J-W schreef: Gisteren, 22:55
Jon schreef: Gisteren, 19:34
Je gebruikt wel christelijke woorden maar ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat jij het toch over een ander soort wedergeboorte hebt dan over de wedergeboorte uit water en geest waar Jezus in de Bijbel over spreekt en die door Paulus in Romeinen 6:8-14 wordt aangduid als met Christus gestorven en opgestaan zijn. Je verwerpt ook het Kruisoffer, dus dat zou me niet moeten bevreemden.
Johannes 3:16Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe…..
Wie
daar de hartstocht van de Vader en de Zoon niet in ziet……
Ik zie slechts een plaatje van een man die niet of bijna niet meer leeft, meer zie ik er niet. Wanneer was dat, kort geleden?
Oekraïne of de Gazastrook?
Waarschijnlijk geeft het ook wel een bepaald gevoel, dat plaatje?
Klaarblijkelijk wordt dat gevoel bepaald door wat onze gedachten erover geleerd hebben.
Ik kan ook moeilijk tot een ander soort commentaar komen dan dat jij geeft.
Wat afschuwelijk!
Hoe komt een mens er eigenlijk toe zoiets uit te beelden?
En er dan een verhaal aan te hangen die de hele zaak naar iets prachtigs ombuigt.
Dat is toch ergens niet te vatten?
Sorry dat ik hier negatief over 'het geloof' doe.
Eerlijk gezegd vind ik dat jij, JW, dat tegenwoordig wat teveel doet.
De filosofische bijdragen hier zijn toch regelmatig op zijn minst het overdenken waard.
Ook wanneer je vraagtekens kunt zetten bij wat iemand nou zelf doet met dat wat geschreven wordt.
Maar goed, kon het in dit geval (ook) niet laten kritisch te reageren op een nogal barbaars plaatje.
Juist vanwege de in MIJN ogen nogal schrille tegenstelling tussen plaatje en begeleidende tekst.
Misschien zou het daarom ook goed zijn wat minder met symbolen (gedachten) te werken in het contact van mens tot mens.
Die symbolen en gedachten gaan zo snel over in het de ander verwerpen.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.