Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:25
J-W schreef: 31 mar 2025, 14:51

Jij altijd met je bijbelstudies en bijbelvertalingen van de JG.........
De moordenaar aan het kruis had wellicht van beiden geen weet en toch mocht hij het paradijs binnen gaan.
Jg hebben de rechten van ca. 25 Bijbelvertalingen verworven en gebruiken die ook, waaronder de King James.

Al je goed geïnformeerd was, dan wist je dat Stauros gewoon (martel) paal betekend.

In het Latijn wordt iedere kruisvorm een aparte naam gegeven.
Stauros wordt vertaald met crux simplex. (recht opstaande paal)
Het kerk of Latijnse kruis wordt genoemd: crux immissa.

Het kruis werd pas in 325, onder keizer Constantijn de Grote, als algemeen symbool van het christendom ingevoerd.
Kruis of martelpaal is in dit verband onbelangrijk, het gaat over Jezus' woorden dat de moordenaar het paradijs werd beloofd zonder bijbelstudie, zijn geloof was voor Jezus voldoende.
Reageer daar eens op zonder er van alles bij te halen wat niet ter zake doet.
Maria K
Man/Vrouw: V

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:00
Maria K schreef: 31 mar 2025, 16:29
Je hebt er weer veel werk van gemaakt.
Jammer, dat ik er niets wijzer van geworden ben voor wat betreft een reactie op mijn opmerkingen.

Wat een slaaf is, weet ik.
Ook wat erover in de Bijbel staat.
Ik gaf je NB zelf de teksten.

Dat het christendom velerlei uitleg geeft van Bijbelteksten is bekend.
Daar is de Leer van de JG bijgekomen.
Ik heb inderdaad veel moeite voor je gedaan, helaas tevergeefs.
Je bent jammer genoeg niets wijzer geworden.

Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Voor sommigen is het goede nieuws gesluierd. (2 Kor. 4:3, 4).
Wat als je als JG niet de gave hebt van het woord?
Niet iedereen heeft dezelfde genadegaven.
Troost je, dan heb je weer andere gaven. :)
1 Korinthe 12
7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

Wat leren de JG over evangeliseren onder mensen met een ander geloof of zij de niet geloven en er afwijzend tegenover staan?
Matteüs 10:14: "En wie niet wil ontvangen of luisteren naar uw woorden, ga dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten af."

Zolang ik op GG rondwaar en jouw heb gelezen, heb ik nog niet één persoon gelezen, die welwillend jouw woorden heeft beantwoord.
Wanneer komt voor jou het moment, dat jij het stof van je schoenen schudt?
En erkent, dat het kan liggen aan degenen op GG, die niet willen of kunnen luisteren of ook aan degene, die niet de gave van het woord heeft.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:56
Messenger schreef: 31 mar 2025, 15:11
Als je weet dat de bijbel door mensen tot stand is gekomen en door mensen regelmatig vertaald, dan denk ik niet dat Hij er een hoge dunk van heeft, maar eerder zoiets denkt van "Jullie hebben geen snars van Mij begrepen."
Als je mijn reacties echt gelezen had
Het is denk ik het probleem dat je niet overtuigend bent.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:06
Mullog schreef: 26 mar 2025, 12:58
Ik heb het niet over de VOC. Je ontwijkt.

Lekkere bescherming. Moesten ze nu ook nog doen, opnemen in de Cao zou ik zeggen.

En dan hebben we nog het 10e van de tien geboden. Dat je van andermans slaven af moet blijven. De bijbel is stil blijven staan in primitieve stamwetten. En aangezien de JG de bijbel als de, absolute waarheid zien zijn de JG ... juist ja.
Ik heb NOOIT de intentie iets te ontwijken!

Ik probeer te tonen wat de Bijbel leert, meer niet en gebruik daarvoor relevante informatie.

Dat past jou kennelijk niet.
Ik kittel daarom geen oren. (2 Timotheüs 4:3, 4).

