Tuurlijk begrijpt ie dat wel. Met dien verstande dat het conform een vooraf bedacht plan/idee gebeurt, met instemming van God. Om die ervaring te beleven. Die slechts van tijdelijke aard is. Na de dood is de onwetend sluier weer opgeheven en is iedereen weer dikke vrienden.
Hoi Petra,
Ook weer van de partij?
Ja, dat zal wel zo zijn.
Hoewel het geheel bij mij, net als bij Yours, ook indruist tegen mijn gevoel van wat waar kan zijn.
Maar dat is natuurlijk bij meer gedachten die hier door de diverse mensen geuit worden zo.
Ha die Tin.
Ja. hahaha..Join de (buikgevoel) club!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Yours schreef: 10 apr 2025, 19:03
Je begrijpt dus ècht niet dat mensen die hier op aarde het kwaad navolgen de eigen hemel afbreken en daardoor tegelijkertijd de eigen hel creëren.
Tuurlijk begrijpt ie dat wel. Met dien verstande dat het conform een vooraf bedacht plan/idee gebeurt, met instemming van God. Om die ervaring te beleven. Die slechts van tijdelijke aard is. Na de dood is de onwetend sluier weer opgeheven en is iedereen weer dikke vrienden.
Er zit wel ruimte in dat plan/idee voor de mind (geest) om de eigen levenswandeling te maken. Maar je vat het prima samen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger schreef: 11 apr 2025, 07:55
De "slechterik" en de "goedzak" zijn allebei één in essentie, beiden zijn liefde. Ze zijn zich dit in de rol van hun leven niet bewust, omdat ze de verbinding vergeten zijn (zoals wij allemaal) met Wat zij zijn: Liefde ofwel God.
We zijn allemaal die verbinding vergeten zodra we geboren worden in een nieuwe vorm, een nieuwe identiteit en met een nieuwe agenda ofwel bucketlist. Dat vergeten van de verbinding met God is noodzakelijk voor het empirisch ervaren: als een onbeschreven blad en een onbekend (hoger) plan.
De grootste tegenstanders kunnen in een nieuwe rol de beste vrienden zijn.
Dus deze wereld is dan eigenlijk een toneelstuk waarin de slechterik eigenlijk een goedzak is en terwille van het toneelstuk even de slechterik speelt?
En wat is de zin daarvan?
Of is dat een zinloze vraag?
(Omdat de vraag naar zin alleen opkomt waar het gevoel van zinloosheid de kop op steekt bijvoorbeeld).
Je kunt het leven zien als toneelstuk waar elke ziel, als acteur van de eigen rol, terugkijkt op de opgedane ervaringen.
De zin van het leven is dat je leeft vanuit jouw unieke perceptie middenin de grootsheid van God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah schreef: 10 apr 2025, 19:41
...........De mens is het niet vergeten, de mens is onwetend van God en de dingen welke uit God zijn. Heel latent echter heeft de mens er 'weet' van. Niet als een herinnering van voor dit leven, maar als een herinnering aan toen de mens nog een kind was. Het staat notabene ergens in de Bijbel, maar men lijkt het niet te zien..............
Er staat zoveel in de bijbel, als we elke tekst serieus zouden nemen ..................
Gewoon eruit pikken wat je aanstaat, net als jij doet, maar niemand wat opleggen of voorhouden als zijnde de enige waarheid en je niet opwinden als iemand dat niet accepteert.
In de visie van Walsch speelt het verkrijgen van wereldse ervaringen een grote rol.
Bij een aantal smalle weg-volgers doen nu juist wereldse ervaringen niet meer mee.
Wie door de "" Deur "" gaat, laat quasi het wereldse ( de duisternis ) achter zich en gaat over naar
de goddelijke lichtwereld. Wel biologisch nog in leven, maar niet meer van de wereld zijn.
Niet verwonderlijk dat de "" Lichtwandelaars "" levende in een "' andere wereld "" niet begrepen worden
door de in duisternis levenden. Plato sprak er eertijds reeds over.
Er zit wel ruimte in dat plan/idee voor de mind (geest) om de eigen levenswandeling te maken. Maar je vat het prima samen.
Dus deze wereld is dan eigenlijk een toneelstuk waarin de slechterik eigenlijk een goedzak is en terwille van het toneelstuk even de slechterik speelt?
En wat is de zin daarvan?
