De uitnodiging - W.P. Young
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
-
- Man/Vrouw: M
Re: De uitnodiging - W.P. Young
Ahum .. een terechte terchtwijzing. Om meer specifiek te zijn, degenen die op dit forum actief zijn.
Dient elkander door de liefde.
-
- Man/Vrouw: V
hé wat grappig, een boekbespreking,
ik heb dit boek gelezen, ik moet eerlijk zeggen het is al een tijdje geleden en ik had er een wat gemixt gevoel over.
Allereerst wat het wel een heel mooi boek, maar tegelijk waren er wel dingen dat ik dacht van...hmm, of dat nu bijbels is?
Maar goed, dat maakt niet uit bij een fictief werk natuurlijk,
echter het geeft een nogal specifiek beeld van God wat wel echt blijft hangen...en dat is ook best een eenzijdig beeld..( en als je het hebt over dat je geen beeld moet maken...hier wordt ook een soort beeld geschapen )
ik heb dit boek gelezen, ik moet eerlijk zeggen het is al een tijdje geleden en ik had er een wat gemixt gevoel over.
Allereerst wat het wel een heel mooi boek, maar tegelijk waren er wel dingen dat ik dacht van...hmm, of dat nu bijbels is?
Maar goed, dat maakt niet uit bij een fictief werk natuurlijk,
echter het geeft een nogal specifiek beeld van God wat wel echt blijft hangen...en dat is ook best een eenzijdig beeld..( en als je het hebt over dat je geen beeld moet maken...hier wordt ook een soort beeld geschapen )
-
Ik ga het boek bestellen. De commentaren hier nodigen daartoe wel uit.
Het is ook in het Engels. De uitnodiging door W. Paul Young is de Nederlandse editie van The Shack, de nummer 1 op de bestsellerlijst van de New York Times. In Amerika verkocht het boek al ruim twee miljoen exemplaren. Wereldwijd verandert deze wervelende roman vol inzichten miljoenen lezers.
Het is ook in het Engels. De uitnodiging door W. Paul Young is de Nederlandse editie van The Shack, de nummer 1 op de bestsellerlijst van de New York Times. In Amerika verkocht het boek al ruim twee miljoen exemplaren. Wereldwijd verandert deze wervelende roman vol inzichten miljoenen lezers.
-
Ik heb het boek 2 x gelezen. De eerste keer met gemengde gevoelens, de tweede keer zonder reserves.
Ik vind het één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.
Ik vind het één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.
-
Eerst dacht ik aan de bieb maar jij geeft mij de doorslag om het gewoon bij bol.com te bestellen en dan gewoon nieuw, niet tweedehands want dan heb ik het morgen al.
-
quote/ "het verhaal" : " en inderdaad, Mack heeft daar een ontmoeting met God, in de gedaante van 3 personen. Mack heeft uitgebreide gesprekken met alle drie, afzonderlijk en gezamenlijk".
Alleen al dit gegeven in het verhaal, neemt bij mij de behoefte weg dit boek überhaupt te willen lezen.
Alleen al dit gegeven in het verhaal, neemt bij mij de behoefte weg dit boek überhaupt te willen lezen.
-
Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb het dus wel gelezen en er is gewoon heel veel ingevuld voor hoe de schrijver denkt dat God is en ook dingen die ik vanuit de bijbel (zelfs de bgt )anders lees, maar door de vlotte schrijfstijl blijft het beeld dat de schrijver stelt enorm hangen,ineke-kitty schreef:quote/ "het verhaal" : " en inderdaad, Mack heeft daar een ontmoeting met God, in de gedaante van 3 personen. Mack heeft uitgebreide gesprekken met alle drie, afzonderlijk en gezamenlijk".
Ook natuurlijk omdat het een God is zoals je het liefste ziet, die uit het boek.
