Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Tufkah schreef: 11 apr 2025, 16:59
Mullog schreef: 11 apr 2025, 15:12
Dat is toch van Paulus aan de Korinthiërs gericht op hun specifieke situatie. Zo wordt het wel een heel slap excuus om geen antwoord te geven. Schrijf dan gewoon "Ik ga hier niet op in" of reageer helemaal niet.
Wat Paulus aan de Korintiërs schreef , schrijft hij ook aan de hedendaagse gelovigen. Het is de gelovige niet toegestaan om een twistgesprek te houden. Niet met de buurman en ook niet een forummer op GG. Punt.
Aha, dus je mag het niet oneens zijn want dan heb je een twist. En waar heeft Paulus zijn autoriteit vandaan om te stellen dat hij gelijk heeft (n.b. hij geeft bijvoorbeeld zelf aan dat alles van Jezus als openbaring tot hem is gekomen, hij geeft aan Jezus zelf nooit ontmoet te hebben). Iedereen kan autoriteit claimen, sprekend voorbeeld, ene Tufkah.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Mullog schreef: 11 apr 2025, 18:12
Tufkah schreef: 11 apr 2025, 16:59

Wat Paulus aan de Korintiërs schreef , schrijft hij ook aan de hedendaagse gelovigen. Het is de gelovige niet toegestaan om een twistgesprek te houden. Niet met de buurman en ook niet een forummer op GG. Punt.
Aha, dus je mag het niet oneens zijn want dan heb je een twist. En waar heeft Paulus zijn autoriteit vandaan om te stellen dat hij gelijk heeft (n.b. hij geeft bijvoorbeeld zelf aan dat alles van Jezus als openbaring tot hem is gekomen, hij geeft aan Jezus zelf nooit ontmoet te hebben). Iedereen kan autoriteit claimen, sprekend voorbeeld, ene Tufkah.
Reglement schreef:Dit forum is gestart in maart 2013 en het biedt sinds juni 2017 een podium dat primair bedoeld is voor niet-dogmatische christenen en niet gelovigen met belangstelling voor geloof.
Een geïnteresseerdheid in oprechte en open gesprekken met anderen, christenen en niet-gelovigen, wordt verondersteld.
Dit forum veronderstelt per definitie een geïnteresseerdheid in oprechte en open gesprekken met anderen, waarmee een twistgesprek is uitgesloten. Meer dan uitwisseling van standpunten is daarmee niet mogelijk. Het reglement van dit forum komt dan ook overeen met hetgeen in de brieven van Paulus staat.

En dan Paulus, die heeft zijn autoriteit van God Zelve verkregen, dat is wat ik geloof. En gezien dat dit topic over 'de zonde' gaat kunnen we van gedachten wisselen over wat 'zonde' is. Met anderen twisten beschouw ik zelf als zonde en daarin vind ik Paulus aan mijn zijde. Twistzieke mensen zijn het daar uiteraard per definitie mee oneens, alle begrip daarvoor.

Speerpunt in de berichten van Paulus is dat de dood het loon van de zonde is. Dat de natuurlijke mens wandelt naar het vlees is zonneklaar, maar Paulus beveelt aan om te wandelen naar de Geest. Toen ik nog naar het vlees wandelde was ik mij nog niet zo bewust van de Geest, maar ik heb berouw over mijn zonden welke begaan zijn toen ik nog naar het vlees wandelde. Ik laat mij leiden door de Geest en dat doe ik op dit forum ook. Ik claim daarbij geen autoriteit, net als Paulus ben ik omgekeerd en weet dus hoe het is om in de zonde te leven. Ik zal geen van de forumdeelnemers oordelen , bij het wandelen naar de Geest behoort ook om anderen met mededogen te bezien.
Je moet Hem liefhebben zoals Hij is, afgezonderd van alle tweeheid en worden van iets tot niets.
J-W

Bericht door J-W »

Tufkah schreef: 11 apr 2025, 19:16
............Ik zal geen van de forumdeelnemers oordelen , bij het wandelen naar de Geest behoort ook om anderen met mededogen te bezien.
Waarom een lang betoog over de geestelijke Tufkah en zijn zondige verleden?
Wist je dat er heel veel natuurlijke mensen zijn die zich daar niet in herkennen?
Maar mooi gezegd, nu nog in de praktijk brengen ;)
En, uhhh, je zal nooit maar dan ook nooit doorkrijgen dat je met je vrome op de borstgeklop "twistgesprekken" uitlokt, wen er maar aan. Ziende blind en horende doof, wie zei dat ook alweer tegen wie?
Snelheid

