maar slechte mensen zijn als de onstuimige zee die niet tot rust kan komen, waarvan het water zeewier en slijk blijft opwerpen. NWV.

Helaas zijn de meeste mensen ziende blind en horende doof. (Jes. 6:10).
Vandaar ook dat Jezus zei: "Gij hebt het niet gewild". (Matth. 23:37).

En dat, terwijl Jezus in het openbaar ontelbare wonderen verrichtte en bewees dat hij de Messias was.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

Iedereen heeft dus zelf een keuze.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 25 sep 2024, 12:37
Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:10 Je maakt steeds dommere opmerkingen.

Ik voer gewoon Jezus opdracht uit:

Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, (Openbaring 14:6)

Ik kan je in ieder geval verzekeren, dat ik niet gehersenspoeld ben met vele heidense leringen!

De Bijbel kent geen drie-eenheid, geen beelden aanbidding, geen aanbidding van de Moeder Gods, Maria.
Een Kardinaal zei over de Drie-eenheid: „Wij weten dat het een zeer moeilijk te doorgronden mysterie is, dat wij in de verste verte niet begrijpen.”
Toegevoegde heidense leer is niet te begrijpen.

Ik sprak eens een RK geestelijke, die beweerde dat kerkelijke tradities boven de Bijbel staan.
Jezus stelde overduidelijk dat niemand naar de hemel is opgestegen, behalve degene die daaruit is neergedaald. (Joh 3:13).
Hup daar ga je weer en maar reageren :naughty: :naughty: en over zaken praten waar je geen weet van bezit,nog maar een keer je kan er niets aan doen je bent gehersenspoeld ,ga is iets nuttigs doen dan hier met je monologen rond te hangen met je misleiding en leugens Ga lekker buiten spelen.
In tegenstelling tot jou, weet ik heel goed waarover ik het heb.
Maar daar kom je vanzelf achter.

Je toont dat je zelf een monoloog aanhoudt en niet in een oprechte dialoog wil aangaan.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:11 Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Het NT ook nog eens in stukken en (bewerkte) brokken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9387
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:11 Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Lees de Bijbel eens?
Jezus zei tot hen: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Vóór Abraham tot bestaan kwam, was ik er al. NWV.
Snelheid
Berichten: 11412
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:40
Snelheid schreef: 25 sep 2024, 12:37
Hup daar ga je weer en maar reageren :naughty: :naughty: en over zaken praten waar je geen weet van bezit,nog maar een keer je kan er niets aan doen je bent gehersenspoeld ,ga is iets nuttigs doen dan hier met je monologen rond te hangen met je misleiding en leugens Ga lekker buiten spelen.
In tegenstelling tot jou, weet ik heel goed waarover ik het heb.
Maar daar kom je vanzelf achter.

Je toont dat je zelf een monoloog aanhoudt en niet in een oprechte dialoog wil aangaan.
Hup daar ga je weer met reageren,wist je maar waar je het over had je zegt je lesje op als gehersenspoelde.je misleid hier je leigt hier,daarbij ben je geen Christen dus je bent niet relevant daar je hier oneerlijk bent tegen over de anders forumleden .

De Ware Christen volgt zijn Heer na Jezus de Christus.

En dialoog is met jou niet mogelijk totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10713
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:43
Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Lees de Bijbel eens?
Jezus zei tot hen: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Vóór Abraham tot bestaan kwam, was ik er al. NWV.
Dat zegt hooguit dat Jezus in zijn leven werd geciteerd. Dat neemt niet weg dat de bijbel dus na Jezus overlijden geschreven is door mensen. Mensenwerk, niks minder en niks meer.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2489
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:38
J-W schreef: 24 sep 2024, 13:11

Wat een zelfverheffing van het BL. Elke christelijke organisatie zou dat wel van zichzelf kunnen zeggen.
Wat hebben jullie voor op hen? Kan het BL soms ook in vreemde talen spreken zonder die geleerd te hebben?
Of omdat jullie vinden dat jullie als enige de wil van Jezus doen?
Komt het nooit eens in je op dat koning Jezus misschien wel eens zijn hoofd schudt omdat jullie je alleen maar druk maken om de bijbelse leer letterlijk op te volgen in de hoop op een mooi plekje op de nieuwe aarde?
Je reageert niet zo slim.
In vreemde talen spreken kwam alleen voor met Pinksteren in 33 n.C., bij mensen die met de Heilige geest waren gezalfd, en dat werd gesymboliseerd door tongen van vuur. (Handelingen 2:1-8).

Iedereen kan en mag Gods wil doen, net als Jezus voor deed.
Je mag dus zelf kiezen. (Mattheüs 7:13,14).
Zo konden de bewoners van Jeruzalem kiezen of ze naar de bergen van Judea gingen vluchten of niet. (Mattheüs 24:15,16).
Het overgrote merendeel deed dat niet en kwamen om.

Jg volgen de Bijbelse leer naar de letter èn naar de geest, al vaker aangehaald.
Je plaat blijft weer hangen.

Dit is Gods belofte:

Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. NWV.

