Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Ik denk niet dat een ieder zijn eigen teksten "' verzint "' ( jouw woorden ) maar dat de gelovigen door andere teksten worden "' geraakt "" .
Dan zijn er natuurlijk ook gelovigen die niet "' geraakt "' zijn/worden, maar het geloof uit de familie-traditie volgen. Kortom er zijn in mijn optiek vele
""drives "" die van invloed zijn op wat individueel de geloofsovertuiging is of wat nu juist niet de geloofsovertuiging is.
Teksten die de gelovige A aanspreken, spelen bij gelovige B geen rol, simpel omdat de "' drive "" niet bij iedereen gelijk ( gericht ) is.
Daarom in mijn optiek ook het grote aantal kleinste-gemene-veelvouden die met meer of minder verve ( gemotiveerdheid ) hun overtuiging
in de schijnwerper plaatsen, welke overtuiging vervolgens bij de anderen dan weer niet landt.
Dan zijn er natuurlijk ook gelovigen die niet "' geraakt "' zijn/worden, maar het geloof uit de familie-traditie volgen. Kortom er zijn in mijn optiek vele
""drives "" die van invloed zijn op wat individueel de geloofsovertuiging is of wat nu juist niet de geloofsovertuiging is.
Teksten die de gelovige A aanspreken, spelen bij gelovige B geen rol, simpel omdat de "' drive "" niet bij iedereen gelijk ( gericht ) is.
Daarom in mijn optiek ook het grote aantal kleinste-gemene-veelvouden die met meer of minder verve ( gemotiveerdheid ) hun overtuiging
in de schijnwerper plaatsen, welke overtuiging vervolgens bij de anderen dan weer niet landt.
-
De eindeloze herhaling is de basis van elk geloof.J-W schreef: 13 dec 2024, 14:39"je" zou Alpha kunnen zijn en "ze" Tufkah. Wat kan een gelovige toch ziende blinde zijn, niet te geloven.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 14:27
..... Dit forum laat mooi zien dat iedereen zijn eigen versie verzint. Ook al wijs je iemand er op dat 'zijn' versie niet strookt met de Bijbel, dan houden ze toch nog weer krampachtig vast aan hun 'eigen' versie ........
Ga vooral door met het eindeloos herhalen dat er geen hiernamaals is dan ga je het zelf misschien nog een keer gelovenTufkah schreef: 13 dec 2024, 14:27 .........veelal wordt er niet zozeer in Jezus geloofd maar in een persoonlijk plekje in het hiernamaals geloofd........
Want dan verdwijnt het besef dat het een geloof is.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Zo kun je er tegen aan kijken. Mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op hebt gegeven) was of je begrijpt dat hij zichzelf daardoor op een voetstuk heeft geplaatst. Volgens jouw is dit met opzet zo gebracht naar het fysieke domein en aangezien je zegt dat voetsastukken alleen in het fysieke domein bestaan, kun je gebrabbel over geestelijk domein weglaten, want dat doet hier dan niet ter plaatse.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 12:04Dat is hem door de Vader gegeven, maar in het geestelijk domein heeft het begrip 'macht' geen betekenis. Zo drukt men dat uit naar de natuurlijke mens toe. Voetstukken bestaan alleen maar in het mentaal/fysieke domein.Maar je gaf geen antwoord op mijn vraag. Wel of geen voet wassing, je begrijpt toch wel dat hij zichzelf op een voetstuk plaatst door te stellen dat hij alle macht heeft in hemel en op aarde?
-
Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 15:08Zo kun je er tegen aan kijken. Mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op hebt gegeven) was of je begrijpt dat hij zichzelf daardoor op een voetstuk heeft geplaatst. Volgens jouw is dit met opzet zo gebracht naar het fysieke domein en aangezien je zegt dat voetsastukken alleen in het fysieke domein bestaan, kun je gebrabbel over geestelijk domein weglaten, want dat doet hier dan niet ter plaatse.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 12:04
Dat is hem door de Vader gegeven, maar in het geestelijk domein heeft het begrip 'macht' geen betekenis. Zo drukt men dat uit naar de natuurlijke mens toe. Voetstukken bestaan alleen maar in het mentaal/fysieke domein.
Ja, en dat is dan jammer, want in het geestelijk domein zijn geen voetstukken. Maar dat kun jij niet weten omdat jij daar niet thuis bent.
God begint waar het denken eindigt.
