Messenger schreef: 09 feb 2025, 08:59
In Israël is men geschokt over de enorme vermagering en slechte conditie van de gijzelaars.
Is dat dan gek als Israël sinds de oorlog voedsel, water en hulpgoederen voor Gaza heeft tegengehouden?
Hadden ze werkelijk gedacht dat de gijzelaars zouden zijn vetgemest terwijl de inwoners zijn uitgehongerd?
De restjes van de restjes van niks zijn weinig voedzaam.
Tja ze zijn geschokt eerder behoort dat bij de oorlog voering,dat ze nog leven hebben ze geluk bij gehad;men zal maar gevangen genomen worden door dat Hamastuig.
Of de inwoners van Gaza zijn uitgehongerd zo zien ze er niet uit,je hoeft er ook geen medelijden mee te hebben ze hebben er om gevraagd dat stuk woestijn nu een grote parkeerplaats.
Messenger schreef: 09 feb 2025, 08:59
In Israël is men geschokt over de enorme vermagering en slechte conditie van de gijzelaars.
Is dat dan gek als Israël sinds de oorlog voedsel, water en hulpgoederen voor Gaza heeft tegengehouden?
Hadden ze werkelijk gedacht dat de gijzelaars zouden zijn vetgemest terwijl de inwoners zijn uitgehongerd?
De restjes van de restjes van niks zijn weinig voedzaam.
Tja ze zijn geschokt eerder behoort dat bij de oorlog voering,dat ze nog leven hebben ze geluk bij gehad;men zal maar gevangen genomen worden door dat Hamastuig.
Ik hoop voor de gijzelaars dat ze geen PTSS hebben waar ze hun hele leven last van houden.
Zelf zou ik liever direct gedood worden dan lange tijd gegijzeld te worden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Ik hoop voor de gijzelaars dat ze geen PTSS hebben waar ze hun hele leven last van houden.
Is inderdaad niet te hopen waarde,maar denk dat er alles aan gedaan wordt zou dat wel zo zijn;ten eerste zullen ze fysiek weer gezond moeten worden.
Messenger schreef: 09 feb 2025, 10:17
Hoe bedoel je dat?
Wat is het belang van deze kwestie voor jou? Ik had het trouwens aangepast.
Ik zie dat je het aangepast hebt. Voor mij is het een diep triest conflict en vind ik het al knap dat de gijzelaars het kunnen navertellen. Er was geen voedsel, of vrijwel geen voedsel, in Gaza omdat Israël de strook belegerde en hulpgoederen tegenhield.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Wat is het belang van deze kwestie voor jou? Ik had het trouwens aangepast.
Ik zie dat je het aangepast hebt. Voor mij is het een diep triest conflict en vind ik het al knap dat de gijzelaars het kunnen navertellen. Er was geen voedsel, of vrijwel geen voedsel, in Gaza omdat Israël de strook belegerde en hulpgoederen tegenhield.
Je bent van waarde levend als gijzelaar, dus enige zorg kan je wel verwachten. Ik denk dat trouwens de Palestijnse gevangen na initieel feest ook een wrede werkelijkheid van verwoesting en weinig eten zullen moeten accepteren. Het hele leven is “moeten ondergaan”. Ikzelf op mijn manier met geestelijke problemen, dan vraag ik me werkelijk af wat ik met deze “feiten” moet.
Naast de gijzelaars is het leven van 2 miljoen Palestijnen ook behoorlijk overhoop gehaald. Ik vraag me af wie meer kans heeft op PTSS.
Maar de diagnose PTSS is ook een luxe term. In een arme omgeving zonder doktoren krijg je die diagnose niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Messenger schreef: 09 feb 2025, 10:44
Naast de gijzelaars is het leven van 2 miljoen Palestijnen ook behoorlijk overhoop gehaald. Ik vraag me af wie meer kans heeft op PTSS.
Maar de diagnose PTSS is ook een luxe term. In een arme omgeving zonder doktoren krijg je die diagnose niet.
Daar heb je gelijk in. Alle slachtoffers van oorlog en verwoesting houden er een trauma aan over vrees ik.
Bonjour schreef: 09 feb 2025, 11:38
Daar heb je gelijk in. Alle slachtoffers van oorlog en verwoesting houden er een trauma aan over vrees ik.
Het is de zaak als men in het trauma blijft hangen; het is ook een kwestie van kom op wat laten ons niet klein krijgen === sterker door strijd=== en dat hebben de generatie gedaan die WO2 mee gemaakt hebben.
Messenger schreef: 09 feb 2025, 10:44
Ook zonder diagnose heeft een substantieel deel van de Palestijnen PTSS. De logica doet inzien dat deze PTSS zich in de toekomst zal uiten als nieuwe aanwas voor Hamas. Zodoende blijft Israel maar het monster bestrijden wat ze zelf steeds voeden. En waar de Joden zichzelf ook mee corrumperen.
Zaterdag 7 oktober 2023 was een uitgelezen kans voor Israel om zich van hun vreedzame kant te laten zien (vergeving) , maar zoals we weten heeft Israel voor het tegendeel gekozen.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Volgens de Doener Trump mag de Hamas-elite in Saoedi-Arabië met spandoeken met daarop geschreven "'Palestine Free from the river to the sea "' de hele dag demonstreren, maar de Gaza-strook als het nieuwe Monaco/ Nice aan de Levant is voor de Hamas-elite in de nabije toekomst voor hem blijvend taboe. Een nieuwe elite neemt het dan over van de oude Hamas-elite.
De Arabische landen in de regio reageren in opwinding over de Trump- Gaza-perspectieven, maar veel meer als "' praten "' en het onderling oneens zijn, over te nemen stappen, is er tot dusverre niet bij.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe verrassing op het Trump-schaakbord van de Bulldozer en die komt m.i. zeer zeker.
Hamas tuig is er nog steeds die Israel bedreigen oorlog voorbij in Gaza neen mis de joodse gijzelaars direct vrij komen.Oorlog zal voorlopig gewoon verder gaan Israel kan niet anders.
Zij hebben het volste recht om zich te verdedigen tegen al het tuig die hen haten.
Oorlog Gaza bijna over? Hij moet nog beginnen. Het gevecht gaat nu over de doden. Liegt Netanyahu? (Waarschijnlijk) Of speelt Hamas een sinister spelletje? (Ook niet onmogelijk, maar minder waarschijnlijk)
Waar twee kijven hebben twee schuld. En het gaat van kwaad tot erger.
Gedoe over doden;net kleine kinderen.draag ze over en voor de rest klaar af uit ,maar je het Hamas moordenaars tuig maken er weer theater van;opruimen dat tuig.
Onderwijl lijkt het er op dat Israel haar eigen burgers dusdanig heeft gebombardeerd dat de stoffelijke resten nauwelijks nog terug gevonden kunnen worden. Waar de resten van Shiri Bibas zijn, is onduidelijk.
Tufkah schreef: Gisteren, 17:52
Onderwijl lijkt het er op dat Israel haar eigen burgers dusdanig heeft gebombardeerd dat de stoffelijke resten nauwelijks nog terug gevonden kunnen worden. Waar de resten van Shiri Bibas zijn, is onduidelijk.
Inmiddels niet meer.
Wat ik niet begrijp is dat Israëlische lichamen/gijzelaars meer 'waard' lijken te zijn dan Palestijnse. 5 Israëlische ruilen voor 500 Palestijnse?
Ik ben zelf onpartijdig in deze kwestie en ben van mening dat Jezus om elk omgebracht individu zou hebben 'geweend'. De Kleenex zou in deze tijd niet meer kunnen worden aangesleept, 'zeg maar'.