Dan moet je ook niet vragen of het de enige tekst is waar de satan een cherub wordt genoemd, want dat is waarom ik me terugtrok uit de discussie. Een mod die dingen ziet die er niet staan is namelijk niet gekwalificeerd om het gesprek alhier in goede banen te leiden.HarryK schreef:Begrijp ik daaruit, dat je deze tekst bedoelt?Piebe schreef:Dat doe je hier HarryK.
"Ik ben dan ondertussen nieuwsgierig, en vraag aan Wilsophie, of die tekst in Ezechiël de enige tekst is die dit (satan was een cherub) benoemt."
Ik vraag daar aan Wisophie of haar mening dat satan een cherub is, alleen is gebaseerd op die tekst in Ezechiël.
Als jij daaruit meent te moeten afleiden dat ik geloof/beweer dat het in Ezechiël over satan gaat, dan zit je verkeerd.
Totdat ik donderdag begon met het doorspitten van dit topic t.b.v. nodige moderatie, had ik over deze tekst in Ezechiël nog nooit nagedacht,
en ook op dit moment heb ik geen idee hoe ik die tekst moet lezen.
Hoe je Ezechiel moet lezen is door een bijbel open te slaan of naar een site te surfen met daarin het betreffende hoofdstuk. In vers 1 wordt benadrukt dat de koning van Tyrus een mens was met grootheidswaan en dat verandert zomaar niet natuurlijk. De koning van Tyrus was een overdekkende Cherub en als je goed leest is dat iets positiefs en zegt het iets over hem als persoon en hoe hij regeerde voordat hij de fout in ging. Daaruit concluderen dat Satan een uit de hemel gevallen engel is lijkt me nogal vergezocht.