Je schrijft dat God altijd is omdat er anders een god moet zijn die God geschapen heeft. Wat je doet is God als ongeschapen definiëren omdat je anders, net als bij de schildpadden, een eindeloze reeks goden krijgt die ieder een god scheppen.Seven schreef: ↑27 sep 2024, 12:05Ik snap het verband niet helemaal tussen schildpadden die het universum zouden dragen. En de stelling dat als God een oorzaak zou hebben dat God dan geen god meer is maar de oorzaak van God god is, Immers de oorzaak is de maker van God. zIjn creator. Ik zie dat verband niet helemaal.Mullog schreef: ↑27 sep 2024, 07:39
Dat is de redenatie dat het universum gedragen wordt door vier olifantjes die op de rug van een schildpad staan, die op zijn beurt weer op de rug van een schildpad staat, die op zijn beurt weer op de rug .... enzovoort.
Alleen besluit je, zonder een echte argumentatie, dat de eerste schildpad nergens op staat omdat je niet weet hoe je anders met die oneindige reeks schildpadden om moet gaan. Dat is geen logica, dat is luiheid en de onwil en/of het onvermogen om vragen te stellen en antwoorden te zoeken.
God als ongeschapen definiëren is een gemakkelijke uitweg. Er is echter geen enkele grond, anders dan je geloof dat het zo is, waarom God ongeschapen en altijd zou zijn.