-
Inderdaad, geloof -begrepen als mentale overtuiging- is het probleem van de mens(heid), de mens denkt zichzelf als een denkbeeld en gelooft ook in dat denkbeeld. De mens gelooft hardnekkig in het zelfbedachte zelf. En in sommige gevallen gelooft het zelfbedachte zelf ook in een zelfbedachte God en wil het zelfbedachte zelf naar een zelfbedacht hiernamaals.Tiberius Claudius schreef: 13 dec 2024, 14:46De eindeloze herhaling is de basis van elk geloof.J-W schreef: 13 dec 2024, 14:39
"je" zou Alpha kunnen zijn en "ze" Tufkah. Wat kan een gelovige toch ziende blinde zijn, niet te geloven.
Ga vooral door met het eindeloos herhalen dat er geen hiernamaals is dan ga je het zelf misschien nog een keer geloven
Alles wat zelfbedacht is gaat helemaal nergens heen. Dat gelooft alleen het zelfbedachte zelf. Het zelfbedachte zelf ziet één ding over het hoofd: zowel het verleden als de toekomt kun je alleen maar bedenken. Je kunt er nooit zijn.
Wat daadwerkelijk geloof een mens dan ook naar toebrengt is een afscheid van alle illusionaire bedenksels. Maar dat vraagt ook daadwerkelijk volgen van Jezus en niet omtrent Jezus en de Bijbel weer allerlei nieuwe filosofie te scheppen. Daar waarschuwt Paulus al voor: al dat gefilosofeer brengt je nergens.
Het zelfbedachte zelf is een eindeloze herhaling.....wat ook de basis is van geloof: zelfovertuiging.
-
Eindelijk, dan zijn we er na een dag en 3 x vragen.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 16:10Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 15:08
Zo kun je er tegen aan kijken. Mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op hebt gegeven) was of je begrijpt dat hij zichzelf daardoor op een voetstuk heeft geplaatst. Volgens jouw is dit met opzet zo gebracht naar het fysieke domein en aangezien je zegt dat voetsastukken alleen in het fysieke domein bestaan, kun je gebrabbel over geestelijk domein weglaten, want dat doet hier dan niet ter plaatse.
Ja, en dat is dan jammer, want in het geestelijk domein zijn geen voetstukken. Maar dat kun jij niet weten omdat jij daar niet thuis bent.
We zijn het er dus over eens dat Jezus zichzelf op een voetstuk plaatste door te stellen dat aan hem alle macht in de hemel en aarde is gegeven.
Daarmee blijkt dus dat je opmerkingen van gisteren onjuist waren: dat gelovigen hem daarop plaatsten, en dat Jezus leerde dat hij zelf niet op een voetstuk diende te worden gezet.
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 13 dec 2024, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Het is de natuurlijke mens in jou die graag gelijk wil hebben, dus bij deze dan maar. Dat je niet thuis bent in het geestelijk domein is daar inherent aan, de natuurlijke mens zijn de dingen des Geestes Gods dwaasheid.Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 18:13Eindelijk, dan zijn we er na een dag en 3 x vragen.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 16:10
We zijn het er dus over eens dat Jezus zichzelf op een voetstuk plaatste door te stellen dat aan hem alle macht in de hemel en aarde is gegeven.
Daarmee blijkt dus dat je opmerkingen van gisteren onjuist waren: dat gelovigen hem daarop plaatsten, en dat Jezus leerde dat hij zelf niet op een voetstuk diende te worden gezet.
Overigens is jouw aanname dat ik niet thuis ben in het geestelijk domein uiteraard slecht ingegeven door je menselijke kant.
Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest op een lager niveau zit dan de mijne.
-
Overigens is jouw aanname dat ik niet thuis ben in het geestelijk domein uiteraard slechts ingegeven door je menselijke kant.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17Het is de natuurlijke mens in jou die graag gelijk wil hebben, dus bij deze dan maar. Dat je niet thuis bent in het geestelijk domein is daar inherent aan, de natuurlijke mens zijn de dingen des Geestes Gods dwaasheid.Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 18:13
Eindelijk, dan zijn we er na een dag en 3 x vragen.
Overigens is jouw aanname dat ik niet thuis ben in het geestelijk domein uiteraard slecht ingegeven door je menselijke kant.
Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest op een lager niveau zit dan de mijne.
Daar heb ik met een aantal andere geestigen laatst nog erg om gelachen. Dat was het niet, maar zo leggen wij dat uit aan lagere geesten.
