Christelijke kijk op de extremistische Islam

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door JW88 »

Zolderworm schreef:
JW88 schreef:De Nederlandse f16 straaljagers zijn al actief geweest tegen IS, dit is een goed begin.
En JW88 zat op zijn staart te juichen: maak ze dood, maak ze dood!
Nou blijkbaar is de Nederlandse regering het wel met mij eens (en nog vele andere regeringen) dat zegt toch wel wat. Ik hoorde laatst dat er ook vluchtelingen Nederland binnenkomen die zich voor doen als onschuldige slachtoffers maar in werkelijkheid terroristen zijn en in alle rust zo terroristische aanslagen in bijvoorbeeld Nederland kunnen plegen. Maar dit is weer een typisch geval van ''er moet eerst iets ergs gebeuren'' voordat iedereen wakker wordt, je kunt beter nu handelen voordat het te laat is en die gasten daar in Irak en Syrië keihard aanpakken. Er gaan nu al geluiden rond dat ''we'' eigenlijk veel eerder in hadden moeten grijpen, geen diplomatisch {niet-toegestaan woord} meer, aanpakken die gestoorde maniakken daar!
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

JW88 schreef:
Zolderworm schreef:
JW88 schreef:De Nederlandse f16 straaljagers zijn al actief geweest tegen IS, dit is een goed begin.
En JW88 zat op zijn staart te juichen: maak ze dood, maak ze dood!
Nou blijkbaar is de Nederlandse regering het wel met mij eens (en nog vele andere regeringen) dat zegt toch wel wat. Ik hoorde laatst dat er ook vluchtelingen Nederland binnenkomen die zich voor doen als onschuldige slachtoffers maar in werkelijkheid terroristen zijn en in alle rust zo terroristische aanslagen in bijvoorbeeld Nederland kunnen plegen. Maar dit is weer een typisch geval van ''er moet eerst iets ergs gebeuren'' voordat iedereen wakker wordt, je kunt beter nu handelen voordat het te laat is en die gasten daar in Irak en Syrië keihard aanpakken. Er gaan nu al geluiden rond dat ''we'' eigenlijk veel eerder in hadden moeten grijpen, geen diplomatisch {niet-toegestaan woord} meer, aanpakken die gestoorde maniakken daar!
Nou, ik moet wel zeggen dat als we dan toch echt in oorlog zijn met die lui, we het dan ook grondig moeten aanpakken. Gewoon een flink leger erheen. Zoals het nu gaat, gaat het niet lukken.
Only dead fish go with the flow
Titus

Bericht door Titus »

Zolderworm schreef: Nou, ik moet wel zeggen dat als we dan toch echt in oorlog zijn met die lui, we het dan ook grondig moeten aanpakken. Gewoon een flink leger erheen. Zoals het nu gaat, gaat het niet lukken.
Daar ben ik het mee eens. Dit is gewoon halfslachtig werk.
Als EU of NAVO gewoon een half miljoen man optrommelen om voor eens en altijd orde op zaken te stellen in die grote zandbak en dit islamitisch extremisme met wortel en al uit te roeien. Lijkt me ook een mooi prestige project wat de economie uit het slop kan trekken en de werkloosheid in grote mate oplost.
ineke-kitty
Man/Vrouw: V

Bericht door ineke-kitty »

Zolderworm: " zoals het nu gaat, gaat het niet lukken"

Het gaat sowieso niet lukken.
Zolderworm

ineke-kitty schreef:Zolderworm: "zoals het nu gaat, gaat het niet lukken"

Het gaat sowieso niet lukken.
Dat werd ook lang gedacht ten aanzien de strijd tegen Hitler. Of de strijd tegen de Romeinen. Bovendien kan er binnen IS ook van alles veranderen, bijvoorbeeld een onderlinge strijd. Eén verkeerd woord, en ze gaan tegen elkaar vechten. Dat is in die contreien heel gewoon.
ineke-kitty

Zolderworm: "Bijv. een onderlinge strijd"

Er bestaat sowieso een onderlinge strijd tussen de Shiieten en de Soennieten. Dus niks nieuws onder de zon.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

ineke-kitty schreef:Zolderworm: "Bijv. een onderlinge strijd"

Er bestaat sowieso een onderlinge strijd tussen de Shiieten en de Soennieten. Dus niks nieuws onder de zon.

