atheïsme

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Eliyahu
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Eliyahu »

Dat_beloof_ik schreef: 30 dec 2024, 09:59
Tiberius Claudius schreef: 30 dec 2024, 09:49
Waarom zou dat niet kunnen?
Er zijn er ook die geloven dat je over water kunt lopen.
Het gaat mij er nu eens niet om wat er nog meer wordt geloofd.
Want dat maakt niets uit in de vraag waarom een kikker niet in een prins kan veranderen.
Ik ben enkel benieuwd waarom Eliyahu denkt dat een kikker niet in een prins kan veranderen.
Bs"d

Er is proefondervindelijk vastgesteld dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken, door het zogenaamde mutatietelen.

Wat dat wel zou kunnen dat weet geen mens. Het fossielenverslag laat ook zien dat soorten niet of nauwelijks veranderen gedurende hun hele verblijf in het fossielenverslag: https://tinyurl.com/Fossiel-NL

Oftewel: De soortgrenzen kunnen niet overschreden worden, iets wat fokkers al heel lang weten.
Er is wat variatie binnen de soort mogelijk, maar daar houdt het mee op.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Dat_beloof_ik schreef: 30 dec 2024, 09:44
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 07:26

Bs"d

De grootste complottheorie is dat een kikker in een prins veranderd zou zijn.
H'p D''Rwn

Dat is een goeie, maar iedereen weet toch dat een kikker niet een prins kan veranderen? :lol: :lol:
Bs"d

Niet iedereen die weet dat.

Iedereen die logisch kan nadenken die weet dat, maar evo's die kunnen dat niet begrijpen.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Maar een natuurlijke mens kan wel in een geestelijke mens veranderen. Is dat dan geen evolutie? Maar dan op geestelijke schaal?
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 09:55
peda schreef: 11 jul 2023, 15:01 Is "'ongelovige"' geen betere naam voor geloofsafwijzing als het beperkte atheïsme.
Atheïsme wijst zoals de naam zegt het theïsme van de hand.
Alleen bestaat geloofsland niet alleen uit theïsten, maar geloofsland is een enorm veelkleurig domein.
Uit mijn waarneming stel ik vast dat velen zich "" atheïsten "' noemenden niet alleen het "' theïsme "" als geloof afwijzen,
maar dat de afwijzing bij dezulken eigenlijk alle vormen van metafysisch geloof betreft.
Geen atheïsme derhalve, maar gewoon het woord atheïsme ( atheïst ) inwisselen voor het beter passende woord "' ongelovige "'.
Een echte atheïst wijst natuurlijk ook de metafysica af.
Bs"d

Iemand die een klein beetje onderlegd is in de natuurkunde, die weet dat alleen de geestelijke wereld bestaat, en dat de materiële wereld niet bestaat.

Dus alleen in de niet bestaande "natuur" geloven zit op hetzelfde nivo als geloven dat de aarde plat is.

Voor de fijnere details zie hier: https://tinyurl.com/Mental-Uni-NL

https://tinyurl.com/mind-only
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 11:33 Maar een natuurlijke mens kan wel in een geestelijke mens veranderen. Is dat dan geen evolutie? Maar dan op geestelijke schaal?
Bs"d

Wat bedoel je met "een natuurlijke mens kan wel in een geestelijke mens veranderen"?
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 12:01
Tufkah schreef: 30 dec 2024, 11:33 Maar een natuurlijke mens kan wel in een geestelijke mens veranderen. Is dat dan geen evolutie? Maar dan op geestelijke schaal?
Bs"d

Wat bedoel je met "een natuurlijke mens kan wel in een geestelijke mens veranderen"?
Precies wat de Bijbel leert, het vergankelijke (de natuurlijke mens) zal het onvergankelijke (het geestelijke) niet beërven. Voor evolutie in het geestelijk domein dient de natuurlijke mens zichzelf op te geven.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 12:12
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 12:01

Bs"d

Precies wat de Bijbel leert, het vergankelijke (de natuurlijke mens) zal het onvergankelijke (het geestelijke) niet beërven. Voor evolutie in het geestelijk domein dient de natuurlijke mens zichzelf op te geven.
Bs"d

Iedereen is al geestelijk. Het materiële gedeelte van ons, ons lichaam, is een illusie.

https://tinyurl.com/illusion-Albert
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 12:52
Tufkah schreef: 30 dec 2024, 12:12

Bs"d

Iedereen is al geestelijk. Het materiële gedeelte van ons, ons lichaam, is een illusie.

U bent boeddhist?
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 14:10
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 12:52

Bs"d

U bent boeddhist?
Bs"d

Ik ben realist. Ik geloof in de wetenschap.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 14:33
Tufkah schreef: 30 dec 2024, 14:10

U bent boeddhist?
Bs"d

Wat grappig dan. Wetenschap gaat over de materie , hetgeen volgens jou niet bestaat.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 14:48
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 14:33

Bs"d

Wat grappig dan. Wetenschap gaat over de materie , hetgeen volgens jou niet bestaat.
Bs"d

De wetenschap gaat overal over. Het is de wetenschap die al bijna 100 jaar geleden bewezen heeft dat materie niet bestaat.

