Tufkah schreef: 10 apr 2025, 14:38
Jon schreef: 10 apr 2025, 13:23
Dat Trump een leugenaar is en onrecht doet, wil niet zeggen dat elke Trumpstemmer dat heeft gewild. De Vader kent ieders hart.
De uitspraak "De Vader kent ieders hart" is gemakkelijk te doen en voor een gelovige ook gemakkelijk te geloven. Maar kent de gelovige (in dit geval de Trumpstemmer) zijn eigen hart wel? Waarom zou iemand die zijn eigen hart kent op het vleesgeworden kwaad (Trump) stemmen?
In het maatschappelijk debat is het vaak alsof alles de schuld is van Hitler, Poetin, Trump (of vul verder maar in) , maar het zijn de individuen welke Trump (in dit geval) legitimiteit verlenen.
Wie de liefde van de Vader kent, kan diezelfde liefde ook herkennen in zijn medemens. Ik herken niks in Donald Trump....
Of Trump hét vleesgeworden kwaad = DE Antichrist van het laatste uur is, óf dat hij daar nog een voorloper van is, dat durf ik zelf niet met zekerheid te zeggen. Zelf denk ik dat de duivel, cq de boze, inderdaad bezit van hem zal nemen en dat hij Dé Antichrist
wordt. Maar dat hij de ruiter op het witte paard is uit Openbaring 6 dat staat voor de meeste christenen -althans die ik ken - wèl vast. Binnen de christenheid is er verschil van mening of de ruiter op het witte paard per se ook meteen DE Antichrist is.
Het is evenwel het Lam (Christus Jezus) die de zegels opent. De Vader heeft alles in Zijn hand. En kennelijk heeft Hij een aantal evangelicals maar ook Catholics en ook atheïsten daarvoor gebruikt. 25 % van de Trumpstemmer is atheist. De president van American Atheists, David Silverman heeft ook op Trump gestemd.
https://youtu.be/Xm3udndVe_8?si=nP16INhDyVVJczrq
Het gaat zoals het moet gaan.
Lukas 21:36 STV
Waakt dan te aller tijd, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen, die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)