ISIS bestaat voor zover ik weet uit Soenieten. Maar Soenieten zijn ook mensen en tussen mensen ontstaat steeds opnieuw strijd.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Titus

Bericht door Titus »

Adinomis schreef:

ISIS bestaat voor zover ik weet uit Soenieten. Maar Soenieten zijn ook mensen en tussen mensen ontstaat steeds opnieuw strijd.
Zeker in zo'n explosief gezelschap.
ineke-kitty

Adinomis: ".... en tussen mensen ontstaat steeds opnieuw strijd"

Ja, EN?
Denk je nu echt dat IS vanzelf zal "verdwijnen" omdat zij wel eens over zouden gaan tot onderlinge strijd?
Wees maar van EEN ding verzekerd, zij zullen zich blijven verenigen in hun strijd tegen het Westen, en in het bijzonder tegen de "ongelovigen" , zoals [in hun visie] joden en christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

IS is Soennitisch hoor, dus de onderlinge strijd binnen IS gaat daar niet over. Wel de hang en lust naar macht.
Uiteindelijk is het geheel satan zijn domein en zijn die lieden vol demonen, die aanzetten tot alles wat slecht is, desnoods onderling.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

De wereld zou geen einde moeten maken alleen aan IS, omdat het haar treft, maar ook direct korte metten maken met alle islamitische terroristische organisaties als HAMAS, HEZBOLLAH, AL QAIDA etc. Allemaal streven zij hetzelfde na namelijk. Wat IS de wereld aan doet is nog niet een tiende van wat HAMAS Israël aandoet.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

ineke-kitty schreef:Adinomis: ".... en tussen mensen ontstaat steeds opnieuw strijd"

Ja, EN?
Denk je nu echt dat IS vanzelf zal "verdwijnen" omdat zij wel eens over zouden gaan tot onderlinge strijd?
Wees maar van EEN ding verzekerd, zij zullen zich blijven verenigen in hun strijd tegen het Westen, en in het bijzonder tegen de "ongelovigen" , zoals [in hun visie] joden en christenen.
Nee, dat denk ik niet. Als deze groep uiteen zou vallen pakt een andere het wel weer op. Achter dit alles zit een strijd in de hemelse gewesten, hetgeen zijn uitwerking op aarde heeft.
Ef.6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ineke-kitty

Adinomis: " achter dit alles zit een strijd in de hemelse gewesten".

Precies!
Zolderworm

Adinomis schreef:
ineke-kitty schreef:Adinomis: ".... en tussen mensen ontstaat steeds opnieuw strijd"

Ja, EN?
Nee, dat denk ik niet. Als deze groep uiteen zou vallen pakt een andere het wel weer op. Achter dit alles zit een strijd in de hemelse gewesten, hetgeen zijn uitwerking op aarde heeft.
Ef.6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Nou, dat lijkt mij het ene bijgeloof tegenover het andere.
ineke-kitty

Zolderworm: "Nou, dat lijkt mij het ene bijgeloof tegenover het andere"

We zullen zien wat "bijgeloof" is en wat niet.
Zolderworm

ineke-kitty schreef:Zolderworm: "Nou, dat lijkt mij het ene bijgeloof tegenover het andere"

We zullen zien wat "bijgeloof" is en wat niet.
Ik denk niet dat we daar ooit achter komen. Daarvoor zijn onze zintuigen en is ons verstand te beperkt. We kunnen niet waarnemen wat er op een dieper niveau van het universum is. Het blijft gokken.
Titus

