Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:08Riedel is een limonade merk.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:57
Dat riedeltje van je kennen we nu wel.
Je citeert wel, maar wel meestal het verkeerde.
Je kunt m.i. niet bepalen of ik een verkeerde tekst citeer.
Die gaan je begrip te boven.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Beati mites.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 12:09En weer reageer je behoorlijk onvolwassen;tja door dat reageren kan niet anders anders krijg je met je baas te maken die jou dit internet veldwerk opdraagt.Zelf zal ik de wijste zijn en over gaan op de orde van de dag,Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:04 Ik reageer wat je schrijft en je verliest constant door je on-Bijbelse leringen.![]()
Maar nog een ding door al je reageren heb je in alle opzichten ...verloren!!!!
-
Dan zijn er maar heel weinig christenen.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:02Een christen is iemand die Jezus voorbeeld nauwkeurig volgt en daarom het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis verkondigt.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:57
Daar ben ik het wel mee eens. Als iemand (JG of katholiek) zichzelf christen noemt dan ga ik daar gewoon in mee. Hetzelfde geldt uiteraard voor moslims, hindoes of whatever. Volgens Paulus onderscheidt de geestelijke mens zich van niemand. Iemand die zich christen noemt die onderscheidt zich wel van iemand. Daarom vond ik de discussie hier wel vermakelijk, als zelfs Paulus al genegeerd wordt.......
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
-
Dat beweer jij, maar de meesten denken er heel anders over.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:12Ik veronderstel dat jou baas opgedragen jullie leer te verkondigen.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 12:09
En weer reageer je behoorlijk onvolwassen;tja door dat reageren kan niet anders anders krijg je met je baas te maken die jou dit internet veldwerk opdraagt.Zelf zal ik de wijste zijn en over gaan op de orde van de dag,
Maar nog een ding door al je reageren heb je in alle opzichten ...verloren!!!!
Ik citeer de zuivere leer, die Jezus bracht.
Mij lijkt het ook dat je een dwaalleer volgt.
-
Ik hoef mij niet steeds te bewijzen.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:14Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:08 Riedel is een limonade merk.
Je kunt m.i. niet bepalen of ik een verkeerde tekst citeer.
Die gaan je begrip te boven.
-
Dat doet aan het gestelde niets af.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:17Ik hoef mij niet steeds te bewijzen.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:14
Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.
Voor zover ik het hier zie, ben jij de enige die een soort onfeilbaarheid claimt.
-
Inderdaad B L = B (ijbe ) LAlpha schreef: 20 mei 2025, 12:17Ik hoef mij niet steeds te bewijzen.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:14
Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.
-
Voor jou is dat dwaalleer.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:17Dat beweer jij, maar de meesten denken er heel anders over.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:12 Ik veronderstel dat jou baas opgedragen jullie leer te verkondigen.
Ik citeer de zuivere leer, die Jezus bracht.
Dat vonden de joodse religieuze leiders ook van Jezus en zijn volgelingen.
Handelingen 17:
5 Maar de Joden werden jaloers. Ze verzamelden een aantal slechte mannen die op het marktplein rondhingen, brachten een menigte op de been en zorgden voor grote onrust in de stad. Ze bestormden het huis van Jason omdat ze Paulus en Silas voor de mensenmenigte wilden brengen.
6 Toen ze hen niet vonden, sleepten ze Jason en een aantal andere broeders naar de stadsbestuurders, en ze schreeuwden: ‘Deze mensen, die de bewoonde aarde op zijn kop hebben gezet, zijn nu ook hier,
7 en Jason heeft ze als zijn gasten ontvangen. Al die mensen overtreden de geboden van caesar door te zeggen dat er een andere koning is, Jezus.’ 8 Toen de menigte en de stadsbestuurders dat hoorden, werden ze ongerust.
9 Nadat ze Jason en de anderen een borgsom hadden laten betalen, lieten ze hen gaan. NWV
-
-
Wel en wat dan nog?Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:21Voor jou is dat dwaalleer.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:17
Dat beweer jij, maar de meesten denken er heel anders over.
Dat vonden de joodse religieuze leiders ook van Jezus en zijn volgelingen.
Handelingen 17:
5 Maar de Joden werden jaloers. Ze verzamelden een aantal slechte mannen die op het marktplein rondhingen, brachten een menigte op de been en zorgden voor grote onrust in de stad. Ze bestormden het huis van Jason omdat ze Paulus en Silas voor de mensenmenigte wilden brengen.
