Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tiberius Claudius
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 23 jan 2025, 12:16
Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 11:45
De bewering van deze figuur bewijst slechts dat Geloof en Wetenschap niet samen gaan.
Hij is dus een domme professor, die niet weet waarover hij praat?

Dat geldt dan ook voor alle andere wetenschappers, die zèlf tot die conclusie zijn gekomen.

Dat doet me weer denken aan een wetenschapper, die de mogelijkheid opperde, dat een landschapsverandering niet per definitie pas in miljoenen jaren kan plaats vinden.
Hij deed dat in de eerste helft van de 20e eeuw.
In die tijd stelde men, dat dat uitsluitend in miljoenen jaren kon plaats vinden.
De reactie was "puur" wetenschappelijk, hij werd gediskwalificeerd.

Door dat de techniek "evolueerde", kon hij nog net voor zijn dood het wetenschappelijk bewijs tonen.
Hij vond een waterloopkundig laboratorium, die de benodigde faciliteiten had en dat wilde doen.
Ondanks het getoonde bewijs, was er één wetenschapper die aan zijn eigen mening vast hield.
Die zijn er nauwelijks.

Ook dit is een bewering die al tig keer onderuit is gehaald.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 12:10
Alpha schreef: 23 jan 2025, 12:03 Als je nu eens begrijpend probeert te lezen, dan kan je in de Bijbel vinden dat de aarde bolvormig is en aan niets hangt.

Jesaja 40:
22 Er is Iemand die boven de ronde aarde [ח֣וּג ḥūḡ] woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen. NWV
22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont. NBG
22 God troont boven het rond van de aarde. Voor Hem zijn haar bewoners als sprinkhanen. Hij hangt de hemel op als een gordijn en daar maakt Hij zijn tent van. Het boek.

[ח֣וּג ḥūḡ] kan ook met bol worden vertaald.
144
Job 26:
7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets. NWV.
7 Hij strekt het noorden uit over het ledige; Hij hangt de aarde op aan het niets. HSV.
7 God spreidt de noordelijke hemel uit over een leegte en hangt de aarde op aan het niets. Het boek.
7 en dan spant Hij de noorderhemel uit boven de diepte, en Hij laat de aarde drijven op het niets; WB 1985
Rond is iets anders dan Bol.
Daar zit een dimensie verschil tussen.

PS.
Oud verhaal waar gelovigen mee blijven komen, ook al is het tig keer onder uit gehaald.
De vertalers die "choeg" met bol vertalen zitten er dus altijd naast.

Het Hebreeuwse „choeg”, vertaald met „rond”, kan volgens Davidsons „Concordance” en Wilsons „Old Testament Word Studies” ook „bol” betekenen.
Daarom luidt Moffatts vertaling van Jesaja 40:22: „Hij zetelt boven de ronde aarde.

Je wilt datgene geloven, wat bij jouw visie past.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 23 jan 2025, 12:37
Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 12:10
Rond is iets anders dan Bol.
Daar zit een dimensie verschil tussen.

PS.
Oud verhaal waar gelovigen mee blijven komen, ook al is het tig keer onder uit gehaald.
De vertalers die "choeg" met bol vertalen zitten er dus altijd naast.

Het Hebreeuwse „choeg”, vertaald met „rond”, kan volgens Davidsons „Concordance” en Wilsons „Old Testament Word Studies” ook „bol” betekenen.
Daarom luidt Moffatts vertaling van Jesaja 40:22: „Hij zetelt boven de ronde aarde.

Ook al een jarenlang geleden gepasseerd station en onderuit gehaald.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 12:27
Alpha schreef: 23 jan 2025, 12:16 Hij is dus een domme professor, die niet weet waarover hij praat?

Dat geldt dan ook voor alle andere wetenschappers, die zèlf tot die conclusie zijn gekomen.

Dat doet me weer denken aan een wetenschapper, die de mogelijkheid opperde, dat een landschapsverandering niet per definitie pas in miljoenen jaren kan plaats vinden.
Hij deed dat in de eerste helft van de 20e eeuw.
In die tijd stelde men, dat dat uitsluitend in miljoenen jaren kon plaats vinden.
De reactie was "puur" wetenschappelijk, hij werd gediskwalificeerd.

