Over het verstaan.
Er is mi een 1 op 1 link tussen :
31 Zie, er komen * dagen, spreekt de HEERE, dat Ik met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten,
32 niet zoals het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb op de dag dat Ik hun hand vastgreep om hen uit het land Egypte te leiden – Mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ík hen getrouwd had, spreekt de HEERE.
en
als de man gestorven is, is de vrouw ontslagen van de wet die haar aan de man bond.
De vrouw is vrij van de wet en kan doen wat ze wil want de Man is gestorven. Ze kan zo naar die Andere etc.
1 Korintiërs 1
een wijsheid die niemand van de leiders van deze wereld gekend heeft. Immers, als zij die gekend hadden, zouden zij de Heere der heerlijkheid niet gekruisigd hebben.
Er is natuurlijk iemand die ontkent dat de Man gestorven is vandaar de opmerking "waarom zou alle religie van God komen ?"
Religie is namelijk ook een prima wapen om de mens middels onvrijheid/dwang in het verderf te kunnen storten. Zie het journaal.
DeZoeker schreef:Kun je dat "dienen in Geest" nader toelichten?
Mensen die de Geest hebben ontvangen hebben de vrijheid om te doen wat hun (vernieuwde) hart ze ingeeft en 't is vaak heel wat anders dan wat het vlees ingeeft. Het niet willekeurig mensen vermoorden of huizen in de fik steken heeft dan niks te maken met de pakkans maar met geen behoefte om dat te doen of weerzin oid . Het is dan geen beperking van je vrijheid eerder het tegendeel.