Bs'dWilsophie schreef:Op deze site staat exact beschreven wat Piebe en Meribel en misschien nog meer forummers aan het begin van de discussie aantoonde via Jes. 45 vers 7 en zo zijn we terug bij af.
Men stelt kwaad tegenover goed, maar er staat geen goed, maar er staat shaloom namelijk het woord vrede, ook aangetoond door een paar forummers t.o. een paar forummers die maar blijven volhouden dat het over het morele kwaad gaat in deze tekst en de andere forummers die maar blijven aantonen dat het over heil en onheil gaat en zo kunnen we pagina's vol stampen met welles en nietes. Ik zou niet graag de atheist in dit subforum "Bijbelstudie" het laatste woord willen geven, als het aan mij ligt, maar de Bijbel laten spreken.
Overtuigend is vele malen aangetoond dat God wel degelijk rampspoed brengt en dit stelt tegenover het heil wat Hij ook zendt.
Zoals in de tekst ook het licht tegenover de duisternis staat. Als je daaraan blijft koppelen dat satan dus als tegenstander is geschapen en hij nooit een cherub is geweest, maak je God verantwoordelijk voor het kwaad wat satan toebrengt. Ik mag toch wensen dat een wedergeboren Christen weet dat God zag dat Zijn schepping goed was, ( niet volmaakt) .
En dat Adam was genomen uit een gevallen chaos en dus ook was toebereid om een verkeerde keuze te maken (en dat is ook gebeurd) ... daar had God een plan mee. De basis mijn inziens van het Christelijk geloof.
Ontken je dat, dan krijg je raakvlakken met dat wat de atheist gelooft en dat zou men zich mogelijkerwijs realiseren.
ALLES komt van God, het goede, en dat wat wij ervaren als het kwade.
De Satan is geen gevallen engel die rebelleert tegen God, het is een engel die in dienst staat van God en gewoon doet wat hem opgedragen wordt.
De taak van Satan is om als aanklager te fungeren in Gods gerechtshof, zoals we zien in bv het boek Job. We zien daar ook dat de Satan niks kan doen zonder toestemming van God.
God runt de wereld, en niet de Satan.
Alles komt van God, en alles past in Gods plan voor de hele wereld en iedereen er op.