Ik roep zelden 'zomaar wat'...dus ik zal even jouw post van hierboven quoten:JW88 schreef:Ik heb helemaal niet gezegd dat ik het christelijke moraal afwijs? niet zomaar dingen gaan roepen aub, ik heb gezegd dat ik dat moraal niet superieur vind aan in dit geval de Islam, of wat voor andere religie dan ook maar omdat ik elke religie ridicuul vind, de Islam is wel degelijk is anders dan ISIS.Loyola schreef:Mij hoef je niks uit te leggen...ik zei al dat ik me baseerde op christelijke moraal. Maar jij zegt net dat je christelijke moraal afwijst... dus op grond van welke moraal wil je ISIS uitroeien dan?JW88 schreef:Als ik jou hier echt moet gaan uitleggen wat er immoreel is aan mensen onthoofden die een andere overtuiging hebben, dan zou mijn advies aan jou zijn dat je professionele hulp moet gaan zoeken...
Waarom dan? Waarom is de ene moord wel toegestaan en de andere niet, volgens jou?Adolf Hitler vermoorden zou 1 van de grootste heldendaden zijn uit de geschiedenis van de mensheid, dat is helemaal geen objectief kwaad.
Elke religie is dus ridicuul. ELKE... dus óók de christelijke... en daarmee haar moraal.JW88 schreef:Ik acht de christelijke moraal helemaal niet superieur aan de islam, want ik vind elke religie ridicuul...
Je vind het dus ridicuul, maar je wijst het niet af? Begrijp ik je zo goed?
Dus de ene moord is toegestaan en de andere niet?...'misdaden tegen de mensheid'... je beroept je dus op de moraal zoals vastgelegd door de VN?Ik wil ISIS uitroeien op grond van hun misdaden tegen de mensheid.
Met de kennis van achteraf is het natuurlijk makkelijk oordelen....maar daarvoor?Het lijkt mij nogal een verschil dat door jouw invloed miljoenen joden en andere mensen worden uitgeroeid, of dat 1 zeer kwaad persoon vermoord wordt, het ene weegt natuurlijk veeeel en veel zwaarder dan het andere, dat is puur logisch redeneren, iedere weldenkend mens die nu de keuze had om Adolf Hitler te vermoorden voor dat hij aan de macht kwam, met de kennis van zijn gruwelijke daden zou dat natuurlijk doen, of jij niet?
Nee, ik niet inderdaad...