Jezus zei: "„Heilig hen door middel van de waarheid; uw woord is waarheid.” — JOHANNES 17:17.
Je creëert een hoop mist, afleiding en onduidelijkheid om maar niet te hoeven toegeven dat het 10 gebod betekent dat je slaven mag houden. Misschien moet je eens een berichtje aan dat BL van jullie sturen dat ze die tekst aan moeten passen.
peda

Bericht door peda »

Messenger schreef: 31 mar 2025, 18:34
Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:56 Als je mijn reacties echt gelezen had
Bij mij is het de B L boodschap die totaal niet bij mij past.
Een overtuiging die voor mij gelijk staat aan een knellend, onaantrekkelijk pak, verlaagt mijn
levensvreugde (= persoonlijk welzijn ) en daar ga ik niet voor. Dat het BL hetzelfde pak wel prettig vindt om te dragen, is aan het BL.
Ik roep ook niet dat het BL een ander pak moet aantrekken. Een ieder de eigen pak-keuze.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 01 apr 2025, 09:27
Een overtuiging die voor mij gelijk staat aan een knellend, onaantrekkelijk pak, verlaagt mijn
levensvreugde (= persoonlijk welzijn ) en daar ga ik niet voor. Dat het BL hetzelfde pak wel prettig vindt om te dragen, is aan het BL.
Ik roep ook niet dat het BL een ander pak moet aantrekken. Een ieder de eigen pak-keuze.
Velen trappen in de bekende valkuil en kiezen een religie die bij hem "past".
Vandaar dat de bijbel daarvoor waarschuwt.

1 Tim 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV.

1 Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.
2 door huichelarij van leugenaars, die hun eigen geweten als met een brandijzer hebben toegeschroeid. HSV.

Alle Jg volgen de leer die Jezus bracht in de eerste eeuw en respecteren de regelingen.
Het Bl volgt het voorbeeld van de ouderlingen in Jeruzalem, die de leiding namen en beslissingen namen.
Alle gemeenten volgden die beslissingen nauwgezet.
Helaas gingen ouderlingen in Carthago zich medio 150 n.C. verheffen en benoemden zichzelf tot bisschop.
Daardoor werd de weg geopend voor Constantijn de grote, die zijn kerk stichtte en dat werd een mix met on-Bijbelse leringen.
De voorzegde afval kreeg daardoor een vaste voet.
Alpha

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 31 mar 2025, 18:38
Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:06 Ik heb NOOIT de intentie iets te ontwijken!

Ik probeer te tonen wat de Bijbel leert, meer niet en gebruik daarvoor relevante informatie.

Dat past jou kennelijk niet.
Ik kittel daarom geen oren. (2 Timotheüs 4:3, 4).

Jezus zei: "„Heilig hen door middel van de waarheid; uw woord is waarheid.” — JOHANNES 17:17.
Je creëert een hoop mist, afleiding en onduidelijkheid om maar niet te hoeven toegeven dat het 10 gebod betekent dat je slaven mag houden. Misschien moet je eens een berichtje aan dat BL van jullie sturen dat ze die tekst aan moeten passen.
De bijbel heeft dat voorzegt, dat je dat zo zou zien.
Het zou je helpen al je eerst eens een intensieve Bijbelstudie zou volgen, dan begrijp je wat er wordt gezegd.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is.
5 We prediken niet over onszelf maar over Jezus Christus als Heer en over onszelf als jullie slaven om Jezus’ wil. NWV.

Het 10e gebod wil je zo interpreteren.
Het ontgaat je echter dat ware christenen niet onder de 10 geboden staan.

Galaten 3:
23 Maar voordat het geloof kwam, werden we bewaakt onder de wet en zaten we gevangen, in afwachting van het geloof dat geopenbaard zou worden.
24 De wet werd dus onze oppasser die naar Christus leidde, zodat we door geloof rechtvaardig verklaard zouden worden.
25 Maar nu het geloof is gekomen, staan we niet meer onder toezicht van een oppasser.