"The only reality is mind and observations"

"De enige realiteit is bewustzijn en observaties."

Richard Conn Henry in het artikel "The Mental Universe", gepubliceerd in het peer reviewed scientific journal "Nature" 436, 29 (7 July 2005)

Richard Conn Henry is a Professor in the Henry A. Rowland Department of Physics and Astronomy, The Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, USA

"As a man who has devoted his whole life to the most clear headed science, to the study of matter, I can tell you as a result of my research about atoms this much: There is no matter as such. All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and holds this most minute solar system of the atom together. We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter"

Das Wesen der Materie [The Nature of Matter], speech at Florence, Italy (1944) (from Archiv zur Geschichte der Max-Planck-Gesellschaft, Abt. Va, Rep. 11 Planck, Nr. 1797)

"Voor de wetenschapper die leeft in zijn geloof in de kracht van de rede eindigt het verhaal als een nachtmerrie. Hij heeft de bergen der onwetendheid beklommen, hij staat op het punt om de hoogste piek te bedwingen, en wanneer hij zichzelf over de laatste rots heen trekt wordt hij begroet door een groep theologen die daar al eeuwen zitten."

Robert Jastrow; "God and the Astronomers"

Dr Robert Jastrow (September 7, 1925 – February 8, 2008) was een American astronoom, misschien de grootste astrofysicus van zijn tijd, en directeur van het National Aeronautics and Space Administration’s Goddard Center for Space Studies and planetary physicist. Hij was een vooraanstaande populaire auteur en een futurist.

"More recently, described as “an intelligent universe” whose apparent concreteness is generated by cosmic data from an unknowable, organized source. The holographic theory says that: “…our brains mathematically construct hard reality by interpreting frequencies from a dimension transcending time and space. The brain is a hologram, interpreting a holographic universe.”

Cyberneticist David Foster

“Today there is a wide measure of agreement… that the stream of knowledge is heading towards a non-mechanical reality; the universe begins to look more like a great thought than like a great machine”

Astronomer James Jeans

“The stuff of the universe is mind-stuff”

Astronomer Arthur Eddington
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 14:58
Tufkah schreef: 30 dec 2024, 14:48

Bs"d

De wetenschap gaat overal over. Het is de wetenschap die al bijna 100 jaar geleden bewezen heeft dat materie niet bestaat.

"The only reality is mind and observations"

"De enige realiteit is bewustzijn en observaties."

Richard Conn Henry in het artikel "The Mental Universe", gepubliceerd in het peer reviewed scientific journal "Nature" 436, 29 (7 July 2005)

Richard Conn Henry is a Professor in the Henry A. Rowland Department of Physics and Astronomy, The Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland 21218, USA

"As a man who has devoted his whole life to the most clear headed science, to the study of matter, I can tell you as a result of my research about atoms this much: There is no matter as such. All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and holds this most minute solar system of the atom together. We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter"

Das Wesen der Materie [The Nature of Matter], speech at Florence, Italy (1944) (from Archiv zur Geschichte der Max-Planck-Gesellschaft, Abt. Va, Rep. 11 Planck, Nr. 1797)

"Voor de wetenschapper die leeft in zijn geloof in de kracht van de rede eindigt het verhaal als een nachtmerrie. Hij heeft de bergen der onwetendheid beklommen, hij staat op het punt om de hoogste piek te bedwingen, en wanneer hij zichzelf over de laatste rots heen trekt wordt hij begroet door een groep theologen die daar al eeuwen zitten."

Robert Jastrow; "God and the Astronomers"

Dr Robert Jastrow (September 7, 1925 – February 8, 2008) was een American astronoom, misschien de grootste astrofysicus van zijn tijd, en directeur van het National Aeronautics and Space Administration’s Goddard Center for Space Studies and planetary physicist. Hij was een vooraanstaande populaire auteur en een futurist.

"More recently, described as “an intelligent universe” whose apparent concreteness is generated by cosmic data from an unknowable, organized source. The holographic theory says that: “…our brains mathematically construct hard reality by interpreting frequencies from a dimension transcending time and space. The brain is a hologram, interpreting a holographic universe.”

Cyberneticist David Foster

“Today there is a wide measure of agreement… that the stream of knowledge is heading towards a non-mechanical reality; the universe begins to look more like a great thought than like a great machine”

Astronomer James Jeans

“The stuff of the universe is mind-stuff”

Astronomer Arthur Eddington

Eerst ontken je evolutie en dan weer schrijf je dat je in de wetenschap gelooft. En nu heeft de wetenschap weer bewezen dat materie niet bestaat. Maar dan bestaat het beloofde land van de Zionisten ook niet, dan kunnen de Zionisten wel weer terug naar waar ze vandaan komen.