-
Je probeert me nu te trollen, maar mijn opvatting is dat die wijze het forum niet ten goede komt. Wat is jouw opinie daarover?Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 18:21Overigens is jouw aanname dat ik niet thuis ben in het geestelijk domein uiteraard slechts ingegeven door je menselijke kant.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17
Het is de natuurlijke mens in jou die graag gelijk wil hebben, dus bij deze dan maar. Dat je niet thuis bent in het geestelijk domein is daar inherent aan, de natuurlijke mens zijn de dingen des Geestes Gods dwaasheid.
Daar heb ik met een aantal andere geestigen laatst nog erg om gelachen. Dat was het niet, maar zo leggen wij dat uit aan lagere geesten.
-
En dat zegt iemand die zevenmaal daags laat weten dat hij geen natuurlijk mens meer is zoals de rest van het forum.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17
......Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest (Dbi) op een lager niveau zit dan de mijne.
Weet je nog Tufkah? "Oordeel niet .........." Of geldt dat niet meer als je jouw geestelijke staat hebt bereikt?
Heb je dat van God zelf vernomen Tufkah en moest je dat aan de natuurlijke leden hier doorgeven?Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17
,,, de natuurlijke mens zijn de dingen des Geestes Gods dwaasheid.
Of nee, dom van mij, je citeert slechts de bijbel zoals Alpha.......
Zucht, ik kan me indenken dat nieuwkomers huiverig zijn hier wat te posten met iemand als jij die de iets anders gelovende constant terecht wijst zolang ze de smalle Tufkah-weg niet gevolgd hebben en geestelijk dus nog op een laag niveau zitten
-
Mijn mening is dat je daarin gelijk hebt. Deze wijze komt het forum niet ten goede. Dit was niet mijn gebruikelijke manier van schrijven. Dit is exact de wijze waarop jij voortdurend handelt.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:23Je probeert me nu te trollen, maar mijn opvatting is dat die wijze het forum niet ten goede komt. Wat is jouw opinie daarover?Dat_beloof_ik schreef: 13 dec 2024, 18:21
Overigens is jouw aanname dat ik niet thuis ben in het geestelijk domein uiteraard slechts ingegeven door je menselijke kant.
Ik zou niet weten waarom jij dit wel mag zeggen tegen anderen, maar dat het ineens trollen is als hetzelfde tegen jou wordt gezegd.
-
-
De zin 'Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest op een lager niveau zit dan de mijne.' kwam van Dat beloof ik, niet van Tufkah.J-W schreef: 14 dec 2024, 07:45Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17
......Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest (Dbi) op een lager niveau zit dan de mijne.Commentaar overbodig.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 23:59 De grap is dat alleen natuurlijke mensen 'de geestelijke staat' in hoog of laag indelen. Zalig zijn de armen van geest.
-
Deze woorden komen uit 1 Korintiërs 2 (HSV):Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:17 ... de natuurlijke mens zijn de dingen des Geestes Gods dwaasheid.
14 Maar de natuurlijke mens neemt de dingen van de Geest van God niet aan, want ze zijn dwaasheid voor hem. Hij kan ze ook niet leren kennen, omdat ze geestelijk beoordeeld worden.
Alleen maakt Tufkah de denkfout dat hij zijn eigen gedachten verwart met 'de dingen van de Geest van God' en 'de natuurlijke mens' met iedereen behalve Tufkah.
Waardoor in het geval van Tufkah het bijbelvers neerkomt op
Maar niemand behalve Tufkah neemt de gedachten van Tufkah aan, want ze zijn dwaasheid voor hen. Ze kunnen ze ook niet leren kennen, omdat ze alleen door de gedachten van Tufkah bepaald worden.
-
Bedankt voor je oplettendheid, zie ik nu pas, had niet gemogen. Voor zover mogelijk inmiddels hersteld in mijn reacties. Wel door Tufkah om gevraagd doordat hij elke tegenspraak verwerpt als zijnde afkomstig van de natuurlijke mens en zijn gelijk altijd claimt vanwege zijn geestelijke staat waardoor normale discussies van mens tot mens bij hem heel moeilijk gaan.Bastiaan73 schreef: 14 dec 2024, 08:03De zin 'Dat je niet weet dat ik daar thuis ben, is alleen maar te verklaren doordat jouw geest op een lager niveau zit dan de mijne.' kwam van Dat beloof ik, niet van Tufkah.
