¦LB¦ Schepping en/of Evolutie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Man/Vrouw: M

Re: Schepping en/of Evolutie

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
Tin schreef:Hoezo?
Je schermt zo graag met een vergelijk tussen wat de mens met zijn intelligentie maakt en hoe de gehele aarde met alles erop en eraan tot stand is gebracht.
Maakt de mens alles in één keer en zonder tussenstappen?
Neen.
Er zijn vele manieren om niet te leven. Maar slechts één manier om wel te leven en dat is met een volledig gevormd en functionerend lichaam.

Tin schreef:
Inktvlam schreef:Tijd is helemaal geen illusie. Als er geen tijd zou zijn zou je je ook niet kunnen ontwikkelen. Ontwikkeling heeft tijd nodig. Of wou je beweren dat een mens zich nooit ontwikkelt? Ook in het hiernamaals zal er zoiets als tijd en ontwikkeling zijn. Alleen de beleving van tijd zal anders zijn.
Zolang je het beperkte levensgebied van de mens, het gebied van ruimte en tijd, verheft tot het ultieme antwoord op alle vragen omtrent het mysterie van het leven, zal een gesprek met mensen als Zolderworm of mij denk nooit echt veel opleveren.
De laatste zin klonkt een beetje als orakelen.
Hoe moet ik die zien?
Heb ik ruimte en tijd verheven tot het ultieme antwoord? Dan heb je mij toch bijzonder slecht gelezen.
Wat is “klonkt”?

Hierbij een stukje Lorber (de profeet) over tijd en eeuwigheid:
De eeuwigheid is voor de geest wat de tijd is voor het lichaam, slechts met dit verschil, dat de tijd alles om zich heen verteert en laat vergaan, terwijl de eeuwigheid ook niet één atoom laat vergaan. De tijd bestaat en ontstaat uit de voortdurende beweging van alle fysiek geschapen dingen. Al het tijdelijke is vergankelijk, omdat alle dingen vergaan en weer andere in hun plaats komen en zo wordt dan de maat der tijd bepaald overeenkomstig het verdwijnen en wederkeren van de dingen. Maar bij de eeuwigheid is precies het tegendeel het geval! Daar is iedere beweging maar schijnbaar; in wezen verkeren alle dingen in de meest volkomen rust. In de tijd schijnen de dingen in rust te zijn, en toch beweegt zelfs de hardste steen zich in al zijn talloze delen en er is niets dat ook maar ergens rust zou hebben. In de eeuwigheid is weer precies het omgekeerde het geval! Daar schijnt alles zich voortdurend te bewegen; maar desondanks is toch alles in de meest ongestoorde van God uitgaande rust. Als je ergens heen wilt lopen, moet je moeizaam stap voor stap op weg gaan. Maar in de eeuwigheid kan iedereen zich die weg besparen, men kan steeds op een en hetzelfde punt blijven en kan met alleen maar zijn door gedachten opgewekte gevoelens de meest ongelofelijk verre reizen maken en bij het volste bewustzijn alles precies bekijken, terwijl de persoon zelf zich geen haarbreed van zijn bepaalde plaats beweegt. Zoals in en door de beweging de tijd, de vernietiging, de vergankelijkheid en de uiteindelijke dood van alle dingen wordt veroorzaakt, zo veroorzaakt de rust de eeuwige instandhouding, de onvergankelijkheid en het meest aanhoudende, eeuwige, meest volkomen, volledig op het Goddelijk gelijkende leven van alle in de liefde en hun levende geest geheel op God gelijkende wezens! Wat de duur betreft van de eeuwigheid, deze loopt gelijk met de duur van de tijd. Daardoor kunnen er evengoed eeuwigheden als tijden zijn; alleen wordt de duur van de eeuwigheid niet zo ondergaan als die van de tijd, omdat de tijd het verleden nooit terugbrengt, de eeuwigheid echter zelfs het voor ons meest ondenkbare verleden als een meest helder heden altijddurend bewaart, en ook niet minder de toekomst als zijnde reeds aanwezig voor zich heeft.
Leven met een volledig en functionerend lichaam is natuurlijk maar heel relatief, er zijn ook mensen die leven zonder armen en benen, dat is geen volledig functionerend lichaam. Daarnaast leeft een embryo ook, die heeft geen volledig gevormd lichaam, dus wat je zegt klopt al niet.
Daarnaast functioneert een rups ook prima voordat hij in een vlinder veranderd, wat dus uiteindelijk zijn volledig gevormde lichaam is. Van een rups naar een vlinder is ook een vorm van evolutie, zie je hoe snel zo iets mogelijk is, in dit geval ongeveer 2 weken.

Voor de rest is het weer veel gebrabbel over bovennatuurlijk zaken, iets waar weer nul komma nul bewijs voor is. Dat is dus niet meer dan slechts iets waar jij in gelooft...

Daarnaast valt het ook gewoon niet te ontkennen dat de wetenschap zich steeds verder en verder ontwikkeld en op steeds meer vragen een antwoord heeft (als je dit niet erkent dan ben je echt volstrekt ongeloofwaardig), het is dan dus ook onvermijdelijk dat wetenschap religie steeds verder ontkracht.
Religie vult nu gewoon de antwoorden in op de vragen waar wetenschap NOG geen antwoord op heeft, omdat de mens nou eenmaal de eigenschap heeft om alles te willen verklaren.
Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat wetenschap, religie volledig heeft ontkracht, wanneer dat zal gebeuren weet niemand, maar ik hoop echt dat ik er nog ben om het mee te maken.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

JW88 schreef: Leven met een volledig en functionerend lichaam is natuurlijk maar heel relatief,
Dit vond ik ook een heel vreemde opmerking van Inkvlam.
Alles dat wij waarnemen volgt een gang van minder naar meer gecompliceerd (let wel: ik heb het erover zoals wij het waarnemen ) waarom iets plotsklaps een volledig functionerend iets zou moeten zijn is mij niet duidelijk.

Voor de rest is het weer veel gebrabbel over bovennatuurlijk zaken, iets waar weer nul komma nul bewijs voor is. Dat is dus niet meer dan slechts iets waar jij in gelooft...
Sorry, maar af en toe lijkt het wel of je je er niet eens bewust van bent dat je leeft, met je exclusief geloof in materie en de wetenschap die de wetten daarvan wil ontrafelen.
Daarnaast valt het ook gewoon niet te ontkennen dat de wetenschap zich steeds verder en verder ontwikkeld en op steeds meer vragen een antwoord heeft (als je dit niet erkent dan ben je echt volstrekt ongeloofwaardig), het is dan dus ook onvermijdelijk dat wetenschap religie steeds verder ontkracht.
Religie vult nu gewoon de antwoorden in op de vragen waar wetenschap NOG geen antwoord op heeft, omdat de mens nou eenmaal de eigenschap heeft om alles te willen verklaren.
Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat wetenschap, religie volledig heeft ontkracht, wanneer dat zal gebeuren weet niemand, maar ik hoop echt dat ik er nog ben om het mee te maken.
Alles wat ten onrechte voor religie wordt gehouden, maar in feite een door de wetenschap te ontkrachten schaduw van die werkelijkheid is, waarnaar religie een weg poogt te zijn, wordt mogelijk eens ontmaskert.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Tin schreef:Dit vond ik ook een heel vreemde opmerking van Inkvlam.
Alles dat wij waarnemen volgt een gang van minder naar meer gecompliceerd (let wel: ik heb het erover zoals wij het waarnemen ) waarom iets plotsklaps een volledig functionerend iets zou moeten zijn is mij niet duidelijk.
Ik kan jou niet volgen. Natuurlijk moet een organisme volledig functioneel zijn anders kan ie niet overleven. Als een beest niet kan vluchten voor z'n natuurlijke vijanden wordt ie opgegeten. En leg mij maar 's uit hoe je kan leven zonder hartslag, ademhaling, zenuwstelsel, immuunsysteem, mond, darmen, maag, enz.

