God is precies het zelfde als de Kerstman...

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: God is precies het zelfde als de Kerstman...

Bericht door callista »

Dessa schreef:
callista schreef:tsjonge..hohohoho.......je blaast hier wel erg hoog van de toren....
Dat hohoho is wel toepasselijk in dit topic thema 8-)
ja slimpie....vandaar :kiss1:
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:
Dessa schreef:
callista schreef:tsjonge..hohohoho.......je blaast hier wel erg hoog van de toren....
was alleen 1 ho te veel :P
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:
callista schreef:
Dessa schreef:
was alleen 1 ho te veel :P
oh sorry.... :mrgreen:
je bent beter op de hoogte dan ik......
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:
Dessa schreef: was alleen 1 ho te veel :P
haha of jij hebt een andere kerstman :mrgreen:
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:
callista schreef:
dat zou kunnen.
maar er is toch maar 1 echte Kerstman? :clown:
ik ben niet opgegroeid met de Kerstman, wel met Sinterklaas.... ;)
vrolijke
Man/Vrouw: M

Bericht door vrolijke »

Jaron schreef:
vrolijke schreef: In de wetenschap weten ze nog lang niet alles, maar wat ze weten is bewijsbaar.
Dus zal de wetenschap nooit alles 'weten', want niet alles is bewijsbaar. Anders gezegd: de focus van de wetenschap is beperkt. Wetenschap heeft een boel te zeggen over van alles en nog wat maar niet over alles! Teveel mensen denken (nog) dat wetenschap volledig is of kan zijn en alle antwoorden kan geven of ooit zal geven. Wetenschap heeft alleen iets te zeggen over zaken die proefondervindelijk bewezen kan worden.
Juist!
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:
Dessa schreef:
callista schreef:
dat zou kunnen.
maar er is toch maar 1 echte Kerstman? :clown:
ik ben niet opgegroeid met de Kerstman, wel met Sinterklaas.... ;)
is van dezelfde oorsprong figuur, de engelse naam zegt dat al, santa claus, alleen de commercie speelt er lekker op in zodat dubbel gevierd gaat worden in Nederland oa
maar ik vertel niets nieuws hierover denk ik?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

JW88 schreef: Kijk precies wat ik zei, dit is een goed voorbeeld van onzinloos gebrabbel en geen fatsoenlijke inhoudelijk reactie. Met deze reactie laat je in elk geval niet blijken dat je een weldenkend mens bent... Hoezo ben ik bang? waarvoor? Ik denk dat jij bang bent voor de realiteit!
Ik las gewoon wat je zelf zei en dat was dat je bang bent. En ik ben helemaal geen weldenkend mens, had ik die indruk gewekt?
Ja ik ben zo bang voor de realiteit dokter. Kunt u mij helpen? Ik ben zo bang dat nu ik in Sinterklaas geloof dat ik ook in de Kerstman ga geloven, wat denkt u is dat besmettelijk?

JW88 schreef:Het tweede probleem is dat een goede inhoudelijke reactie op mijn post ook zeer lastig zal worden ben ik bang
Bang dus en 2 problemen toch?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dagelijks worden mensen vermoord en nu weer een schip met vluchtelingen verdronken, de wereld staat in brand en wij beppen over de kerstman? De slachtoffers van de ramp zijn gister nog pas in Maleysië aangekomen, en wij praten over de kerstman. :twisted:
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:[is van dezelfde oorsprong figuur, de engelse naam zegt dat al, santa claus, alleen de commercie speelt er lekker op in zodat dubbel gevierd gaat worden in Nederland oa
nee, maar Sinterklaas had het Grote Boek waar een ieder in stond en als je stout was geweest kreeg je met de roe[de] en ging je in de zak mee naar Spanje en dat kun je een beetje vergelijken met de leer van het christendom...[hemel en hel.... beloning en straf.]

en dat zie ik toch niet terug bij de Kerstman....toch?
BdO

Bericht door BdO »

Wilsophie schreef:Dagelijks worden mensen vermoord en nu weer een schip met vluchtelingen verdronken, de wereld staat in brand en wij beppen over de kerstman? De slachtoffers van de ramp zijn gister nog pas in Maleysië aangekomen, en wij praten over de kerstman. :twisted:
dooddoener
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

JW88 schreef:
Dessa schreef:

Waar ik in geloof is wat ik zie, realiteit, logica, wetenschap... GEEN bovennatuurlijke dingen, heel simpel eigenlijk. Dat er nog niet op alles een antwoord is wil niet zeggen dat er geen antwoord op is, het is alleen nog niet wetenschappelijk gevonden, of het komt er misschien wel nooit. Religie bestaat uit manipulatie en illusie.

