Gods algehele herstelplan
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Gods algehele herstelplan
Vanavond schijnt er een dergelijke robotgestuurde voetballer te zijn op de tv om 22 uur.
-
- Man/Vrouw: M
laat ik nog even op mogen merken dat ik in mijn manier van Bijbel lezen geen strijdigheid zie met wat zolderworm in zijn laatste posting stelt en andersom.
Daarbij merk ik ook op dat waar men in mijn kerk het 1000jarig Vrederijk ontkent, veel profetieën welke daarin hun vervulling zullen krijgen, ten onrechte op de nieuwe aarde projecteert.
Onze hoop op herstel van de natuur zoals we die verwachten in het Vrederijk, zou mogelijk dus best niet meer bij de nieuwe aarde behoeven te passen.
Wat ik dan echter niet meer overzie, dat zijn de volken die zalig worden op de nieuwe aarde, hoe die daar zouden moeten functioneren. In Gods Woord lees ik niet dat die een opstandingslichaam krijgen, alleen dat ze weer levend worden. Ze komen ook alleen maar hun schattingen in het nieuwe Jeruzalem brengen en zouden daar niet eens in kunnen wonen, omdat ze 'tweedimensionaal' leven, als ik dat zo noemen mag. ('rupsen' t.o.v. wij 'vlinders')
Heeft zolderworm daar een beeldvorming over misschien?
Wel kom ik ook de levensboom in het N.J. tegen, wat ook als bomen (meervoud) gelezen mag worden, zei een dominee bij ons. Dat zie ik voor natuur aan. Toch probleempje?
p.s.: hoe zou ik mij geestelijk zoenen voor moeten stellen, Wilsophie? (gesteld dat je mij daarvoor uitverkoos)
Nou maak je mij met dat smileytje ook al blij hoor, maar dat kan ik van 12000 'geestelijke' stadiën niet worden, jij toch ook niet hè?
Van de echte 'onnoemelijke' grootte van het hemelse Jeruzalem wordt ik heel warm hoor!! De Heere is beslist niet zo karig als wij ons vaak voorstellen!!
Daarbij merk ik ook op dat waar men in mijn kerk het 1000jarig Vrederijk ontkent, veel profetieën welke daarin hun vervulling zullen krijgen, ten onrechte op de nieuwe aarde projecteert.
Onze hoop op herstel van de natuur zoals we die verwachten in het Vrederijk, zou mogelijk dus best niet meer bij de nieuwe aarde behoeven te passen.
Wat ik dan echter niet meer overzie, dat zijn de volken die zalig worden op de nieuwe aarde, hoe die daar zouden moeten functioneren. In Gods Woord lees ik niet dat die een opstandingslichaam krijgen, alleen dat ze weer levend worden. Ze komen ook alleen maar hun schattingen in het nieuwe Jeruzalem brengen en zouden daar niet eens in kunnen wonen, omdat ze 'tweedimensionaal' leven, als ik dat zo noemen mag. ('rupsen' t.o.v. wij 'vlinders')
Heeft zolderworm daar een beeldvorming over misschien?
Wel kom ik ook de levensboom in het N.J. tegen, wat ook als bomen (meervoud) gelezen mag worden, zei een dominee bij ons. Dat zie ik voor natuur aan. Toch probleempje?
p.s.: hoe zou ik mij geestelijk zoenen voor moeten stellen, Wilsophie? (gesteld dat je mij daarvoor uitverkoos)
Nou maak je mij met dat smileytje ook al blij hoor, maar dat kan ik van 12000 'geestelijke' stadiën niet worden, jij toch ook niet hè?
Van de echte 'onnoemelijke' grootte van het hemelse Jeruzalem wordt ik heel warm hoor!! De Heere is beslist niet zo karig als wij ons vaak voorstellen!!
-
ja dat zag ik ook; bij de opening van het wereldkampioenschap in Brazilië.Vanavond schijnt er een dergelijke robot-gestuurde voetballer te zijn op de tv om 22 uur.
(is het trouwens geen voetbal-gestuurde robot? Het zal niet moeilijk zijn een voetballer in een 'robotbroek' - vooral als je dat ding uit laat staan - een schop tegen een bal te laten geven, toch? Daarbij kan je hem ook nog een badmuts met stroomdraadjes opzetten, om de show compleet te maken.)