Of is dat een zinloze vraag?
(Omdat de vraag naar zin alleen opkomt waar het gevoel van zinloosheid de kop op steekt bijvoorbeeld).
Je kunt het leven zien als toneelstuk waar elke ziel, als acteur van de eigen rol, terugkijkt op de opgedane ervaringen.
De zin van het leven is dat je leeft vanuit jouw unieke perceptie middenin de grootsheid van God.
Vanuit hun ‘unieke perceptie’ doen Trump (de hele wereldeconomie richt hij te gronde vanuit zijn instinct zoals hij zelf zegt), Poetin (het Groot Russische Rijk) en Netanyahu (Groot Israël ten koste van de Palestijnen) dat inderdaad ‘middenin de grootsheid van God’ en richten daarmee vele mensenlevens te gronde. En dan meteen (na de dood) zijn zij en de tegenstanders/slachtoffers/vijanden weer dikke vrienden met elkaar …… geloof je het zelf ècht?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
peda schreef: 11 apr 2025, 10:05
In de visie van Walsch speelt het verkrijgen van wereldse ervaringen een grote rol.
Bij een aantal smalle weg-volgers doen nu juist wereldse ervaringen niet meer mee.
Wie door de "" Deur "" gaat, laat quasi het wereldse ( de duisternis ) achter zich en gaat over naar
de goddelijke lichtwereld. Wel biologisch nog in leven, maar niet meer van de wereld zijn.
Niet verwonderlijk dat de "" Lichtwandelaars "" levende in een "' andere wereld "" niet begrepen worden
Hoe kijk jij dan tegen deze mensen aan?
Waar zijn zij de hele dag mee bezig?
Iemand kan zich wel dicht bij een God voelen maar er zijn meer gedachtes mogelijk die gelukkig maken.
Wat is het verschil? Of kunnen zij de knop omzetten. Op afstand meedoen met de wereld?
Ik heb het gevoel dat zij net als andere mensen zijn en doen maar alleen in hun achterhoofd hebben dat er meer is dan wereldse zaken.
Alsof bredeweggers dat niet bij tijd en wijlen ervaren, die weten ook wel dat alles tijdelijk is en aardse bezittingen, gehechtheid, niet altijd als het hoogste goed zien. Vroeger was het met monniken in kloosters anders, die hadden geen bezittingen en leefden de hele dag in de nabijheid van hun God met studie, lezen, bidden, gezang en wat tuinieren. Dan weet je op een gegeven moment niet meer beter. Een verstandelijke keuze je leven in dienst van de Heer te stellen, soms een roeping wat dat dan ook moge inhouden. Maar lichtwandelaars van vandaag....ik kan er niets mee, jij wel? Volgens mij hebben velen best wel wat van het Licht zonder te claimen door de smalle poort te zijn gegaan. Zeker als je het gaan van de smalle weg niet ziet met als een doel de hemelpoort na je dood zoals Tufkah dat beleeft maar meer een verrijking van zelfkennis en innerlijke rust. Kan dat volgens jou? Wat heb jij met een "smalle"' weg?
Messenger schreef: 11 apr 2025, 08:36
Messenger schreef: 11 apr 2025, 08:44
Vanuit hun ‘unieke perceptie’ doen Trump (de hele wereldeconomie richt hij te gronde vanuit zijn instinct zoals hij zelf zegt), Poetin (het Groot Russische Rijk) en Netanyahu (Groot Israël ten koste van de Palestijnen) dat inderdaad ‘middenin de grootsheid van God’ en richten daarmee vele mensenlevens te gronde. En dan meteen (na de dood) zijn zij en de tegenstanders/slachtoffers/vijanden weer dikke vrienden met elkaar …… geloof je het zelf ècht?
Ja.
Messenger schreef: 10 apr 2025, 19:25
Je kunt in het leven door de hel gaan maar ook door de hemel. Het is je innerlijke perceptie. Het is geen van hoger opgelegd iets.
Men kan altijd voor de hel kiezen, maar die hemel is iets wat men moet treffen, helaas is die kans nogal klein.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Ja.