-
Vult niet iedereen God op zijn/haar eigen manier in?meribel schreef:Dat kan ik me goed voorstellen,ineke-kitty schreef:quote/ "het verhaal" : " en inderdaad, Mack heeft daar een ontmoeting met God, in de gedaante van 3 personen. Mack heeft uitgebreide gesprekken met alle drie, afzonderlijk en gezamenlijk".
ik heb het dus wel gelezen en er is gewoon heel veel ingevuld voor hoe de schrijver denkt dat God is en ook dingen die ik vanuit de bijbel (zelfs de bgt )anders lees, maar door de vlotte schrijfstijl blijft het beeld dat de schrijver stelt enorm hangen,
Ook natuurlijk omdat het een God is zoals je het liefste ziet, die uit het boek.
Uiteindelijk weet niemand hoe God is en wie Hij überhaupt is....en zelfs niet of Hij wel bestaat........het zijn allemaal menselijke invullingen.
God heeft nooit een boek geschreven en datzelfde geldt voor Jezus.....van de laatste is zelfs geen evangelie beschikbaar in de Bijbel.
Ik ken het boek niet....wel van naam - maar mij lijkt het wel interessant....
-
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt? Kun je dat nog wat nader uitleggen? Ik moet ook het bestelde boek nog lezen en hoop dat de komende dagen te doen.ineke-kitty schreef:quote/ "het verhaal" : " en inderdaad, Mack heeft daar een ontmoeting met God, in de gedaante van 3 personen. Mack heeft uitgebreide gesprekken met alle drie, afzonderlijk en gezamenlijk".
-
Wilsophie schreef:Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt? Kun je dat nog wat nader uitleggen? Ik moet ook het bestelde boek nog lezen en hoop dat de komende dagen te doen.ineke-kitty schreef:quote/ "het verhaal" : " en inderdaad, Mack heeft daar een ontmoeting met God, in de gedaante van 3 personen. Mack heeft uitgebreide gesprekken met alle drie, afzonderlijk en gezamenlijk".
Ik geloof niet in drie, afzonderlijke danwel gezamenlijke personen. Die "voorstelling" van God doet mij alleen al afzien om dit boek te willen lezen.
De "hoofdrol" spelende figuur zou dan met drie afzonderlijke personen in "gesprek" zijn geweest?
Wij weten toch dat Christus Jezus het uitgedrukte Beeld van God is? [ Hebr. 1:3].
Hij IS "Het Beeld Gods" leert 2 Kor. 4:4 ons eveneens.
Dus hoezo " 3 afzonderlijke personen.
Bovendien heb ik zo mijn twijfels over welke "verschijning" dan ook in deze bedeling, waarin de Heer Zich openbaart door Zijn Woord, en niet door aanschouwen .
-
Ik vind het niet alleen een mooi boek om theologische redenen, het raakte me gewoon diep in mijn hart.
En mijn beeld van God is positief verandert, en -naar ik meen- niet vanwege drogredenen.
En mijn beeld van God is positief verandert, en -naar ik meen- niet vanwege drogredenen.
-
- Man/Vrouw: M
Kan ik me op zich voorstellen, maar het is natuurlijk een soort van gelijkenis: de schrijver denkt niet dat alles echt zo gaat zoals het in het boek gaat. Het geeft een soort van andere blik op alles. En dan ook op hoe de schrijver alles ziet. Je moet het absoluut niet als een soort van theologisch studieboek gaan lezen!!!ineke-kitty schreef: Alleen al dit gegeven in het verhaal, neemt bij mij de behoefte weg dit boek überhaupt te willen lezen.
Dit is een onderschrift.
-
Nee het is wel belangrijk om het onbevangen te lezen en als je bij alles telkens denkt, klopt niet klopt niet verkeerd verkeerd, dan kan je het beter niet lezen want dan heb je er geen plezier meer in
-
Ik ben nu al een eindje op weg in het boek, het leest vrij makkelijk weg, maar wel indrukwekkend.
-
Heb je hem al uit? Wat vond je?
-
Nee, nog niet uit. Ik ben nu in die hut met de Drie-éénheid, ik vind het heel bijzonder.
-
Ok ik wacht rustig af