Bestaan kabouters?
-
- Man/Vrouw: M
Re: Bestaan kabouters?
[modbreal Trajecto] Grap die diende om anderen te ergeren verwijderd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
WELKOM terug Maat.........................Ja Lauter Kabouter heeft nooit ergens wat aan gedaan dan het glas heffen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Bedankt maat! De kabouter met pot bier in de ene en een pot goud in de andere hand gaat zingend door het land!
-
Dan kan het dus gaan om aldaar aanwezige omstandigheden die een specifieke invloed hebben op het menselijk brein.Zolderworm schreef: ↑26 feb 2022, 21:22Omdat dergelijke wezens op die plekken vaak al honderden jaren worden gezien.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Kabouters bestaan en ze blijken nog al eens losse handjes te hebben, maar gelukkig is er een van hen van de straat getrokken!
Maar wie moet nou mijn afwas doen?
-
Dat is natuurlijk niet uit te sluiten. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk toch eerder aan astrale wezens die zich tijdelijk in de stof manifesteren. Het is wel zo dat mensen vanuit hun geloof astrale wezens kunnen scheppen. Maria-verschijningen zijn daar een goed voorbeeld van. Denk ook aan het Phillip-experiment. https://en.wikipedia.org/wiki/Philip_experiment. Maar ook dat is natuurlijk geen sluitend bewijs. Alternatieve verklaringen zijn mogelijk.vegan-revolution schreef: ↑02 mar 2022, 15:24Dan kan het dus gaan om aldaar aanwezige omstandigheden die een specifieke invloed hebben op het menselijk brein.Zolderworm schreef: ↑26 feb 2022, 21:22Omdat dergelijke wezens op die plekken vaak al honderden jaren worden gezien.
Only dead fish go with the flow
-
Huur Kabouter Plop in, een echt huis en schoonmaak Kabouter.Piebe Paulusma schreef: ↑02 mar 2022, 16:35 Kabouters bestaan en ze blijken nog al eens losse handjes te hebben, maar gelukkig is er een van hen van de straat getrokken!
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Waarom bespot je kabouters? Voor sommige mensen hebben kabouters een grote betekenis. Net zoals een maagdelijke geboorte, een opstanding uit de dood en een hemelvaart van een wondedoener voor veel christenen blijkbaar veel waarde heeft.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking. Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding.
-
Hoop op leven na de dood is wellicht relevant voor iemand die daarnaar verlangt, maar kaboutergelovigen houden er een mystiek op na die ik interessanter vindt dan maagdelijke geboortes, opstandingen uit de dood en hemelvaarten van wondedoeners.Piebe Paulusma schreef: ↑03 mar 2022, 09:52Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking.
Je haalt het jodendom er altijd bij. In het jodendom geloven velen allereerst wel in de opstanding van de doden en hebben ze volgens mij Jezus terecht aan de Romeinen overgeleverd. Dat hadden ze eveneens met Sjim'on bar Kochba moeten doen, maar omdat - in tegenstelling tot Jezus - bar Kochba een enorme aanhang had, zijn daardoor vele joden in de problemen gekomen. Maar goed, dit topic gaat over kabouters waar het geloof erin blijkbaar door sommige christenen nogal graag wordt bespot.Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Het geloof in kabouters biedt wel degelijk hoop voor na de dood. Zij zijn namelijk geestelijke wezens die zich tijdelijk manifesteren.Piebe Paulusma schreef: ↑03 mar 2022, 09:52Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking. Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding.
Only dead fish go with the flow
-
Ik haal het jodendom er bij omdat het zich beter laat vergelijken met het geloof in kabouters, bovendien deed ik dat nadat jij het christendom er weer bij haalde. Iets met gevolg en oorzaak.Mart schreef: ↑03 mar 2022, 12:38Hoop op leven na de dood is wellicht relevant voor iemand die daarnaar verlangt, maar kaboutergelovigen houden er een mystiek op na die ik interessanter vindt dan maagdelijke geboortes, opstandingen uit de dood en hemelvaarten van wondedoeners.Piebe Paulusma schreef: ↑03 mar 2022, 09:52
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking.