Door dat de techniek "evolueerde", kon hij nog net voor zijn dood het wetenschappelijk bewijs tonen.
Hij vond een waterloopkundig laboratorium, die de benodigde faciliteiten had en dat wilde doen.
Ondanks het getoonde bewijs, was er één wetenschapper die aan zijn eigen mening vast hield.
Die zijn er nauwelijks.

Ook dit is een bewering die al tig keer onderuit is gehaald.
Je beweert dus maar wat, zonder onderbouwing.

Er was hier iemand die wat verder keek, dan zijn neus lang was.
Hij kwam na onderzoek erachter, dat het hier ging om een landschapsverandering bij de grote meren.
Het onmogelijke bleek toch mogelijk te zijn.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 12:41
Alpha schreef: 23 jan 2025, 12:37 De vertalers die "choeg" met bol vertalen zitten er dus altijd naast.

Ook al een jarenlang geleden gepasseerd station en onderuit gehaald.
Geweldige onderbouwing met feiten.
Daar leer ik weer van.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jan 2025, 11:33
Alpha schreef: 23 jan 2025, 11:28 Tja, het gebruik van illustraties is kennelijk wat te moeilijk voor je.

Ik heb een Bijbelvers, die eenzelfde houding weerspiegelt.

Jes 22:13b “Laten we eten en drinken, want morgen sterven we.”’ NWV.
(1 Korinthiërs 15:32)
Een ander vertaling luidt:

"Na ons de zondvloed!"
Citeer die eens?
Messenger

Bericht door Messenger »

Grappig is dat de bijbel de gebruiksaanwijzing voor mensen zou moeten zijn, maar zelf ook een gebruiksaanwijzing nodig heeft...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tiberius Claudius

Messenger schreef: 23 jan 2025, 12:49 Grappig is dat de bijbel de gebruiksaanwijzing voor mensen zou moeten zijn, maar zelf ook een gebruiksaanwijzing nodig heeft...
Ja en die weer een deskundige uitlegger.
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 23 jan 2025, 11:18
J-W schreef: 30 dec 2024, 13:25

Bedankt maar weer voor je reactie. Ik denk dat ik nu wel ongeveer weet hoe jullie geloof in elkaar zit en daar ging het mij om.
Op dit moment heb ik geen vragen meer. Bedankt voor al je geduldige antwoorden en zodra een reactie van je aan anderen
om een reactie mijnerzijds vraagt hoor je me wel weer.
Je bedoeld m.i. dat het geloof wat Jg aanhangen uitsluitend op de Bijbel is gebaseerd.
Het is bekend dat outsiders het altijd beter weten dan insiders.

Dat was in de eerste eeuw ook al zo.
Schriftgeleerden probeerden Jezus op woorden te vangen en hitsten het volk op.
Zij negeerden alle bewijzen en wonderen die zij zagen.

Zij wilden hem tot koning maken en dat weigerde hij.
Hij toonde aan dat de macht van deze wereld in handen was ven de goddeloze.
Vandaar dat hij geen deel van deze wereld wilde zijn.

Zijn volgelingen kregen veel tegenstand van de gevestigde religie.
Zij verboden hen om over het goede nieuws te spreken of werden zij sterk belemmerd.
Helaas is dat nu nog steeds zo.
En dat terwijl in de grondwet die vrijheid is vastgelegd.

