Tiberius Claudius schreef: 08 dec 2025, 16:44
Alpha schreef: 08 dec 2025, 16:16
Het BL zal NOOIT het einde van de aarde voorspellen.
Je hebt een selectief geheugen lijkt me.
Ze hebben dat verschillende male al gedaan en nooit kwam het uit.
PS.
Je bent net als ik oude genoeg om de laatste voorspelling te hebben meemaakt.
Je verdringt dus deze gebeurtenis.
Je weet kennelijk niet wat er is gezegd.
Je bent kennelijk wèl op de hoogte van desinformatie door derden.
Dit leert de Bijbel:
Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.
Psalm 115:16 De hemel is van Jehovah, maar de aarde heeft hij aan de mensen gegeven.
Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.
Johannes 3:
16 Want Gods liefde voor de wereld was zo groot dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, zodat iedereen die in hem gelooft niet vernietigd zal worden, maar eeuwig leven zal hebben.
17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd zodat hij de wereld zou oordelen, maar zodat de wereld door hem gered zou worden. NWV.
Jezus wordt koning over de aarde en woord daar in ondersteund door de kleine kudde ( 144.000), die met hem dienen als koningen en priesters.
Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan,
Jesaja 2:
3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.
4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV