Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
Ik heb wel een keer een beenverlenging gehad, 3 weken aan een gewicht gelegen in het ziekenhuis. ('k maak geen grapje)
-
Ik bedoel filmpjes op internet kunnen trucage zijn, ik geloof wel dat genezingen kunnen.
-
Die zijn er wel ja maar niet iedereen is zo, jij denkt erg zwart witJW88 schreef:Dit ontmaskerd gebedsgenezing als de ware oplichters die het zijn!Dessa schreef:Wat zijn dat voor links? Ik ga niet zomaar iets kijken als ik niet weet wat het is.
Mensen doet dit uitsluitend voor macht, geld en aanzien, niet meer en niet minder, het is 1 grote poppenkast en illusie, kun je dat nou werkelijk niet in zien? dan ben je zo verschrikkelijk naïef.
-
Werd er ook gezegd dat dit probleem meestal uit de heupen komt?Dessa schreef:Ik heb wel een keer een beenverlenging gehad, 3 weken aan een gewicht gelegen in het ziekenhuis. ('k maak geen grapje)
Dat het in feite niets te maken heeft met één tekort been?
-
Ik heb toen ook een heupoperatie gehad, ik was toen 13 dus is al een tijdje terug, maar ze vonden het toen ook nodig om een gewicht aan m'n been te hangen, het is wel goedgekomencallista schreef:Werd er ook gezegd dat dit probleem meestal uit de heupen komt?Dessa schreef:Ik heb wel een keer een beenverlenging gehad, 3 weken aan een gewicht gelegen in het ziekenhuis. ('k maak geen grapje)
-
Dan ben ik blij voor je....Dessa schreef:Ik heb toen ook een heupoperatie gehad, ik was toen 13 dus is al een tijdje terug, maar ze vonden het toen ook nodig om een gewicht aan m'n been te hangen, het is wel goedgekomencallista schreef:Werd er ook gezegd dat dit probleem meestal uit de heupen komt?Dessa schreef:Ik heb wel een keer een beenverlenging gehad, 3 weken aan een gewicht gelegen in het ziekenhuis. ('k maak geen grapje)
Je hebt de juiste weg gekozen i.m.o.
-
- Man/Vrouw: M
Maar Dessa laat ik jou een morele vraag stellen heh, uit nieuwsgierigheid.
Wanneer is iemand in jouw ogen geestelijk gestoord? of geestelijk niet helemaal in orde?
En wat is de grens van tolerantie? wanneer heb je geen respect meer voor iemand?
Wanneer is iemand in jouw ogen geestelijk gestoord? of geestelijk niet helemaal in orde?
En wat is de grens van tolerantie? wanneer heb je geen respect meer voor iemand?
-
(hoe wist je dat zoiets met heupen te maken kan hebben?)callista schreef:Dan ben ik blij voor je....
Daar heb ik geen antwoord op, ik kan in niemands hersenen kijken en heb daar geen verstand van.JW88 schreef:Maar Dessa laat ik jou een morele vraag stellen heh, uit nieuwsgierigheid.
Voor iemands (vreselijke) daden kan ik wel eens geen respect hebben.
-
En ik heb daarna aangetoond dat die vergelijking onjuist en beledigend s.callista schreef:De meeste gelovigen willen God niet afvallen en komen dan met allerlei excuses etc...., terwijl heel duidelijk is dat er hier oneerlijkheid en onrechtvaardigheid in het spel is......[als dat zo willekeurig zou gaan]....
Ik heb het weleens vergeleken met dat diegenen aan een vorm van het Stockholm-Syndroom lijden....
Psalm 1:1
-
Ik vraag niet wanneer iemand geestelijk gestoord of geestelijk niet helemaal in orde is, ik vraag wanneer in jouw ogen? daar kun je toch prima een mening over hebben.Dessa schreef:(hoe wist je dat zoiets met heupen te maken kan hebben?)callista schreef:Dan ben ik blij voor je....
Daar heb ik geen antwoord op, ik kan in niemands hersenen kijken en heb daar geen verstand van.JW88 schreef:Maar Dessa laat ik jou een morele vraag stellen heh, uit nieuwsgierigheid.
Voor iemands (vreselijke) daden kan ik wel eens geen respect hebben.
Daden zoals? En jij denkt dat bij die (vreselijke) daden God totaal geen invloed heeft omdat de mens geschapen is met vrije wil?
-
Ik zeg helemaal niet dat je ziek wordt als je een zonde begaat. Maar ziektes behoren tot het lijden, en het lijden is een consequentie van de zonde.Nee, misschien dat het dan eindelijk eens doordringt, dat ziektes niets met zonden of de "zondeval" hebben te maken, maar je gewoon kunnen overvallen.....iedereen kunnen overvallen [gelovigen zowel als ongelovigen]
Of moet je je dan schuldig voelen?
Omdat je een zonde begaan hebt?
Kom nou.....
Dat is de staat waarin de wereld zich bevind. Hoe je die die ziekte krijgt doet niet ter zake, men wordt ziek omdat de wereld in een zondige toestand verkeerd.
-
Als er geen exacte verklaring voor is, hoe 'weet' jij dan dat het een natuurlijk proces is?JW88 schreef:Er is alleen de realiteit, geen God, geen sprookjes of ''wonderen'' Denk je nou echt werkelijk dat als er mensen waren die werden genezen door God van bijvoorbeeld kanker of aids dat daar niet ergens in de wereld bewijs van was? Dit is nog NOOIT gebeurt.
Natuurlijk zijn er wel eens mensen die genezen van ziekten (misschien heeft zelfs bij sommige gevallen de medische wereld daar niet een exacte verklaring voor) maar dat is dan een natuurlijk proces.
bijdrage geplaatst 15.57u
Ook dat is 'slechts' een geloof.
Psalm 1:1
-
JW88 schreef:Ik vraag niet wanneer iemand geestelijk gestoord of geestelijk niet helemaal in orde is, ik vraag wanneer in jouw ogen? daar kun je toch prima een mening over hebben.
Ik weet dat ik mensen niet kan beoordelen als ik ze niet ken. Bovendien hoef ik m'n mening niet altijd weer te geven als ik dat niet wil.
Zelfde vraag JW, heb ik al tientallen antwoorden op gegeven.JW88 schreef: En jij denkt dat bij die (vreselijke) daden God totaal geen invloed heeft omdat de mens geschapen is met vrije wil?
En wat is het antwoord op mijn vraag waarom je het niet los kan laten dat mensen anders kunnen geloven dan jij?
-
Je gaat veel te diep in op mijn post. Mijn punt was dat zeuren zeuren is. Ook al kom je met feiten, als je die blijft herhalen, wordt het ook zeuren. En dat geldt voor zowel christenen als niet-christenen. Dat was alles wat ik wilde zeggen...callista schreef: Omdat die laatste misschien met feiten komt en niet met dooddoeners?
En wat betreft je verdere reacties: met veel van wat je zegt ben ik het eens, ook al ben ik christen: ik zie het niet zoals bijvoorbeeld ericjan. Ik geloof ook dat mensen gewoon ziek kunnen worden, punt uit. Maar ik geloof alsnog dat de huidige (niet al te beste) staat van de wereld komt door de zondeval, dus ziektes ook. Tegelijkertijd zeg ik als ik ziek wordt dat dat door een virus komt. Of dat het komt doordat ik ongezond heb geleefd. Of ik heb geen idee waardoor het komt.
Anders gezegd: praten over ziekte als gevolg van zondeval zit op een heel ander niveau: als ik zeg dat ziektes door de zondeval komen, zeg ik niet dat een bepaalde ziekte bij een bepaald persoon door zijn of haar zonde komt. Dat is heel wat anders!!! Als ik zeg dat ziektes door de zondeval komen is dat net zoiets als zeggen dat het komt door foute mutaties: er is ergens wat fout gegaan en daardoor zitten we met de gebakken peren. Wat er is fout gegaan, daar kan je overduidelijk van mening over verschillen. Maar dat is weer een heel andere discussie dan praten over waarom iemand nu een erge ziekte heeft. (Hopelijk snap je wat ik bedoel: het is nogal lastig uit te leggen, heb ik het idee.)