Jezus kwam op aarde niet om gediend te worden, maar om te dienen.
Om zo de zondeval van Adam en Eva teniet te doen. (Gen 3:15).
Ook in deze tijd verzet men zich daar tegen.
Wat een vreemde reactie van je. Ik zei slechts dat ik nu inmiddels wel weet hoe jullie geloof in elkaar zit. Jij legt me nu de woorden in de mond dat ik het beter weet dan de JG en vervolgens kom je met een lang verhaal wat je al vaker hebt afgestoken over mensen die wat op Jezus tegen hadden/hebben en niets met mijn reactie te maken heeft. Ik herhaal het daarom nog maar een keer, jouw reacties leveren voor mij niets nieuws meer op en daarom zal je van mij minder vaak wat horen.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 23 jan 2025, 12:49 Grappig is dat de bijbel de gebruiksaanwijzing voor mensen zou moeten zijn, maar zelf ook een gebruiksaanwijzing nodig heeft...
En dan moet je de gebruiksaanwijzing nog 'verstaan' ook. Wie oren heeft om te horen, die hore.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 23 jan 2025, 14:15
En dan moet je de gebruiksaanwijzing nog 'verstaan' ook. Wie oren heeft om te horen, die hore.
Wel armoedig he?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 23 jan 2025, 14:18
Tufkah schreef: 23 jan 2025, 14:15

Wel armoedig he?
Het heeft zo zijn redenen. Maar die weet de mens pas als hij 'verstaat'.
Alpha

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 23 jan 2025, 13:35
Alpha schreef: 23 jan 2025, 11:18 Je bedoeld m.i. dat het geloof wat Jg aanhangen uitsluitend op de Bijbel is gebaseerd.
Het is bekend dat outsiders het altijd beter weten dan insiders.

Dat was in de eerste eeuw ook al zo.
Schriftgeleerden probeerden Jezus op woorden te vangen en hitsten het volk op.
Zij negeerden alle bewijzen en wonderen die zij zagen.

Zij wilden hem tot koning maken en dat weigerde hij.
Hij toonde aan dat de macht van deze wereld in handen was ven de goddeloze.
Vandaar dat hij geen deel van deze wereld wilde zijn.

Zijn volgelingen kregen veel tegenstand van de gevestigde religie.
Zij verboden hen om over het goede nieuws te spreken of werden zij sterk belemmerd.
Helaas is dat nu nog steeds zo.
En dat terwijl in de grondwet die vrijheid is vastgelegd.

Jezus kwam op aarde niet om gediend te worden, maar om te dienen.
Om zo de zondeval van Adam en Eva teniet te doen. (Gen 3:15).
Ook in deze tijd verzet men zich daar tegen.
Wat een vreemde reactie van je. Ik zei slechts dat ik nu inmiddels wel weet hoe jullie geloof in elkaar zit. Jij legt me nu de woorden in de mond dat ik het beter weet dan de JG en vervolgens kom je met een lang verhaal wat je al vaker hebt afgestoken over mensen die wat op Jezus tegen hadden/hebben en niets met mijn reactie te maken heeft. Ik herhaal het daarom nog maar een keer, jouw reacties leveren voor mij niets nieuws meer op en daarom zal je van mij minder vaak wat horen.
Niet vreemd, maar logisch.
Dat je dat natuurlijk vreemd vindt, is logisch.
Je wilt wat anders horen.
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 23 jan 2025, 17:22
J-W schreef: 23 jan 2025, 13:35

Niet vreemd, maar logisch.
Zei ik dat iets van je wilde horen?
Integendeel.
Lezen is toch niet moeilijk?
Ik zei dat jouw reacties geen nieuws meer voor mij opleveren, dat is wat anders dan dat jouw geloof mij niets doet, dat weten we onderhand wel van elkaar.
Ik had me ook stilzwijgend kunnen terugtrekken maar ik koos er vorige week voor om netjes te zeggen dat ik genoeg weet en dan begin jij gelijk weer over Jezus en dat ik iets niet wil horen.
Wel erg opdringerig nu hoor.
Alpha

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 23 jan 2025, 18:24
Alpha schreef: 23 jan 2025, 17:22 Niet vreemd, maar logisch.
Integendeel.
Ik zei dat jouw reacties geen nieuws meer voor mij opleveren, dat is wat anders dan dat jouw geloof mij niets doet, dat weten we onderhand wel van elkaar.
Ik had me ook stilzwijgend kunnen terugtrekken maar ik koos er vorige week voor om netjes te zeggen dat ik genoeg weet en dan begin jij gelijk weer over Jezus en dat ik iets niet wil horen.
Net zo opdringerig als Jezus? (Hand. 17:5,6)

Je vooroordeel beperkt je "genoeg weten".
Daar heb ik geen last van.