Helaas voor jou is dat niet het geval. Alhoewel er binnen de levensschouw bij de dood alles wat een ander is aangedaan wordt gevoeld, is de kous daar niet mee af……
Helaas voor jou is dat niet het geval. Alhoewel er binnen de levensschouw bij de dood alles wat een ander is aangedaan wordt gevoeld, is de kous daar niet mee af……
Dat is wat jij gelooft maar ik niet. Er is geen oordeel vanwege vrije wil, onvoorwaardelijke liefde. Uiteindelijk wordt alles genezen en geheeld en blijk je niet werkelijk gekwetst.
Yours schreef: 11 apr 2025, 11:58
Dat is wat jij gelooft maar ik niet. Er is geen oordeel vanwege vrije wil, onvoorwaardelijke liefde. Uiteindelijk wordt alles genezen en geheeld en blijk je niet werkelijk gekwetst.
Je oordeelt jezelf en gaat eventueel door karma/oorzaak en gevolg door naar de sfeer van je afstemming. Dat kan bijvoorbeeld een lichtsfeer zijn maar ook een duistere sfeer.
Laatst gewijzigd door Yours op 11 apr 2025, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
peda schreef: 11 apr 2025, 10:05
Bij de smalle weg zijn er nog steeds wereldse ervaringen. Een van de 'geliefden' ontmoeten is zo'n ervaring. En andersom wordt het 'kwaad' ook herkent. Anders zou de uitspraak "aan de vrucht herkent men de boom" ongeldig zijn. Wel in de wereld , maar niet langer van de wereld. Wat de ongelovige mensen doen is opgaan in de wereld en dan heeft een mens de liefde van de Vader niet zoals 1 Johannes 2 vermeldt. Daarom is de Walsch ideologie aan mij niet besteedt, het is duidelijk te zien dat er veel mensen zijn die nog opgaan in de wereld. Maar deze wereld gaat voorbij doch het Koninkrijk is eeuwig.
Je moet Hem liefhebben zoals Hij is, afgezonderd van alle tweeheid en worden van iets tot niets.
Tufkah schreef: 11 apr 2025, 12:35
Bij de smalle weg zijn er nog steeds wereldse ervaringen. Een van de 'geliefden' ontmoeten is zo'n ervaring. En andersom wordt het 'kwaad' ook herkent. Anders zou de uitspraak "aan de vrucht herkent men de boom" ongeldig zijn. Wel in de wereld , maar niet langer van de wereld. Wat de ongelovige mensen doen is opgaan in de wereld en dan heeft een mens de liefde van de Vader niet zoals 1 Johannes 2 vermeldt. Daarom is de Walsch ideologie aan mij niet besteedt, het is duidelijk te zien dat er veel mensen zijn die nog opgaan in de wereld. Maar deze wereld gaat voorbij doch het Koninkrijk is eeuwig.
Wat een verbeelding heb je weer. Wereldse ervaringen.....genieten van de natuur, hobbies en je medemens. En denk je nu echt dat ongelovigen het kwaad niet herkennen? Laat je nakijken. Als ik moet kiezen tussen in mijn eentje binnen zitten met de liefde van de Vader of buiten met mooi weer op een terrasje met geliefden ......niks mis mee. En natuurlijk gaat alles voorbij, niets is blijvend, ook jouw ingebeelde liefde en koninkrijk niet.
Laatst gewijzigd door J-W op 11 apr 2025, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid schreef: 11 apr 2025, 12:49
@Tufkah jij bent toch ook een zondaar;het is maar een vraag.
Uiteraard ben ik een zondaar. Maar ik keer me wel af van de zonde, ik zoek de zonde niet op. Ik volg de aanwijzingen welke Jezus ons geschonken heeft.
Ongelovigen zoeken de zonden op........wat een bekrompen beeld van ongelovigen. Of is het soms arrogantie van het ego van jou? Een ongelovige weet zonder Jezus prima wat goed is en minder goed.
Jezus zegt: "verkoop alles en volg mij" Heb jij dat gedaan?
Uiteraard ben ik een zondaar. Maar ik keer me wel af van de zonde, ik zoek de zonde niet op. Ik volg de aanwijzingen welke Jezus ons geschonken heeft.
Ongelovigen zoeken de zonden op........wat een bekrompen beeld van ongelovigen. Of is het soms arrogantie van het ego van jou? Een ongelovige weet zonder Jezus prima wat goed is en minder goed.