Uw ideeën zijn behoorlijk verwarrend moet ik zeggen.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Tufkah schreef: 30 dec 2024, 15:49 Eerst ontken je evolutie en dan weer schrijf je dat je in de wetenschap gelooft.
Bs"d

Klopt. En dat is geen tegenstrijdigheid, want evolutie is geen wetenschap. Wetenschap is alleen datgene wat empirisch (dat is d.m.v. experimenten) bewezen kan worden. En dat is niet het geval met evolutie, eerder het tegenovergestelde. De wetenschap heeft helder en duidelijk aangetoond dat evolutie onmogelijk is. Dus evolutie is geen wetenschap, maar pseudo-wetenschap. Of op zijn best een filosofie.
En nu heeft de wetenschap weer bewezen dat materie niet bestaat. Maar dan bestaat het beloofde land van de Zionisten ook niet, dan kunnen de Zionisten wel weer terug naar waar ze vandaan komen.
Maar de landen waar ze vandaan komen, die bestaan dus ook niet, dus kunnen ze wel in hun vaderland blijven, wat God hen gegeven heeft, waar ze al 3300 jaar geleden woonden.
Uw ideeën zijn behoorlijk verwarrend moet ik zeggen.
Dat komt omdat ze lijnrecht ingaan tegen de leugens waarmee je je hele leven gehersenspoeld bent.

Maar je komt er wel overheen. En dan zullen je ogen opengaan.

https://tinyurl.com/web-lies-NL
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 11:25
Dat_beloof_ik schreef: 30 dec 2024, 09:59

Het gaat mij er nu eens niet om wat er nog meer wordt geloofd.
Want dat maakt niets uit in de vraag waarom een kikker niet in een prins kan veranderen.
Ik ben enkel benieuwd waarom Eliyahu denkt dat een kikker niet in een prins kan veranderen.
Bs"d

Er is proefondervindelijk vastgesteld dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken, door het zogenaamde mutatietelen.

Wat dat wel zou kunnen dat weet geen mens. Het fossielenverslag laat ook zien dat soorten niet of nauwelijks veranderen gedurende hun hele verblijf in het fossielenverslag: https://tinyurl.com/Fossiel-NL

Oftewel: De soortgrenzen kunnen niet overschreden worden, iets wat fokkers al heel lang weten.
De reden dat de kikker op slag verandert in een prins is dat de prinses hem kust.
Dat heeft werkelijk niets te maken met fossielenverslagen.
Dus waarom denk je werkelijk dat de kikker niet in een prins kan veranderen ?
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Dat_beloof_ik schreef: 30 dec 2024, 19:59
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 11:25
Bs"d

De reden dat de kikker op slag verandert in een prins is dat de prinses hem kust.
Bs"d

Dat heb ik al gezegd. Zie hierboven.
Dat_beloof_ik

Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 22:30
Dat_beloof_ik schreef: 30 dec 2024, 19:59

Bs"d

Dat heb je niet gezegd, want je hebt het over verandering van soort door mutatie en dat dit volgens jou onmogelijk is. Mutatie in soort is een verandering van de ene op de andere generatie.
Maar ik had het over de plotsklapse verandering van een kikker in een prins door de kus van een prinses. Volgens mij is nog nooit proefondervindelijk vast gesteld dat dit niet kan.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Dat_beloof_ik schreef: 31 dec 2024, 04:40
Eliyahu schreef: 30 dec 2024, 22:30
Bs"d

Dat heb je niet gezegd, want je hebt het over verandering van soort door mutatie en dat dit volgens jou onmogelijk is. Mutatie in soort is een verandering van de ene op de andere generatie.
Maar ik had het over de plotsklapse verandering van een kikker in een prins door de kus van een prinses. Volgens mij is nog nooit proefondervindelijk vast gesteld dat dit niet kan.
Bs"d

Als je wil vaststellen of dat wel of niet kan, dan stel ik voor dat je een hele lading kikkers gaat vangen, en dan breng je ze naar bv prinses Amalia, en dan vraag je haar of ze die kikkers wil kussen, en dan kijk je hoeveel er van in een prins veranderen.

Dat lijkt me een mooi wetenschappelijk experiment.

Succes!
Dat_beloof_ik

Eliyahu schreef: 31 dec 2024, 09:01
Dat_beloof_ik schreef: 31 dec 2024, 04:40

Bs"d

Als je wil vaststellen of dat wel of niet kan, dan stel ik voor dat je een hele lading kikkers gaat vangen, en dan breng je ze naar bv prinses Amalia, en dan vraag je haar of ze die kikkers wil kussen, en dan kijk je hoeveel er van in een prins veranderen.

Dat lijkt me een mooi wetenschappelijk experiment.

Succes!
Dat zegt alles over jouw begrip van 'proefondervindelijk vast stellen'.
Als je dus wil aantonen dat evolutie niet bestaat vang je een lading kikkers en als hun nageslacht ook allemaal kikkers zijn, heb je in jouw ogen aangetoond dat evolutie niet bestaat.
Sjonge, de wetenschap zal trots op je zijn.