Hebr 8:
6 Maar nu heeft Jezus een verhevener dienst gekregen omdat hij ook de bemiddelaar is van een eveneens beter verbond, dat wettelijk gegrond is op betere beloften.
7 Als op dat eerste verbond niets aan te merken viel, dan was er geen tweede nodig geweest.
8 Maar hij heeft iets aan te merken op het volk als hij zegt: ‘“Er komt een dag”, zegt Jehovah, “dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.
13 Door over ‘een nieuw verbond’ te spreken, heeft hij het vroegere verouderd gemaakt. Nu staat wat verouderd is en oud wordt op het punt te verdwijnen. NWV. (Jeremia 31:31-34)
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:56 Als je mijn reacties echt gelezen had
Het echte probleem is dat sommige mensen niet overtuigd willen worden.
Dat ondervond Jezus ook al.
Terwijl hij als onderwijzer bekend stond.
Alpha

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 31 mar 2025, 17:49
Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:00 Ik heb inderdaad veel moeite voor je gedaan, helaas tevergeefs.
Je bent jammer genoeg niets wijzer geworden.

Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Voor sommigen is het goede nieuws gesluierd. (2 Kor. 4:3, 4).
Wat als je als JG niet de gave hebt van het woord?
Niet iedereen heeft dezelfde genadegaven.
Troost je, dan heb je weer andere gaven. :)
1 Korinthe 12
7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

Wat leren de JG over evangeliseren onder mensen met een ander geloof of zij de niet geloven en er afwijzend tegenover staan?
Matteüs 10:14: "En wie niet wil ontvangen of luisteren naar uw woorden, ga dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten af."

Zolang ik op GG rondwaar en jouw heb gelezen, heb ik nog niet één persoon gelezen, die welwillend jouw woorden heeft beantwoord.
Wanneer komt voor jou het moment, dat jij het stof van je schoenen schudt?
En erkent, dat het kan liggen aan degenen op GG, die niet willen of kunnen luisteren of ook aan degene, die niet de gave van het woord heeft.
De gaven uit de eerste eeuw zijn weggedaan. ” (1 Kor. 13:8)
Die waren niet meer nodig na de dood van de laatste apostel.

Mattheüs 7:
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.

In de meeste vertalingen is Gods naam vervangen door Heer.
Het gevolg daarvan is dit: Ze kunnen niet meer gered worden.

Rom 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken! NWV

Dat er hier weinig "welwillenden" zijn, is bekend.
Men kiest liever voor de brede weg, dat is makkelijker.

In Jezus tijd waren de meeste mensen ook niet welwillend.
Jezus wist dat, maar had medelijden met hen, omdat ze heen en weer geslingerd werden. (Efeziërs 4:14).
Jezus evangeliseerde uitsluitend gelovige Joden.
Zij werden van jongs af aan uit Gods woord onderwezen.

Jezus schudde beslist niet het stof van zijn schoenen af, integendeel.
Hij waste de stoffige voeten van zijn volgelingen.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 11:51
Mullog schreef: 31 mar 2025, 18:38
De bijbel heeft dat voorzegt, dat je dat zo zou zien.
Het zou je helpen al je eerst eens een intensieve Bijbelstudie zou volgen, dan begrijp je wat er wordt gezegd.
...
Ik voel mij oprecht vereerd dat de Bijbel (schrijver) heeft voorzegd dat IK dit zo zou voorzien. Wat mij dan verbaasd is dat diezelfde Bijbel (schrijver) niet heeft voorzegd dat slavernij wel een niet meer in goede aarde zou vallen en zo snel als mogelijk afgeschaft zou moeten worden.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 09 apr 2025, 12:33
Alpha schreef: 09 apr 2025, 11:51 De bijbel heeft dat voorzegt, dat je dat zo zou zien.
...
Ik voel mij oprecht vereerd dat de Bijbel (schrijver) heeft voorzegd dat IK dit zo zou voorzien. Wat mij dan verbaasd is dat diezelfde Bijbel (schrijver) niet heeft voorzegd dat slavernij wel een niet meer in goede aarde zou vallen en zo snel als mogelijk afgeschaft zou moeten worden.
De slaaf zal altijd onder u zijn,de meesten zijn loonslaaf.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Alpha

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 mar 2025, 17:27
Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:25 Jg hebben de rechten van ca. 25 Bijbelvertalingen verworven en gebruiken die ook, waaronder de King James.

Al je goed geïnformeerd was, dan wist je dat Stauros gewoon (martel) paal betekend.

