Tjongejonge... wat een hoop posts! Ik heb alles gelezen maar bij voorbaat excuses als ik dingen herhaal die al gezegd zijn.
JW88 schreef:Er hebben toch ook dinosaurussen bestaan, dat is ook bewezen, waar staan die vermeld in de bijbel?
Dodo's hebben ook bestaan maar staan ook niet in de Bijbel: dat is dus geen argument. De Bijbel ontkent ook niet dat dinosaurussen hebben bestaan: dat doen alleen sommige christenen, volgens mij. Ik niet, in ieder geval.
callista schreef:
En hebben mannen nu ook één rib minder dan vrouwen?
DIt is wel een heel grappige opmerking...
Waarom zouden mannen een rib minder moeten hebben...? Er schijnen heel wat mensen te zijn die dit denken maar ik snap niet hoe ze daarbij komen. Over logica gesproken.
callista schreef:
Evolutie is bewezen....en dat is niet zoals jij het hier portretteert....
Evolutie is nl. een geleidelijke ontwikkeling en verandering van leven dat er al IS>...
Er is vaak spraakverwarring omdat sommigen met 'evolutie' alleen maar bedoelen dat soorten zich ontwikkelen terwijl anderen met 'evolutie' een theorie bedoelen die zelfs het ontstaan van ALLES zou verklaren. Evolutie bestaat overduidelijk, maar als theorie van ALLES voldoet het niet.
JW88 schreef:Christenen zijn wel goed in de bijbel opvatten in een manier die hun schikt, dit vind ik echt te simpel.
En dit was
de mooiste opmerking van de dag!!! Waarom? Omdat de door jou geprezen wetenschap NIETS ANDERS DOET. Mooi staaltje van 'de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet' dus.
Alleen hebben wetenschappers het veel makkelijker dan christenen. Want waar christenen het moeten doen met een onveranderlijke Bijbel en alleen maar hun interpretatie kunnen aanpassen om een en ander schikkend te maken (wat inderdaad gebeurt!), is het héél gebruikelijk om in de wetenschap de complete 'bijbel' te herzien!!! En met die 'bijbel' bedoel ik dan het wereldbeeld dat de wetenschap op dat moment heeft.
De grap is namelijk dat de wetenschap altijd uitgaat van een bepaald wereldbeeld: in de loop van de eeuwen zijn diverse zaken ontdekt en met die wetenschap schept men als het ware een wereldbeeld dat natuurlijk in overeenstemming is met wat men allemaal ontdekt heeft. Dat is ook heel logisch. Jij gelooft nu dat wat de wetenschap nu zegt de waarheid is. (Toch?)
Welnu, stel dat iemand iets ontdekt dat niet helemaal past in het bestaande wereldbeeld (wat ik voor het gemak hier maar even de wetenschappelijke bijbel noem). Wat doet de wetenschap dan? Precies waar jij de christenen van beticht: de doen er ALLES aan om die nieuwe wetenschap in te passen in hun huidige wereldbeeld. Dus dat het hen schikt. (Het lijken wel christenen, nietwaar?
). Maar waar het bij de christenen dan ophoudt (want ze kunnen de Bijbel niet herschrijven) gaat de wetenschap zonder problemen en schroom verder: als de nieuwe ontdekking echt niet blijkt in te passen in hun waarheid, schrijven ze een nieuwe 'bijbel', een nieuwe waarheid.
En dat vind ik nou echt te simpel.
Wat jij nu ziet als waar, kan over een tijdje zomaar nonsens blijken te zijn. De evolutietheorie, bijvoorbeeld. Want die is dus echt niet zo 'zeker' meer in het wetenschappelijke wereldje.
Dit is een onderschrift.