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 11 apr 2025, 14:35
Tufkah schreef: 11 apr 2025, 14:32

Uiteraard ben ik een zondaar. Maar ik keer me wel af van de zonde, ik zoek de zonde niet op. Ik volg de aanwijzingen welke Jezus ons geschonken heeft.
Ongelovigen zoeken de zonden op........wat een bekrompen beeld van ongelovigen. Of is het soms arrogantie van het ego van jou? Een ongelovige weet zonder Jezus prima wat goed is en minder goed.
Jezus zegt: "verkoop alles en volg mij" Heb jij dat gedaan?
n
Of ongelovigen zich van de zonde afkeren is nog maar de vraag de gelovige zal de zonden nalaten al gaat dat met vallen en opstaan.
En het goed doen voor je naasten en kinderen is niets bijzonder dat doen beiden ,maar daar gaat het niet om.

Opvallen is dat iedereen hier zich druk maakt over andermans zonde,tja en wat staat er .......bemoei je er niet mee strijd gij maar om in te gaan......... en dat is al een hele klus.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Jon

Bericht door Jon »

Tufkah schreef: 10 apr 2025, 19:08
Jon schreef: 10 apr 2025, 17:48

Of Trump hét vleesgeworden kwaad = DE Antichrist van het laatste uur is, óf dat hij daar nog een voorloper van is, dat durf ik zelf niet met zekerheid te zeggen. Zelf denk ik dat de duivel, cq de boze, inderdaad bezit van hem zal nemen en dat hij Dé Antichrist wordt. Maar dat hij de ruiter op het witte paard is uit Openbaring 6 dat staat voor de meeste christenen -althans die ik ken - wèl vast. Binnen de christenheid is er verschil van mening of de ruiter op het witte paard per se ook meteen DE Antichrist is.

Het is evenwel het Lam (Christus Jezus) die de zegels opent. De Vader heeft alles in Zijn hand. En kennelijk heeft Hij een aantal evangelicals maar ook Catholics en ook atheïsten daarvoor gebruikt. 25 % van de Trumpstemmer is atheist. De president van American Atheists, David Silverman heeft ook op Trump gestemd. https://youtu.be/Xm3udndVe_8?si=nP16INhDyVVJczrq

Het gaat zoals het moet gaan.

Lukas‬ ‭21‬:‭36‬ ‭STV‬‬
Waakt dan te aller tijd, biddende, dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen, die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.
‭‭
Ik quote even een stukje uit 1 Johannes 2

18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.

Zoals uit de tekst (vers 18 tweede gedeelte) blijkt is er niet één antichrist, anders kunnen niet 'vele' antichrist worden. Uit de voorgaande versen blijkt (o.a. vers 15) gaat het hier over de begeerte welke in de wereld is. Donald Trump is antichrist omdat hij een toonaangevende politicus is welke zijn kiezers heeft verleidt tot het zijn van antichrist. Jezus stelt ook in het door mij geciteerde gedeelte de leugen nadrukkelijk tegenover de waarheid.

Zoals ik het interpreteer is de Zoon waarheid en de antichrist de leugen. Dit is toepasbaar op allerlei situaties welke zich voordoen. De portee van 1 Johannes 2 zie ik als een waarschuwing tegen mensen die "de wereld begeren" en zelf dient men uiteraard ook niet de wereld te begeren noch dingen uit de wereld te begeren.

Uiteraard kunnen de trumpstemmers altijd nog tot inkeer komen, maar dan dienen ze wel de leugen en daarmee de zonde te verloochenen. En uiteindelijk ook uiteraard zichzelf verloochenen.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar de natuurlijke mens is per definitie antichrist. Niet alleen in Trump maar in ieder mens. Daarom staat er ook geschreven:

Efeze ‬ ‭6‬:‭12‬ ‭NBG51‬‬
‘want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.’
‭‭
Deze “hemelse gewesten” zijn zowel immanent als transcendent. Binnen en buiten de mens. Hemel en hel zijn in de mens. En dat is ook de enige plek waar de mens de duisternis kan overwinnen: in zichzelf. En dat niet op eigen kracht maar enkel door een daad van overgave aan God, waardoor de oude mens in de dood wordt gebracht. De egodood. En de nieuwe, geestelijke mens in hem of haar kan opstaan.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
J-W

Bericht door J-W »

