De uitleg van Dessa is eigenlijk wel prima. Jij viert ook Sinterklaas dus doet ook iets luchtigs, en dan staan al die erge dingen die jij noemt heus niet op pauze.... En daarom is het een dooddoener = een opmerking die elk gesprek en argument doodslaat met een volstrekt niet met het onderwerp ter zake doende waarheid. Als je dat wrang vindt moet je het maar niet meer doen denk ik.Wilsophie schreef:Laat BdO dat zelf even uitleggen a.u.b. Zo komt het niet over.Dessa schreef:sloeg op jouw opmerkingWilsophie schreef:Het juist maar wrange woord BdO.BdO schreef:Dooddoener
Jij vond sinterklaas toch zo'n leuk feest? Dat mag dan ook niet
Ik haalde de ernst van deze tijd aan en we zitten hier op een forum over "geloofsgesprek", als men daaronder verstaat het geloof in de kerstman en Sinterklaas, zal men de regels moeten bijstellen denk ik .
Luchtige dingen mogen besproken, ook al gebeuren er erge dingen. Daarenboven gaat het hier helemaal niet over de Kerstman, we hebben het er over inhoeverre God meer of minder illusionair is dan de Kerstman. Dat doen we niet om op een Kerstmanforum het illusionaire gehalte van de Kerstman te bediscussieren - al is daar natuurlijk ook bij alle ellende in de wereld niets op tegen -, maar dat doen we om op een geloofsforum het illusionaire gehalte van God te bespreken. We trekken daarbij een vergelijking met de Kerstman, maar het gespreksonderwerp is dus God. Als jij spreken over God automatisch als "beppen" betitelt dan zou je bijna gaan hopen dat er een zekere vooruitgang te bespeuren is, al is dat wellicht iets te mooi om waar te zijn.