Tin schreef:Alles wat ten onrechte voor religie wordt gehouden, maar in feite een door de wetenschap te ontkrachten schaduw van die werkelijkheid is, waarnaar religie een weg poogt te zijn, wordt mogelijk eens ontmaskert.
Huh? Geen idee wat je bedoelt.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
DeZoeker

Bericht door DeZoeker »

'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
JW88

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
Ik kan jou niet volgen. Natuurlijk moet een organisme volledig functioneel zijn anders kan ie niet overleven. Als een beest niet kan vluchten voor z'n natuurlijke vijanden wordt ie opgegeten. En leg mij maar 's uit hoe je kan leven zonder hartslag, ademhaling, zenuwstelsel, immuunsysteem, mond, darmen, maag, enz.

Tin schreef:Alles wat ten onrechte voor religie wordt gehouden, maar in feite een door de wetenschap te ontkrachten schaduw van die werkelijkheid is, waarnaar religie een weg poogt te zijn, wordt mogelijk eens ontmaskert.
Reageer jij selectief ofzo?

Speciaal nog 1x voor jou...

Leven met een volledig en functionerend lichaam is natuurlijk maar heel relatief, er zijn ook mensen die leven zonder armen en benen, dat is geen volledig functionerend lichaam. Daarnaast leeft een embryo ook, die heeft geen volledig gevormd lichaam, dus wat je zegt klopt al niet.
Daarnaast functioneert een rups ook prima voordat hij in een vlinder veranderd, wat dus uiteindelijk zijn volledig gevormde lichaam is. Van een rups naar een vlinder is ook een vorm van evolutie, zie je hoe snel zo iets mogelijk is, in dit geval ongeveer 2 weken.

Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Inktvlam schreef:
Totale spraakverwarring hier blijkbaar even.
Je koppelt "leven" nu aan een een bepaalde gecompliceerde vorm daarvan, zich uitdrukkende in wat we noemen de dieren/ mensenwereld.

Inktvlam schreef:
De man met de baard als schepper en de willende boze dondergod die het laat donderen wordt ontmaskert.
Als alles wat tot het terrein van het verklaarbare hoort verklaard is, blijft alleen het onverklaarbare voor religie over.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Inktvlam schreef:.... En Tirwana, geen enkel bewijs, dus: weg ermee
Maar misschien is Tirwana wel heel intelligent, en kan de wereld een prachtige design geven.
Waarom roep je nu ineens "weg ermee" ??
Geen bewijs?
Maar dat is toch juist het punt dat anderen jou aanwrijven?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Tin schreef:Totale spraakverwarring hier blijkbaar even.
Je koppelt "leven" nu aan een een bepaalde gecompliceerde vorm daarvan, zich uitdrukkende in wat we noemen de dieren/ mensenwereld.
Alle leven is gecompliceerd. Een slimme wetenschapper kan nog steeds geen bacterie maken.

Tin schreef:De man met de baard als schepper en de willende boze dondergod die het laat donderen wordt ontmaskert.
Als alles wat tot het terrein van het verklaarbare hoort verklaard is, blijft alleen het onverklaarbare voor religie over.
O, heeft men iets gevonden waardoor God is weg verklaard? Vertel !
Jij schetst een valse tegenstelling tussen religie en wetenschap. Er is helemaal geen tegenstelling tussen religie en wetenschap. Er is wel een tegenstelling tussen evolutietheorie, het troetelkindje van de atheïst, en wetenschap. En wel om redenen vele malen genoemd, zoals: wiskundige onmogelijkheid, stasis en plotselinge verschijning van soorten, Avalon-explosie, Cambrische explosie, vis-explosie, vogel-explosie, gesneuvelde evolutionaire stamboom, convergenties, doelgerichtheid (het tegenovergestelde van toeval), enz.
Verder zijn er ook altijd belangrijke christelijke wetenschappers geweest en nu nog.