Dat heb ik ook vaak waargenomen op Visionair.nl ; mensen van de wereld zouden ook wel graag dingen kunnen doen met behulp van techniek om te worden (te doen) zoals wij verwachten dat we dat zo uit genade ooit mogen zijn. Maar ze laten zich niet daarom ook maar bekeren en tot wedergeboorte komen, waar ik dan de logica niet van inzie. En het kost ons nog niks ook! (zelfs die robotbroek kost al méér dan een ton, zeiden ze)
Wat is een levend Geloof in dezen, in Gods algehele herstelplan, dan toch veel constructief economischer dan techniek !!!
Dat gaan we ook beleven aangaande medische wetenschap en pilletjes tegen veroudering en zo, versus eeuwig zalig leven !!
Ooit leerde ik dat de hel (ik denk daarbij aan Hades; het dodenrijk) één bonk wroeging over bewust gemiste kansen is!
Voor velen (niet voor ieder daar) zie ik daar helemaal de logica van in.
-
Ben ik denk dat de duizend jaar waarin satan vastgebonden zit, niet hetzelfde is als de uiteindelijk nieuwe hemel en aarde ,want aan het eind van die 1000 jaar mag hij nog even zijn "gang" gaan
Nee het is geen voetbal gestuurde robot.
Nee het is geen voetbal gestuurde robot.
-
het laatste hoor; ik moet hoognodig naar m'n beestjes (en vanavond gebedsuurtje):
Daar kom je niet met een vrouwelijk verleidelijke zoen vanaf Wilsophie; dat moet je uitleggen!
Het is dus vanavond een echte voetballer in die broek? Daar kan je toch van alles aanhangen wat hem niet behoeft te belemmeren om een schop te geven?
Die broek kan er robotachtig uitzien, weten wij veel, maar hoeft die schop niet te geven. Jij bent hartstikke technisch heb je eens verteld, snap dat dus!!
Dat die man bij K&vdB vanaf zijn middel verlamd was, dat nemen wij toch ook maar aan? Dat is immers op TV niet aantoonbaar?! Jij kunt op TV toch ook 'aantonen' dat je je ene ooglid niet open kan doen of je rechter arm niet op kunt tillen?
En hé Wilsophie, jij rekent mij toch al lang niet meer onder de Openb.20:1-4 ontkenners? Ik lees Openb.18-22 keurig chronologisch hoor, pas er op!
(ik hou dus nog wel ook van je met de liefde van de HEER.) vr. gr., vomo ben db bd
Daar kom je niet met een vrouwelijk verleidelijke zoen vanaf Wilsophie; dat moet je uitleggen!
Het is dus vanavond een echte voetballer in die broek? Daar kan je toch van alles aanhangen wat hem niet behoeft te belemmeren om een schop te geven?
Die broek kan er robotachtig uitzien, weten wij veel, maar hoeft die schop niet te geven. Jij bent hartstikke technisch heb je eens verteld, snap dat dus!!
Dat die man bij K&vdB vanaf zijn middel verlamd was, dat nemen wij toch ook maar aan? Dat is immers op TV niet aantoonbaar?! Jij kunt op TV toch ook 'aantonen' dat je je ene ooglid niet open kan doen of je rechter arm niet op kunt tillen?
En hé Wilsophie, jij rekent mij toch al lang niet meer onder de Openb.20:1-4 ontkenners? Ik lees Openb.18-22 keurig chronologisch hoor, pas er op!
(ik hou dus nog wel ook van je met de liefde van de HEER.) vr. gr., vomo ben db bd
-
vomo ben enz....één tikfout en je bent een homo.
Het gaat mij erom dat de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde niet hetzelfde zijn als een duizendjarig rijk , want dit is geen Bijbelse term .
Gods rijk is n.l. eeuwig en de duizend jaar staat voor de binding van satan. Toch?
Het gaat mij erom dat de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde niet hetzelfde zijn als een duizendjarig rijk , want dit is geen Bijbelse term .
Gods rijk is n.l. eeuwig en de duizend jaar staat voor de binding van satan. Toch?
-
Ook dit topic van Gaitema is een prachtig onderwerp. Er is een plan wat we in het algemeen een heilsplan noemen en dat leidt niet alleen tot herstel, maar tot vernieuwing.
Maar voor het zover is, zijn de tekenen vooraf al herkenbaar en is de tijd nabij dat Israël te maken krijgt met Openbaring 13 waar een afgodsbeeld zal worden opgericht. En dat afgodsbeeld komt niet in Amsterdam of New York, maar in Jeruzalem, alles concentreert zich rond deze huidige staat. En de consequentie van dit beeld is dat het dagelijks offer wordt gestaakt en dat de tempel zal worden verontreinigd. Echter er is nu nog geen tempel en ook geen offers naar ik meen.
