En wat vind je van een God die willekeurig geneest?Dessa schreef:Wat jij hier zegt heb ik nooit beweerd, ik vind niet dat alle ziekenhuizen en artsen etc moeten verdwijnen, integendeel we mogen blij zijn dat die er zijn, in de middeleeuwen bijv was dat een ramp en nog op veel plekken op aarde waar ze dat niet hebben..JW88 schreef:Ik heb prima door wat jij zegt, maar als er nou echt bewijzen zijn voor genezing zonder enige medische ingreep dan is wat ik hier voorstel toch de beste optie, dan zie ik geen reden waarom niet iedereen in God moet gaan geloven en moet gaan bidden voor genezing, ik zou het dan sowieso gaan doen, scheelt mij 120 euro in de maand en we zijn direct uit de recessie, is een veel betere optie dan die dure overbodige gezondheidszorg toch? Dus iedereen moet gewoon christelijk worden naar aanleiding van de vele tastbare bewijzen die er zijn dan mensen bijvoorbeeld door gebed genezen zijn van kanker, dat zou verreweg de beste optie zijn toch? Alle ziekenhuizen afschaffen en allee geneeskunde studies schrappen, want die dingen zijn overbodig, omdat door gebed en vertrouwen in God je ook kan genezen.
Deze discussie over genezing gaat erover dat het wel kan gebeuren dat iemand door God rechtstreeks genezen wordt maar dat gebeurt niet bij iedereen en God kan ook door doktoren heen werken dus op die manier kan het ook. Er is geen 1 manier en het kan per mens verschillen.
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom je niet los kan laten dat er mensen zijn die anders geloven dan jij.
De een wel en de ander niet?
Er vinden weleens spontane genezingen plaats...waar geen verklaring voor is, maar om dat nu toe te schrijven aan gebeden en aan de bemoeienis van God...?
Daarvoor is geen enkel bewijs.....en dat is maar goed ook....dat zou van God een God maken die voorkeuren heeft.
Als dat werkelijk zo zou werken zou God toch in eerste instantie alle ongeneeslijk zieke kinderen genezen?
Daar hoor en zie je niets van....
Laat Hij die kinderen dan gewoon in hun sop gaarkoken?
Bidden --ook voor anderen ---zou je kunnen zien als medeleven hebben met je zieke medemens en dat kan wel een goed gevoel geven aan de zieken..en troost....en ook jezelf..