In het Latijn wordt iedere kruisvorm een aparte naam gegeven.
Stauros wordt vertaald met crux simplex. (recht opstaande paal)
Het kerk of Latijnse kruis wordt genoemd: crux immissa.

Het kruis werd pas in 325, onder keizer Constantijn de Grote, als algemeen symbool van het christendom ingevoerd.
Kruis of martelpaal is in dit verband onbelangrijk, het gaat over Jezus' woorden dat de moordenaar het paradijs werd beloofd zonder bijbelstudie, zijn geloof was voor Jezus voldoende.
Jammer dat je dat zo ziet, het is juist extreem belangrijk.

Stauros heeft geen kruisvorm, het is een rechtopstaande paal.
Vandaar dat in het Latijn stauros met crux simplex wordt weergegeven.
Men geeft dat ook wel ligno (boom) weer.

Lukas 16:
13 Een knecht kan niet twee meesters dienen: óf hij zal de een haten en van de ander houden, óf hij zal juist aan de eerste gehecht zijn en de ander verachten. Je kunt niet God én de Rijkdom dienen.’ NWV
13 Geen huisslaaf kan twee heren dienen, want hij zal of de ene haten en de ander liefhebben, of hij zal zich aan de ene hechten en de ander minachten. U kunt niet God dienen en de mammon. HSV.

Handelingen 17:16 Terwijl Paulus in Athene op hen wachtte, begon hij zich te ergeren aan de vele afgodsbeelden die hij in de stad zag.

1 Korinthiërs 10:14 Daarom, mijn lieve vrienden, ontvlucht afgoderij. NWV.

Paulus zag tussen de vele afgodsbeelden een beeld voor de onbekende God.
Hij maakte daar gebruik van.

Handelingen 17:
22 Paulus ging midden op de Areopagus staan en zei: ‘Mannen van Athene, ik zie aan alles dat jullie blijkbaar meer ontzag voor de goden hebben dan anderen.
23 Toen ik bijvoorbeeld rondliep en jullie heiligdommen bekeek, zag ik zelfs een altaar met het opschrift: “Aan een onbekende God”. Wat jullie aanbidden zonder het te kennen, dat maak ik jullie bekend.
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn. 25 Hij wordt ook niet door mensenhanden verzorgd, alsof hij iets nodig heeft, want hijzelf geeft aan iedereen leven en adem en alle dingen. NWV.

Sommige luisterden en werden gelovigen.
peda

Bericht door peda »

Mensenrechten betekent bijvoorbeeld helemaal niet dat ieder mens het recht heeft op de rijkdom die een ander bezit.
Er blijven altijd individuele verschillen tussen mensen inzake welvaartsbeleving, materiële geneugten, gezondheid, woongenot, drank en spijsvertering,
huwelijksharmonie, plezier in werkomgeving, inhoudelijk kunnen lezen en schrijven, plaats waar geleefd wordt, de culturele omgeving, de reeks kan schier eindeloos worden voortgezet met passende praktijk- voorbeelden waar onderlinge gelijkheid totaal niet opgaat.
Zo leeft het BL in de JG organisatie op een hoog voetstuk, terwijl de JG voetvolk-gelovige aan de basis voortdurend krachtig heeft te knikken richting de grootse
gezonde bijbelse gedachten die het BL op God verkregen wijze aan den JG-volke ventileert.
Laatst gewijzigd door peda op 09 apr 2025, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 11:51 De bijbel heeft dat voorzegt, dat je dat zo zou zien.
...
Als je nauwkeurige kennis bezat, dat wist je waar ik het over heb.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 09 apr 2025, 12:46 Mensenrechten betekent bijvoorbeeld helemaal niet dat ieder mens het recht heeft op de rijkdom die een ander bezit.
Er blijven altijd individuele verschillen tussen mensen inzake welvaartsbeleving, materiële geneugten, gezondheid, woongenot, drank en spijsvertering,
huwelijksharmonie, plezier in werkomgeving, inhoudelijk kunnen lezen en schrijven, plaats waar geleefd wordt, de culturele omgeving, de reeks kan schier eindeloos worden voortgezet met passende praktijk- voorbeelden waar onderlinge gelijkheid totaal niet opgaat.
Het gaat hierom:

Mattheüs 6:
19 Houd ermee op schatten op aarde te verzamelen, waar ze aangetast worden door motten en roest, en waar dieven inbreken en stelen.
20 Verzamel in plaats daarvan schatten in de hemel, waar ze niet aangetast worden door motten en roest, en waar dieven niet inbreken en stelen. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 mar 2025, 14:51
Alpha schreef: 31 mar 2025, 14:46
Ik heb in de loop der jaren vele commentaren tegengekomen.
Zo werd een versie van de SV vergeleken met andere vertalingen, zoals de NBV.
Ieder verandering t.o.v. de SV werd als corrupt beschouwd.

