Wilsophie schreef:
.......
Ja Meribel als ik de sprekers beluister dan leg ik dat erin, is dat verkeerd? Als de dominee spreekt over de kinderdoop dan hoor ik aan zijn uitleg of hij de doop op grond van geloof dus afwijst, ik denk dat dat bij een goed verstaander behoort.
Als ik sommige post lees, dan lees ik de leer van de Jeh. Getuigen erin als het om bepaalde onderwerpen gaat omdat dat een leer kenmerkt.
Daar is toch niets mis mee, je kunt toch staan voor wat je gelooft, dat hoeft toch niet op een stiekeme manier........, .
ik quote een deel van je tekst.
Je stelt er een vraag in. Is dat verkeerd? Ja ik denk dat het verkeerd is. Want je legt op die manier mensen dingen in de mond die ze niet zeggen en ook niet denken. Want dat weet je niet als iemand het niet uitspreekt. Je vult het voor iemand automatisch in. Nu is piebe het voorbeeld; jij hebt al een paar pagina's ingevuld dat hij in de alverzoeningsleer gelooft ( dat lees ik telkens in jouw woorden ) maar het blijkt van niet, en hij had het ook nergens gezegd.
Die invulling voor iemand; dat zorgt nu voor ruis, en dat zorgt dat een gesprek ontspoord.
Daarom als je denkt dat iemand in de alverzoening leer geloofd, vraag het dan eerst even. Ik probeer bij jou ook telkens te vragen wat je nu bedoeld en gelooft...je zegt; ik vraag naar de bekende weg dan....maar dat is juist niet zo...want aannames die zorgen juist dat alles misloopt.
verder; wat er letterlijk staat in prediker 7:14 is dat God naast de goede ook de slechte dagen heeft gemaakt.
Nu ben ik persoonlijk niet heel erg van alles heel letterlijk lezen.
Je kan het natuurlijk ook poëtisch opvatten als je wil,
maar ik lees bij jou nog geen verklaring ( of het komt niet over op me ) , waarom hier niet zou staan dat God slechte dagen maakt.