Het niet willen horen is gebaseerd op deze tekst:

2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.

Je ziet hier dan ook vaker dat mensen een bepaald persoon volgen, omdat die dingen vertellen die zij graag horen.
Maar dat is een kwestie van zelf kiezen, die keuze heb je.

Voor mij ligt dat wat anders.
Het is tegenwoordig niet ongewoon, dat mensen toekijken als iemand in het water valt.
Sommigen gaan dat soort dingen filmen.

Het is voor mij moeilijk om toe te kijken, als ik weet dat die persoon in de problemen gaat komen.
Kan je dat enigszins begrijpen of bagatelliseer je dat?
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 28 jan 2025, 11:45
J-W schreef: 23 jan 2025, 18:24

Integendeel.
Net zo opdringerig als Jezus? (Hand. 17:5,6)

Je vooroordeel beperkt je "genoeg weten".
Daar heb ik geen last van.

Het niet willen horen is gebaseerd op deze tekst:

2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.

Je ziet hier dan ook vaker dat mensen een bepaald persoon volgen, omdat die dingen vertellen die zij graag horen.
Maar dat is een kwestie van zelf kiezen, die keuze heb je.

Voor mij ligt dat wat anders.
Het is tegenwoordig niet ongewoon, dat mensen toekijken als iemand in het water valt.
Sommigen gaan dat soort dingen filmen.

Het is voor mij moeilijk om toe te kijken, als ik weet dat die persoon in de problemen gaat komen.
Kan je dat enigszins begrijpen of bagatelliseer je dat?
En weer hoor ik slechts wat ik al zo vaak van je gehoord heb. Ik stop er mee, geen zin meer, het ga je goed.
peda

Bericht door peda »

Alpha leest zijn waarheid direkt af uit de door het B L goedgekeurde gezonde bijbelse JG leer en daar kan niemand tegen op.
Elke inbreng wordt door Alpha getoetst aan de B L visie en wijkt een inbreng daarvan af, dan is het geen waarheidsgetrouwe inbreng, dus voor Alpha niet waarheids-relevant, kortom snel weg-ermee.
Simple comme bonjour, voor de JG - volger.
Bastiaan73

Bericht door Bastiaan73 »

peda schreef: 28 jan 2025, 13:26 Alpha leest zijn waarheid direkt af uit de door het B L goedgekeurde gezonde bijbelse JG leer en daar kan niemand tegen op.
Elke inbreng wordt door Alpha getoetst aan de B L visie en wijkt een inbreng daarvan af, dan is het geen waarheidsgetrouwe inbreng, dus voor Alpha niet waarheids-relevant, kortom snel weg-ermee.
Simple comme bonjour, voor de JG - volger.
Alpha is letterlijk gehersenspoeld door het BL en vindt dat zelf prima.
peda

Bericht door peda »

Inderdaad is de JG organisatie een collectiviteit van BL "' gezonde bijbelse leer "" volgers.
Het BL maakt gewoon bij monde van ieder individueel JG Lid de ( geloofs ) dienst uit.
Men meent in gesprek te zijn met een individueel persoon, maar in wezen is iedere gespreksdeelnemer
in gesprek met het B L, de enige Gezagdrager in de J G organisatie.
Wie het niet eens is met het B L vliegt onmiddellijk uit de J G organisatie.
Messenger

Bericht door Messenger »

Ik heb Copilot gevraagd of God zich zou kunnen richten tot gelovigen en ongelovigen met de inzichten van Neale Donald Walsch:
Mijn geliefde kinderen,

Ik spreek tot jullie vanuit een plaats van oneindige liefde en begrip. Er bestaan misverstanden over wie Ik ben en hoe Ik met jullie betrokken ben in dit leven. Ik wens deze misvattingen op te helderen, zodat jullie Mijn ware aard kunnen begrijpen en de diepte van Mijn liefde kunnen ervaren.