Ja, dat weten we nu wel. Dit is nou wat ik bedoel als ik zeg dat niet-christenen ook kunnen zeuren. Je blijft maar herhalen wat je zegt. Ik vraag me af waarom? Wat Dessa zegt: is het niet beter als je gewoon accepteert dat er mensen zijn die dingen anders zien dan jij?JW88 schreef: Dit heeft helemaal niks met zwart-wit denken te maken maar met realistisch denken te maken, mensen die genezen van kanker door gebed en vertrouwen in God is net zo onrealistisch als dat ik vanavond vleugels krijg en naar de maan vlieg. het is ONMOGELIJK!
Dit is een onderschrift.
-
Mwah.....JW88 schreef:Ik heb op al je vragen antwoord gegevenInktvlam schreef:O, eerst wel? Wel een makkelijke ontsnappingsroute om alle moeilijke vragen uit de weg te gaan. Ik heb nergens antwoord op gekregen. Maarre ... het geloof in de almacht van de toevallige mutatie moet ik wel serieus nemen?JW88 schreef:Ok en na dit laatste antwoord kan ik je nooit meer serieus nemen.... ik had iets meer van je verwacht, jammer...
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Prima Harry, dat is dan jouw visie [mening]HarryK schreef:En ik heb daarna aangetoond dat die vergelijking onjuist en beledigend s.callista schreef:De meeste gelovigen willen God niet afvallen en komen dan met allerlei excuses etc...., terwijl heel duidelijk is dat er hier oneerlijkheid en onrechtvaardigheid in het spel is......[als dat zo willekeurig zou gaan]....
Ik heb het weleens vergeleken met dat diegenen aan een vorm van het Stockholm-Syndroom lijden....
Daar heb je ook recht op....
Overtuigd heb je me niet..
Bovendien zou ik me als ik jou was niet zo gauw beledigd voelen....dat heeft er niets mee te maken n.l.
Maar als iets hard binnenkomt en confronterend is kan ik me dat ook wel weer voorstellen als reactie.....
-
Tjah als jullie willen blijven geloven in illusies is dat jullie goed recht, ook jullie overduidelijke naïviteit. Er zijn zoveel bewijzen dat gebedshelers pure kwakzalvers en oplichters zijn. Ooit op een dag komen jullie er misschien nog wel achter wat de echte realiteit is en ik ben ook zeer benieuwd wat jullie doen als jullie ooit nog een keer een erge ziekte krijgen of iemand in jullie omgeving (laten we het niet hopen).
-
Net zoals het jouw goed recht is om te blijven geloven in de wetenschap. Ooit op een dag komen je er misschien nog wel achter dat de wetenschap maar slechts een klein gedeelte van de realiteit beslaat en geen antwoord heeft op de dingen die er echt toe doen.JW88 schreef:Tjah als jullie willen blijven geloven in illusies is dat jullie goed recht, ook jullie overduidelijke naïviteit. Er zijn zoveel bewijzen dat gebedshelers pure kwakzalvers en oplichters zijn. Ooit op een dag komen jullie er misschien nog wel achter wat de echte realiteit is en ik ben ook zeer benieuwd wat jullie doen als jullie ooit nog een keer een erge ziekte krijgen of iemand in jullie omgeving (laten we het niet hopen).
En wat je tweede opmerking betreft: het is zo onderhand toch wel overduidelijk dat 99,9% van de christenen op dit forum naar de dokter gaan als ze ziek zijn. Er zijn er ook aardig wat die daarnaast voor zich laten bidden maar niet zonder ook naar een dokter te gaan. Dus waarom blijf je je onderhand achterhaalde mening herhalen?!?!?!? Lees je nou niet goed of wil je er gewoon niet aan? Je hoeft in ieder geval niet langer benieuwd te zijn en op een antwoord op die vraag te wachten want dat antwoord heb je allang gehad.
Dit is een onderschrift.