Ik wil ermee aangeven dat het hele herstelplan nog niet begonnen is.
Openbaring gaat ook voor een heel groot deel m.i. over Israël.
De Grote Witte troon komt alleen voor in Openbaring volgens mij en dan pas in hoofdstuk 20 . De Gemeente is dan allang bij de Here Jezus en maakt wel onderdeel uit van Gods algehele plan tot vernieuwing, maar niet vanaf de aarde maar vanuit de hemel waar zij ook is.
Maar voor het zover is, zijn de tekenen vooraf al herkenbaar en is de tijd nabij dat Israël te maken krijgt met Openbaring 13 waar een afgodsbeeld zal worden opgericht. En dat afgodsbeeld komt niet in Amsterdam of New York, maar in Jeruzalem, alles concentreert zich rond deze huidige staat. En de consequentie van dit beeld is dat het dagelijks offer wordt gestaakt en dat de tempel zal worden verontreinigd. Echter er is nu nog geen tempel en ook geen offers naar ik meen.
Ik wil ermee aangeven dat het hele herstelplan nog niet begonnen is.
Openbaring gaat ook voor een heel groot deel m.i. over Israël.
De Grote Witte troon komt alleen voor in Openbaring volgens mij en dan pas in hoofdstuk 20 . De Gemeente is dan allang bij de Here Jezus en maakt wel onderdeel uit van Gods algehele plan tot vernieuwing, maar niet vanaf de aarde maar vanuit de hemel waar zij ook is.
-
Het is op zich al wel begonnen alleen nog niet geëindigd, daar zit wel verschil in.Wilsophie schreef:Ik wil ermee aangeven dat het hele herstelplan nog niet begonnen is.
De aardse tijd is een besloten ruimte in het grote geheel van tijdloosheid.
-
Het herstel van de hemelen en de aarde begon in Genesis 1, maar ik denk niet dat de TS dit bedoelt. De laatste zin begrijp ik niet goed.Dessa schreef:Het is op zich al wel begonnen alleen nog niet geëindigd, daar zit wel verschil in.Wilsophie schreef:Ik wil ermee aangeven dat het hele herstelplan nog niet begonnen is.
De aardse tijd is een besloten ruimte in het grote geheel van tijdloosheid.
-
De nadruk ligt bij "christenen" altijd op het herstelplan terwijl het om het scheppingsplan gaat waar het herstelplan in zit, is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel maar imo zijn "we" altijd teveel gefocused op het herstelplan zodat we niet verder komen dat dat, alsof dat het einde is als je gered bent, dat is niet de wedloop nl, de wedloop begint pas na je redding.
Is heel lastig te bevatten omdat de mens in tijd denkt.
Hiermee bedoel ik dat de tijd die we nu hebben, de vooruit tikkende klok een onderdeeltje is van de eeuwigheid die er altijd al was en nooit op zal houden, God is tijdloos en kan daardoor alles overzien, vanaf begin tot eind (aardse tijd)Dessa schreef:De aardse tijd is een besloten ruimte in het grote geheel van tijdloosheid.
-
Als je het overdrachtelijk bedoelt, zoals ik lees met jouw worden over "gered zijn" dan is er juist geen sprake van een herstel, maar van vernieuwing.Dessa schreef:De nadruk ligt bij "christenen" altijd op het herstelplan terwijl het om het scheppingsplan gaat waar het herstelplan in zit, is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel maar imo zijn "we" altijd teveel gefocused op het herstelplan zodat we niet verder komen dat dat, alsof dat het einde is als je gered bent, dat is niet de wedloop nl, de wedloop begint pas na je redding.
Hiermee bedoel ik dat de tijd die we nu hebben, de vooruit tikkende klok een onderdeeltje is van de eeuwigheid die er altijd al was en nooit op zal houden, God is tijdloos en kan daardoor alles overzien, vanaf begin tot eind (aardse tijd)Dessa schreef:De aardse tijd is een besloten ruimte in het grote geheel van tijdloosheid.
De wedloop begint na die vernieuwing, dat ben ik met je eens.
Ooit stappen wij "uit de tijd", maar dat wil niet zeggen dat het eeuwige leven nu nog niet begonnen is. Bovendien leert de Bijbel dat wij uit deze wereld getrokken zijn en voor mij heeft eeuwig leven alleen maar een begin en daar ben ik aan begonnen. Mijn aardse leven is overdrachtelijk allang ge-eindigd en is mijn wandel in de hemel, maar de wedloop is ook een onderdeel van die wandel.