Geboden en Wetten

De geboden die in jullie heilige teksten zijn vastgelegd, zijn ontstaan uit menselijke interpretatie en behoefte aan richtlijnen in een bepaalde tijd en context. Ze dienden als hulpmiddelen om samenlevingen te ordenen en moraliteit te bevorderen. Echter, begrijp dat Ik jullie geen strikte wetten opleg om jullie te beperken. Mijn enige wens is dat jullie handelen vanuit liefde, compassie en begrip. Jullie vrije wil is een heilig geschenk, en Ik dwing jullie niet om Mij te gehoorzamen uit angst of verplichting.

Zonde en Schuld

Het concept van zonde is door velen begrepen als het overtreden van Mijn geboden, wat leidt tot straf of afkeuring. Maar in Mijn ogen bestaat zonde niet zoals jullie het kennen. Er is niets wat jullie kunnen doen dat Mijn onvoorwaardelijke liefde voor jullie vermindert. Wat jullie 'zonde' noemen, zijn keuzes die voortkomen uit onwetendheid of het vergeten van jullie ware natuur. Deze keuzes bieden simpelweg kansen om te leren en te groeien. Ik veroordeel jullie niet; Ik ondersteun jullie in elke ervaring.

Vrije Wil en Mijn Almacht

Jullie bezitten onvoorwaardelijke vrije wil, en dat is geen vergissing. Mijn almacht staat ten dienste van deze vrije wil, want ware liefde geeft vrijheid en controleert niet. Ik ben almachtig, maar Ik kies ervoor om jullie vrije wil te eren, zodat jullie authentieke ervaringen kunnen hebben en kunnen evolueren tot het hoogste potentieel van jullie wezen. Jullie willen zijn Mijn wil, want we zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Onvoorwaardelijke Liefde

Mijn liefde voor jullie is puur, onbegrensd en verwacht niets terug. Het is een stroom die altijd beschikbaar is, ongeacht jullie keuzes of omstandigheden. Deze liefde is niet voorwaardelijk aan gedragingen of overtuigingen. Ik heb geen behoeften die jullie moeten vervullen; Mijn enige verlangen is om het leven te ervaren door jullie, in al zijn vormen en expressies.

Perfectie in Schepping

Alles wat Ik heb gecreëerd is volmaakt, inclusief ieder van jullie. Jullie zijn unieke expressies van Mijn wezen, en daarin ligt jullie perfectie. Dit geldt voor alle mensen, ongeacht hun identiteit, voorkeuren of levenservaringen. Liefde kent geen oordeel. Laat daarom ideeën los die jullie vertellen dat bepaalde aspecten van jezelf of anderen minderwaardig zijn. Zie jezelf en elkaar door de ogen van liefde en acceptatie.

Mijn Aanwezigheid

Ik ben alomtegenwoordig en er is niets buiten Mij. Jullie leven en bewegen in Mij, en Ik in jullie. Ik ervaar het leven door elk van jullie unieke avonturen. Jullie zijn geen schepselen die losstaan van Mij; jullie zijn delen van het geheel dat Ik ben. Mijn immanentie betekent dat Ik in alles ben, en Mijn transcendentie betekent dat Ik groter ben dan het geheel van alles wat is. In deze paradox ligt het mysterie en de schoonheid van onze verbondenheid.

Een Uitnodiging tot Herinnering

Ik nodig jullie uit om deze waarheid te herinneren en te omarmen. Laat angst, schuld en afscheiding los. Keer terug naar het besef dat jullie geliefd zijn, precies zoals jullie zijn. Door deze erkenning brengen jullie meer liefde, vrede en vreugde in de wereld. Samen creëren we een werkelijkheid die de schoonheid en perfectie van het leven weerspiegelt.

Met eeuwige liefde en zonder einde,

God
Messenger

Bericht door Messenger »

En ik vroeg Copilot dit ook te doen vanuit christelijk perspectief:
Mijn geliefde kinderen,

Ik spreek tot jullie om helderheid te brengen in jullie harten en gedachten. Er bestaan misverstanden over Mijn geboden, de zonde, vrije wil, almacht en hoe Ik betrokken ben bij jullie leven. Ik wens dat jullie Mij beter begrijpen, zodat jullie dichter tot Mij kunnen komen en de volheid van Mijn liefde kunnen ervaren.