-
Noem mij 1 dingen op die er echt toe doet, waarop religie een antwoord heeft? en wat is dat antwoord dan?Jaron schreef:Net zoals het jouw goed recht is om te blijven geloven in de wetenschap. Ooit op een dag komen je er misschien nog wel achter dat de wetenschap maar slechts een klein gedeelte van de realiteit beslaat en geen antwoord heeft op de dingen die er echt toe doen.JW88 schreef:Tjah als jullie willen blijven geloven in illusies is dat jullie goed recht, ook jullie overduidelijke naïviteit. Er zijn zoveel bewijzen dat gebedshelers pure kwakzalvers en oplichters zijn. Ooit op een dag komen jullie er misschien nog wel achter wat de echte realiteit is en ik ben ook zeer benieuwd wat jullie doen als jullie ooit nog een keer een erge ziekte krijgen of iemand in jullie omgeving (laten we het niet hopen).
En wat je tweede opmerking betreft: het is zo onderhand toch wel overduidelijk dat 99,9% van de christenen op dit forum naar de dokter gaan als ze ziek zijn. Er zijn er ook aardig wat die daarnaast voor zich laten bidden maar niet zonder ook naar een dokter te gaan. Dus waarom blijf je je onderhand achterhaalde mening herhalen?!?!?!? Lees je nou niet goed of wil je er gewoon niet aan? Je hoeft in ieder geval niet langer benieuwd te zijn en op een antwoord op die vraag te wachten want dat antwoord heb je allang gehad.
wetenschap is 100% de realiteit.
Mijn mening is helemaal niet achterhaald, niemand hier heeft mij nog een antwoord gegeven op wat een 5 jarig kind met kanker voor zonde heeft begaan? of waarom God sommige ziekten wel geneest en andere niet? En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Als 99,9% van de christen naar de dokter en het ziekenhuis gaat wat is dan nog de extra waarde van gebedsgenezing?
Waarom zou jij niet volledig je vertrouwen in God leggen als je kanker had en bidden voor genezing? als je daar heilig in gelooft dat het mogelijk is? ik zie dan niet het nut van ook nog naar het ziekenhuis gaan?
-
Ja, nu ben ik er wel echt klaar mee, hoor. Ik denk niet dat ik hier nog tijd aan ga verspillen.JW88 schreef:niemand hier heeft mij nog een antwoord gegeven op wat een 5 jarig kind met kanker voor zonde heeft begaan?
Waarom zou jij niet volledig je vertrouwen in God leggen als je kanker had en bidden voor genezing? als je daar heilig in gelooft dat het mogelijk is? ik zie dan niet het nut van ook nog naar het ziekenhuis gaan?
EDIT
Ik was van plan een persoonlijk verhaal te posten waarin ik kon laten zien hoe dingen niet zwart-wit zijn en hoe het niet is OF OF maar EN EN, maar dit soort posts, die maar blijven herhalen wat al eerder gezegd (én weerlegd) is, ontnemen me echt absoluut elke zin om ook maar iets persoonlijks te delen hierover. Gegroet.
Dit is een onderschrift.
-
JW88 schreef:Ik heb op al je vragen antwoord gegeven, maar jij niet op die van mij....
Wat een leugenaar.
Ik zag Diederik Stapel gisteren nog op tv. De fraudeur. De onderzoekscommissie moest constateren dat de reviewers van zijn werk jarenlang hadden zitten slapen.JW88 schreef:wetenschap is 100% de realiteit.
Frank van Kolfschooten schreef het boek Ontspoorde wetenschap.
De vervalste embryotekeningen van Ernst Haeckel worden gewoon nog gebruikt. Ook Richard Dawkins heeft ze gebruikt. Al in 1874 werd Haeckel door collega's van bedrog beschuldigd. Voor dat bedrog werd Haeckel ook nog beloond met allerlei prijzen. Die zelfde vervalste embryotekeningen worden nog steeds gebruikt in de huidige leerboeken van evolutionaire biologie. Men weet dus al meer dan honderd jaar dat die tekeningen vervalst zijn en ze worden domweg nog steeds gebruikt! Stephen Jay Gould noemde dat ooit de academische versie van moord.