Bericht door Titus »

ericjan schreef:De wereld zou geen einde moeten maken alleen aan IS, omdat het haar treft, maar ook direct korte metten maken met alle islamitische terroristische organisaties als HAMAS, HEZBOLLAH, AL QAIDA etc. Allemaal streven zij hetzelfde na namelijk. Wat IS de wereld aan doet is nog niet een tiende van wat HAMAS Israël aandoet.
Hamas is geen fijne organisatie dat klopt zeker. Maar wat IS de wereld aan doet is nog geen tiende van wat Hamas Israël aan doet.... Onderbouw dat is met feitelijke gegevens.
ineke-kitty

Zolderworm: " het blijft gokken"

je bedoelt, "ik vind dat het gokken blijft" .

De christelijke kijk op de gebeurtenissen die zich vandaag de dag afspelen i.v.m. IS wordt gezien als een geestelijke strijd in de hemelse gewesten.
Titus

Bericht door Titus »

Praat jij voor het gehele christendom ineke-kitty?
ineke-kitty

Titus

Ik praat in elk geval voor enkele christenen die het daarmee eens zijn.
Uiteraard is dat een minderheid, maar goed, dat is altijd al zo geweest.
Titus

Bericht door Titus »

ineke-kitty schreef:Titus

Ik praat in elk geval voor enkele christenen die het daarmee eens zijn.
Uiteraard is dat een minderheid, maar goed, dat is altijd al zo geweest.
Fijn dat je dat aangeeft. Er is dus geen sprake van "de" christelijke kijk zoals in je eerdere reactie.
ineke-kitty

Titus: " DE christelijke kijk zoals in je eerdere reactie"

Inderdaad een vergissing. Want persoonlijk heb ik niet zoveel met "de" christelijke kijk, die nogal eens veranderd is in de loop der tijd.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

[modbreak Trajecto] Off-topic en ontoelaatbaar. Tekst geschrapt.
ineke-kitty

[modbreak Trajecto] Tekst geschrapt. Het was een reactie op een ontoelaatbaar bericht.
ericjan

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ericjan schreef:De wereld zou geen einde moeten maken alleen aan IS, omdat het haar treft, maar ook direct korte metten maken met alle islamitische terroristische organisaties als HAMAS, HEZBOLLAH, AL QAIDA etc. Allemaal streven zij hetzelfde na namelijk. Wat IS de wereld aan doet is nog niet een tiende van wat HAMAS Israël aandoet.
Hamas is geen fijne organisatie dat klopt zeker. Maar wat IS de wereld aan doet is nog geen tiende van wat Hamas Israël aan doet.... Onderbouw dat is met feitelijke gegevens.
Hoeveel raketten heeft IS afgeschoten op Amsterdam, Parijs, Londen of New York?
Hoeveel jaren is HAMAS nu al bezig met islamitisch terreur tegenover de paar maandjes van IS?

Het grote verschil zit 'm namelijk in het feit dat HAMAS de propaganda sluw misbruikt door net te doen alsof de strijd om een stukje Judea en Samaria gaat.
Terwijl het gewoon vanuit de islamitische leer onacceptabel is dat Joden in het gebied wonen waar het islamitische Kalifaat moet worden gesticht waar voor Joden geen plek is.
Zo wil IS een Kalifaat stichten in Irak, Syrië en Jordanië, waar ook voor Joden en christenen geen plaats is.

Als IS nu eens ook een politieke tak opricht en lid van de VN wil worden, hoe zou de wereld daarop dan reageren?

Ik zie het als een koekje van eigen deeg dat de wereld hier krijgt van GOD als loon voor het tegenwerken van Zijn Wil met het beloofde land Israël en het meten met 2 maten hierin. Er is in ons land nog geen een echte aanslag geweest door IS maar desondanks zijn we hen aan het bombarderen. (wat ik wel steun). Maar ondertussen meent Nederland Israel de maat te kunnen nemen wanneer zij zich moet verdedigen tegen daadwerkelijk terrorisme, niet alleen in woord maar ook daden.