En je kunt met mij prima een gesprek voeren als je maar zinnige inhoudelijke teksten hebt.
Je bedoelt wanneer jij het zinnige inhoud vindt en dat is wat anders

Ja, dat zal het zijn
De één vindt alleen een naar de eigen visie letterlijk geïnterpreteerde bijbeltekst zinnig. De ander gelooft alleen in wat hij ziet. En dat terwijl de wetenschap toch al aardig op weg is aan te tonen dat de wereld zoals wij die ervaren een illusie blijkt te zijn. Van mij mag je religie illusie noemen. Omdat het de vraag naar het onbekende invult met beelden van het bekende. Maar of het niet eens de poging wagen een stap verder te zetten je leven zonder illusies maakt ,meen ik te moeten betwijfelen.
Natuurlijk, er is denk ik niet zoveel mis mee je slechts te beperken tot wat binnen je dagelijks leven, in je gezichtsveld ligt. Het leven is nu, dus waarom speculeren over achtergronden, wanneer het leven van nu je in beslag neemt? En dat doet het leven, zeker in deze tijd. Wetenschap, kennis, is per definitie beperkt. Hoeveel je er ook aan toevoegt. Maar waar het toevoegen snel gaat vergeet men dat wel eens.
En die manipulatie, ja daar kunnen " ze" wat van. Wie? Ja, religieuzen bijvoorbeeld. Of communisten. Of kapitalisten. Wel een héél lelijk woord trouwens. Zullen we het er op houden dat wij mensen, de slechte en de wat minder slechte, of de goede en de héle goede ( dit naar gelang je geloof in wat voor soorten mensen er bestaan ) elkaar gewoon allemaal beïnvloeden. Want we zijn nu eenmaal veel minder dat unieke individu dan we wel eens denken.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

BdO schreef:Dooddoener
Het juist maar wrange woord BdO.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 23 aug 2014, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Dagelijks worden mensen vermoord en nu weer een schip met vluchtelingen verdronken, de wereld staat in brand en wij beppen over de kerstman? De slachtoffers van de ramp zijn gister nog pas in Maleysië aangekomen, en wij praten over de kerstman. :twisted:
hetzelfde zou je kunnen zeggen inzake het geloof [God, Goden, Godinnen] en de religie
al die teksten uitpluizen uit de Bijbel en die bijbelstudies.... ..daar continu mee bezig zijn met het evt. hiernamaals......etc..enz...
wat heeft het voor zin?
er zijn veel belangrijker zaken...zoals die je net noemt....om ons mee bezig te houden...
die nu gebeuren...
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:
Dessa schreef:[is van dezelfde oorsprong figuur, de engelse naam zegt dat al, santa claus, alleen de commercie speelt er lekker op in zodat dubbel gevierd gaat worden in Nederland oa
nee, maar Sinterklaas had het Grote Boek waar een ieder in stond en als je stout was geweest kreeg je met de roe[de] en ging je in de zak mee naar Spanje en dat kun je een beetje vergelijken met de leer van het christendom...[hemel en hel.... beloning en straf.]

en dat zie ik toch niet terug bij de Kerstman....toch?
Dat zou ik echt niet weten maar ik dacht dat het dezelfde kerel was.

Hoezo zouden we niet over de kerstman mogen praten trouwens? Dan mag je dus nergens anders over praten dan over alle ellende in de wereld? Onzin.
Er staat zo veel in de bijbel dat je je mag verheugen en blij wezen :)
Dessa

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:
sloeg op jouw opmerking ;)

Jij vond sinterklaas toch zo'n leuk feest? Dat mag dan ook niet 8-)
Jaron

Bericht door Jaron »