Tin schreef:Geen bewijs?
Je leest dus helemaal niet wat ik schrijf. Als bewijs heb ik aangevoerd: biomimicry, moleculaire machientjes, doelgerichtheid, convergenties, orphan genes, controle en reparatiesystemen in de cel, immuunsysteem, bloedstollingssysteem, embryonale ontwikkeling (alsof heel precies een instructieboek wordt afgewerkt), en nog een hele boel andere zaken.
JW88

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
Tin schreef:Totale spraakverwarring hier blijkbaar even.
Alle leven is gecompliceerd. Een slimme wetenschapper kan nog steeds geen bacterie maken.

Tin schreef:De man met de baard als schepper en de willende boze dondergod die het laat donderen wordt ontmaskert.
O, heeft men iets gevonden waardoor God is weg verklaard? Vertel !
Jij schetst een valse tegenstelling tussen religie en wetenschap. Er is helemaal geen tegenstelling tussen religie en wetenschap. Er is wel een tegenstelling tussen evolutietheorie, het troetelkindje van de atheïst, en wetenschap. En wel om redenen vele malen genoemd, zoals: wiskundige onmogelijkheid, stasis en plotselinge verschijning van soorten, Avalon-explosie, Cambrische explosie, vis-explosie, vogel-explosie, gesneuvelde evolutionaire stamboom, convergenties, doelgerichtheid (het tegenovergestelde van toeval), enz.
Verder zijn er ook altijd belangrijke christelijke wetenschappers geweest en nu nog.

Tin schreef:Geen bewijs?
Je leest dus helemaal niet wat ik schrijf. Als bewijs heb ik aangevoerd: biomimicry, moleculaire machientjes, doelgerichtheid, convergenties, orphan genes, controle en reparatiesystemen in de cel, immuunsysteem, bloedstollingssysteem, embryonale ontwikkeling (alsof heel precies een instructieboek wordt afgewerkt), en nog een hele boel andere zaken.
Voor ID bestaat helemaal geen bewijs omdat het slechts een GELOOF is! Wanner dringt dat nou eindelijk eens tot jou door man!
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

DeZoeker schreef:Interessant artikel: http://www.nu.nl/wetenschap/3963014/pol ... innen.html
Zeer interessant
Net zoals dit:
Al eerder in 2008 een uitzending van Noorderlicht o.a. over het boek "De vis in ons"" van Neil Shubin:
Van moerasbewoner tot mens in 375 miljoen jaar

Door: Elmar Veerman (Noorderlicht)

Neil Shubin, een van de ontdekkers van ‘visvoeter’ Tiktaalik, is niet alleen fossielenjager, maar weet ook alles van embryo’s, anatomie en DNA
Hij schreef een boek waarin hij terugkijkt in de evolutionaire geschiedenis van de mens.
Tot de tijd dat we vissen waren, en verder.
De sporen zijn overal te zien.
lees verder:
http://www.npowetenschap.nl/nieuws/arti ... n-ons.html
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Shubin gaf zelf toe dat Tiktaalik niet een voorouder is. Is Tiktaalik dus een voorvader van ons? Nee, hoogstwaarschijnlijk niet, antwoordt Shubin. “Meer een neef. Hij heeft namelijk ver uitstekende ribben, en… nou ja, er zijn een paar unieke kenmerken die erop wijzen dat dit dier niet in onze stamboom thuishoort. Maar hij was directe familie.”

Ook onderzoek van een team van internationale paleontologen onder leiding van de Zweed Per Ahlberg (Universiteit van Uppsala) concluderen dat de vondsten van Tiktaalik en andere soorten als Ventastega geen duidelijke lineaire evolutie laat zien. Veel van die soorten zijn doodlopende zijtakken.

Bioloog Fitzhugh over de Tiktaalik. Failed Evidence For Evolution Is this fossil confirming evidence for “evolution theory?” Unfortunately, the answer is no. Tiktaalik roseae provides neither confirming evidence for an evolutionary transition from fishes to terrestrial tetrapods nor support for any of the theories within evolutionary biology.
https://www.cpp.edu/~djmoriarty/wed/Fit ... d%20ID.pdf

The problem with Neil Shubin's prediction is that tetrapod tracks have been discovered that date to 397 million years ago (Niedźwiedzki et al., 2010) -- that's some 20 million years before Tiktaalik! As a Nature article put it,

http://www.evolutionnews.org/2010/01/ti ... 30621.html
http://www.evolutionnews.org/2010/09/ev ... 38261.html
JW88

Bericht door JW88 »

Ja je kunt natuurlijk wel blijven ontkennen dat ID slechts een geloof is of net doen alsof je het niet leest, zo val je natuurlijk volledig door de mand, erg zwak... heel erg zwak zelfs!

Jouw gebrek aan een reactie geeft al wel aan dat je er geen antwoord op hebt. Niemand hier erkent ook die zogenoemde bewijzen van je, omdat het natuurlijk ook helemaal geen bewijzen zijn maar slechts constateringen die jij doet, waar je, je eigen verzonnen conclusies uittrekt.

Het valt simpelweg niet te ontkennen dat wetenschap zich steeds verder en verder ontwikkeld en daardoor ook steeds meer religie ontkracht, het is slechts een kwestie van tijd totdat religie zo goed als volledig ontkracht is door de wetenschap (zoals wetenschap religie in het verleden als zo vaak heeft ontkracht)

Lees dit maar eens goed!

ID is een negatief programma. Het is vooral gericht tegen de evolutietheorie. Het weinige positieve dat aanhangers van ID naar voren brengen bestaat in essentie uit negatieve argumenten; bovendien is zowat elk argument tegen de evolutietheorie terug te vinden bij jonge aarde creationisten. Deze negatieve manier van argumenteren is slechts overtuigend als je maar twee alternatieven naar voren schuift, eveneens een tactiek ontleend aan de creationisten. Daar ID in principe leidt tot het opschorten van wetenschappelijk onderzoek kunnen we het bezwaarlijk wetenschap noemen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat er, na meer dan tien jaar en ondanks miljoenen dollars, nog steeds geen sprake is van een wetenschappelijk onderzoeksprogramma dat gebaseerd is op ‘intelligent ontwerp’ (Forrest & Gross 2007).’

Intelligent design is niet ontstaan uit een wetenschappelijke bezorgdheid om de veronderstelde tekortkomingen in de evolutietheorie. ID is slechts de meest recente ‘mutatie’ van het creationisme dat zich probeert aan te passen aan de juridische omgeving van de Verenigde Staten. Het is vooral een negatief programma dat erop gericht is de evolutietheorie bij een breed publiek in een slecht daglicht te stellen. ID heeft geen duidelijk onderzoeksprogramma en legt met zijn ‘antwoorden’ in principe het wetenschappelijk onderzoek lam. Met ID hadden de creationisten gehoopt de scheiding tussen kerk en staat te omzeilen en het creationisme alsnog in de lessen biologie te introduceren. Tevergeefs. In 2005 maakte rechter Judge E. Jones de wetenschappelijke pretenties van ID met de grond gelijk. En, zoals we hebben gezien, is dit volkomen terecht.

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/97

Lijkt me heel duidelijk...
callista

Bericht door callista »

Inktvlam schreef:Shubin gaf zelf toe dat Tiktaalik niet een voorouder is. Is Tiktaalik dus een voorvader van ons? Nee, hoogstwaarschijnlijk niet, antwoordt Shubin. “Meer een neef. Hij heeft namelijk ver uitstekende ribben, en… nou ja, er zijn een paar unieke kenmerken die erop wijzen dat dit dier niet in onze stamboom thuishoort. Maar hij was directe familie.”

Ook onderzoek van een team van internationale paleontologen onder leiding van de Zweed Per Ahlberg (Universiteit van Uppsala) concluderen dat de vondsten van Tiktaalik en andere soorten als Ventastega geen duidelijke lineaire evolutie laat zien. Veel van die soorten zijn doodlopende zijtakken.
Shubin was duidelijk en liet ook ruimte over voor nieuwe onderzoeken.....zoals omschreven....[niet goed gelezen?]

Maar je verwijst naar Per Ahlberg:
Hier ook een uitspraak van deze man over ID en creationisme
I think mainstream science has a duty and a responsibility to expose creationism and ID for the pseudoscientific frauds that they are
http://thedarwinreport.wordpress.com/tag/per-ahlberg/

ook hier is hij aan het woord
"If you saw it from a distance, it would look like a small alligator, but if you look closer you would find a fin in the back," said lead author Per Ahlberg, a professor of evolutionary biology at Uppsala University in Sweden.
"I imagine this is an animal that could haul itself over sand banks without any difficulty. Maybe it's poking around in semi-tidal creeks picking up fish that got stranded."

http://www.nbcnews.com/id/25371869/ns/t ... KFr7VBCIKs

Het zijn dus onderzoeken, waar men probeert erachter te komen hoe de soorten zijn ontstaan en zo komen er steeds meer nieuwe inzichten bij....niemand claimt dan ook de ultieme waarheid te kennen...dan zouden die onderzoeken nl. ophouden te bestaan....maar men gaat verder en zo komen er steeds nieuwe inzichten....

Verder is het wat sneu dat je steeds met creationistische sites komt aanzetten om je gelijk te halen.
Die vallen onder pseudo wetenschap..

Zoals nu weer deze:
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

callista schreef:Maar je verwijst naar Per Ahlberg:
Hier ook een uitspraak van deze man over ID en creationisme
I think mainstream science has a duty and a responsibility to expose creationism and ID for the pseudoscientific frauds that they are
Wat echt telt is natuurlijk het bewijsmateriaal, niet de persoonlijke haatgevoelens van die man jegens ID. Dat bewijsmateriaal is absoluut vernietigend voor evolutie. Het is ook de domste theorie ooit bedacht. Iedereen begrijpt dat je van een radio geen tv kunt maken door willekeurig wat schroefjes te verplaatsen. Evenzo kun je van een haarloze hyena geen walvis maken door wat willekeurige mutaties. Het evolutieverhaal is bedrog. Als jij graag bedrogen wilt worden moet jij dat weten.
Hier in 5 berichten de val van de evolutiestamboom:
viewtopic.php?f=12&t=1919&start=224

callista schreef:Verder is het wat sneu dat je steeds met creationistische sites komt aanzetten om je gelijk te halen.
Die vallen onder pseudo wetenschap.
Het zijn ID-sites. Evolutie is junk-science of zombie-science. Allang overleden maar de aanhangers willen dat maar niet inzien.
http://darwins-god.blogspot.nl/2014/09/ ... tific.html
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Inktvlam schreef: Wat echt telt is natuurlijk het bewijsmateriaal,
Wat dus nooit komt.
Het lijkt er veel op dat het Grote Langs Elkaar Heen Praten hier o.a. komt doordat we eenvoudig weg niet dezelfde betekenis aan woorden geven.
Misschien moeten we eerst terug naar de basis van wat eigenlijkt überhaupt de betekenis is van de woorden die gebezigd worden.

niet de persoonlijke haatgevoelens van die man jegens ID.
Ik wil niet vervelend wezen (dus schrijf ik deze voorzin er maar even bij), maar van jouw schrijfwijze kan ik vaak weinig anders maken dan voortkomend uit persoonlijke haatgevoelens jegens de evolutietheorie.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
pyro

Bericht door pyro »

Tin schreef:
Wat dus nooit komt.
Stoppen met die draad dan.
Tin schreef:Ik wil niet vervelend wezen (dus schrijf ik deze voorzin er maar even bij), maar van jouw schrijfwijze kan ik vaak weinig anders maken dan voortkomend uit persoonlijke haatgevoelens jegens de evolutietheorie.
Het toeschrijven van haatgevoelens vind ik kwalijke onzin. Mag ik bij deze oproepen een beetje meer afstand te bewaren tot de besproken materie.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
callista

Bericht door callista »

pyro schreef:
Tin schreef:
Wat dus nooit komt.
Tin schreef:Ik wil niet vervelend wezen (dus schrijf ik deze voorzin er maar even bij), maar van jouw schrijfwijze kan ik vaak weinig anders maken dan voortkomend uit persoonlijke haatgevoelens jegens de evolutietheorie.
Het toeschrijven van haatgevoelens vind ik kwalijke onzin. Mag ik bij deze oproepen een beetje meer afstand te bewaren tot de besproken materie.
Also sprach pyro....... :geek: . :clown:
pyro

Bericht door pyro »

callista schreef: Also sprach pyro....... :geek: . :clown:
Je Duits gaat vooruit. Over evolutie gesproken :kiss1:
callista

Bericht door callista »

pyro schreef:
Danke vielmals.. :flower1:
Dat zal Inktvlam hopelijk nu ook kunnen overtuigen dat evolutie een feit is....... :geek:
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

callista schreef:
pyro schreef:
Danke vielmals.. :flower1:
Dat zal Inktvlam hopelijk nu ook kunnen overtuigen dat evolutie een feit is....... :geek:
En zo zijn we toch weer helemaal on topic :)
(Waarbij ik hier natuurlijk even geen oordeel vorm over de stelling of evolutie een feit is of niet)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
pyro

Bericht door pyro »

callista schreef: Dat zal Inktvlam hopelijk nu ook kunnen overtuigen dat evolutie een feit is....... :geek:
Endlich! De beslissende ommekeer dient zich aan... :lol:
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

pyro schreef:
Tin schreef:
Wat dus nooit komt.
Verschillende antwoorden mogelijk.
Ik laat het even bij: er bestaat duidelijk nog steeds interesse er mee door te gaan.

Naar mijn mening redelijk voorzichtig geformuleerd.
Het woord haatgevoelens is doorgaans ook niet mijn formulering.
Het was dan ook slechts gebezigd om een spiegel voor te houden.
Wat de één de ander aanwrijft, kan de ander terugkaatsen.
Overigens denk ik zeker dat gevoelens van weerzin de mens beletten helder te zien.
En dat zal zeker ook voor mij kunnen gelden.
Daarop dient men dus alert te zijn.
Ook bij zichzelf
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Tin schreef:
Inktvlam schreef:Wat echt telt is natuurlijk het bewijsmateriaal,

Wat dus nooit komt.
Wat dus nooit komt??? Hoezo nooit komt???
Wou je zeggen dat er geen bewijsmateriaal is?
Waar denk je dat ik al die tijd over geschreven heb?
Schrijf bovenaan je lijst met goede voornemens voor 2015: beter lezen wat de forumleden hier geschreven hebben.

Tin schreef:
Inktvlam schreef:niet de persoonlijke haatgevoelens van die man jegens ID.

Ik wil niet vervelend wezen (dus schrijf ik deze voorzin er maar even bij), maar van jouw schrijfwijze kan ik vaak weinig anders maken dan voortkomend uit persoonlijke haatgevoelens jegens de evolutietheorie.
Wat ik aan de kaak wil stellen is het volgende: het evolutieverhaal is de hoogste graad van absurdisme en het is bedrog. Maar wat ik te horen krijg komt neer op: nee Inktvlam, we willen graag in bedrog blijven geloven. Jij bent niet geïnteresseerd in waarheidsvinding. Jij gelooft liever in een oorlogsgod met pijl en boog en in een onbekende nog niet ontdekte scheppingstheorie.
JW88

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
Tin schreef:
Inktvlam schreef:Wat echt telt is natuurlijk het bewijsmateriaal,

Wat dus nooit komt.
Wat dus nooit komt??? Hoezo nooit komt???
Wou je zeggen dat er geen bewijsmateriaal is?
Waar denk je dat ik al die tijd over geschreven heb?
Schrijf bovenaan je lijst met goede voornemens voor 2015: beter lezen wat de forumleden hier geschreven hebben.

Tin schreef:
Inktvlam schreef:niet de persoonlijke haatgevoelens van die man jegens ID.

Wat ik aan de kaak wil stellen is het volgende: het evolutieverhaal is de hoogste graad van absurdisme en het is bedrog. Maar wat ik te horen krijg komt neer op: nee Inktvlam, we willen graag in bedrog blijven geloven. Jij bent niet geïnteresseerd in waarheidsvinding. Jij gelooft liever in een oorlogsgod met pijl en boog en in een onbekende nog niet ontdekte scheppingstheorie.
Ja er is GEEN bewijsmateriaal, niemand hier erkent dat ook maar jij hebt zo'n grote plaat voor je kop dat je dat nog steeds niet wil snappen, ondanks dat het al meerdere keren tegen je gezegd is! Er is geen bewijs voor slechts een ''geloof'' wat ID natuurlijk gewoon is, jij doet gewoon bepaalde constateringen en aannames en trekt daar je eigen conclusies uit, zonder enkel tastbaar bewijs.

Verder noem je allemaal zaken op die volgens jou niet kloppen bij de evolutietheorie, zelfs als zou de complete evolutietheorie onzin zijn en zou er helemaal niks van kloppen dan nog is dat geen enkel bewijs voor ID, maar ook dat lijk je niet te snappen door die enorme plaat voor je kop, best wel triest eigenlijk, ik heb soms ook echt medelijden met je...

En dan praat je ook nog over openbaringen van Jezus :? hou toch op man! Dat zijn zelf gecreëerde illusies van mensen die zien wat ze willen zien, niet meer en niet minder.
Religie geeft nu gewoon nog de antwoorden op de vragen waar wetenschap nog geen antwoord op heeft, maar de wetenschap ontwikkeld zich steeds meer en meer en zal religie dus ook steeds meer en meer gaan ontkrachten, dat is onvermijdelijk, alleen weet niemand hoe lang die gaat duren. Als mensen iets niet snappen zoeken als verklaring iets bovennatuurlijks, wat complete onzin is natuurlijk. Als Hans klok of een andere illusionist een magische truc uitvoert en je snapt het niet moet het wel iets bovennatuurlijks zijn? Wat een onzin! Er is een logische verklaring voor, er is voor alles een logische wetenschappelijke verklaring, alleen zijn sommige van die logische verklaringen nog niet gevonden.

Hoe kan jij nou in vredesnaam bijvoorbeeld het antwoord weten op de vraag, ''wat is de zin van het leven?'' Dat weet (nog) NIEMAND!

Iedereen moet zelf lekker geloven wat die wil daar heb ik helemaal geen problemen mee, als jij in ID wil geloven dan is dat prima, maar stop nou gewoon eens om te verkondigen dat het de absolute waarheid is en dat je er ontelbaar veel bewijzen voor hebt, dat is gewoon totaal NIET zo! En geef ook gewoon toe dat er op sommige vragen nog geen antwoord is. Maar ik ben bang dat die plaat voor je kop te dik is om door heen te komen... zeer spijtig...
ineke-kitty

Bericht door ineke-kitty »

Ik begrijp deze hele discussie niet, en zeker niet om iemand een "plaat voor z'n kop" toe te bedelen, als de hele schepping getuigt van de Schepper, die alles tot stand heeft gebracht.
Als je dat ontkent, heb je geen plaat voor je kop, maar dan ben je i.m.o. gewoon blind.