Als je je verdiept in de evolutietheorie kom je de ene leugen na de andere tegen.
http://www.evolutionnews.org/2009/10/st ... 26411.html
http://www.evolutionnews.org/2012/11/sk ... 66381.html
Laatst gewijzigd door Inktvlam op 13 sep 2014, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
-
Maarr; hoe grondiger een "wondergenezing" onderzocht wordt, hoe minder tot geen enkele er over blijft.Dessa schreef:Dat kan zo ook gebeuren ja, er zijn echt ontelbaar veel mogelijkheden voor genezing maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.vrolijke schreef:Ik heb 10 jaar lang pukkeltjes in mijn gezicht gehad.Dessa schreef:Als iemand genezen is zonder dat er een dokter aan te pas is gekomen moet er wel iets anders gebeurd zijn en dat die dingen gebeuren is gewoon een feit en er zijn zat verhalen van mensen die genezen zijn na gebed.
5 huiddokters heb ik geraadpleegd. Tot slot heb ik er mee geleefd, tot ze vanzelf zijn weggegaan.
Als ik zou gebeden hebben, zou men het aan dat gebed toegeschreven hebben.
Zo werken "gebedsgenezingen".
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Ik heb je anders nog niet zien reageren op mijn laatste post mbt jou hier, en de diepere uitleg van die wonderbaarlijke genezing die je hebt meegemaakt in jouw omgeving, dus ik zou zeggen begin daar eens mee.Inktvlam schreef:JW88 schreef:Ik heb op al je vragen antwoord gegeven, maar jij niet op die van mij....
Wat een leugenaar.
Ik zag Diederik Stapel gisteren nog op tv. De fraudeur. De onderzoekscommissie moest constateren dat de reviewers van zijn werk jarenlang hadden zitten slapen.JW88 schreef:wetenschap is 100% de realiteit.
Frank van Kolfsschoten schreef het boek Ontspoorde wetenschap.
De vervalste embryotekeningen van Ernst Haeckel worden gewoon nog gebruikt. Ook Richard Dawkins heeft ze gebruikt. Al in 1874 werd Haeckel door collega's van bedrog beschuldigd. Voor dat bedrog werd Haeckel ook nog beloond met allerlei prijzen. Die zelfde vervalste embryotekeningen worden nog steeds gebruikt in de huidige leerboeken van evolutionaire biologie. Men weet dus al meer dan honderd jaar dat die tekeningen vervalst zijn en ze worden domweg nog steeds gebruikt! Stephen Jay Gould noemde dat ooit de academische versie van moord.
Als je je verdiept in de evolutietheorie kom je de ene leugen na de andere tegen.
http://www.evolutionnews.org/2009/10/st ... 26411.html
http://www.evolutionnews.org/2012/11/sk ... 66381.html
-
Ja weglopen van de realiteit is de wel de makkelijkste oplossing heh....Jaron schreef:Ja, nu ben ik er wel echt klaar mee, hoor. Ik denk niet dat ik hier nog tijd aan ga verspillen.JW88 schreef:niemand hier heeft mij nog een antwoord gegeven op wat een 5 jarig kind met kanker voor zonde heeft begaan?
EDIT
Ik was van plan een persoonlijk verhaal te posten waarin ik kon laten zien hoe dingen niet zwart-wit zijn en hoe het niet is OF OF maar EN EN, maar dit soort posts, die maar blijven herhalen wat al eerder gezegd (én weerlegd) is, ontnemen me echt absoluut elke zin om ook maar iets persoonlijks te delen hierover. Gegroet.
-
Je hebt helemaal geen antwoord gegeven op mijn vragen man, heb het net nog allemaal terug gelezen, jij ontwijkt het gewoon omdat je de antwoorden ook niet weet. En waar is je bewijs van gebedsgenezing? ik moet ook dingen wel meerdere keren vragen aangezien je er geen antwoord op geeft (of niet hebt natuurlijk aangezien die er niet zijn)JW88 schreef:Ja weglopen van de realiteit is de wel de makkelijkste oplossing heh....Jaron schreef:Ja, nu ben ik er wel echt klaar mee, hoor. Ik denk niet dat ik hier nog tijd aan ga verspillen.JW88 schreef:niemand hier heeft mij nog een antwoord gegeven op wat een 5 jarig kind met kanker voor zonde heeft begaan?
EDIT