Je haalt het jodendom er altijd bij. In het jodendom geloven velen allereerst wel in de opstanding van de doden en hebben ze volgens mij Jezus terecht aan de Romeinen overgeleverd. Dat hadden ze eveneens met Sjim'on bar Kochba moeten doen, maar omdat - in tegenstelling tot Jezus - bar Kochba een enorme aanhang had, zijn daardoor vele joden in de problemen gekomen. Maar goed, dit topic gaat over kabouters waar het geloof erin blijkbaar door sommige christenen nogal graag wordt bespot.Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding.
-
Waar vindt men een forum waar( volwassen ) mensen een draad over Kabouters hebben en het nog serieus nemen ook.
Nou vooruit hier dan maar een beroemde kabouter familie............... Plop.
https://www.youtube.com/watch?v=_n4pOeVCpN8
Nou vooruit hier dan maar een beroemde kabouter familie............... Plop.
https://www.youtube.com/watch?v=_n4pOeVCpN8
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
-
Dus kabouters worden serieus genómen door die twee vrouwen? Hopelijk met toestemming van die kabouters, anders is het grensoverschrijdend.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
-
Seriéus genomen; niet serieus genómenBastiaan73 schreef: ↑04 mar 2022, 01:02Dus kabouters worden serieus genómen door die twee vrouwen? Hopelijk met toestemming van die kabouters, anders is het grensoverschrijdend.
-
En ga je dan ook tegen die vrouwen beginnen over het christendom?
-
Piebe Paulusma schreef: ↑04 mar 2022, 21:25En ga je dan ook tegen die vrouwen beginnen over het christendom?
-
Tuinkabouters zeker en Paulus de Boskabouter vroeger veel op TV leeft nu een terug getrokken leven en geniet van een goed glas wijn zo niet een biertje,rond zijn huis hekwerk onder stroom,Deze kabouter wil gewoon rust.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Paulus is een stuk ouder, hij was er eerst op de radio om zeven uur.
PS.
Paulus en die tuinkabouters zijn geen kabouters maar dwergen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Dat wist ik niet, ik kende Paulus alleen van TV. Nu ken ik Paulus alleen nog maar uit de Bijbel.Tiberius Claudius schreef: ↑10 nov 2024, 13:45
Paulus is een stuk ouder, hij was er eerst op de radio om zeven uur.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
-
Paulus de Boskabouter en niet Paulus de Bosdwerg kwam uit de creatieve koker van Jan van Oort, die zijn inbreng leverde onder het pseudoniem van
"" Jean Dulieu "'.
In mijn prille jeugdjaren lazen wij thuis "" Het Vrije Volk "" en in die krant wist ik de geschiedenis van Paulus wel dagelijks te vinden.
Met de evangelist Paulus heeft de kleine kabouter niets van doen. Moet ook kunnen, velen in dit leven, leven overigens prima zonder te horen naar de boodschap van de evangelisten.
Niet raar en in de praktijk des levens dus waar.
"" Jean Dulieu "'.
In mijn prille jeugdjaren lazen wij thuis "" Het Vrije Volk "" en in die krant wist ik de geschiedenis van Paulus wel dagelijks te vinden.
Met de evangelist Paulus heeft de kleine kabouter niets van doen. Moet ook kunnen, velen in dit leven, leven overigens prima zonder te horen naar de boodschap van de evangelisten.
-
Paulus de bokskabouter is voor de kleintjes en Paulus de evangelist is voor de grote mensen. Maar Paulus van Tarsus heeft mij ook jarenlang weinig kunnen bekoren. Als je geen idee hebt waar het over gaat dan interesseert het je niet zo.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
-
Dat klopt maar dat was wel een heel ander medium.peda schreef: ↑10 nov 2024, 14:03 Paulus de Boskabouter en niet Paulus de Bosdwerg kwam uit de creatieve koker van Jan van Oort, die zijn inbreng leverde onder het pseudoniem van
"" Jean Dulieu "'.
Ik heb aardig wat van Paulus gedownload.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Tuinkabouters zijn geen dwergen dan zouden ze groter moeten zijn,ga maar is naar een wedstrijd dwerggooien dan zal je het zien. Maar goed dan hebben we ook nog kabouter Plop,wel een Vlaamse kabouter.Tiberius Claudius schreef: ↑10 nov 2024, 13:45Paulus is een stuk ouder, hij was er eerst op de radio om zeven uur.
PS.
Paulus en die tuinkabouters zijn geen kabouters maar dwergen.
VERITAS VOS LIBERABIT.