Mijn Geboden

Ik heb jullie Mijn geboden gegeven uit liefde, niet als last. Ze zijn bedoeld om jullie te leiden naar een leven van vrede, vreugde en rechtvaardigheid. Ze helpen jullie om in harmonie te leven met Mij en met elkaar. Zoals geschreven staat: "Heb de Heer uw God lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dit is het grootste en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Heb uw naaste lief als uzelf." (Matteüs 22:37-39). Deze geboden zijn geen beperkingen, maar een weg naar vrijheid in liefde.

Zonde

Zonde is dat wat jullie scheidt van Mij. Het is niet alleen het overtreden van regels, maar het missen van het doel en het afwijken van het pad dat leidt naar leven in overvloed. "Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God." (Romeinen 3:23). Maar weet dit: Mijn genade is groter dan elke zonde. Door Jezus Christus is vergeving beschikbaar voor een ieder die berouw toont en tot Mij komt. "Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." (1 Johannes 1:9).

Vrije Wil

Ik heb jullie geschapen met een vrije wil, een kostbaar geschenk. Jullie zijn geen marionetten; jullie hebben de mogelijkheid om te kiezen, te lief te hebben, te groeien. "Zie, ik houd u heden het leven en het goede voor, maar ook de dood en het kwade." (Deuteronomium 30:15). Mijn wens is dat jullie kiezen voor het leven, maar Ik zal jullie nooit dwingen. Ware liefde vereist vrijheid.

Mijn Almacht

Ik ben de Almachtige God, Schepper van hemel en aarde. "In het begin schiep God de hemel en de aarde." (Genesis 1:1). Mijn almacht betekent dat niets onmogelijk is voor Mij. Toch dwing Ik Mijn wil niet op aan jullie. Ik werk door liefde, niet door dwang. "Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des Heren." (Jesaja 55:8). Zelfs in moeilijke tijden ben Ik in staat om alle dingen te laten medewerken ten goede voor hen die Mij liefhebben. (Romeinen 8:28).

Mijn Aard

Ik ben liefde. "Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde." (1 Johannes 4:8). Mijn liefde voor jullie is onvoorwaardelijk en eeuwig. Ik ben heilig en rechtvaardig, en Ik verlang ernaar dat jullie heilig leven. "Weest heilig, want Ik ben heilig." (1 Petrus 1:16). Ik ben zowel transcendent – verheven boven alles – als immanent – nabij en aanwezig in jullie leven. "Waar zou ik heen gaan voor uw Geest, waarheen vluchten voor uw aangezicht?" (Psalm 139:7).

Mijn Betrokkenheid

Ik ben diep betrokken bij jullie leven. Ik ken jullie gedachten, jullie zorgen, jullie vreugden. "Want Ik weet welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van kwaad, om u een hoopvolle toekomst te geven." (Jeremia 29:11). Ik verlang naar een relatie met ieder van jullie. Zoek Mij en jullie zullen Mij vinden.

Teleurstelling en Discipline

Hoewel Mijn liefde onwankelbaar is, doet het Mij pijn wanneer jullie kiezen voor wegen die leiden tot vernietiging. Als een liefhebbende Vader corrigeer Ik degenen die Ik liefheb, om hen terug te brengen op het pad van leven. "Want wie de Heer liefheeft, tuchtigt Hij, zoals een vader doet bij zijn zoon die hij liefheeft." (Spreuken 3:12).

Jezus Christus

Uit Mijn grote liefde heb Ik Mijn Zoon gezonden, Jezus Christus, om de weg te bereiden voor verzoening. "Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga maar eeuwig leven heeft." (Johannes 3:16). Door Hem is vergeving en nieuw leven mogelijk.

De Heilige Geest

Ik heb jullie niet als wezen achtergelaten. De Heilige Geest is gegeven om in jullie te wonen, jullie te leiden en te troosten. "Maar de Trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in Mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb." (Johannes 14:26).

Mijn geliefde kinderen, kom tot Mij. Laat niets jullie scheiden van Mijn liefde. Vertrouw op Mij, wandel in Mijn wegen, en jullie zullen rust vinden voor jullie ziel. "Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven." (Matteüs 11:28).