2 Korinthiërs 12:20
Want ik vrees dat ik, bij mijn komst, u misschien niet zal aantreffen zoals ik wil, en dat ik door u gevonden zal worden zoals u niet wilt, en dat er misschien ruzies, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, kwaadsprekerij, laster, verwaandheid en wanorde zullen zijn,
Ik kan het me niet permitteren om hier op te reageren, want dat zou zondig zijn. Ruzies, afgunst, laster, het is allemaal zondig.
Je moet Hem liefhebben zoals Hij is, afgezonderd van alle tweeheid en worden van iets tot niets.
Want ik vrees dat ik, bij mijn komst, u misschien niet zal aantreffen zoals ik wil, en dat ik door u gevonden zal worden zoals u niet wilt, en dat er misschien ruzies, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, kwaadsprekerij, laster, verwaandheid en wanorde zullen zijn,
Ik kan het me niet permitteren om hier op te reageren, want dat zou zondig zijn. Ruzies, afgunst, laster, het is allemaal zondig.
Nee, dat verwacht ik ook niet van een arrogante zondenloze smallewegger. Hou je geestelijke status hoog Tufkah, hoe moeilijk het ook voor je is.
Dat is toch van Paulus aan de Korinthiërs gericht op hun specifieke situatie. Zo wordt het wel een heel slap excuus om geen antwoord te geven. Schrijf dan gewoon "Ik ga hier niet op in" of reageer helemaal niet.
Dat is toch van Paulus aan de Korinthiërs gericht op hun specifieke situatie. Zo wordt het wel een heel slap excuus om geen antwoord te geven. Schrijf dan gewoon "Ik ga hier niet op in" of reageer helemaal niet.
Wat Paulus aan de Korintiërs schreef , schrijft hij ook aan de hedendaagse gelovigen. Het is de gelovige niet toegestaan om een twistgesprek te houden. Niet met de buurman en ook niet een forummer op GG. Punt.
Messenger schreef: 10 apr 2025, 19:34
De door mij vetgedrukte tekst in andere woorden : De mens is de verbinding met God/het Goddelijke vergeten.
De mens is het niet vergeten, de mens is onwetend van God en de dingen welke uit God zijn. Heel latent echter heeft de mens er 'weet' van. Niet als een herinnering van voor dit leven, maar als een herinnering aan toen de mens nog een kind was. Het staat notabene ergens in de Bijbel, maar men lijkt het niet te zien. Het rare is dat ik van mijn kindertijd maar weinig meer weet, maar het innerlijke kind weet ik dan nog weer wel. Maar het innerlijke kind wordt 'overschreven' door alle subjectieve opvattingen van de mens.
Dat staat nergens in de Bijbel.
Tufkah schreef: 11 apr 2025, 16:59
Wat Paulus aan de Korintiërs schreef , schrijft hij ook aan de hedendaagse gelovigen. Het is de gelovige niet toegestaan om een twistgesprek te houden. Niet met de buurman en ook niet een forummer op GG. Punt.
1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus.
2 Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet.
3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?
4 Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk?
5 Wie is dan Paulus, en wie is Apollos, anders dan dienaars, door welke gij geloofd hebt, en dat, gelijk de Heere aan een iegelijk gegeven heeft?
6 Ik heb geplant, Apollos heeft nat gemaakt; maar God heeft den wasdom gegeven.
7 Zo is dan noch hij, die plant, iets, noch hij, die nat maakt, maar God, Die den wasdom geeft.
8 En die plant, en die nat maakt, zijn een; maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.
9 Want wij zijn Gods medearbeiders; Gods akkerwerk, Gods gebouw zijt gij.
Iedere gelovige is een medearbeider van God. En wat is de beste plek om te arbeiden dan op dit forum? We zullen allen loon ontvangen naar arbeid, deze woorden van Paulus zijn voor alle gelovigen in alle tijden geldig.
16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in ulieden woont?
...........Iedere gelovige is een medearbeider van God. En wat is de beste plek om te arbeiden dan op dit forum? We zullen allen loon ontvangen naar arbeid, deze woorden van Paulus zijn voor alle gelovigen in alle tijden geldig...........
Kun je er weer niet uitkomen zonder jouw Paulus?
Maar nu begrijp ik wel eindelijk waarom jij de hele dag op forums zit te tikken, jij bent uit op een door Paulus toegezegde beloning. Die Tufkah, en anderen maar voorhouden dat een geestelijk mens nergens op uit is.
Je zet jezelf weer goed te kijk Tufkah.
Laatst gewijzigd door J-W op 11 apr 2025, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.