Snelheid schreef: 11 apr 2025, 22:51
Opvallen is dat iedereen hier zich druk maakt over andermans zonde,tja en wat staat er .......bemoei je er niet mee strijd gij maar om in te gaan......... en dat is al een hele klus.
Tufkah heeft de strijd al gestreden, hij heeft zijn zondige leven achter zich gelaten en is zogezegd al binnen en heeft nu alle tijd met naar eigen zeggen Paulus aan zijn zijde anderen er attent op te maken zijn voorbeeld te volgen in de veronderstelling dat iedereen die zijn smalle weg niet gevolg heeft net zo slecht is als hij was. En dan vindt hij het raar als er een "twistgesprek" ontstaat of wanneer hij een stoeptegel naar zijn hoofd gegooid krijgt. We blijven lachen om de zogenaamde geestelijke Tufkah want ook "natuurlijke" mensen doen hun best met een goed geweten door dit tranendal te komen maar wel op eigen kracht en dat lukt een natuurlijk mens vaak beter dan menig "gelovige". Weg met alle schijnheiligheid en bemoeienissen met de manier van andermans leven, laat iedereen zijn eigen smalle weg volgen is mijn credo zonder anderen er van te betichten dat zij een bredewegvolger zijn.
Laatst gewijzigd door J-W op 12 apr 2025, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Messenger

Bericht door Messenger »

J-W schreef: 12 apr 2025, 07:25
Tufkah heeft de strijd al gestreden, hij heeft zijn zondige leven achter zich gelaten en is zogezegd al binnen en heeft nu alle tijd met naar eigen zeggen Paulus aan zijn zijde anderen er attent op te maken zijn voorbeeld te volgen in de veronderstelling dat iedereen die zijn smalle weg niet gevolg heeft net zo slecht is als hij was. En dan vindt hij het raar als er een "twistgesprek" ontstaat of wanneer hij een stoeptegel naar zijn hoofd gegooid krijgt. We blijven lachen om de zogenaamde geestelijke Tufkah want ook "natuurlijke" mensen doen hun best met een goed geweten door dit tranendal te komen maar wel op eigen kracht en dat lukt een natuurlijk mens vaak beter dan menig "gelovige". Weg met alle schijnheiligheid en bemoeienissen met andermans leven.
Stoeptegel, zondeloos.... Stoepheilige? :praying1:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Yours schreef: 11 apr 2025, 12:28
Messenger schreef: 11 apr 2025, 12:01
Dat is wat jij gelooft maar ik niet. Er is geen oordeel vanwege vrije wil, onvoorwaardelijke liefde. Uiteindelijk wordt alles genezen en geheeld en blijk je niet werkelijk gekwetst.
Je oordeelt jezelf en gaat eventueel door karma/oorzaak en gevolg door naar de sfeer van je afstemming. Dat kan bijvoorbeeld een lichtsfeer zijn maar ook een duistere sfeer.
Nee hoor Yours. Je oordeelt helemaal niet. Het is meer... Dr. Hannibal "The Cannibal" Lecter is een psychopaat. Anthony Hopkins krijgt geen straf, maar een oscar omdat ie zo geweldig die rol heeft gespeeld. Kreeg ook schouderkloppen van zijn "slachtoffers" , terwijl ze gezellig samen een biertje zaten te drinken na afloop.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 12 apr 2025, 09:13

Je oordeelt jezelf en gaat eventueel door karma/oorzaak en gevolg door naar de sfeer van je afstemming. Dat kan bijvoorbeeld een lichtsfeer zijn maar ook een duistere sfeer.
Nee hoor Yours. Je oordeelt helemaal niet. Het is meer... Dr. Hannibal "The Cannibal" Lecter is een psychopaat. Anthony Hopkins krijgt geen straf, maar een oscar omdat ie zo geweldig die rol heeft gespeeld. Kreeg ook schouderkloppen van zijn "slachtoffers" , terwijl ze gezellig samen een biertje zaten te drinken na afloop.
Dat is een prima metafoor!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda

Bericht door peda »

Wanneer iedere deelnemer aan het rollenspel weet dat hij/ zij meedoet aan een figuurlijk rollenspel, zonder echt ervaren pijn en ellende, dan is het prima leven in zo'n illusoire tijdelijke wereld.
in het echte leven wordt er evenwel nadrukkelijk ernstige lichamelijke en/ of geestelijke pijn geleden door menselijk handelen of natuurlijke omstandigheden en weet niemand met zekerheid te vertellen of deze ellendige ervaringen echt of illusionair zijn.
Hoewel ik het ook niet zeker weet, ga ik er vooralsnog van uit dat mijn levenservaringen worden opgedaan in een echte, mij vijandige, chaotische wereld en niet worden beleefd onder "' toneel-omstandigheden "", met gezellig onderling bierdrinken bij einde voorstelling.
Petra

