Tiberius Claudius schreef: 21 jan 2025, 15:13
Met jouw redenering kun je ook verdedigen dat de wereld toch plat is.
Maar daartegenover kun je wel vanuit de kosmos beelden tonen waarmede de platheid wordt bestreden.
Dat er vervolgens commentaren komen dat de betreffende beelden vervalst zijn, dat behoort tot de grote kleuring in het leven.
Nooit van zijn leven, is iedereen overtuigd van precies hetzelfde in het leven.
In mijn optiek kan in de praktijk des levens onderling verschil in kleuring nooit teniet worden gedaan.
De platgelovers beweren dat dat een optisch bedrog is.
Nogmaals zo kun je uiteindelijk elk bewijs afdoen met:
"Ach wetenschap is maar een mening!"
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Maar daartegenover kun je wel vanuit de kosmos beelden tonen waarmede de platheid wordt bestreden.
Dat er vervolgens commentaren komen dat de betreffende beelden vervalst zijn, dat behoort tot de grote kleuring in het leven.
In mijn optiek kan in de praktijk des levens onderling verschil in kleuring nooit teniet worden gedaan.
Als vriend der wetenschap zie ik het credo "" wetenschap is maar een mening "' uiteraard anders, maar inderdaad wanneer iemand bijbel-kennis boven wetenschap-kennis plaatst, dan is dat wel de situatie, waarop dan al of niet kan worden ingespeeld. De modaliteiten rond het inspelen laat ik over aan betrokkenen.
Voor mij gaat wetenschappelijk bewijs qua kwalitatieve betekenis boven geloofs- bewijs, maar voor iedereen spreken, dat kan ik niet.
Wetenschap is een moment opname morgen is het anders de vooruitgang derhalve.