Dessa schreef: Dat zou ik echt niet weten maar ik dacht dat het dezelfde kerel was.
Klopt: de kerstman is een Amerikaanse versie van sinterklaas. Je ziet het al aan de naam 'santa clause'! Ze hebben 'm gewoon wat aangepast en veranderd en het feest naar naar het einde van de maand verschoven.
Dit is een onderschrift.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:
hetzelfde zou je kunnen zeggen inzake het geloof [God, Goden, Godinnen] en de religie
al die teksten uitpluizen uit de Bijbel en die bijbelstudies.... ..daar continu mee bezig zijn met het evt. hiernamaals......etc..enz...
wat heeft het voor zin?
er zijn veel belangrijker zaken...zoals die je net noemt....om ons mee bezig te houden...
die nu gebeuren...
IK dacht dat we hier op een forum waren dat "geloofsgesprek" heet en voornamelijk bestaat uit volwassen mensen, ook hen die levensbeschouwelijke visie hebben.
Maar als de Kerstman een onderdeel uitmaak van jouw levensbeschouwing, ga gerust je gang. Als dat hier getolereerd wordt is het verder mijn zaak niet, maar ik mag er wel een mening over geven neem ik aan.
Dessa

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:
callista schreef:
wat heeft het voor zin?
die nu gebeuren...
IK dacht dat we hier op een forum waren dat "geloofsgesprek" heet en voornamelijk bestaat uit volwassen mensen, ook hen die levensbeschouwelijke visie hebben.
Maar als de Kerstman een onderdeel uitmaak van jouw levensbeschouwing, ga gerust je gang. Als dat hier getolereerd wordt is het verder mijn zaak niet, maar ik mag er wel een mening over geven neem ik aan.
We geraakten even op een zijspoortje en om dat de kerstman in de naam van dit topic zit en God vergeleken werd met de kerstman spraken wij zodanig even over de onbeste man
Natuurlijk mag je je mening geven maar is nogal ongenuanceerd, netjes gezegd :)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dessa schreef:
Wilsophie schreef:

Laat BdO dat zelf even uitleggen a.u.b. Zo komt het niet over.
Ik haalde de ernst van deze tijd aan en we zitten hier op een forum over "geloofsgesprek", als men daaronder verstaat het geloof in de kerstman en Sinterklaas, zal men de regels moeten bijstellen denk ik .
Dessa

Bericht door Dessa »

Jaron schreef:
Dessa schreef: Dat zou ik echt niet weten maar ik dacht dat het dezelfde kerel was.
Klopt: de kerstman is een Amerikaanse versie van sinterklaas. Je ziet het al aan de naam 'santa clause'! Ze hebben 'm gewoon wat aangepast en veranderd en het feest naar naar het einde van de maand verschoven.
Ja maar heeft de kerstman ook een roe etc?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dessa schreef:J e geraakten even op een zijspoortje en om dat de kerstman in de naam van dit topic zit en God vergeleken werd met de kerstman spraken wij zodanig even over de onbeste man
Natuurlijk mag je je mening geven maar is nogal ongenuanceerd, netjes gezegd :)
Als je dat ongenuanceerd vindt moet je dat toelichten Dessa.
Spreek verder over "de beste man", maar het topic stelt wat anders en is buitengewoon kwetsend. Ben ik zo duidelijk genoeg?
Dessa

Bericht door Dessa »

Wilsophie schreef:
Dessa schreef:
Wilsophie schreef:

Laat BdO dat zelf even uitleggen a.u.b. Zo komt het niet over.
Ik haalde de ernst van deze tijd aan en we zitten hier op een forum over "geloofsgesprek", als men daaronder verstaat het geloof in de kerstman en Sinterklaas, zal men de regels moeten bijstellen denk ik .
Je had het toch zelf ook over sinterklaas en geweldig feest? Dat is toch hypocriet dan?
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Wilsophie schreef:
JW88 schreef:Het tweede probleem is dat een goede inhoudelijke reactie op mijn post ook zeer lastig zal worden ben ik bang
Bang dus en 2 problemen toch?
:D
Ja, en ik ben bang dat we er weer een gevalletje van zelfoverschatting bij hebben met JW.
Wat is dat toch met dit forum!
En dat het moeilijk is zinnige reacties te krijgen ligt voor de hand.
Moet je (JW) ook niet over kerstmannen beginnen :?
Nou ja, ik doe m'n best.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

@ Dessa, mijn reactie over Sinterklaar was spottend bedoeld. Snap je dat niet? En wij vieren dat met plezier, maar mag ik bezwaar maken met het vergelijk dat God precies hetzelfde is als de Kerstman, er staat nog net niet "dezelfde", dat moet je eens zeggen over Allah op een willekeurig forum.