Had Hij ook een hoge dunk van zijn eigen vertaling en dat onderbouwd aangetoond??
Jij altijd met je bijbelstudies en bijbelvertalingen van de JG.........
De moordenaar aan het kruis had wellicht van beiden geen weet en toch mocht hij het paradijs binnen gaan.
Jg gebruiken vele vertalingen naast elkaar.
Ze hebben de rechten van ca. 25 vertalingen verworven, w.o. de King James.

Jezus hing aan een paal (stauros).
De misdadiger werd een opstanding beloofd in het aardse paradijs, hij toonde berouw.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 31 mar 2025, 15:11
Alpha schreef: 31 mar 2025, 14:46 Had Hij ook een hoge dunk van zijn eigen vertaling en dat onderbouwd aangetoond??
Als je weet dat de bijbel door mensen tot stand is gekomen en door mensen regelmatig vertaald, dan denk ik niet dat Hij er een hoge dunk van heeft, maar eerder zoiets denkt van "Jullie hebben geen snars van Mij begrepen".
Begrijpend lezen is best lastig niet waar?

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.

Openbaring 1:1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. Hij heeft zijn engel gestuurd en deze openbaring via hem in symbolen meegedeeld aan zijn slaaf Johannes, NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 31 mar 2025, 16:29
Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:13 ............knip.........
............knip.........

Dat het christendom velerlei uitleg geeft van Bijbelteksten is bekend.
Daar is de Leer van de JG bijgekomen.
De NWV is geheel gezuiverd van on-Bijbesle toevoeginen.
Bovendien is Gods naam hersteld.

Er zijn zeer weinig vertalingen die dat ook kunnen zeggen.

Zoals al vaker heb gezegd is uitleg een zaak van God en HIJ geeft aan wie HIJ wil.
Menselijke uitleggingen zijn overbodig, de bijbel zelf verklaard.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 12:46
Als je nauwkeurige kennis bezat, dat wist je waar ik het over heb.
Wat ik zeker weet is dat jij kronkelt om de bijbelse goedkeuring van slavernij te ontwijken.
peda

Bericht door peda »

In de tijd dat de bijbelse verhalen tot ontwikkeling kwamen, was slavernij in mijn optiek overal in de wereld volledig en vogue.
Ook moderate vormen van slavernij, behoren tot slavernij. Mensenrechten voor iedereen, was in het verleden een onbekend recht.
Gewoon accepteren dat slavernij tot de bijbelse gebruiken behoort, zie ik persoonlijk niet als een geloofshandicap.
God treedt in de geschiedenis m.i. nooit op als een culturele revolutionair.
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 12:44
J-W schreef: 31 mar 2025, 17:27

Jammer dat je dat zo ziet, het is juist extreem belangrijk.

Stauros heeft geen kruisvorm, het is een rechtopstaande paal.
Vandaar dat in het Latijn stauros met crux simplex wordt weergegeven.
Men geeft dat ook wel ligno (boom) weer.

Lukas 16:
13 Een knecht kan niet twee meesters dienen: óf hij zal de een haten en van de ander houden, óf hij zal juist aan de eerste gehecht zijn en de ander verachten. Je kunt niet God én de Rijkdom dienen.’ NWV
13 Geen huisslaaf kan twee heren dienen, want hij zal of de ene haten en de ander liefhebben, of hij zal zich aan de ene hechten en de ander minachten. U kunt niet God dienen en de mammon. HSV.

Handelingen 17:16 Terwijl Paulus in Athene op hen wachtte, begon hij zich te ergeren aan de vele afgodsbeelden die hij in de stad zag.

