De ziel van de mens is onafscheidelijk van God.
Genesis is een mythologisch kampvuur verhaal dat eeuwen daarna werd opgeschreven.
De erfzonde is een misvatting en het verhaal van Adam en Eva is al net zo.
De ziel van de mens is onafscheidelijk van God.
De mens die in zonde leeft heeft geen weet van God. Die is gehypnotiseerd door hebzucht.Messenger schreef: Gisteren, 13:12De ziel van de mens is onafscheidelijk van God.Tufkah schreef: Gisteren, 12:49
Dat is dus niet het geval, de ziel is onwetend/gescheiden van God. Wat verhaalt wordt in Genesis. Dat is dan ook de erfzonde die ieder mens erft. De erfzonde ontkennen helpt ook al niet.
Genesis is een mythologisch kampvuur verhaal dat eeuwen daarna werd opgeschreven.
De erfzonde is een misvatting en het verhaal van Adam en Eva is al net zo.
Bij een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil is het begrip zonde onzinnig.Tufkah schreef: Gisteren, 14:15De mens die in zonde leeft heeft geen weet van God. Die is gehypnotiseerd door hebzucht.Messenger schreef: Gisteren, 13:12
De ziel van de mens is onafscheidelijk van God.
Genesis is een mythologisch kampvuur verhaal dat eeuwen daarna werd opgeschreven.
De erfzonde is een misvatting en het verhaal van Adam en Eva is al net zo.
Het is meer “zonde” in de zin van “zonde van de tijd”, om egoïstisch of egocentrisch bezig te zijn.
De zonde kan alleen plaats vinden in de Tijd en bindt de mens ook aan de tijd. Als een mens een zonde begaat dan krijgt hij gevoelens van bijvoorbeeld spijt. Zijn zonde drukt dan op hem en emotioneel is hij verbonden met de zonde. De zondige mens doet het zichzelf aan.Leon schreef: Gisteren, 16:20Het is meer “zonde” in de zin van “zonde van de tijd”, om egoïstisch of egocentrisch bezig te zijn.Messenger schreef: Gisteren, 14:37
Bij een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil is het begrip zonde onzinnig.
Ook voor “de ziel” geldt dit. Je vindt pas wat je al die tijd zocht in overgave.
Ik kan me voorstellen dat je gaat denken dat zonde mag van God, omdat dat ook een vorm van je overgeven is.Tufkah schreef: Gisteren, 16:24 Het ego leeft per definitie in zonde, het kent de liefdesgrond van God niet. De liefde van de Vader en de zonde gaat nu eenmaal niet samen.
De mens heeft de vrijheid om de zonde te begaan, maar de mens draagt dan ook de consequenties van de zonde. Ik vind het een beetje een kinderlijk idee dat God alles maar goed zou vinden omdat God Liefde is. Wie van ons vader of moeder is , die weet toch ook dat je van je kinderen houdt , ook als de kinderen zich misdragen? Maar daarom stel je misdragingen van je kinderen nog niet op prijs. Wie van zijn kinderen houdt, die ziet ze toch graag opgroeien tot liefhebbende mensen? Waarom zou het met de Vader anders zijn?Leon schreef: Gisteren, 16:34Ik kan me voorstellen dat je gaat denken dat zonde mag van God, omdat dat ook een vorm van je overgeven is.Tufkah schreef: Gisteren, 16:24 Het ego leeft per definitie in zonde, het kent de liefdesgrond van God niet. De liefde van de Vader en de zonde gaat nu eenmaal niet samen.
Gods onvoorwaardelijke liefde (met alle vrijheid) is ook door mensen bedacht en ingevuld.Messenger schreef: Gisteren, 17:52 "Zonde" en "gebod" zijn begrippen die door mensen zijn bedacht en ingevuld.
Gods liefde is onvoorwaardelijk en om niet. Daar is geen oordeel bij en ook geen voorwaarden.
De invulling van die begrippen worden nogal eens gewijzigd door de mens.
En de mens die geen weet van God geeft, leeft die volgens jou in zonde en is die gehypnotiseerd door hebzucht?Tufkah schreef: Gisteren, 14:15
De mens die in zonde leeft heeft geen weet van God. Die is gehypnotiseerd door hebzucht.
Zomaar een paar citaten van jou. Wat heb jij toch met zonden?Tufkah schreef: Gisteren, 16:24 Het ego leeft per definitie in zonde, het kent de liefdesgrond van God niet.
Je wil het liefst een stok achter de deur? Je vertrouwt niet op de verantwoordelijkheid van de mens? De rechtspraak door mensen is vaak niet ideaal, maar het is aan de mens om daar verandering in te brengen.Leon schreef: Gisteren, 18:23Gods onvoorwaardelijke liefde (met alle vrijheid) is ook door mensen bedacht en ingevuld.Messenger schreef: Gisteren, 17:52 "Zonde" en "gebod" zijn begrippen die door mensen zijn bedacht en ingevuld.
Gods liefde is onvoorwaardelijk en om niet. Daar is geen oordeel bij en ook geen voorwaarden.
De invulling van die begrippen worden nogal eens gewijzigd door de mens.
Eerlijk gezegd voor ik meer voor een “plicht” om moreel te handelen, dan om een “vrijheid om te doen wat je ook maar wilt”.
Al was het maar om een puinhoopsamenleving te voorkomen.
Dat het niet lukt is geen bewijs van onvoorwaardelijk liefde, maar een bewijs dat mensen niet logisch denken.
De natuurlijke mens is behept met de zonde, dat is niet bedacht. Wat die zonde is, dat hoeft inderdaad niet ingevuld te worden, je eigen geweten verteld je dat wel. Indien er een geweten aanwezig is natuurlijk, sommige mensen zijn dermate zondig dat we ze gewetenloos noemen.Messenger schreef: Gisteren, 17:52 "Zonde" en "gebod" zijn begrippen die door mensen zijn bedacht en ingevuld.
Gods liefde is onvoorwaardelijk en om niet. Daar is geen oordeel bij en ook geen voorwaarden.
De invulling van die begrippen worden nogal eens gewijzigd door de mens.
Ik beleef soms God als persoon/ego. Maar verwacht dat dit komt door onze beperkte vermogens.Messenger schreef: Gisteren, 18:39Je wil het liefst een stok achter de deur? Je vertrouwt niet op de verantwoordelijkheid van de mens? De rechtspraak door mensen is vaak niet ideaal, maar het is aan de mens om daar verandering in te brengen.Leon schreef: Gisteren, 18:23
Gods onvoorwaardelijke liefde (met alle vrijheid) is ook door mensen bedacht en ingevuld.
Eerlijk gezegd voor ik meer voor een “plicht” om moreel te handelen, dan om een “vrijheid om te doen wat je ook maar wilt”.
Al was het maar om een puinhoopsamenleving te voorkomen.
Dat het niet lukt is geen bewijs van onvoorwaardelijk liefde, maar een bewijs dat mensen niet logisch denken.
Als je meent dat God oordeelt en straft, geboden en zondes vaststelt en bijhoudt, kun je de vrije wil overboord gooien.
Ook is geen sprake van pure onvoorwaardelijke liefde.
Is God nog wel almachtig als de mens tegen de wil van God kan handelen?
Vergeet niet vanavond voor het slapen gaan God te bedanken dat jij niet zo bent als zij.Tufkah schreef: Gisteren, 19:03
De natuurlijke mens is behept met de zonde, dat is niet bedacht. Wat die zonde is, dat hoeft inderdaad niet ingevuld te worden, je eigen geweten verteld je dat wel. Indien er een geweten aanwezig is natuurlijk, sommige mensen zijn dermate zondig dat we ze gewetenloos noemen.
De natuurlijke mens is vrij van zonde. Dat is namelijk zoals de mens bedoeld is. De onnatuurlijke mens is zondig.Tufkah schreef: Gisteren, 19:03De natuurlijke mens is behept met de zonde, dat is niet bedacht. Wat die zonde is, dat hoeft inderdaad niet ingevuld te worden, je eigen geweten verteld je dat wel. Indien er een geweten aanwezig is natuurlijk, sommige mensen zijn dermate zondig dat we ze gewetenloos noemen.Messenger schreef: Gisteren, 17:52 "Zonde" en "gebod" zijn begrippen die door mensen zijn bedacht en ingevuld.
Gods liefde is onvoorwaardelijk en om niet. Daar is geen oordeel bij en ook geen voorwaarden.
De invulling van die begrippen worden nogal eens gewijzigd door de mens.
Sterker nog, er kunnen best 'ongelovigen" zijn die onbewust het pad van G'd volgen. Volgens Tufkah zullen die dan wel weer een "egoprobleem" of zo hebben (hoe praat je de mensheid een complexiteit aan problemen aan....) terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Dit schrijf je heel vaak maar je conclusie klopt gewoon niet. Als jouw kind elke avond snoep wil eten als avondeten, dan verbied je dat als vader als je van hem houdt. Als jouw kind zich slecht gedraagt en/of verkeerde dingen doet, dan heb je een goed gesprek met hem over normen en waarden en geef je hem indien nodig ook consequenties. Dat is onvoorwaardelijke liefde. Je bent bereid je kind normen en waarden bij te brengen, geboden en verboden te geven en je bent bereid hem consequenties te geven. Je aanvaardt dat je kind dan boos op je zal worden of vedrietig zal zijn, omdat je niet per se door je kind te allen tijde aardig gevonden hoeft te worden. Je eigen behoefte aan de genegenheid van je kind maak je ondergeschikt aan de ontwikkeling van je kind. Dát is onvoorwaardelijke liefde. Je houdt onvoorwaardelijk van hem en juist daarom disciplineer je hem. Wat jij aanziet voor onvoorwaardelijke liefde is juist voorwaardelijke liefde! Jouw god en de god van Walsch houdt enkel maar van zijn kind zolang het maar niet boos op hem is of verdrietig is door een beslissing van hem, en daarom geeft hij geen geboden en verboden en geen consequenties. De god van Walsch is de duivel van de Bijbel. Hij spint er garen bij dat de mensen zo lang mogelijk onwetend blijven.Messenger schreef: Gisteren, 18:39
Als je meent dat God oordeelt en straft, geboden en zondes vaststelt en bijhoudt, kun je de vrije wil overboord gooien.
Ook is geen sprake van pure onvoorwaardelijke liefde.
Jazeker. God heeft voor de opstandelingen een aparte ruimte gecreëerd. Het universum zoals wij dat nu kennen. Binnen dat universum kunnen de opstandelingen zich uitleven. Toch heeft hij hen daar niet aan hun lot over gelaten, de Heilige Geest is voor iedereen beschikbaar wanneer ze tot inkeer komen. En Hij heeft ons de Bijbel en de Zoon gegeven.Messenger schreef: Gisteren, 18:39 Is God nog wel almachtig als de mens tegen de wil van God kan handelen?
Jij verwart ouderlijke liefde met Pure onvoorwaardelijke liefde van God.Jon schreef: Vandaag, 13:21Dit schrijf je heel vaak maar je conclusie klopt gewoon niet. Als jouw kind elke avond snoep wil eten als avondeten, dan verbied je dat als vader als je van hem houdt. Als jouw kind zich slecht gedraagt en/of verkeerde dingen doet, dan heb je een goed gesprek met hem over normen en waarden en geef je hem indien nodig ook consequenties. Dat is onvoorwaardelijke liefde. Je bent bereid je kind normen en waarden bij te brengen, geboden en verboden te geven en je bent bereid hem consequenties te geven. Je aanvaardt dat je kind dan boos op je zal worden of vedrietig zal zijn, omdat je niet per se door je kind te allen tijde aardig gevonden hoeft te worden. Je eigen behoefte aan de genegenheid van je kind maak je ondergeschikt aan de ontwikkeling van je kind. Dát is onvoorwaardelijke liefde. Je houdt onvoorwaardelijk van hem en juist daarom disciplineer je hem.Messenger schreef: Gisteren, 18:39
Als je meent dat God oordeelt en straft, geboden en zondes vaststelt en bijhoudt, kun je de vrije wil overboord gooien.
Ook is geen sprake van pure onvoorwaardelijke liefde.
De God waar ik en Walsch ons in herkennen maakt het niet uit of je boos wordt op God of niet.Jon schreef: Wat jij aanziet voor onvoorwaardelijke liefde is juist voorwaardelijke liefde! Jouw god en de god van Walsch houdt enkel maar van zijn kind zolang het maar niet boos op hem is of verdrietig is door een beslissing van hem, en daarom geeft hij geen geboden en verboden en geen consequenties.
Nou de God van Walsch geeft juist diepe inzichten en helpt de lezers ontwaken.Jon schreef: De god van Walsch is de duivel van de Bijbel. Hij spint er garen bij dat de mensen zo lang mogelijk onwetend blijven.
Messenger schreef: Gisteren, 18:39 Is God nog wel almachtig als de mens tegen de wil van God kan handelen?
Een God van Pure onvoorwaardelijke liefde heeft geen opstandelingen. God verwacht niets van je, er simpel zijn is voldoende. Gods liefde is om niet. (Niet wederkerig)Jon schreef: Jazeker. God heeft voor de opstandelingen (...)
Dat is niet waar. God communiceert met iedereen, het is de vraag wie er luistert.peda schreef: Vandaag, 13:34 In de Walsch-overtuiging heeft God zich in het verleden nooit met een Boodschap tot de profeten gewend.
Dat doen ze wel, ten dele. Veel is gedachtengoed en fantasie van de schrijvers met hun eigen interpretatie.Peda schreef: Noch de bijbel, noch de koran, noch de vedische geschriften weerspielen het Woord van God, zo Walsch.
Walsch is niet de eerste, God heeft altijd met iedereen gecommuniceerd. En doet dit nog steeds en zal dat blijven doen.Peda schreef: Walsch is de eerste profeet die met God kan en mag spreken en door Walsch geeft God Zich voor de eerste maal exclusief te kennen aan de mensheid.
Niet vreemd derhalve dat de profeet Walsch middels direct contact een totaal andere Goddelijke Boodschap brengt als alle zelfbenoemde profeten en wijsheids-leraren uit het verleden tezamen.