Ik heb deze tekst al vaker aangehaald, de nieuwe hemel en een nieuwe aarde staan voor regeringen met Jezus als koning.
De zee staat voor opstandige groepen, die de wereld ontregelen.

Jes 57: 20 ‘Maar slechte mensen zijn als de onstuimige zee die niet tot rust kan komen, waarvan het water zeewier en slijk blijft opwerpen. NWV.

Helaas zijn de meeste mensen ziende blind en horende doof. (Jes. 6:10).
Vandaar ook dat Jezus zei: "Gij hebt het niet gewild". (Matth. 23:37).

En dat, terwijl Jezus in het openbaar ontelbare wonderen verrichtte en bewees dat hij de Messias was.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

Iedereen heeft dus zelf een keuze.
Lees jij je eigen reacties wel eens door? Die slaan werkelijk nergens op.
Ik stel ditmaal jouw uitspraak over het BL. aan de orde en hoe reageer jij daarop?

- Iedereen is vrij om Gods wil te doen.
- JG. volgen de bijbel zoals het hoort.
- Met wie niet Gods wil doet loopt het slecht af.
- In Openbaringen staan mooie beloftes.
- Jezus was de Messias.

Over het BL geen woord!!!
Je zal hoop ik begrijpen dat mijn mening over het belijdend lichaam nu alleen maar is versterkt.
Laatst gewijzigd door J-W op 25 sep 2024, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 21554
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:11 Daar is Jezus het niet mee eens, hij onderwees de mensen juist daaruit.
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Dat geldt voor het Nieuwe Testament.
De Tenach ( het O T ) was volgens de overlevering de Schrift waaruit Jezus onderwees.
Of Jezus zelve de schrijfkunst meester was, is niet meer te weten.
Dat Jezus volgens de verhalen in het zand schreef, zegt niets over het kunnen schrijven in taalschrift.
Symbolen schrijven, is ook schrijven.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 25 sep 2024, 13:47
Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Dat geldt voor het Nieuwe Testament.
De Tenach ( het O T ) was volgens de overlevering de Schrift waaruit Jezus onderwees.
Of Jezus zelve de schrijfkunst meester was, is niet meer te weten.
Dat Jezus volgens de verhalen in het zand schreef, zegt niets over het kunnen schrijven in taalschrift.
Symbolen schrijven, is ook schrijven.
Als je de Bijbel letterlijk neemt dan kon hij wel lezen.

Immers als jonge jongen waren zijn ouders hem kwijt en vonden hem na lang zoeken in de tempel.
Daar hadden ze 'hij en de Schriftgeleerden' het over de geschriften van destijds,
die kon hij dus lezen anders is het wel een heel vreemd verhaal.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 21554
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 14:06
peda schreef: 25 sep 2024, 13:47

Dat geldt voor het Nieuwe Testament.
De Tenach ( het O T ) was volgens de overlevering de Schrift waaruit Jezus onderwees.
Of Jezus zelve de schrijfkunst meester was, is niet meer te weten.
Dat Jezus volgens de verhalen in het zand schreef, zegt niets over het kunnen schrijven in taalschrift.
Symbolen schrijven, is ook schrijven.
Als je de Bijbel letterlijk neemt dan kon hij wel lezen.

Immers als jonge jongen waren zijn ouders hem kwijt en vonden hem na lang zoeken in de tempel.
Daar hadden ze 'hij en de Schriftgeleerden' het over de geschriften van destijds,
die kon hij dus lezen anders is het wel een heel vreemd verhaal.
Of hij de Geschriften reeds op 12 jarige leeftijd kon lezen, staat niet in het verhaal.
Het was heel gebruikelijk in die tijd dat kennisverkrijging plaats vond middels mondeling verkregen informatie.
Tufkah
Berichten: 2397
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: 25 sep 2024, 12:43
Messenger schreef: 25 sep 2024, 12:24
De bijbel werd pas na de dood van Jezus geschreven.
Lees de Bijbel eens?
Jezus zei tot hen: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: Vóór Abraham tot bestaan kwam, was ik er al. NWV.
Dit is een mooi vers om even op in te haken. Ik zal Johannes 8:58 uit de HSV er even bij pakken:

Jezus zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Vóór Abraham geboren was, ben Ik.


In de HSV staat heel wat anders dan in de NWV versie. In jouw versie staat een leugen, want in jouw versie zegt Jezus dat hij als mens voor Abraham tot bestaan kwam (was ik er al). In de HSV spreekt Jezus als het Woord (het 'ben ik').

De NWV is onmogelijk , want als mens was Jezus later geboren dan Abraham. Dus je leest een Bijbel die niet correct is. Dan volg je ook niet de gezonde leer. Jammer, maar zo is het. Bijbel lezen is ook een kwestie van de juiste vertaling lezen. Nu lees je niet de uitspraken van Jezus, maar uitspraken die iemand bedacht heeft. Bovendien bewijs ik hier dat de NWV foutief is met deze vers. Extrapolerend is het dan waarschijnlijk dat de NWV vol staat met fouten.

Zo is het Koninkrijk in u, maar in de NWV staat wat anders. Zo schep je in feite een geheel nieuwe religie. Wat overigens je goed recht is hoor. Vrijheid blijheid, ieder mens krijgt de vertaling die hem toekomt.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 25 sep 2024, 14:29
Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 14:06
Als je de Bijbel letterlijk neemt dan kon hij wel lezen.

Immers als jonge jongen waren zijn ouders hem kwijt en vonden hem na lang zoeken in de tempel.
Daar hadden ze 'hij en de Schriftgeleerden' het over de geschriften van destijds,
die kon hij dus lezen anders is het wel een heel vreemd verhaal.
Of hij de Geschriften reeds op 12 jarige leeftijd kon lezen, staat niet in het verhaal.
Het was heel gebruikelijk in die tijd dat kennisverkrijging plaats vond middels mondeling verkregen informatie.
Dat ben ik met je eens.
Maar ze wilden dat hij bleef omdat hij meer wist dan zij.
Hij gaf dus hun onderricht ondanks zijn jeugd.
Dat spoort niet met dat hij de teksten niet kon lezen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 21554
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 15:11
peda schreef: 25 sep 2024, 14:29

Of hij de Geschriften reeds op 12 jarige leeftijd kon lezen, staat niet in het verhaal.
Het was heel gebruikelijk in die tijd dat kennisverkrijging plaats vond middels mondeling verkregen informatie.
Dat ben ik met je eens.
Maar ze wilden dat hij bleef omdat hij meer wist dan zij.
Hij gaf dus hun onderricht ondanks zijn jeugd.
Dat spoort niet met dat hij de teksten niet kon lezen.
Lukas 4 vers 16 vermeldt eerder dat Jezus ( op latere leeftijd ) het lezen machtig was.
Het verhaal over de prediking in de synagoge van Nazareth.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 25 sep 2024, 15:20
Tiberius Claudius schreef: 25 sep 2024, 15:11
Dat ben ik met je eens.
Maar ze wilden dat hij bleef omdat hij meer wist dan zij.
Hij gaf dus hun onderricht ondanks zijn jeugd.
Dat spoort niet met dat hij de teksten niet kon lezen.
Lukas 4 vers 16 vermeldt eerder dat Jezus ( op latere leeftijd ) het lezen machtig was.
Het verhaal over de prediking in de synagoge van Nazareth.
Heb het even opgezocht.
Daar staat dat hij toen kon lezen, niet hoe lang hij dat al kon.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Piet
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jul 2024, 15:48
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Piet »

Tufkah schreef: 24 sep 2024, 09:43
Piet schreef: 24 sep 2024, 08:26
Dat is niet aan jou om over te oordelen.
Ik beschreef een situatie.
Je bemoeit je met mij terwijl het je niet aangaat.
Piet
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jul 2024, 15:48
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Piet »

Snelheid schreef: 22 sep 2024, 14:05
Piet schreef: 22 sep 2024, 13:59
Je bent zelf misleid. Is iemand die Jezus Christus als God belijd geen christen in jouw optiek?
Ga die club nou is maar bestuderen,en daarna praten we verder.de eerst zin van jou reactie is op zijn zachts gezegd ruzieachtig, geen zin in.
Nogmaals bestuurder dat wachttoren genootschap en het zogenaamd besturend lichaam, en dan praten we wel verder nu niet.
Beste Snelheid. De Heer leert ons om vriendelijk met broeders om te gaan. Wanneer een Jehovah getuigt dat Jezus Christus God is dan is hij christen. Christen betekent niet alleen doen wat Jezus Christus je opdraagt, maar in de eerste plaats zijn persoon aanvaarden. Dat is christen zijn. Wanneer je een christen wil vinden die alleen maar doet wat Christus zegt dan zoek je iemand zonder zonde en dat was Christus alleen. Wanneer een Jehovah getuigt dat Jezus Christus God is en zelfs mij daar met de bijbel in de hand van probeert te overtuigen weet ik niet waar jij het over hebt met al je kritiek op het genootschap der Jehovah's. Kritiek op hen is mij ook ter ore gekomen en jouw advies om tot onderzoek over te gaan is achterhaald, het heeft bovenstaande opgelevert.
Je zegt geen zin in ruzie te hebben, kun je dat dan ook aantonen in de manier waarop je aan het forum deelneemt en met andere christenen omgaat, alsjeblieft?
Piet
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jul 2024, 15:48
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Piet »

Snelheid schreef: 16 sep 2024, 11:43
Tiberius Claudius schreef: 09 sep 2024, 17:25

Toon jij maar aan dat hij het heeft verboden.
Jehova,s zijn geen Christenen @TC dus ze staan buiten deze Christelijk feesten waar de Verlosser geeerd en gevierd wordt.

Bij Mormonen is het net zo,dus ja laat lekker gaan.

Discussie is dus zinloos.
Ben jij zelf eigenlijk wel christen, laar dat dan eens zien aan je gedrag.