-
Wilsophie schreef:[. Bovendien leert de Bijbel dat wij uit deze wereld getrokken zijn en voor mij heeft eeuwig leven alleen maar een begin en daar ben ik aan begonnen.
Mijn aardse leven is overdrachtelijk allang ge-eindigd en is mijn wandel in de hemel, maar de wedloop is ook een onderdeel van die wandel.
uuuh?
je bent nog steeds op deze wereld hoor.
misschien niet meer met beide benen en met je hoofd in de "wolken" maar toch....
-
Ik zeg juist dat het eeuwige leven wel begonnen is, sterker nog dat had geen begin, dat was er altijd alWilsophie schreef:Als je het overdrachtelijk bedoelt, zoals ik lees met jouw worden over "gered zijn" dan is er juist geen sprake van een herstel, maar van vernieuwing.Dessa schreef:De nadruk ligt bij "christenen" altijd op het herstelplan terwijl het om het scheppingsplan gaat waar het herstelplan in zit, is natuurlijk een heel belangrijk onderdeel maar imo zijn "we" altijd teveel gefocused op het herstelplan zodat we niet verder komen dat dat, alsof dat het einde is als je gered bent, dat is niet de wedloop nl, de wedloop begint pas na je redding.
De wedloop begint na die vernieuwing, dat ben ik met je eens.
Ooit stappen wij "uit de tijd", maar dat wil niet zeggen dat het eeuwige leven nu nog niet begonnen is. Bovendien leert de Bijbel dat wij uit deze wereld getrokken zijn en voor mij heeft eeuwig leven alleen maar een begin en daar ben ik aan begonnen. Mijn aardse leven is overdrachtelijk allang ge-eindigd en is mijn wandel in de hemel, maar de wedloop is ook een onderdeel van die wandel.
-
Haha sja.callista schreef:Wilsophie schreef:[. Bovendien leert de Bijbel dat wij uit deze wereld getrokken zijn en voor mij heeft eeuwig leven alleen maar een begin en daar ben ik aan begonnen.
Mijn aardse leven is overdrachtelijk allang ge-eindigd en is mijn wandel in de hemel, maar de wedloop is ook een onderdeel van die wandel.
uuuh?
misschien niet meer met beide benen en met je hoofd in de "wolken" maar toch....
Het aardse leven is er zeker nog maar tegelijkertijd ook het eeuwige omdat het in elkaar overgaat maar het zit ook al in elkaar omdat het is zoals het is.
Hoezo ingewikkeld
-
- Site Admin
[modbreak Trajecto] Hierna is een hele reeks berichten verplaatst. Het begon off-topic te worden.
Het eerste verplaatste bericht staat hier in Moraliteit vanuit (niet-)christelijke visie.
Mis je iets dat je in het topic Gods algehele herstelplan zei, kijk dan even daar en kopieer gedeelten eruit hiernaartoe als ze hier in dit topic on-topic zijn.
Hier dus graag on-topic verder. Wil je iets zeggen over "Gods algemene herstelplan" dan kan het dus hier.
Wil je iets zeggen over hoe we met elkaar om dienen te gaan als christenen en ook als niet-christenen, dan graag posten in het topic "Moraliteit vanuit (niet-)christelijke visie".
Het eerste verplaatste bericht staat hier in Moraliteit vanuit (niet-)christelijke visie.
Mis je iets dat je in het topic Gods algehele herstelplan zei, kijk dan even daar en kopieer gedeelten eruit hiernaartoe als ze hier in dit topic on-topic zijn.
Hier dus graag on-topic verder. Wil je iets zeggen over "Gods algemene herstelplan" dan kan het dus hier.
Wil je iets zeggen over hoe we met elkaar om dienen te gaan als christenen en ook als niet-christenen, dan graag posten in het topic "Moraliteit vanuit (niet-)christelijke visie".
Nulla aetas ad discendum sera
-
callista schreef:Wilsophie schreef:[. Bovendien leert de Bijbel dat wij uit deze wereld getrokken zijn en voor mij heeft eeuwig leven alleen maar een begin en daar ben ik aan begonnen.
uuuh?
Ehm ken je die vleermuis of die dolfijn?
Dat vleermuisje hangt op zijn kop met zijn pootjes in de hemel en gaat af op zijn gehoor en beweegt zich in het duister uitstekend.
Die dolfijn is een zoogdier dus komt tamelijk overeen met de eigenschappen van een mens en leeft onder water in de volkerenzee en gaat af op zijn gehoor en komt af en toe naar Boven om pneuma of lucht te krijgen.
Prachtige beelden van een gelovige.