Bericht door Petra »

peda schreef: 12 apr 2025, 09:24

Wanneer iedere deelnemer aan het rollenspel weet dat hij/ zij meedoet aan een figuurlijk rollenspel, zonder echt ervaren pijn en ellende, dan is het prima leven in zo'n illusoire tijdelijke wereld.
Ja.. Als je het wel zou weten is de ervaring veel minder intens. Daarom weet je het pas als de sluier wordt opgeheven.
peda

Bericht door peda »

Petra schreef: 12 apr 2025, 09:29

Ja.. Als je het wel zou weten is de ervaring veel minder intens. Daarom weet je het pas als de sluier wordt opgeheven.
Omdat iedere gespreksdeelnemer de "" sluier "' anders inschat, bestaat er m.i. ook zo'n grote onderlinge variatie van persoonlijke gewetensinhouden, ofwel de omgang met een specifiek onderwerp.
Je kunt geen thema (onderwerp ) noemen of er is een onderling andere omgang met het "' probleem "'.
Niet voor niets roep ik voortdurend "' bonte stoet "', waar vervolgens niemand van zichzelf meent dat hij/ zij daarin ook meeloopt.
De "' bonte stoet "' is er wel voor de ander, maar zelf sta ik er buiten, zo snap ik het gevolgde persoonlijke credo.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Jon schreef: 11 apr 2025, 23:22
Tufkah schreef: 10 apr 2025, 19:08

Ik quote even een stukje uit 1 Johannes 2

18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.

Zoals uit de tekst (vers 18 tweede gedeelte) blijkt is er niet één antichrist, anders kunnen niet 'vele' antichrist worden. Uit de voorgaande versen blijkt (o.a. vers 15) gaat het hier over de begeerte welke in de wereld is. Donald Trump is antichrist omdat hij een toonaangevende politicus is welke zijn kiezers heeft verleidt tot het zijn van antichrist. Jezus stelt ook in het door mij geciteerde gedeelte de leugen nadrukkelijk tegenover de waarheid.

Zoals ik het interpreteer is de Zoon waarheid en de antichrist de leugen. Dit is toepasbaar op allerlei situaties welke zich voordoen. De portee van 1 Johannes 2 zie ik als een waarschuwing tegen mensen die "de wereld begeren" en zelf dient men uiteraard ook niet de wereld te begeren noch dingen uit de wereld te begeren.

Uiteraard kunnen de trumpstemmers altijd nog tot inkeer komen, maar dan dienen ze wel de leugen en daarmee de zonde te verloochenen. En uiteindelijk ook uiteraard zichzelf verloochenen.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar de natuurlijke mens is per definitie antichrist. Niet alleen in Trump maar in ieder mens. Daarom staat er ook geschreven:

Efeze ‬ ‭6‬:‭12‬ ‭NBG51‬‬
‘want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.’
‭‭
Deze “hemelse gewesten” zijn zowel immanent als transcendent. Binnen en buiten de mens. Hemel en hel zijn in de mens. En dat is ook de enige plek waar de mens de duisternis kan overwinnen: in zichzelf. En dat niet op eigen kracht maar enkel door een daad van overgave aan God, waardoor de oude mens in de dood wordt gebracht. De egodood. En de nieuwe, geestelijke mens in hem of haar kan opstaan.
Akkoord. Maar dan zal het wel dezelfde geestelijke mens moeten zijn. De geestelijke mens onderscheidt zich immers van niemand.

Johannes 14:
20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.
21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.

Jezus heeft ons niet als wezen achtergelaten, Hij zal "Mijzelven" openbaren aan de mens. Daarvoor moet inderdaad eerst het ego wijken, het ego is de antichrist, daar zijn we het over eens. Hetgeen ook correspondeert met de zelfverloochening welke Jezus predikt en de aanzegging om de Zoon niet te loochenen.
Je moet Hem liefhebben zoals Hij is, afgezonderd van alle tweeheid en worden van iets tot niets.
Yours

Bericht door Yours »

in het echte leven wordt er evenwel nadrukkelijk ernstige lichamelijke en/ of geestelijke pijn geleden door menselijk handelen of natuurlijke omstandigheden en weet niemand met zekerheid te vertellen of deze ellendige ervaringen echt of illusionair zijn.
Het leven verandert in die omstandigheden dan vaak van illusie in harde werkelijkheid.
Hoewel ik het ook niet zeker weet, ga ik er vooralsnog van uit dat mijn levenservaringen worden opgedaan in een echte, mij vijandige, chaotische wereld en niet worden beleefd onder "' toneel-omstandigheden "", met gezellig onderling bierdrinken bij einde voorstelling.
Zo ervaar ik het ook, Peda
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Petra

Bericht door Petra »

Yours schreef: 12 apr 2025, 09:53
Ja natuurlijk. Het is immers ook de bedoeling dat je het zo ervaart.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Het is het (illusionaire) zelf wat aan het rollenspel meedoet, het zelf welke opgedaan is in de zelf-wereld verhouding op empirische basis. Ontwaken is niet alleen weten wat er gespeeld wordt, maar ook dat er gespeeld wordt. Voor degenen die nog achter de sluiers van de zonde leven is het "rollenspel" echter levensecht. Het is de zonde welke de illusie in stand houdt dat meneer A of mevrouw B daadwerkelijk ook meneer A of mevrouw B is (existentie).

Die zogenaamde levensschouw welke na de dood zou plaatsvinden kan dan ook nooit echt plaatsvinden, om de eenvoudige reden dat het "rollenspel" ook niet echt is.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 12 apr 2025, 07:25
Snelheid schreef: 11 apr 2025, 22:51
Tufkah heeft de strijd al gestreden, hij heeft zijn zondige leven achter zich gelaten en is zogezegd al binnen en heeft nu alle tijd met naar eigen zeggen Paulus aan zijn zijde anderen er attent op te maken zijn voorbeeld te volgen in de veronderstelling dat iedereen die zijn smalle weg niet gevolg heeft net zo slecht is als hij was. En dan vindt hij het raar als er een "twistgesprek" ontstaat of wanneer hij een stoeptegel naar zijn hoofd gegooid krijgt. We blijven lachen om de zogenaamde geestelijke Tufkah want ook "natuurlijke" mensen doen hun best met een goed geweten door dit tranendal te komen maar wel op eigen kracht en dat lukt een natuurlijk mens vaak beter dan menig "gelovige". Weg met alle schijnheiligheid en bemoeienissen met de manier van andermans leven, laat iedereen zijn eigen smalle weg volgen is mijn credo zonder anderen er van te betichten dat zij een bredewegvolger zijn.
Geheel mee eens waarde.Maar het is ook zo je kan nooit in iemands hart kijken ;en dat is maar goed ook.God ziet ons ze harten aan.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Yours

Bericht door Yours »

Petra schreef: 12 apr 2025, 09:57
Yours schreef: 12 apr 2025, 09:53
Is dat zo? Wil je dat uitleggen?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 12 apr 2025, 10:04

Nou dat gaat wat worden :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Petra

Bericht door Petra »

Dat schreef ik toch al.. . " Als je het wel zou weten is de ervaring veel minder intens. "
Dan voelt het niet levensecht.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Petra schreef: 12 apr 2025, 10:24

Dat schreef ik toch al.. . " Als je het wel zou weten is de ervaring veel minder intens. "
@Yours weet het wel maar jij NIET.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Petra

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 12 apr 2025, 10:28
Petra schreef: 12 apr 2025, 10:24

Haha, nog beter. Dan kan Yours het aan zichzelf uitleggen. Of leg jij het uit, als je het weet.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Petra schreef: 12 apr 2025, 10:34
Snelheid schreef: 12 apr 2025, 10:28

Haha, nog beter. Dan kan Yours het aan zichzelf uitleggen. Of leg jij het uit, als je het weet.
Jij weet het toch zo goed zou zeggen doe je best;zal wel muis en muis stil blijven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Petra

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 12 apr 2025, 10:44
Petra schreef: 12 apr 2025, 10:34

Jij weet het toch zo goed zou zeggen doe je best;zal wel muis en muis stil blijven.
Je wordt steeds verwarder. Eerst weet ik het NIET, nu weet ik het weer wel. :lol: :lol: :lol:
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Petra schreef: 12 apr 2025, 11:11
Snelheid schreef: 12 apr 2025, 10:44

Je wordt steeds verwarder. Eerst weet ik het NIET, nu weet ik het weer wel. :lol: :lol: :lol:
Neen je weet het niet als je het zou weten had je het al uitgelegd. tja............ :w :w :w
VERITAS VOS LIBERABIT.