1 Korinthiërs 10:14 Daarom, mijn lieve vrienden, ontvlucht afgoderij. NWV.

Paulus zag tussen de vele afgodsbeelden een beeld voor de onbekende God.
Hij maakte daar gebruik van.

Handelingen 17:
22 Paulus ging midden op de Areopagus staan en zei: ‘Mannen van Athene, ik zie aan alles dat jullie blijkbaar meer ontzag voor de goden hebben dan anderen.
23 Toen ik bijvoorbeeld rondliep en jullie heiligdommen bekeek, zag ik zelfs een altaar met het opschrift: “Aan een onbekende God”. Wat jullie aanbidden zonder het te kennen, dat maak ik jullie bekend.
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn. 25 Hij wordt ook niet door mensenhanden verzorgd, alsof hij iets nodig heeft, want hijzelf geeft aan iedereen leven en adem en alle dingen. NWV.

Sommige luisterden en werden gelovigen.
Ik weet nu bijna zeker dat jij uitsluitend dmv wat hulpmiddelen reageert. Je tikt een kernwoord in en het BL geeft jou passende bijkbelteksten omkleed met wat tekst. In mijn geval helemaal ernaast.
Ik vroeg je te reageren op de woorden van Jezus dat de moordenaar aan het kruis zonder bijbelstudie het paradijs mocht betreden.
Jij ging daar de eerste keer niet op in maar viel over het woord kruis.
Ik vroeg je opnieuw te reageren omdat het mij er niet om ging hoe Jezus gestorven is maar om zijn uitspraak richting moordenaar.
Vervolgens krijg ik weer geen antwoord op mijn vraag, ik krijg nu een betoog over afgoden.
Ik weet nu werkelijk niet meer hoe ik jou als Alpha zijnde kan bereiken.
peda

Bericht door peda »

Ren zo snel mogelijk naar de koninkrijkzaal en koester U in de door het JG-BL ontwikkelde geloofsdoctrines.
Of deze geloofsdoctrines individueel nu passen of niet, is niet van belang.
Hoofdzaak de doctrines passen bij het BL en het BL weet precies wat past bij de JG gelovigen aan de basis.
Gewoon ophouden zelf na te denken over het geloof en het geloofs-denken overlaten aan het BL, ofwel overlaten aan de gezonde bijbelse leer "" JG-goeroes "".
Het BL beschikt over eerste hand informatie, de JG volgers mogen meedoen met datgene dat het BL hen doet toekomen.
Het menselijk geluk ligt in het kritiekloos volgen van de B L leringen. Dus Amen !!
Laatst gewijzigd door peda op 09 apr 2025, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

De Heilige Schrift keurt slavernij helemaal niet goed maar ook hier weer;;;;;; studie Theologie en de daaraan verbonden Filosofie zou op zijn plaats zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 11:29
peda schreef: 01 apr 2025, 09:27

Velen trappen in de bekende valkuil en kiezen een religie die bij hem "past".
Vandaar dat de bijbel daarvoor waarschuwt.

1 Tim 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV.

1 Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.
2 door huichelarij van leugenaars, die hun eigen geweten als met een brandijzer hebben toegeschroeid. HSV.

Alle Jg volgen de leer die Jezus bracht in de eerste eeuw en respecteren de regelingen.
Het Bl volgt het voorbeeld van de ouderlingen in Jeruzalem, die de leiding namen en beslissingen namen.
Alle gemeenten volgden die beslissingen nauwgezet.
Helaas gingen ouderlingen in Carthago zich medio 150 n.C. verheffen en benoemden zichzelf tot bisschop.
Daardoor werd de weg geopend voor Constantijn de grote, die zijn kerk stichtte en dat werd een mix met on-Bijbelse leringen.
De voorzegde afval kreeg daardoor een vaste voet.
Tja het is nog altijd niet overtuigend. Maar misschien komt dat doordat ik God zelf ervaren heb.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 09 apr 2025, 11:53
Het echte probleem is dat sommige mensen niet overtuigd willen worden.
Dat ondervond Jezus ook al.
Terwijl hij als onderwijzer bekend stond.
Ik ben overtuigd door God zelf.