Maria K schreef: 31 mar 2025, 17:49
Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:00
Ik heb inderdaad veel moeite voor je gedaan, helaas tevergeefs.
Je bent jammer genoeg niets wijzer geworden.
Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Voor sommigen is het goede nieuws gesluierd. (2 Kor. 4:3, 4).
Wat als je als JG niet de gave hebt van het woord?
Niet iedereen heeft dezelfde genadegaven.
Troost je, dan heb je weer andere gaven.
1 Korinthe 12
7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.
Wat leren de JG over evangeliseren onder mensen met een ander geloof of zij de niet geloven en er afwijzend tegenover staan?
Matteüs 10:14: "En wie niet wil ontvangen of luisteren naar uw woorden, ga dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten af."
Zolang ik op GG rondwaar en jouw heb gelezen, heb ik nog niet één persoon gelezen, die welwillend jouw woorden heeft beantwoord.
Wanneer komt voor jou het moment, dat jij het stof van je schoenen schudt?
En erkent, dat het kan liggen aan degenen op GG, die niet willen of kunnen luisteren of ook aan degene, die niet de gave van het woord heeft.
De gaven uit de eerste eeuw zijn weggedaan. ” (1 Kor. 13:8)
Die waren niet meer nodig na de dood van de laatste apostel.
Mattheüs 7:
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.
In de meeste vertalingen is Gods naam vervangen door Heer.
Het gevolg daarvan is dit: Ze kunnen niet meer gered worden.
Rom 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken! NWV
Dat er hier weinig "welwillenden" zijn, is bekend.
Men kiest liever voor de brede weg, dat is makkelijker.
In Jezus tijd waren de meeste mensen ook niet welwillend.
Jezus wist dat, maar had medelijden met hen, omdat ze heen en weer geslingerd werden. (Efeziërs 4:14).
Jezus evangeliseerde uitsluitend gelovige Joden.
Zij werden van jongs af aan uit Gods woord onderwezen.
Jezus schudde beslist niet het stof van zijn schoenen af, integendeel.
Hij waste de stoffige voeten van zijn volgelingen.