6 Toen ze hen niet vonden, sleepten ze Jason en een aantal andere broeders naar de stadsbestuurders, en ze schreeuwden: ‘Deze mensen, die de bewoonde aarde op zijn kop hebben gezet, zijn nu ook hier,
7 en Jason heeft ze als zijn gasten ontvangen. Al die mensen overtreden de geboden van caesar door te zeggen dat er een andere koning is, Jezus.’ 8 Toen de menigte en de stadsbestuurders dat hoorden, werden ze ongerust.
9 Nadat ze Jason en de anderen een borgsom hadden laten betalen, lieten ze hen gaan. NWV
Het toont niet aan dat je geen dwaalleer volgt.
-
-
Die hadden in het begin van Jg.een andere uitleg.peda schreef: 20 mei 2025, 12:35 Belangrijker zijn de 144000 en daar maken JG notabelen een belangrijk deel van uit, zo het B (ijbel) L.
Het waren de enige uitverkorenen die rest was gedoemd.
Er ging iets mis, de eerste voorspelling van het totale einde bleef uit.
Daardoor schoten ze al snel over dat aantal.
Dat moest worden rechtgebreid.

-
In de ogen van een God van pure onvoorwaardelijke liefde is niemand crimineel.'Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:17Messenger schreef: 20 mei 2025, 11:12
Beloftes doen en niet nakomen.
Als Jehova onderscheid maakt tussen mensen is Jehova geen pure liefde en heeft de mens geen vrije wil.
En als mensen Jehova de rug toekeren is Jehova niet almachtig en niet volmaakt.
Is hardnekkige criminelen toelaten, die de Bijbelse normen en waarden hardnekkig negeren dan een vorm van liefde?
Of is dat Satan, die mensen daartoe aanzet?
Ieder mens heeft en vrije wil en keuze.
Je kan kiezen tussen de smalle en de brede weg.
Je kan kiezen tussen de wil van Jehovah of Satan.
Bijbelse normen en waarden zijn bedacht door mensen.
Je zegt het zelf: ieder mens heeft vrije wil/keuze.
Ongeacht jouw vrije keuze is er geen oordeel. Anders zou het niet vrij zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Tja, dan toch maar beter Astro.tv gebeld? https://www.youtube.com/watch?v=TZM8_I2vCl4Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:28Ik heb het niet over de Bijbel.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:23 Lees nu eens een keer zelf de bijbel!
In de Bijbel wordt beloofd dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Alle beloftes van Jehovah komen uit, maar je moet wèl geduld hebben.
Maar over het ten onrechte verkondigen van jullie dat de wereld zou vergaan.
Het was trouwens al de derde of vierde keer dat die voorspelling niet uitkwam.![]()

Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Ik ga niet in op alle afleidingen die je inbrengt om maar niet op mijn punt in te gaan.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:08Wanneer schrijft een koning zelf allerlei brieven of laat hij dat doen.?Dat_beloof_ik schreef: 29 apr 2025, 17:18
Weer ga je niet in op wat ik stelde:
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
Je begint nu over wel of niet apocrief. Dat is een heel andere discussie.
Jezus had maar 3.5 jaar om het goede nieuws te verkondigen en zijn discipelen op te leiden.
Vandaar dat hij Johannes Openbaring dicteerde, wat gebruikelijker is.
Alle NT Bijbel schrijvers waren met de HG gezalfd en werden later als koningen en priesters aangesteld om met Jezus een regering over de aarde te vormen.
Lukas interviewde ooggetuigen en zette dat op schrift, hij was arts.
En pakte het systematisch aan.
Als voorbeeld haalde ik apocriefen aan, die aantoonbaar niet zijn geïnspireerd.
Je verhaal verandert niets aan de zaak:
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
-
-
Heb je naaste liefAlpha schreef: 20 mei 2025, 12:02 Een christen is iemand die Jezus voorbeeld nauwkeurig volgt en daarom het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis verkondigt.
Heb je vijand lief
Keer de andere wang toe
Wees zachtmoedig
Als je alleen liefhebt, wie jou liefhebben wat doe je dan anders dan de heidenen
Dat volg je dan ook nauwkeurig ?
Zou mooi zijn.
Als gij gelooft de werken die ik doe, zult gij ze ook doen.
Geloof je Jezus' werken en doe jij ze ook?
Als mensen je tegenspreken en veroordelen, ga je er dan tegen in of zeg je:
vader, vergeef het hun.
Als Snelheid aangeeft niet van je te kunnen verliezen, keer je dan de andere wang en zeg je: vader, vergeef het hem....of ga je hetzelfde tegen hem zeggen: ik kan niet van jou verliezen ?
Jezus volgen is een zeer mooi streven, maar doe je het dan ook echt ? Ook in de praktijk.
Want niet hij die roept Here, Here (woorden gebruikt), maar hij die doet de wil mijns Vaders (leven naar de normen en waarden in de praktijk).