-
Fijn dat we het daar over eens zijn. Jij houdt gewoon je eigen mening over Jezus: Jezus zet zichzelf op een voetstuk. En ik hou gewoon het Evangelie aan.Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 06:18Mijn mening is dat je daarin gelijk hebt. Deze wijze komt het forum niet ten goede. Dit was niet mijn gebruikelijke manier van schrijven.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 18:23
Je probeert me nu te trollen, maar mijn opvatting is dat die wijze het forum niet ten goede komt. Wat is jouw opinie daarover?
Kwestie opgelost.
-
Nou nee, want in het evangelie staat dat Jezus alle macht in hemel en op aarde is gegeven, en je was het er mee eens dat hij zichzelf daarmee op een voetstuk plaatst.Tufkah schreef: 14 dec 2024, 09:44Fijn dat we het daar over eens zijn. Jij houdt gewoon je eigen mening over Jezus: Jezus zet zichzelf op een voetstuk. En ik hou gewoon het Evangelie aan.Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 06:18
Mijn mening is dat je daarin gelijk hebt. Deze wijze komt het forum niet ten goede. Dit was niet mijn gebruikelijke manier van schrijven.
Kwestie opgelost.
-
O.k.Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 10:11Nou nee, want in het evangelie staat dat Jezus alle macht in hemel en op aarde is gegeven, en je was het er mee eens dat hij zichzelf daarmee op een voetstuk plaatst.Tufkah schreef: 14 dec 2024, 09:44
Fijn dat we het daar over eens zijn. Jij houdt gewoon je eigen mening over Jezus: Jezus zet zichzelf op een voetstuk. En ik hou gewoon het Evangelie aan.
Kwestie opgelost.
-
Stel dat het waar is, dat aan Jezus alle macht in de hemel en op aarde is gegeven. Wat dan?Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 10:11Nou nee, want in het evangelie staat dat Jezus alle macht in hemel en op aarde is gegeven, en je was het er mee eens dat hij zichzelf daarmee op een voetstuk plaatst.Tufkah schreef: 14 dec 2024, 09:44 Fijn dat we het daar over eens zijn. Jij houdt gewoon je eigen mening over Jezus: Jezus zet zichzelf op een voetstuk. En ik hou gewoon het Evangelie aan.
Kwestie opgelost.
Mattheüs 11:
27 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren.
-
B.O.T.
Hoe kan het dat we geestelijk niet verstaan? Het Evangelie geeft hierop het antwoord: het is de zonde!
Mattheüs 13
18 Gij dan, hoort de gelijkenis van den zaaier.
19 Als iemand dat Woord des Koninkrijks hoort, en niet verstaat, zo komt de boze, en rukt weg, hetgeen in zijn hart gezaaid was; deze is degene, die bij den weg bezaaid is.
De mens is potentieel in staat om het Woord des Koninkrijks te horen. Dit 'horen' geschiedt in het hart zoals Jezus in het Evangelie verklaart. Doch normaliter overstemt de gedachtenwereld 'het hart'. Vanuit de gedachtenwereld komt dan ook 'de boze'.
Wie de gelijkenis van de zaaier goed verstaat leest er ook de gerechtigheid Gods in. Ieder mens krijgt wat hem of haar toekomt. Wie zich op de zonde richt 'verstaat' het Woord des Koninkrijks niet. Wie de zonde afwijst 'verstaat' het Woord des Koninkrijks wel. Dit is niet zozeer een geloof, maar het rudimentaire geestelijk onderscheidingsvermogen wat in de mens aanwezig is. Wie het Woord 'verstaat' verstaat dat net zo helder als iemand die luistert met zijn fysieke oren.
Hoe kan het dat we geestelijk niet verstaan? Het Evangelie geeft hierop het antwoord: het is de zonde!
Mattheüs 13
18 Gij dan, hoort de gelijkenis van den zaaier.
19 Als iemand dat Woord des Koninkrijks hoort, en niet verstaat, zo komt de boze, en rukt weg, hetgeen in zijn hart gezaaid was; deze is degene, die bij den weg bezaaid is.
De mens is potentieel in staat om het Woord des Koninkrijks te horen. Dit 'horen' geschiedt in het hart zoals Jezus in het Evangelie verklaart. Doch normaliter overstemt de gedachtenwereld 'het hart'. Vanuit de gedachtenwereld komt dan ook 'de boze'.