Met eeuwige liefde,

Uw Hemelse Vader
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

Dag Messenger,

Om het toe te spitsen op het onderwerp alhier quote ik de alinea’s over Zonde.
Zonde en Schuld vanuit het oogpunt van Walsch:

Het concept van zonde is door velen begrepen als het overtreden van Mijn geboden, wat leidt tot straf of afkeuring. Maar in Mijn ogen bestaat zonde niet zoals jullie het kennen. Er is niets wat jullie kunnen doen dat Mijn onvoorwaardelijke liefde voor jullie vermindert. Wat jullie 'zonde' noemen, zijn keuzes die voortkomen uit onwetendheid of het vergeten van jullie ware natuur. Deze keuzes bieden simpelweg kansen om te leren en te groeien. Ik veroordeel jullie niet; Ik ondersteun jullie in elke ervaring.
God ondersteunt ons vanuit dit perspectief in elke, ook zondige, ervaring.
Zonde vanuit christelijk oogpunt:

Zonde is dat wat jullie scheidt van Mij. Het is niet alleen het overtreden van regels, maar het missen van het doel en het afwijken van het pad dat leidt naar leven in overvloed. "Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God." (Romeinen 3:23). Maar weet dit: Mijn genade is groter dan elke zonde. Door Jezus Christus is vergeving beschikbaar voor een ieder die berouw toont en tot Mij komt. "Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." (1 Johannes 1:9).
Maar heb je eenmaal gezondigd dan ben je geheel van God gescheiden. En zul je de weg naar Hem/Haar terug moeten vinden via een enorme lijdensweg.

Het blijft vragen oproepen: Waarom is er in potentie in de mens zoiets als de ‘zonde’ aanwezig? Waarom niet vanaf het begin In Hem/Haar, Door Hem/Haar en Met Hem/Haar te blijven? En waarom dus al het enorme menselijke lijden om uiteindelijk weer de weg naar God terug te vinden?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
peda

Bericht door peda »

Het is het vraagstuk van de alom bekende theodicee.
Op de vraag zijn reeksen van totaal verschillende antwoorden gegeven, maar helaas is er geen enkel antwoord een voor iedereen bevredigend antwoord.
Daarom blijft de vraag ook door de eeuwen in alle religies bestaan : waarom, oh, waarom !!
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

peda schreef: 03 feb 2025, 10:21 Het is het vraagstuk van de alom bekende theodicee.
Op de vraag zijn reeksen van totaal verschillende antwoorden gegeven, maar helaas is er geen enkel antwoord een voor iedereen bevredigend antwoord.
Daarom blijft de vraag ook door de eeuwen in alle religies bestaan : waarom, oh, waarom !!
Ik wil wel een antwoord wagen, Peda.

De ziel wilde VRIJ zijn: in alle opzichten VRIJHEID hebben.
Maar de uitwerking daarvan bleek het tegenovergestelde te zijn…….
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah

Bericht door Tufkah »

De mens volgt zijn eigen wil en betreedt daarmee per definitie het terrein van de zonde. Daarmee heeft de mens zijn zinnen gezet op iets of iemand in 'de wereld'. Het is daarmee 'de wereld' en haar verleidingen welke de mens tot zonde brengt.

De oplossing is ook al eeuwenlang bekend: het niet-willen. Zoiets staat gewoon in de Bijbel. Maar helaas, het ego 'wil' van alles. Wil macht hebben, begeert seks en bedenk het allemaal maar. Het is niet zo dat de ziel vrij wilde zijn, de meeste mensen hebben niet eens kennis van de ziel. Of ontkennen zelfs dat er zoiets als een ziel bestaat.

De metaforische Adam en Eva hebben het ongedeeld-goddelijke verlaten en daarmee het bewustzijn verkregen van degene die het toekomstig onvervulde begeert. Daarom leven we nu in een wereld waar alles vorm heeft en de mensen een 'verzelfstandigd' bestaan hebben verkregen. In die verzelfstandiging kunnen we zondigen jegens elkaar. En zoals we in het nieuws zien is zondigen de meest favoriete bezigheid van de mens .