Je leest nog door dezelfde bril die onze voormalig gereformeerde broeders en zusters op hadden. Je beseft het alleen niet. Ik vind dat er in de nieuwstopic voldoende over gezegd is en laat het hierbij.Dat_beloof_ik schreef: 04 apr 2025, 17:56Ik lees gewoon wat er staat en er staat:Jon schreef: 04 apr 2025, 11:48
Door te blijven weigeren te lezen wat er wel staat over het gedrag van de mannen in het dorp van Lot en er wel in te leggen wat er niet staat, blijf je halsstarrig zélf beweren dat mensen met een homoseksuele geaardheid per definitie kwaadaardig zijn en verkrachters zijn.Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die vannacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten, naar ons toe, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben.
Vrij simpel hoor: mannen die met mannen seks willen, dat gaat dus over homoseksualiteit.
Dat_beloof_ik schreef: 04 apr 2025, 17:56Daarnaast ga je voorbij aan wat ik stelde: mijn geweten functioneert beter dan dat van jou. Want waar in jouw geval je geweten pas achteraf laat zien dat je het de volgende keer anders moet doen, waarschuwt mijn geweten al voorafgaand aan daden, dat iets niet goed is.
Ik ben blij voor je dat jouw geweten beter functioneert.

Dat is wat jij gelooft. Er is op dit forum voor zover ik heb kunnen nagaan maar 1 ongelovige. En dat is geen atheïst.Dat_beloof_ik schreef: 04 apr 2025, 17:56Zoals ik al heb uitgelegd: er staan geen 'woorden in harten geschreven'.
Niet alles bij Mohammed hoeft slecht te zijn geweest. Alleen God ziet het hart aan. Het Woord staat ook in zijn hart geschreven. Hij is daar tijdens zijn leven alleen niet achtergekomen.
Dit is helaas waar. Opmerkingen over homoseksuelen op de werkvloer komen lang niet altijd van christenen. Vaker niet dan wel. Op scholen smijten jongeren dagelijks met de bekende scheldwoorden voor de homoseksuele medemens. Homofobie en homohaat komt ook onder atheïsten voor. Mijn broer (78) is homoseksueel. Er werd vlak voor zijn pensioen (hij had een eigen zaak, maar die was noodlijdend) een vooraf geplande gewelddadige roofoverval op hem gepleegd, waarbij ook bepaalde scheldwoorden werden gebruikt. Omdat hij geen geld had en niets van waarde om af te staan, hebben ze met een honkbalknuppel zijn schedel ingeslagen. Hierna hebben ze hem in de kofferbak van hun auto gelegd en zijn naar een afgelegen voetgangersviaduct gereden met de bedoeling hem daar te vermoorden. In de kofferbak kwam hij kort bij bewustzijn en was in staat zijn telefoon uit zijn broekzak te halen en de 1 in te drukken. Onder de 1 stond het nummer van zijn beste vriend. Tijdens het bellen verloor hij weer het bewustzijn, maar toen ze op de tweede plaats delict aankwamen en de kofferbak openden zagen de daders die telefoon in zijn hand naast zijn hoofd liggen en daarom hebben ze hun karwei niet afgemaakt. Ze hebben hem uit de auto gesmeten en zijn er als een haas vandoor gegaan. De volgende morgen is hij gevonden door een voetganger die haar hond uitliet. Mijn broer lijdt ook al zijn hele leven aan claustrofobie. Door alles wat er gebeurd is, is hij gaan dementeren. Hij heeft veel therapie gehad, waaronder EMDR, maar het heeft niet mogen baten. Zit sinds de overval in dagopvang en staat op de lijst voor opname in een tehuis.Dat_beloof_ik schreef: 04 apr 2025, 17:56- Heel veel atheisten zijn verborgen homofoob
Kun je aanwijzen waar ik dat schrijf volgens jou?
Van deze gebeurtenis werd verslag gedaan in het programma Opsporing Verzocht. Verderop in de straat woonden atheïstische buren met wie ik een goede verstandhouding had. Tijdens een praatje haalde ik het voorval aan met de bedoeling om daarna te vertellen dat hij mijn broer is. De reactie was ontstellend “ oooooh, die hómó”. Ze vonden het helemaal niet erg. Het was maar een homo.
Oppervlakkig lijkt het of alle atheïsten homo’s accepteren, omdat de meesten voor het homohuwelijk zijn bijvoorbeeld. Maar dit zegt nog helemaal niets over wat er in hun innerlijk leeft aan ideeën en gevoelens over homoseksuele mensen. Ze gebruiken alleen de bijbel niet als dekmantel.
Dat_beloof_ik schreef: 04 apr 2025, 17:56- Waarmee jij aantoont dat jij gelooft dat de homoseksuele geaardheid gelijk staat aan losbandigheid, het je ongebreideld laten leiden door je seksuele lusten en verkrachting. Dit zijn allemaal vooroordelen die voorkomen (...) onder atheisten, waarvan jij het levende bewijs bent, maar met jou zijn er talloze atheisten die stiekem zo denken over homoseksuele mensen.
Die conclusie over jou persoonlijk had ik niet moeten trekken. Sorry daarvoor.