Wie de gelijkenis van de zaaier goed verstaat leest er ook de gerechtigheid Gods in. Ieder mens krijgt wat hem of haar toekomt. Wie zich op de zonde richt 'verstaat' het Woord des Koninkrijks niet. Wie de zonde afwijst 'verstaat' het Woord des Koninkrijks wel. Dit is niet zozeer een geloof, maar het rudimentaire geestelijk onderscheidingsvermogen wat in de mens aanwezig is. Wie het Woord 'verstaat' verstaat dat net zo helder als iemand die luistert met zijn fysieke oren.
-
De Zoon is slechts het oordeel gegeven:
Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft heel het oordeel aan de Zoon gegeven, opdat allen de Zoon eren zoals zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert de Vader niet, Die Hem gezonden heeft.
En wat zegt de Zoon?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
Zo eenvoudig ligt de kwestie: de mens heeft alles zelf in de hand. Je zult met je eigen oordeel geoordeeld worden. En dat is de hemelse gerechtigheid. Dus denk ajb na voordat je een ander oordeelt.
Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft heel het oordeel aan de Zoon gegeven, opdat allen de Zoon eren zoals zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert de Vader niet, Die Hem gezonden heeft.
En wat zegt de Zoon?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
Zo eenvoudig ligt de kwestie: de mens heeft alles zelf in de hand. Je zult met je eigen oordeel geoordeeld worden. En dat is de hemelse gerechtigheid. Dus denk ajb na voordat je een ander oordeelt.
-
Je denkt kennelijk dat jouw geloof wezenlijk anders is dan dat van anderen.Tufkah schreef: 13 dec 2024, 16:16Inderdaad, geloof -begrepen als mentale overtuiging- is het probleem van de mens(heid), de mens denkt zichzelf als een denkbeeld en gelooft ook in dat denkbeeld. De mens gelooft hardnekkig in het zelfbedachte zelf. En in sommige gevallen gelooft het zelfbedachte zelf ook in een zelfbedachte God en wil het zelfbedachte zelf naar een zelfbedacht hiernamaals.Tiberius Claudius schreef: 13 dec 2024, 14:46
De eindeloze herhaling is de basis van elk geloof.
Alles wat zelfbedacht is gaat helemaal nergens heen. Dat gelooft alleen het zelfbedachte zelf. Het zelfbedachte zelf ziet één ding over het hoofd: zowel het verleden als de toekomt kun je alleen maar bedenken. Je kunt er nooit zijn.
Wat daadwerkelijk geloof een mens dan ook naar toebrengt is een afscheid van alle illusionaire bedenksels. Maar dat vraagt ook daadwerkelijk volgen van Jezus en niet omtrent Jezus en de Bijbel weer allerlei nieuwe filosofie te scheppen. Daar waarschuwt Paulus al voor: al dat gefilosofeer brengt je nergens.
Het zelfbedachte zelf is een eindeloze herhaling.....wat ook de basis is van geloof: zelfovertuiging.
Maar dat denken zij natuurlijk ook.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Bastiaan73 schreef: 14 dec 2024, 10:30Stel dat het waar is, dat aan Jezus alle macht in de hemel en op aarde is gegeven. Wat dan?Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 10:11
Nou nee, want in het evangelie staat dat Jezus alle macht in hemel en op aarde is gegeven, en je was het er mee eens dat hij zichzelf daarmee op een voetstuk plaatst.
Mattheüs 11:
27 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren.
En aan wie openbaart de Zoon "het"?
Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren. (Joh 14:21)
Zoals ik al zei, of men Jezus al of niet op een voetstuk ziet staan boeit mij niet. Interessanter is de vraag wat Jezus bedoelt met Zijn geboden bewaren. Moet je daarvoor een gelovige, een geestelijk mens zijn?
Laatst gewijzigd door J-W op 14 dec 2024, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dan wordt Jezus Christus door God Zelf op een voetstuk geplaatst!Bastiaan73 schreef: 14 dec 2024, 10:30Stel dat het waar is, dat aan Jezus alle macht in de hemel en op aarde is gegeven. Wat dan?Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2024, 10:11 Nou nee, want in het evangelie staat dat Jezus alle macht in hemel en op aarde is gegeven, en je was het er mee eens dat hij zichzelf daarmee op een voetstuk plaatst.
Mattheüs 11:
In de uitspraak bevestigt Jezus de aan Hem gegeven autoriteit. Nu wordt de kwestie - voor een ieder die het 'hoort' - of men Jezus' autoriteit aanneemt of niet.
NB: Begrijpen jullie nu de uitspraak in Mat. 11:27?
Laatst gewijzigd door Reiziger op 14 dec 2024, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gij, onze Here en God, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht..